klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dato: Torsdag, 14. november 2002

Varighed: 2t 30min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Sheiko CMS - Dag 1/16

Frontsquat (som opvarmning)

1 x 6 @ 20kg

Squat

Ca. 8 sæt med 1-5 reps med 70-100kg m/u dragt, m/u stropper, m/u box m/u knæbind etc

Jeg var stadig lidt mærket efter tirsdagens max, så det blev ikke til det store.

Bænkpres

1 x 5 @ 50kg

1 x 4 @ 60kg

2 x 3 @ 75kg

6 x 3 @ 85kg

Lavede maksimalt opspænd før stort set alle sæt. Det er trods alt nok den måde, man lettest bliver mest smidig til netop dette formål.

Incline Flyes (Lorteøvelse)

3 x 10 @ 12kg

Reverse Hypers

1 x 10 @ 10kg

DB Pullovers

1 x 10 @ 22kg

1 x 10 @ 30kg

Incline Situps

3 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 10kg

Overall

Trænede med SAB og H3ll. Jeg var sgu noget træt, det er nok tirsdagens eskapader, der stadig sidder i kroppen.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag, 16. november 2002

Varighed: 3 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Sheiko CMS - Dag 2/16

Deadlift

1 x 4 @ 100kg

1 x 4 @ 130kg

2 x 3 @ 150kg

1 x 3 @ 170kg (ups)

4 x 3 @ 172,5kg

Sidste sæt var underligt nok bedst.

Benchpress

1 x 5 @ 55kg

1 x 6 @ 65kg

2 x 4 @ 77,5kg

2 x 3 @ 82,5kg

2 x 2 @ 90kg

2 x 3 @ 82,5kg

1 x 4 @ 77,5kg

1 x 6 @ 72,5kg

1 x 8 @ 65kg

1 x 10 @ 55kg

:dead:

Lateral Raise

3 x 8 @ 10kg

Rear Lateral Raise

2 x 10 @ 10kg

Deadlift up to knees

1 x 4 @ 100kg

1 x 4 @ 130kg

5 x 4 @ 150kg

Archback Goodmornings

1 x 5 @ 70kg

2 x 5 @ 120kg

2 x 5 @ 100kg

Dumbell Curls

1 x 8 @ 19,5kg

1 x 8 @ 22kg

Reverse Hypers

1 x 10

Overall

Trænede med SAB. Eksperimenterede lidt med Ahola-rul med stangen før dødløft. Det er også det Onkel Troels lavede til MOL Træf II, hvis det siger nogen noget. Det kunne jeg godt finde på at blive ved med, synes det virker okay. :)

Ellers en ganske hård omgang.

Link to comment
Share on other sites

hej du store stærke mand ( komplimenterne flyver i disse dage)

øhm, altså, din nye dragt - du skrev den var i str. 36 - det er vel ikke str. 36 på samme måde som jeg bruger str. 38 på min spinkle lille b-skålede overkrop? For så forstår jeg fandeme godt at den skal rulles på!

:wave:

Link to comment
Share on other sites

B_Skaal>> Jeg er rimeligt sikker på, det er nogle andre angivelser end de normale angivelser. Dragten er iøvrigt ikke strammere end jeg selv kan tage den på - det tager godt nok ca. 1 liter sved, meget ømme fingre og 20 minutter, men alligevel. :D

Rod>> Jeg skal prøve at forklare...

Når man står foroverbøjet med let bøjede ben og hænderne på vægtstangen, ruller man stangen lidt væk fra sig... Så når den er lidt væk, ruller man den ind mod sig selv. Når den er rullet derhen, hvor man gerne vil have den, løfter man.

Jeg så bl.a. Jouko Ahola gøre det i nogle videoer Thomas J har. Så også andre gør det i amerikanske styrkeløft-konkurrencer.

Man kunne forestille sig det var lettere at holde trækket helt inde ved kroppen, når vægten bevæger sig ind mod kroppen når der løftes. Det kan også være det simpelt hen er et nytteløst ritual. :)

Anyway, jeg vil prøve at lege lidt med det, se om det gør noget for mig.

Link to comment
Share on other sites

Dette rul som Jouko Ahola bruger når han dødløfter virker også for mig! Jeg har set Jouko Aholas træningsvideo hjemme ved Thomas, men jeg begyndte faktisk at bruge det før at jeg så videoen ;)

Jeg bruger de dog kun ved de tunge løft, og mit rul med stangen er knap så udtalt som Aholas!

Om det virkelig har en effekt ved jeg ikke, men jeg føler at mig godt tilpas med metoden :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 18. november 2002

Varighed: 3 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Sheiko CMS - Dag 3/16

Benchpress

1 x 5 @ 55kg

1 x 4 @ 65kg

2 x 3 @ 75kg

5 x 3 @ 90kg

Squat

En masse rod igen. Endte med jeg blev så frustreret og rødglødende hidsig over ikke kan kunne nå dybde, jeg smed vægten fra nakken og hamrede hånden ind i racket i raseri... Og så gik resten af tiden med en ispose og en hævet håndrod. :bblush: :ugone2far:

Incline Situps

3 x 10

Overall

Pisdag.

Link to comment
Share on other sites

SAB>> Jeg blev mere og mere rødglødende i de sidste sæt, og til sidst mistede jeg bare besindelsen komplet og gik amok. Det sker desværre engang i mellem. Selvom jeg er kronraget, fornægter det rødhårede temperament sig jo ikke helt. :D

Prøv at forestil dig, hvor stærk jeg bliver, når jeg lærer at omsætte maximalt raseri til kræfter! :devil:

Vi ses onsdag, hvor der skal straffes nogle alvorlige vægte i dødløft, og jeg regner med min hånd er klar igen.

Link to comment
Share on other sites

Mit problem i squat.... Ak ja, en længere afhandling.

Jeg har troet det var mange ting. Længe troede jeg det var manglende fleksibilitet. Men det er det ikke. Jeg kan trække knæene helt op til skuldrene under udstrækning, ligeledes kan jeg bøje mere end rigeligt i fodleddet. Smerte har heller ikke skylden.

Jeg har også troet jeg måske bare var så slap i bunden, at jeg ikke turde gå ned. Godt nok er jeg meget, meget svag i bunden i forhold til toppen, men jeg har gennem forsøg elimineret denne mulighed.

Jeg hælder mest til, det er et spørgsmål om balance og mildest talt katastrofal kropskomposition. Men det ER ikke umuligt, det SKAL løses.

Jo mindre vandring man har på knæene, jo lettere er det at nå dybde. I mandags prøvede jeg at squatte helt ned og blive der, med det resultat mine knæ vandrer så meget, jeg rent fysisk ikke kan komme under parallel, uanset om der så var 200kg på ryggen (det ville også smadre knæene ret hurtigt).

"Så sæt dig tilbage", hører jeg i kor.. :D

Så gør jeg naturligvis det. Men betragter man en mand med mine lårben fra siden, når jeg skal undgå at mine knæ vandrer for meget, så kommer min store røv meget langt tilbage. Dvs. nu har jeg bagvægt i understellet. Det kan jeg kun kompensere for på en måde - at læne mig frem i overkroppen. Men jeg kan ikke læne mig nok frem uden at vandre i knæ = bye bye dybde. Det må være HER løsningen ligger. Jeg skal lære at sætte mig tilbage, læne mig frem i overkroppen uden at vandre i knæene. Det er i hvert fald mit bedste bud, som jeg så prøvede af i går aftes.

Man kan jo også snyde... Hvis man igen kigger på mig fra siden når jeg squatter med normal stand(en smule bredere end skulderbredde), så kunne det jo være rart at save lidt længde af lårene. Det kan man jo også gøre uden sav - ved at stå bredere. Det skulle teoretisk set være godt for en med min længde lårben (som Thomas J også er blevet anbefalet af landstræneren). Men der giver min lyske op. Det kan den simpelt hen ikke holde til endnu. Så det er ikke en mulighed nu og her.

Jeg lavede et lille forsøg i går aftes. Jeg squattede ned mens jeg holdt en 15kg håndvægt foran mig. Vupti! Ikke ret meget knævandring og fin dybde! Og kraft nok til at komme derfra igen iøvrigt, omend ikke imponerende.

Så er der det med, hvordan jeg så kommer dertil... Jeg har tænkt mig at tage imod JFK's tilbud og kigge derop og få ham til at kigge på det. Jeg har 10 uger til C-DM, og uret tik-takker, så jeg kan ikke eksperimentere i månedsvis. Det skal til at på plads, meget snart.

Af andre overvejelser, har jeg spekuleret over, om det måske kunne være en fordel at tage stangen tilbage til et højere leje på ryg/nakke igen. Det vil stresse lænden mere, men rent balancemæssigt virker det som om, det kunne give en fordel.

Lige nu ønsker jeg mig mere end noget andet i styrketræningsmæssigt sammenhæng, at jeg kunne ramme den dybde og komme til at træne squat til godkendt dybde. Det har jeg nok reelt aldrig prøvet.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share