klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nice ;)

Jeg tog 10 minutters pause og gik og så både truende og olmt på stangen... Og så til hovedretten...

Heh, da jeg læste det kom jeg til at tænke på TJ som skrev at han engang havde gjort nogenlunde det samme :D ...noget med en Islandsk styrkeløfter som blev ond på vægten...

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke kun dødløftet et halvt år eller deromkring :)

Alle >> Tak tak :)

Chris27>> Jeg kiggede lige tilbage i loggen. Jeg dødløftede første gang den 24. marts i år. 50kg for 5 reps iøvrigt. Den 3. april løftede jeg for første gang over 100kg. Det føles som om det er 10 år siden. :)

Rod>> Man skal holde hænderne på stangen hele vejen ned. Sidste gang jeg maxede fik jeg skældud af flere, fordi jeg bare smed de 200kg efter endt løft. :D

...Lidt hurtig hovedregning afslører iøvrigt at jeg nu løfter lige så meget i dødløft som i squat og bænkpres tilsammen! :D ;) Tsk tsk...

Link to comment
Share on other sites

Hm... Jeg var ellers sikker på at man godt måtte smide den, det er da ellers noget af det fedeste ved dødløft :)

Dødløft

1.       Løfteren skal stå med front imod forsiden af podiet, og stangen skal placeres vandret foran løfterens fødder og tages med et valgfrit greb i begge hænder og løftes, indtil løfteren står i oprejst stilling.

2.       Ved løftets afslutning skal knæene være låst og skuldrene tilbage.

3.       Overdommerens signal skal bestå af en nedadgående bevægelse med hånden og den hørlige ordre "Down" (ned). Signalet vil først blive givet, når stangen er helt i ro, og løfteren synes at stå i slutstillingen. Hvis stangen ryster lidt ca. i knæhøjde, er dette, selv om det måske ikke er et helt rent løft, i sig selv ingen årsag til at underkende løftet.

4.       Enhver løftning af stangen eller ethvert tilsigtet forsøg herpå tæller som et forsøg. Når forsøget er sat i gang, tillades der ingen nedadgående bevægelse, før løfteren når den udstrakte position med låste knæ. Hvis stangen går ned, samtidig med at skuldrene kommer tilbage, bør dette ikke give anledning til underkendelse af løftet.

Diskvalificeringsgrunde i dødløft:

1.       Enhver nedadgående bevægelse før stangen når slutstillingen.

2.       Mislykket forsøg på at stå oprejst med skuldrene tilbage.

3.       Mislykket forsøg på at låse knæene ved afslutningen af løftet.

4.       Understøttelse af stangen på lårene under udførelsen af løftet. Hvis stangen trækker en kant på låret, men ikke understøttes, skal forsøget ikke underkendes. Tvivl bør ved alle dommerafgørelserne komme løfteren til gode.

5.       Flytning af fødderne fremad eller tilbage, hvorimod bevægelse til siden af sålen eller vippen på fodsålerne tillades.

6.       Sænkning af stangen før overdommerens signal hertil.

7.       Tilbagesætning af stangen på podiet uden at bibeholde kontrol med begge hænder. Dvs. slippe stangen med håndfladerne.

8.       Manglende overholdelse af kravene i den foran omtalte generelle beskrivelse af løftet.

Ovenstående er hentet fra DSF's hjemmeside, der står da ikke noget om at man skal holde hænderne på den hele vejen ned... Tror lige at jeg skal spørge nede i klubben...

- Rod

Link to comment
Share on other sites

der står da lidt om det:

Tilbagesætning af stangen på podiet uden at bibeholde kontrol med begge hænder. Dvs. slippe stangen med håndfladerne.

...men reglen er at man skal holde på den til knæ'ene....jeg mener man skal have hænderne på stangen indtil den har passeret knæ'ene....og så må man slippe..

men der er ikke nogle dommere der kan se om man slipper før, ved eller efter knæ'ene....pga farten på stangen på vejen ned...så de plejer at godkende dem medmindre man bare smider den som Klaus gjorde..

Link to comment
Share on other sites

Hvis man lige ser bort fra AF tror jeg det svarer nogenlunde til at du har løftet alle pigerne på MOL på en gang.... heeey det kunne være en udfordring til MOL træf: hvem kan have flest MOL-piger som skive-stand-ins i div. øvelser ? :lol:

Tillykke supermand

Link to comment
Share on other sites

Det her må være en af de lejligheder hvor der kan dispenseres for, at reglerne for MBBT (den autoriserede MOL bananskala for bedømmelse af egen træning) kun tillader 5 x :banana: - jeg vil tildele dig :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: for det flotte dødløft. Og kan du så se at få gjort noget ved den squat :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 29. oktober 2002

Varighed: 1t 30min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tvang H3ll med i HSK. :D

Benchpress

1 x 6 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 4 @ 80kg

Benchpress with chains (vægt er uden 25kg kæder)

1 x 5 @ 60kg

1 x 3 @ 75kg

1 x 1 @ 90kg

1 x 1 @ 100kg miss

1 x 1 @ 100kg *PR*+5kg

Closegrip benchpress

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 75kg

Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

3 x 8 @ 12kg

Rear Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

2 x 8 @ 12kg

Military Press

1 x 8 @ 40kg

Dumbell Curls

2 x 8 @ 22kg

Overall

Fin træningsdag med H3ll, der blev tvangsindlagt til træning. :D

Link to comment
Share on other sites

I morgen aften skal jeg til spinning... Et nyt sted, Fitnees (og ja, det er stavet rigtigt) i Horsens.

Vægten har ramt 120kg, og selvom det ikke er fedt det hele, så vil jeg gerne i lidt bedre form.

Jeg skal ikke under 110 til begynder-DM, det er lige meget, men jeg vil gerne sikre mig, at min allround-form aldrig bliver så dårlig, som den var for et par år siden, da vægten svingede noget højere.

Envidere tror jeg også det vil være fin træning for mit stadig lidt svagelige knæ.

Det primære mål er 500kg total til begynder-DM i februar, og spinning må ikke få nogen nævneværdig negativ effekt på at nå det.

Så jeg støver pulsuret af... Og jeg glæder mig faktisk lidt. :)

Link to comment
Share on other sites

Spinning Fedtdræber, Onsdag, 30. oktober

Sted: Fitnees, Horsens

Tid: 49min

Puls, gennemsnit: 171

Puls, max: 200

Forbrænding, kilojoule: ?

Kilojoule/min: ?

Repost af en forsvunden log-entry.

Det var ganske sjovt, omend alt det latterlige positionskørsel er komplet spild af tid. Man bestemmer jo selv belastning og tempo, så jeg fyrede den bare af.

Glemte at indstille vægt/alder (da pulsuret har været nulstillet), så målingen af forbrænding var helt hen i vejret og usammenlignelig med tidligere tiders målinger - så de er udeladt.

Formen var bedre end forventet. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 31. oktober 2002

Varighed: 1 time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Træning med H3ll

Squat

1 x 4 @ 60kg

1 x 2 @ 80kg

1 x 2 @ 100kg

Deadlift

1 x 3 @ 100kg

8 x 2 @ 140kg (20 sek pause :dead:)

Skulle have været speeddoubles, men blev til et battle med H3ll hvor vi løftede 2 reps, så den anden 2 reps, så den første igen... Dvs. ca. 20 sek pause mellem 8 sæt doubles. Jeg vil tro H3ll kunne blive ved hele dagen, selvom hans max er lavere end mit - for jeg er jo vant til singles og pauser på halve dage!

Bent Over Barbell

1 x 8 @ 70kg

3 x 8 @ 80kg

Dumbell Curls

1 x 8 @ 17kg

1 x 7 @ 19,5kg

Overall

:dead: Det dødløft-cirkus pumpede mig komplet for kræfter, så resten var ganske hårdt. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share