klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Undskyld jeg sviner i din log, men hvordan foregår det egentlig med sådan en kikkertundersøgelse af knæ'et?? Hvordan får man adgang til sådan en ?? ..kan man få det gennem fys ?? eller skal det være læge .. Hvad med efterfølgerne ?? du fik kun fjernet uønskede objekter fra knæ'et ikke?? Vil det sige du skulle gå med krykker osv efterfølgende??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tenace>>

Man får "adgang" til sådan en undersøgelse via sin læge - som sørger for tingene. Jeg kom via en røntgenundersøgelse og en forundersøgelse til det. Jeg fik krykkerne med hjem, men har kun brugt dem til at lege med. Jeg vraltede selv ned til taxa'en en times tid efter operationen.

Du kan læse hvad jeg fik lavet her - ca. midt på siden:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...2&t=1879&st=750

Jeg var stivbenet og kunne ikke strække og bøje benet ret meget i uger - og har stadig lidt problemer når jeg belaster knæet i f.eks. bunden af squat.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 21. oktober 2002

Varighed: 2t 30min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Max-dag for SAB - og det gik godt! Men det skal han selv fortælle om i sin egen log. :)

Når jeg ikke råbte af SAB, fik jeg da også tid til lige at pette lidt med nogen Eleiko-skiver.

Benchpress

1 x 6 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

Benchpress / 25kg kæder

1 x 3 @ 85kg

1 x 3 @ 95kg

2 x 2 @ 105kg

2 x 1 @ 115kg

Kæderne var denne gang (efter råd fra JFK) lige nøjagtigt IKKE fri af jorden, for at undgå dinglen og dermed skåne skuldrene.

Deadlift

1 x 3 @ 100kg

7 x 2 @ 140kg

2 x 1 @ 170kg

Raketfart i de 140kg - de 170 var sgu lidt tunge.

Bent Over Barbell Rows

1 x 8 @ 70kg

4 x 8 @ 80kg

Closegrip Benchpress

3 x 8 @ 60kg

Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

2 x 8 @ 13kg

Rear Lateral Raise

2 x 8 @ 10kg

Overall

Det er jo altid sjovt med max-dag! SAB lavede nogen flotte løft og vi påmonterede ham også en "ny" dragt - efter at have prøvet en der var for lille. Faktisk var det den dragt der var for lille, der var sjovest! :D :lol:

Alt i alt en fin dag i the gym. :)

Link to comment
Share on other sites

tenace -> KJ har faktisk været endnu mere syg idag :)

Snakkede med ham på messenger. Så ville jeg lige høre, hvad sådan nogen kæder i bænkpres var for nogen - og spurgte derfor hvordan de så ud. Okay dumt spørgsmål, men en lille forklaring kunne han vel nok gætte jeg var ude efter. Men nej, svaret var:

"De ligner kæder - bare mere kæde-agtige"

Jeg var færdig af grin i 2-3 minutter. :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 22. oktober 2002

Varighed: 1t 30min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Der var rullet knæbind og pudset squatsko....

Squat

1 x 3 @ 50kg

3 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 80kg

1 x 1 @ 90kg

3 x 1 @ 100kg

Yes!! 50kg gjorde nas, men så rullede jeg knæbindene på og rakettede triples med 70. Så syntes jeg det måtte være tid at prøve at løfte lidt opad for at se, hvor jeg lå. De 100 var ganske uden besvær, og 2 af løftene var ifølge min styrkeløftskyndige spotter under parallel. Det andet løft var kun til parallelt, og så beholdt jeg knæbindene på og gik ind og smed stangen på nakken igen - og så nappede jeg en rep mere - som var til godkendt dybde - og hurtig.

Dælme lækkert, for det begyndte at se lidt sort ud at nå de 140-150kg til C-DM, som gerne skal til for at jeg kan nakke en 500kg total. Nu tror jeg for alvor på det igen! :devil:

Dumbell Curls

1 x 6 @ 17kg

1 x 6 @ 24kg

2 x 5 @ 24kg

+ 3 sæt rotator

Overall

Det var sgu lækkert! Ikke nok med jeg stik mod forventning tror jeg er tæt på styrken før min knæoperation, min dybde er med sko og "nyt" knæ nu god nok!

En rigtig lækker dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Onsdag, 23. oktober 2002

Varighed: 35 min

Center: Hjemme i sofaen

Multiplayer-Yatzy på tv2.dk

1 x 1 @ ThomasJ

1 x 1 @ ThomasJ *MISS*

1 x 1 @ ThomasJ *MISS*

1 x 1 @ ThomasJ

1 x 1 @ ThomasJ *MISS*

Trøste-Jeopardy, single player

1 x 1 @ 165600 point

Overall

Jeg hader at tabe. :devil: Til genæld ved jeg alt i hele verden. :D :lol:

post-12-1035414391.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 24. oktober 2002

Varighed: 1t 45min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

CAT Bænkpres

1 x 8 @ 50kg

1 x 6 @ 60kg

10 x 3 @ 70kg

Raket!

Deadlift

1 x 4 @ 100kg

1 x 2 @ 140kg

10 x 1 @ 170kg

Det var hårdt.

Closegrip Benchpress

4 x 8 @ 70kg

Bent Over Barbell Rows

1 x 5 @ 70kg

2 x 5 @ 90kg

Dumbell Curls

1 x 6 @ 17kg

2 x 6 @ 22kg

2 x 8 @ 19,5kg

+ 2 sæt rotator

Overall

Træningsdagen får ratingen: "Jow deet... " :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag, 26. oktober 2002

Varighed: 1t 45min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Squat

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

Squat Walkouts + 10 sekunders support

1 x 1 @ 120kg

1 x 1 @ 150kg

3 x 1 @ 170kg

Løfte ud, 1 skridt tilbage - spænde og svaje en anelse i ryggen (udgangsposition til squat) - stå sådan i 10 sek og spænde... Og ind igen.

Dumbell Curls - "Afstraffelsen" :rolleyes:

1 x 8 @ 17kg

1 x 8 @ 24kg *PR*

1 x 6 @ 24kg

1 x 8 @ 19,5kg

1 x 8 @ 22kg

2 x 8 @ 19,5kg

Jeg bliver aldrig øm i biceps, og jeg fik lige lyst til at gå amok... :D

CAT Deadlift

1 x 3 @ 100kg

10 x 2 @ 130kg

+ 2 sæt rotator

Overall

Lysken har drillet lidt siden sidste gang jeg squattede, så aftalen var, at begyndte den at skabe sig idag, ville jeg stoppe. Det gjorde jeg så. Det er ikke noget at hyle for, jeg skal bare lige passe lidt på.

Walkouts var okay tunge, men ikke noget at få tårer i øjnene for. Af en eller anden grund savler jeg når jeg laver walkouts?! Jeg var dog også alene i centret det første stykke tid, så jeg hvæsede og knurrede - deraf sikkert savleriet. :D :lol:

Dødløft skulle egentlig først have været i morgen, men jeg kunne ikke nære mig - så jeg bukkede under for onde-Klaus på skulderen og sprang på dødløft-platformen og krukkede lidt rundt der i strømpefødder.

En okay træningsdag. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 28. oktober 2002

Varighed: 1 time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Dagens menu var dødløft-test til tæt på max (190 var planen) for at se, hvor jeg ligger efter dødløft-pausen.

Deadlift

1 x 5 @ 90kg

1 x 3 @ 130kg

1 x 1 @ 170kg (RAKET!)

"Huh? Havd sker der her? Hmm... Så kan jeg måske stadig løfte 200? Det må jeg sgu hellere lige finde ud af så..."

1 x 1 @ 200kg (Tangering PR)

"HVAD?? Den var jo nem??? Og uden det sædvanlige braller med op af benene og hoppen og rykken??"

Og så blev der tænkt så det knagede...

Forleden chattede jeg med Xax om det med at turde prøve sig selv af. Det kom sig bl.a. af jeg aldrig har misset i dødløft endnu... Så jeg knurrede lidt og gik vred rundt på dødløft-platformen... Og besluttede mig for at der skulle maxes, når nu formen åbenbart var så god. Ikke noget konservativt pis - på med 215!

Jeg tog 10 minutters pause og gik og så både truende og olmt på stangen... Og så til hovedretten...

1 x 1 @ 215kg *PR* :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Slap me silly and call me Susan! :w00t: Det var et rigtig godt løft! Ingen slæben op af benene (som JFK ellers (med nogen rette) mener alle i HSK gør) - ingen vilde ryk i toppen - bare en glidende bevægelse til lockout! Og ingen smiden med lortet - sænkede den som man skal. Jeg vil tro det var blevet godkendt, men da jeg ikke har kameraet for tiden, må det blive ved troen.

Efter løftet sprang jeg en meter lige i luften og skreg YESS!! :D

Mine BO Barbell Rows og Shrugs har virket, jeg er blevet meget stærkere i toppen af løftet.

...

Så var der ærligt talt udsolgt mentalt, men jeg fik da lige squeezed lidt pjat ind. Bænk blev droppet i dag og flyttet til i morgen, jeg havde alligevel ikke adgang til kæderne idag.

Bent Over Barbell Rows

3 x 8 @ 70kg

Dumbell Shrugs

1 x 8 @ 42kg

2 x 8 @ 52kg

Overall

:evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share