klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Dato: Onsdag, 17. april 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Træt og ikke alt for veloplagt.

Squat i smith

1 x 6 x 27kg

5 x 6 x 47kg (3 sæt til parallel, 2 helt i bund)

Phew... God fart. Kampsvedte! Eksperimenterede lidt med benstillingen... Jeg SKAL elske det.

Hip Extensions

1 x 10

Opvarming til dødløft

Sit-ups

1 x 10

Opvarming til dødløft

Dødløft

1 x 3 x 62,5kg

1 x 3 x 82,5kg

4 x 3 x 102,5kg

Stadig lidt usikker på formen... Pissetræls at skulle slås med vægtskiverne og stangen på gulvet - skal løfte stangen i én arm og mosle skiven på med den anden - og må ikke smide den hurtigt. Det er legende let at løfte stangen, men ikke så behageligt at sænke den langsomt. :(

Bent over dumbell rows

4 x 8 x 24kg

God øvelse, første gang jeg bruger den - men med håndvægtene i centret kan jeg ikke træne den her.

God udstrækning - 10min.

Overall

Okay. Glæder mig mere til 3rep bænk og military press i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dato: Torsdag, 18. april 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Århus, Nørrebronx

Selvom jeg ikke synes min træning i går bør gå over i historien som noget særligt,var jeg idag rigtig godt og grundigt øm i lænd, traps og lår. Men hvad er det nu vi mener om ømhed? :tongue: Jeps! Vi rækker tunge og træner alligevel! :devil:

Ikke så svært når man alligevel ikke skulle ramme de muskler idag, men lad mig nu bare være sej et øjeblik. :biggrin:

Benchpress

1 x 10 x 20kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 66kg

2 x 3 x 71,5kg

2 x 3 x 74kg

2 x 3 x 76,5kg

:king: :king: :king: :king:

Midt i sidste uge kørte jeg ET sæt med 3 x 72,5 - nu kørte jeg 4 sæt tungere end det! Men sidste sæt kunne heller ikke have været mange gram tungere, for det var denundenlyneme også hårdt.

Military Press

1 x 5 x 20kg

5 x 5 x 40kg

Så var den 5 x 5 med 40kg der endelig - endda på trods af anterior deltoid var blevet angrebet ved bænkpres inden! :devil:

Dumbell upright row

2 x 8 x 10kg

2 x 8 x 12kg

Vægt angivet per dumbell

Første gang jeg prøver den, eksperimenterede lidt med det... Helt klart ikke så hårdt for håndleddene som barbell upright row.

Dumbell curls

2 x 6 x 16kg

1 x 4 x 16kg

Flad, mentalt var jeg vist på vej i bad...

Ingen udstrækning.

Overall

Kanon-dag! PR i bænkpres og Military Press!

Link to comment
Share on other sites

Lawman>> Vandpjaskeriet går sådan set okay. Jeg har holdt mig til planen i 3 dage  - men nu har jeg droppet det før de i forvejen helt fastlagte måltider, hvor mængden er bestemt på forhånd.

Jeg bruger det stadig i de tilfælde, hvor mængden ikke er lagt fast på forhånd, f.eks. til frokost - og det er det ganske godt til.

Jeg synes ikke det er særligt behageligt at bælle 2 glas vand jeg reelt ikke har lyst til, så det blev ret hurtigt en sur pligt. Især før de målider, hvor jeg alligevel indtager en planlagt mængde, som f.eks. morgenmaden, hvor jeg bestemt ikke har lyst til at drikke 2 glas vand inden.

Men som sagt - jeg vil indtil videre fortsætte med at bruge tricket før ikke afmålte måltider, så det har ikke været spildt. :)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med bænkpressen!

Ok...jeg vidst jo ikke at nogle af dine måltider var afmålte...det var jo helt klart ikke meningen at ramme disse...

Sorry... :(

Men løber du sur i vand kan du evt. drikke en ½ liter cola light eller andet light sodavand inden de ikke afmålte måltider.

Jeg er spændt på at se om det har givet resultat. Nogle gang når jeg selv får lyst til slik...hjælper det faktisk at drikke to glas vand eller light ...så har man ligesom fået et eller andet og kroppen hungrer ikke så meget mere.. ;)

Hygge

Lawman

Link to comment
Share on other sites

Lawman>> Ingen grund til at undskylde. :)

Jeg var jo selv med på det, og som sagt synes jeg det det har en effekt før ikke-afmålte måltider, så det er på ingen måde spildt - og jeg bliver nok ved med at bruge det. :)

Jeg drikker også selv ganske umådeholdne mængder Cola Light - dvs. jeg har skåret det en del ned de sidste par måneder - ikke fordi det feder (1kcal per 100g kan vist ikke siges at være en kaloriebombe), men fordi det stadig er ganske hårdt ved tænderne.

Mht. bænkpres, så håber jeg stadig at nå 1RM max på 100 til juli. Jeg kan nok ikke helt forvente samme eksplosive fremgang fortsætter ret meget længere, men jeg har godt 2 måneder endnu... 1-2 kilo om ugen, så bænker jeg måske 100 til MOL-træffet. :)

Link to comment
Share on other sites

Ugens spinning:

spin_header2.gif

spin_2002_16.gif

En hård uge. Fredag fik jeg første snert af krampe i venstre læg allerede efter et kvarter - mini læg havde været øm et par dage... Holdt den dog kørende indtil ca 45 minutter -  da fik jeg krampe første gang. Jeg nåede at krampe 3 gange og måtte naturligvis køre for meget nedsat kraft for at prøve at holde den væk.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 21. april 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Horsens

Benchpress

1 x 10 x 20kg

1 x 5 x 54,5kg

1 x 5 x 67,5kg

2 x 5 x 74,5kg

1 x 4 x 77kg

Ny 5-rep rekord igen, 2 sæt med mere end sidste gangs 5-rep rekord, men det blev overskygget af at jeg grundet manglende koncentration bommede på de 77kg, som jeg VED jeg kunne have klaret. :(

Fik fat i en spotter til sidste sæt, som ikke virkede vild med at bruge 80 sekunder på at spotte en fedladen charlatan, så det fuckede lidt min koncentration. Begynder med at løfte stangen ud og får den helt forkert sænket, så jeg kikser første rep og han må hjælpe mig på plads. Forfra... Så laver jeg 4 gode reps men sænker den sidste så højt på brystet at jeg næsten mister kontrollen og den femte bliver forced, det PIS!!!

Med skuffelsen på afstand kan jeg være tilfreds, for de 2 x 5 x 74,5 kørte rigtig godt. :)

Incline Dumbell Press

1 x 4 x 24kg

2 x 5 x 22kg

Ærgede mig stadig så meget over bænkpres jeg kiksede her også og måtte gå ned på 22kg dumbells.. :(

Closegrip BP i smith

1 x 5 x 77kg

1 x 4 x 77kg

[indsæt standard-klagesang her]

Benchpress lockouts i smith (15-20cm vandring)

3 x 5 x 97kg

Lidt træt af triceps-kabelgøgl, så jeg prøvede det her... Jeg kunne godt lide den.

2 min udstrækning

Overall

Jeg var så sur på mig selv over mit fejlede bænkpres at det reelt ødelagde resten af træningen.

Link to comment
Share on other sites

Lawman>> Kanon!

Jeg skal til spinning lørdag, så jeg vil helst fredag f.eks. lige over middag.

Ben, bicep og mave er jeg med på - og hvis du er frisk som spotter, tror jeg at jeg skal have prøvet 1rep max i bænk for første gang - og dødløft vil jeg enormt gerne have spottet igen, jeg er stadig lidt usikker på det (og måske prøve at maxe).

Vi snakkes lige ved på email og aftaler nærmere. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 26. april 2002

Varighed: 2,5 time

Center: Århus Universistets Sport

Gevaldigt opsat og mentalt i zonen. Skulle lave max-forsøg i bænkpres og dødløft med Lawman.

Benchpress

1 x 10 x 20kg

1 x 5 x 50kg

1 x 2 x 60kg

1 x 2 x 70kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 85kg :king:

1 x 1 x 90kg :king: :king: :king: :king: :king:

1 x 1 x 92,5kg (Miss)

BOOM! Havde forventet 82,5, håbet på 85 - FIK F*CKING 90kg!! Jeg KAN ikke styres på 10 tønder land! :)

90kg gik meget langsomt - stod næsten stille halvt oppe. Et gevaldigt brøl fik lige det sidste med (til et par preacher-fyres store morskab), så den røg op! De 92,5 var ikke meget langt væk - men den var der ikke.

De 100kg virker ikke helt så langt væk som de gjorde i formiddags. :biggrin:

Benchpress lockout

1 x 1 x 110kg (15-18 sekunder)

Dødløft

1 x 6 x 60kg

1 x 3 x 90kg

1 x 2 x 100kg

1 x 1 x 110kg

1 x 1 x 120kg

1 x 1 x 130kg :king:

Kørte rigtig fint, det er godt at kunne droppe stangen hurtigt. Der var nok lidt mere at hente, men stoppede her.

Cable underhand pulldown

1 x 8 x 75kg

Cable close grip pulldown

1 x 8 x 80kg

Cable pulldown, V-grip

1 x 8 x 80kg

Cable seated row

1 x 7 x 80kg

Barbell curls, EZ-bar

2 x 6 x 40kg

1 x 4 x 40kg

Overall

Kanon-bompe-super-fantastisk-boom-boom-megadunk-powerdag! Det er kanon at træne i AUS med Lawman! :)

Link to comment
Share on other sites

De næste 10 uger vil jeg bygge min styrketræning op omkring bænkpres efter Hatfields Cycle (11 uger skåret ned til 10 uger efter råd fra Thomas B og Thomas J - tak! ).

Det ser sådan her ud:

Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag)

5 sæt x 2 reps x 75 % (67,5kg)

Dag 2: Tung cycle

uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % (76,5kg)

uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % (76,5kg)

uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % (76,5kg)

uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % (76,5kg)

uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % (76,5kg)

uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % (81,0kg)

uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % (81,0kg)

uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % (85,5kg)

uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % (90,0kg)

uge 10: MOL-træf - Nyt max og folkemængden går amok! :angelgrin:

Det ser lidt vildt ud på afstand, men jeg tror på det og SKAL nå mit mål! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at køre en kreatinkur samtidig med Hatfields cycle. Til de der måtte følge med i min log og som ikke ved hvad kreatin er, vil jeg lige kort ridse op (så I ikke tror jeg er blevet doper og sprøjter mig med alskens substanser i enhver forhåndenværende kropsdel):

Kreatin er fuldt lovligt. Det gør at man kan træne en smule hårdere og dermed stimulere musklerne til at vokse mere end ellers. Hvis du vil vide mere om, hvordan kreatin virker, så læs artiklen her: http://www.motion-online.dk/kreatin1.htm og glem ikke side 2, der konkluderer: http://www.motion-online.dk/kreatin2.htm

Det vil komme til at betyde, at jeg binder mere væske i musklerne i perioden jeg indtager kreatin, men da denne væskeophobning ikke er fedt - og det er fedt jeg vil af med - vælger jeg at ignorere denne midlertidige øgning af kropsvægten.

Jeg laver ikke noget om på min kost og motion i de store linier - den står stadig primært på vægttab (altså fedttab). Så selvom jeg kommer til at tage lidt væske på betyder det ikke, at jeg benytter det som en undskyldning til at stoppe med at tabe fedt.

Jeg poster min plan for dosering af kreatinen senere, når jeg har fået det på plads.

Link to comment
Share on other sites

Xax>> Njarerhjårwnja... :)

Jeg skal stadig tabe mig - og det er stadig det primære i min plan - men da jeg elsker at styrketræne og gerne vil være bomstærk og have store muskler, kan jeg jo lige så godt sætte lidt system og sport i den del også. :)

Så er det iøvrigt også lidt sjovere med strækmærker fra styrketræning end fra en fed vom i al almindelighed. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 28. april 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Squat i smith til parallel

1 x 5 x 7kg

1 x 5 x 27kg

2 x 5 x 47kg

1 x 5 x 57kg

2 x 5 x 67kg

Nu ved jeg hvor ømheden i læggen kommer fra! Det viser sig, jeg afslutter løftet med calf-raises uden at tænke over det for at banke stangen gennem taget - altså slutter mit løft på tæer. Tsk tsk. :)

Dumbell upright row

1 x 5 x 12kg

2 x 5 x 14kg

1 x 10 x 14kg

1 x 5 x 16kg

1 x 5 x 18kg

1 x 5 x 20kg

1 x 5 x 22kg

Vægt angivet per håndvægt

Ingen mulighed for military press idag, da stangen var optaget al den tid jeg var der, så jeg besluttede mig for at spare anterior deltiod en smule og køre noget mere til lateral deltoid istedet.

Som man kan se, vidste jeg ikke rigtigt, hvor jeg skulle begynde vægtmæssigt. Jeg har også fundet stilen, så det ikke belaster mine håndled nævneværdigt, tror jeg.

Shrugs i smith

1 x 5 x 27kg

1 x 5 x 37kg

1 x 10 x 57kg

1 x 7 x 67kg

1 x 5 x 77kg

3 x 5 x 87kg

Debut - jeg kan godt lide den, og det virker også som om den virker. Det øverste af mine traps er i hvert fald ømt mens jeg skriver dette.

Jeg skal ellers love for det er noget, der kan få folk til at glo. Men okay - man ser jo også rimeligt åndsvag ud, når man står der og ligner Kurt Thorsen benægte alt i landsretten :biggrin:

Situp's

3 x 8

Ab-wheel raises fra knæ

3 x 4

For pokker den er sygeligt hård. Det er som om min lange overkrop er ved at knække på midten, når jeg kommer langt ud. Ikke en form der er værd at prale med.

Torso-rotation i maskine

4 x 6 x 93kg (hele stakken)

En af de gamle favoritter, jeg ikke har kørt meget længe. Rammer primært obliques. Rart at man er steget i styrke, selvom man ikke har kørt den længe. :) Maskinen ser iøvrigt sådan her ud, hvis nogen undrer sig:

trunk_torso_4715_lg.jpeg

Overall

En god omgang med et par nye øvelser, som kørte godt. Klaus er tilfreds. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft gang i målebåndet, så der er noget at sammenligne med senere + beregne fedtprocent efter. Det ser sådan her ud for tiden:

Overarm spændt, største omkreds: 43,0

Overarm afslappet, midt på armen: 37,0

Underarm, spændt, 3cm under albuen: 35,5

Skuldre, spændt: 141,0

Bryst dækkende over brystvorterne: 121,0

Bryst rundt under armhulerne: 121,0

Mave 10cm over navlen, spændte abs: 106,5

Mave 2cm over navlen, afslappet: 108,0

Lår, lige under ballen: 72,5

Lår spændt på puklen 3 cm over knæet: 53,5

Læg spændt, største omkreds: 44,0

Baller, største omkreds: 114,0

Det giver iøvrigt en fedtprocent på 32,6 ifølge MOL-artiklen om emnet (her).

Link to comment
Share on other sites

Ugens vejninger:

vaegt_header.gif

vaegt_2002_17.gif

Fin uge med rimelig kost - men for lidt motion. Alligevel  har jeg haft et rigtig godt vægttab (2 x misset motion af ialt måske 6000 ekstra kilojoule rykker trods alt ikke det helt vilde).

Ikke alle har helt let ved at forstå jeg ikke vil drikke E++ øl og dermed smide alt det opnåede i skraldespanden - men det kan jeg virkelig ikke tage mig af.

Link to comment
Share on other sites

Piv... PIV... Ynk...

Min mave er komplet færdig af søndagens mavetræning. Hver bevægelse fremkalder grynt og grimasser...

Det må være ab-wheel fætteren der er den skyldige... Uf den er led.

Mine traps er også rock-hard efter shrugs - og hele understellet efter squat. Jeg lyder som en 80-årig når jeg rejser mig.

Men det er jo bare herligt, så har jeg jo næppe lavet for lidt - og det ER jo kun ømhed - som går over. :)

Link to comment
Share on other sites

hej. Jeg så i din log at du gerne vil tabe dig, men samtidig blive stærkere. Det minder meget om mine mål for tiden (dog vil jeg kun tabe mig maks 5 kg), så jeg tænkte jeg ville indvie dig i en god ide jeg har fået. Jeg kan ikke huske hvad han hedder, men der er en (her på MOL) der har en tese om at det gælder om at være i energioverskud før - i - og efter træning (ca 3-4 timer) og så slanke sig de resterende timer i døgnet. Jeg syntes det lyder som en fornuftig plan, som jeg helt klart vil følge... måske kan du bruge det til noget, hils lawman...

PS: tillykke med de flotte resultater i centret, der er sgu rart når man sætter pr. Jeg kan desuden varmt anbefale kreatin det giver altid mig et kick...

Link to comment
Share on other sites

The bear>> Tak for tippet. :)

Jeg kører faktisk allerede efter nogenlunde samme taktik mht. energiindtag omkring træningen.

Energiindtag i forbindelse med styrketræning

½-1 time før: Ca 500-1500kjoule - f.eks. en bolle med pålæg eller en sodavand (ikke light), hvis der ikke er tid/mulighed for mad.

Under: Her drikker jeg bare masser af vand. Det kan jeg bedst lide. Bryder mig ikke om at drikke mælk/proteinpulver under træning.

Umiddelbart efter: Proteinshake med ½ liter skummetmælk og cirka 30g protein (40g proteinpulver). Cirka 1100kjoule.

Og tak for roserne - det ER sgu fedt at sætte PR! Og et fedt center iøvrigt, Lawman siger du også træner dernede. Ærgeligt der er lukket for nye medlemmer indtil september. :cussing:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share