klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sokkevask er en pinch-grip øvelse som øger grebsstyrken - virkelig funktionel styrke så det batter. Det er også en klassisk stærkmandsøvelse. Hvem husker ikke da Magnus ver Magnusson holdt 31 par sokker til World Strongest Man 1993 på Hawaii.

Jeg ved ikke hvordan Thomas J kan have overset denne øvelse i hans artikel om grebsstyrke på getbig (link).

At holde 19 par sokker med sine bare, barkede funktionær-næver er ikke bare sådan lige, så selvom der er langt til verdensrekorden er jeg alligevel ovenud tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget interessant Klaus - jeg har netop forsøgt mig med 20 par - på trods af at dødløft og curls har øget min grebsstyrke betrakteligt, så kan jeg godt mærke at der er noget at hente her!

Nu bruger jeg også størelse 46 - jeg ved ikke hvad reglerne diktere - hvis de findes- ellers er jeg med på straks at tage initiativ til at stifte DSSVVU (Dansk Styrke Sok Vride og Vask Union) Vi må også nå frem til ensartede regler for materiale, jeg bedømmer ud fra umidelbare forsøg at der er ganske stor forskel på bomuls og uld sokker, jeg har ikke endnu forsøgt mig med div. kunststoffer.

Jeg ser frem til en fortsat dialog - det er et gennembrud for dansk styrkesport vi her er vidne til.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 30. maj 2002

Varighed: 2½time

Center: AUS

Bænk, triceps og dødløft max - med Lawman i AUS

Bænkpres, Hatfield uge 5

1 x 8 x 20kg

1 x 6 x 40kg

1 x 6 x 60kg

5 x 6 x 75kg :king:

Det gik kanon! Det var sejt, men den kom op hver eneste gang. :)

Dumbell Benchpress

1 x 8 x 15kg

1 x 8 x 17,5kg

Bare lidt tidsspilde for at få det til at passe med Lawmans

program inden dagens absolutte højdepunkt...:

Dødløft maxtest

1 x 10 x 20kg

1 x 6 x 60kg

1 x 3 x 100kg

1 x 2 x 120kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 140kg PR

1 x 1 x 150kg PR

1 x 1 x 160kg PR

1 x 1 x 165kg PR :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Har aldrig haft mere end 130kg på stangen, men idag skulle det være. Og det ville ingen ende tage, og jeg fik ikke engang det miss med hjem, som jeg kom efter. ;)

GODDAMN WHAT A RUSH!! At stå der med 165kg på stangen og BRØLE dem op med lydstyrken af en DC9, det var simpelt hen den fedeste fornemmelse! Pletterne for øjnene og efterfølgende svimmelheden er bare en bonus i den sammenhæng. Efter det var der udsolgt, så der var ingen pointe i at forsøge med flere kilo.

Og sig ikke sokkevask-grebstræning ikke virker, jeg havde ikke de fjerneste greb-problemer under nogen af løftene.

Cable Tripceps Pushdown

2 x 8 x stakken (80 et-eller-andet)

Cable Tripceps Overhead Ropepull

1 x 8 x 60

Og så battle med Lawman:

1 x 11 x 60

Lawman fik 12 reps, så jeg tabte formelt. Reelt er det helt sikkert Lawman der ikke kan tælle (da han løb tør for fingre begyndte det at knibe). :biggrin:

Overall

Kanon-træning! Først succes med den hårdeste uge i Hatfields cycle og så dødløft-PR med 35kg. Jeg er ikke til at skyde igennem lige nu! :)

Link to comment
Share on other sites

:asmd: nej det er rigtigt, jeg kan ikke skyde igennem dig! det kører bare for jer hva? (altså dig og Arne) Bare vent og se... inden længe taler man om sokkevask-grebstræning på samme måde som man taler og squat!

Link to comment
Share on other sites

Grrrrr....Klaus løber med alle congratsne...ingen lykønsker mig...WRÆÆÆÆL...hehe

Nej, det var cool at se Klaus løfte 165 kg i DL...

Og NEJ...jeg kan godt tælle til de "sølle" 11 reps...var det ikke 10(?)  iøvrigt du lavede i overhead push med reb...hehe...jeg jeg talte bare hver cm at din overarmsomkreds...og det passede med antallet af reps...11...så det var godt du ikke tog flere...tihi...

Pjat...kanon træning idag!!

Lawman

Link to comment
Share on other sites

Og sig ikke sokkevask-grebstræning ikke virker, jeg havde ikke de fjerneste greb-problemer under nogen af løftene.

Ifølge Dansk Styrkeløft Forbund er sokkevask-grebstræning ikke en lovlig hjælpeøvelse, så din nye PR i dødløft kan desværre ikke godkendes. :p

Flot løft! :thumbs-up:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dødløftet. Det er jo rart. Vi ved jo allesammen at det er dødløft som er kongeløftet. Med det løft kan du jo ligeså godt tage springet fuldt ud, og gå igang med en karriere i styrkeløft. Du har jo potentiale knægt :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

whoohaaa...

det må man da kalde en fremgang, der vil noget Klaus!!!

160 kg. det er flot. Det er lige før jeg tror du overhaler mig indenom :(

Jeg tror du har potentiale inden for sporten, selvom du er en lang satan :biggrin:

ang. dine "sokkketræning" så prøv eventuelt med et par sure sokker fastspændt til stangen  næste gang du kører bænkpres, det plejer at virke...

Link to comment
Share on other sites

SÅ ER DET GODT MED ROSERNE...jeg gider ikke træne med en der ligger på en lyserød sky oppe under loftet i træningslokalet... ;)

Nej, det var virkeligt flot...

Nu må vi se om jeg på min flydende kost i det næste år kan holde mit eget niveau...

Hygge!

Link to comment
Share on other sites

Spinning Fedtdræber, Lørdag, 27. maj

Sted: Equinox Horsens

Tid: 45min

Puls, gennemsnit: 170

Puls, max: 200

Forbrænding, kilojoule: 3888

Kilojoule/min: 86,4

Havde planlagt at hoppe min normale fredagstime over for at give min ryg lidt ektra hvile. Jeg har dog ikke været øm, men nu var det planlagt...

Desværre dummede jeg mig i timen og kørte med på noget aerobic-danseskole-positionslort, hvor man smider sadlen væk og kører helt ned i knæ. Hvis det er hårdt at gå dybt i suqat, hvad mon så det er at bounce med sin kropsvægt på et helt bøjet knæ? GGRRR!! Jeg BURDE fandme vide bedre. :(

Mit knæ piber stadig lidt her en time efter afslutningen, men det er vist ikke så galt som jeg frygtede.

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg er bange for det er min egen fejl. Jeg har lavet et direkte link til sidste side i min logbog, og der sker ting og sager, når jeg laver et indlæg efter at have fulgt dette link.

Nu har jeg slettet linket og må gå den almindelige vej ind til min logbog. Sorry! :(

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 2. juni 2002

Varighed: 20 minutter

Center: Horsens Styrleløft Klub

Lawman tudede over messenger så længe jeg fik ondt af ham og sagde ja til at komme til Århus og træne med ham. Box-squat ville jeg dog lige klare i HSK først, hvor jeg ved hvordan tingene skal indstilles (og der er et powercage).

Box-squat, tekniktræning

Box-squat

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 45kg

3 x 8 x 55kg

Overall

Fint fint. Jeg er begyndt at måle boksen (stabel af skrammel og skiver) for at kunne genskabe de eksakt samme forhold fra gang til gang. Det er ikke helt dybt nok pt, så jeg vil prøve at snige en cm af "boksen" hver gang fra nu af.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 2. juni 2002

Varighed: 2 timer

Center: AUS

Dynamisk dødløft, ryg, biceps, mave

Dynamisk dødløft

1 x 10 x 20kg

1 x 8 x 60kg

1 x 3 x 80kg

1 x 2 x 100kg

5 x 1 x 120kg

Eksplosivt, dejligt.

Bent over dumbell rows

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 30kg

1 x 8 x 32,5kg

1 x 8 x 35kg

1 x 8 x 37,5kg

Og jeg skulle liige prøve at rive lidt i centrets største håndvægt.... ;)

1 x 3 x 50kg (højre arm)

1 x 2 x 50kg (venstre arm, tvivlsom form)

Weighted situps

1 x 10 x 0kg

1 x 10 x 15kg

Cacble crunches

Diverse gøgl uden nævneværdig effekt

Barbell Shrugs i Smith

1 x 8 x 67kg

1 x 8 x 87kg

2 x 8 x 97kg

Dumbell Curls

1 x 8 x 15kg

5 x 6-8 x 17,5kg

Min venstre arm er ikke så stærk som den højre, så den kommer hurtigt til at halte 1-2 reps efter...

Overall

En god solid omgang træning med Lawman. Jeg er især glad for at have fået prøvet tung bent over dumbell rows. Det er klart en keeper på programmet.

Efter vi var færdige stødte vi ind i Luciferace. Han kørte dødløft og Lawman mente han havde set ham køre reverse grip bænkpres før. Det måtte jo så være Luciferace, så jeg spurgte ham. Og det var det jo så - hyggeligt! :)

Link to comment
Share on other sites

Uge-status

Ugens vejninger:

vaegt_header.gif

vaegt_2002_22.gif

Da jeg stod foran nogle udfordringer i min Hatfields bænkpres cycle, var der i sidste uge skåret ned på cardio og op for energiindtaget. Så derfor er der - helt som forventet - ikke noget vægttab.

Ugens motion

2 gange spinning og ikke andet.

Styrketræning

I de sidste uger har min styrketræning ikke været helt disciplineret nok. Jeg har trænet de store ting jeg skulle, men jeg har været slem til at springe andre ting over (skuldre, øvre ryg og mave). Men fra igår er der nye boller på suppen, og jeg har planlagt min træning lidt mere minutiøst, så jeg  skal gennemføre min træning hver gang - og ikke noget med at gøgle når liige bænkpres og dødløft er overstået.

Kost

Skruede lidt op for mit energiindtag - mest ved jeg bællede cacaoskummetmælk hver dag. Mams.... :)

Link to comment
Share on other sites

Klaus> husk ikke at hænge dig alt for meget i vægttab. Nu hvor du er gået i gang med seriøs vægttræning (læs:styrkeløft), så er der jo en reel "risiko" for at at øge drastisk i muskelmasse. Specielt squat og dødløft bidrager kraftigt til dette. Derfor kan du jo reelt godt have tabt dig i fedtvægt, uden at det kan registreres på vægten.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share