klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Hej Klaus. Har lige brugt hele min formiddag på at læse din logbog igennem ( snart et omfattende værk) - meget inspirerende.

Ville bare sige tillykke med dine store fremskridt og tak for dine ærlige kommentarer - din selvdisciplin og ærgelse over mangel på samme ind i mellem har givet mig meget at tænke over i min egen træning.

Venlig hilsen

Mette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Thomas J>> Jeg er opmærksom på, hvad jeg øger i muskelmasse, skal jeg ikke tabe i fedt. Siden jeg var en flødebolle på 147kg muskelløs masse er det kommet mange kilo muskler på. Men der sidder stadig nok en 20kg fedt i spejlet og vrænger af mig, som skal have en tur med vægttabshøvlen. Kan jeg så snige et par kilo muskler ekstra på er det bare dejligt. :)

b_skaal>> Tak for de venlige ord, jeg er meget glad for der er folk der selv kan bruge det til noget, at følge min logbog. Det er en vigtig del af mit formål med at skrive den. :)

Link to comment
Share on other sites

Øv øv... Mit knæ skaber sig og gør ondt... :wzbigcry:

Jeg må droppe spinning i dag, og så håber jeg det fortager sig snart. Jeg havde luret lidt på, om jeg skulle deltage i Horsensløbet på onsdag, men det kan jeg i hvert fald godt glemme alt om nu. :cry_ani:

Link to comment
Share on other sites

og hvad kan du så lære af det???

lad være med at lytte til speedsnakkende jævndøgns instruktører...hehe

njah spøg til side.

en skam med din skade. hvad er der helt præcist galt? hvor gør det ondt?

udover din skade så går det da fremad med squat, du er da på vej op i kilo. Min erfaring er også at det faktisk bliver nemmere at styre når der kommer lidt kilo på stangen, da kiloene hjælper med at holde balancen.

Link to comment
Share on other sites

T>> Jeg kører ALDRIG med på nogle af de tåbeligheder for at please instruktøren igen - uanset hvor sød hun så end måtte være. Så kan jeg lære det!

Squat - det går fint, men jeg er stadig ikke helt dybt nok nede, tror jeg ikke. Jeg håber du vil checke min stil næste gang vi støder på hinanden i HSK. Det er jo umuligt både at undgå skælud for at kigge ned i jorden og så holde øje med om man når parallel samtidigt. ;)

Hvad er der galt... Det samme som jeg har døjet med i 10 år med skiftende styrke. Det kan komme hvis jeg overstrækker eller bøjer knæet helt sammen med belastning. Det kan også komme når jeg bare løber, går eller spiller håndbold/fodbold. Nogle gange vågner jeg bare med det.

Jeg fik det da jeg i tidernes morgen gik på ungdomsskole og dyrkede 2-4 timers idræt hver dag i en sportshal med et elendigt gummi-gulv. Jeg 99% sikker på det var der, det opstod.

Ja... Jeg burde vel gå til læge med det skodknæ. Jeg bryder mig bare ikke om at rende til læge i tide og utide...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryder mig bare ikke om at rende til læge i tide og utide...

Jeg vil nødig patronisere - men læs lige den igen og tænk..

så kom dog afsted mand - ellers skal vi høre dig brokke dig over det knæ, hvis vi i øvrigt ønsker at læse din spændende log, de næste mange måneder - det bliver simpelthen for trælst. :hmmm::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ja... Du har nok ret. Jeg ved heller ikke om man kan sige "tide og utide" når jeg ikke har været hos lægen siden det obligatoriske lægetjek i forbindelse med kørekort for næsten 7 år siden... ;)

Jeg ringer og bestiller en tid med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Så er der bestilt tid hos kvaksalveren.

Jeg forestiller mig en gammel mand med stetoskop, hvis kittel og lange, hvide bakkenbarter, bærenden et ordentligt lokum af en gummihammer, som han vil prygle mit knæ med.

Jeg forestiller mig også en mørk kælder og spindelvæv. Lægesektretæren er en heks med vorte på næsen og en sort, spids hat. I baggrunden kan man se en kulsort kat der lusker rundt om et bord med lænker og store ledninger...

Hmm....

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 4. juni 2002

Varighed: 2 timer

Center: Equinox Århus, Nørrebronx

Dynamisk bryst, skuldre og mave

Dynamisk bænkpres, Hatfield uge 6

1 x 10 x 20kg

1 x 8 x 40kg

1 x 1 x 60kg

5 x 2 x 67,5kg

Dejligt eksplosivt.

Military Press

3 x 5 x 47,5kg

2 x 4 x 47,5kg

Æv æv...

Dumbell Lateral Raise

3 x 8 x 10kg

Seated Bent Over Dumbell Lateral Raise (lang titel til pjattet øvelse)

2 x 8 x 6kg

Weighted incline situp's

1 x 8 x 0kg

3 x 8 x 15kg

Incline situp mystery bonus

2 x 14

Løfter mig skråt op på incline-bænken, sænker mig ned igen samme side, men i en blød bue ned til midten af, for derefter at fortsætte bevægelsen op til modsatte side. Totalt umuligt at forklare... :shakehead: Man holder spændet gennem hele gentagelsen, og det er ganske hårdt.

Jeg så et filmklip med en styrkefætter der lavede noget lignende (weighted naturligvis), så jeg skulle lige prøve det. :)

Torso rotation

2 x 8 x 205lbs/hver side

Overall

Ærger mig lidt over jeg ikke fik den kørt hjem i military press... Men okay, jeg har haft en solid stigning i den øvelse det sidste stykke tid, så...

Fra nu af skærer jeg ned på assistance-øvelserne til bænkpres. Det gælder military press og diverse triceps-øvelser. Resten af hatfields cycle er godt nok ikke på ret mange gentagelser, men det er med ganske høje procenter af max.

Derfor det er vigtigt at muskler og led ikke får flere tæsk i alle mulige andre øvelser, både for at undgå skader og få det optimale ud af mit bænkpres.

Jeg SKAL bænke 100kg til MOL-træf 6. juli! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Her er det program for dødløft, jeg har planlagt for de næste 5 uger, inden maxtest den 6. juli til MOL-træf.

Programmet er de sidste uger fra Thomas J's 11 ugers singles cycles.

Det består, som det modificerede Hatfields-program jeg kører i bænkpres, af en dynamisk dag og en tungere dag.

Her er programmet:

Deadlift_5weeks_peak.gif

Kommentarer og kritik modtages med kyshånd.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 6. juni 2002

Varighed: 30 minutter

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung bænk + assistance, dynamisk dødløft

Panik før lukketid, havde kun en halv time at gøre godt med.

Tung bænkpres, Hatfield uge 6

1 x 10 x 20kg

1 x 6 x 40kg

1 x 2 x 60kg

3 x 2 x 80kg

Dynamisk dødløft, cyclus uge 1

1 x 6 x 60kg

15 x 1 x 105kg

65% af 1RM - 30sek pause mellem løft. SUPER-eksplosivt!

Overall

En fin, hurtig omgang. 15 eksplosive dødløft-singles var rigtig godt, også til at fokusere lidt på teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Spinning Fedtdræber, Lørdag, 8. juni

Sted: Equinox Horsens

Tid: 43min

Puls, gennemsnit: 175

Puls, max: 198

Forbrænding, kilojoule: 3737

Kilojoule/min: 86,9

Troede jeg skulle kaste op under sidste interval... :dead:

Løb ud på toilettet, men det blev ved lidt ucharmerende spytten i håndvasken.

Ellers en okay time, hvor jeg holdt mig fra enhver form for instruktør-dikteret aerobic-tamtam.

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver vejene omkring Horsens usikre for alvor. Over 0,1ton motorisk hæmmet og bindegal cykelrytter kommer til at BANKE afsted uden nogen som helst former for hensyntagen til hverken natur eller det lokale dyreliv.

Jeg har købt en racercykel, og jeg glæder mig som et lille barn til, jeg skal hente den på tirsdag.

Det er sådan en krabat her, Binachi Pro Race Sloping Mirage, 63cm stel:

cykel_brochurepic.jpg

Uuuuhh... Er det ikke snart tirsdag??? :rolleyes:

Iøvrigt en stor tak til Arne, der har givet mig en masse gode råd i cykeljunglen, og har givet sit "godkendt"-stempel på cykelkøbet. :)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den Klaus :) Jeg glæder mig over at der snart er en cykelgal mere her på MOL.

Du er godt klar over, at du kommer til at bruge 1-2 timer om ugen med pudsekludene ikk? Vi er nogle der for fysisk ondt hvis vi ser en snavset sort kæde.... :D

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får du den først på tirsdag? nå men tillykke da med den. De kommer til at kalde dig "det gule lyn" når du suser af sted :o

Arne>> uha, min kæde giver vist sangen "i en kælder sort som kul" en helt ny betydning... :(

Link to comment
Share on other sites

Cykelhandleren havde den ikke hjemme, så han kunne først have den hjemme mandag.

Og så passer det med et par andre ærinder på de kanter tirsdag - derfor. :)

Mht. kæden, så bliver jeg jo nødt til at holde både den og resten af cyklen nogenlunde ren. Ellers er det jo ikke til at have den med under dynen.

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Det er en flot cykel du har fået din drengerøv :P Man bliver jo helt misundelig.

Mht. kæden, så bliver jeg jo nødt til at holde både den og resten af cyklen nogenlunde ren. Ellers er det jo ikke til at have den med under dynen.

Pas nu på at din S710 ikke bliver jaloux :D

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 9. juni 2002

Varighed: 2½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Squat, tung dødløft, ryg, mave

Squat

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 40kg

1 x 5 x 50kg

4 x 5 x 60kg

Bruger ikke boksen bag mig til pause, men rører den bare lige for at få korrekt dybde. Boksen var idag 46,5cm (og så er powerrackets bundt et par cm over gulvet, men det er lettest at måle fra gulvet).

Tung dødløft, Cycle uge 1

1 x 8 x 60kg

1 x 2 x 100kg

1 x 1 x 120kg

5 x 1 x 145kg (3½ min. pause)

Woof, barsk omgang!

Bent over dumbell row

1 x 8 x 17,5kg

3 x 8 x 37,5kg

Shrugs i smith

1 x 8 x 97kg

2 x 8 x 87kg

+ Lidt leg med clean and press samt statisk hold. Herefter var der så udsolgt, at jeg kvittede maveøvelserne og tog hjem for at kæle med spanden med proteinpulver.

Overall

Rigtig god træning. Rendte på T og hans makker, og snakkede med et par andre, bl.a. derfor tog det ret lang tid. Legede også med det videokamera, jeg har lånt til MOL-træf. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogen, der kan bruge et billigt grinm har jeg optaget en lille film fra i eftermiddags, da jeg skulle prøve clean and press for første gang.

Det er en barsk øvelse, og jeg blev totalt svimmel og tummelumsk efter tredje løft, som man ser på filmen. Kort fortalt ser man jeg vakler omtåget ud af billedet, hører jeg rammer en pointtavle og vakler ind i billedet igen, for så at lægge mig ned.

Jeg skulle hilse fra Thomas J og sige, det er glimrende underholdning. :)

Filen er mpeg, fylder 11MB og kan hentes her: Download

Jeg uploader også en video af dødløft og en af squat senere.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share