klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Spinning Fedtdræber, Mandag 20maj

Sted: Equinox Horsens

Tid: 55min

Puls, gennemsnit: 178

Puls, max: 200

Forbrænding, kilojoule: 3518

Kilojoule/min: 65,2

WOOF! Sikke en time! Højeste gennemsnitspuls nogensinde (178 eller 89% af min maxpuls),  kørte helt vanvittigt igennem, og kræfterne var der til det. Under en 1½ minuts all-out spurt fik jeg pulsen op på 200! Jeg har aldrig været over 196 før, så min max-puls hedder nu altså 200 (eller det har den jo nok gjort hele tiden, jeg har bare ikke vidst det). Og det var ikke en enkelt febermåling, den lå på 200 i 15 sekunder og over de 196 i 40 sekunder, så den er god nok.

Kombinationen af spinning om formiddagen, rigtig morgenmad og squat dagen før giver en kanon-time og gør det muligt at holde en langt højere puls end ellers.

Desværre kom jeg så hjem og blev ringet op - jeg havde glemt en 60 års fødselsdag. Så afsted uden at spise noget og til fødselsdag. Der gik 3 timer fra timen sluttede til jeg spiste igen, så jeg har haft en DRØNENDE hovedpine hele dagen. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Klaus

først vil jeg gerne undskylde for at jeg ikke var til stede i søndags, men jeg lå desværre syg men en god gang "racermave"(yderligere forklaring er vel unødvendig...) og desværre har jeg kun adgang til internet på mit arbejde. Derfor nåede jeg ikke at skrive til dig.

Men jeg kunne forstå at du kom ind alligevel. Det glæder mig at du ovevejer at starte i HSK. Det kan jo være at vi kommer til at støde ind i hinanden et par gange...

ham fyren med store arme har højst sandsynligt været enten Jan eller Rasmus. De er nogle halvstore gutter...

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 21. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Århus, Margretheplads

Dagens træning var henlagt til et center med yderst tvivlsomme faciliteter til dagens program.

Dynamisk bænk, skuldre, ben

Dynamisk squat i smith

1 x 5 x 7kg

4 x 5 x 57kg

...Mens vi ventede på centrets eneste elendige bænk blev ledig.

Dynamisk bænkpres, Hatfield uge 4

1 x 12 x 20kg

1 x 6 x 40kg

5 x 2 x 67,5kg

Military Press

4 x 10 x 35kg

Dumbell curls

2 x 8 x 14kg (forsigtig pga. småskadet albue)

Herefter lidt ustruktureret leg med benpres med min makker samt lidt rotator-work.

Overall

Røv og nøgler, utålelige forhold til styrketræning, kø ved det jeg skulle bruge etc. Styrketræner der aldrig igen.

Link to comment
Share on other sites

Løb, Distance, Onsdag 22. maj

Rute: Torsted Industri, 3km

Tid: 15:29

Min/km: 5:10

Puls, gennemsnit: 159

Puls, max: 178

Forbrænding, kilojoule: 1263

Ingen træning planlagt i dag, men kl. 21 måtte jeg trods regn, lyn og torden bukke under og kridte løbeskoene.

Rimelig tur vejret til trods - ingen pauser. Jeg har ikke lige mine gamle løbe-notater i nærheden, men jeg tror det er noget af det bedste 3km jeg har løbet nogensinde. Jeg ved i hvert fald jeg aldrig har været under 5min/km, så det er i hvert fald tæt på.

Link to comment
Share on other sites

Hey Klaus

tillykke med medlemsskabet!

du siger bare til hvis du mangler en til at spotte dig i bænkpres, dødløft eller squat. Vi skulle jo nødig have at du skal rulle 200 kg. hen over maven... :)

Link to comment
Share on other sites

Homer Simpson>> Ja og nej... Jeg kan godt mærke efter en løbetur jeg har en smule... jeg vil ikke sige ondt... men en fornemmelse i knæene, som jeg ikke har efter f.eks. spinning.

Men det er ikke slemt pt. Da jeg sidst løb og døjede med knæene løb jeg 15-20km om ugen, og det var i hvert fald alt for meget. Jeg synes ikke det er sjovt at løbe, så jeg kan godt holde mig i skindet og nøjes med en gang eller to om ugen.

T>> Tak! Jeg skal ned og debutere i aften i HSK med tungt bænkpres, og der kunne jeg da godt bruge en spotter.

Jeg kommer nok. kl. 19. Vi kunne da lige stikke hovederne sammen, hvis du også skal træne omkring det tidspunkt. Jeg er let at kende, og du kan jo se et billede af mig tidligere i logbogen, så du kan bare prikke til mig. :)

Da jeg var nede og signe up i går var der iøvrigt omkring 10 piger dernede og kun en håndfuld fyre! Jeg tror det var Horsens håndboldpigerne fra håndboldligaen, for der stod et par af deres reklamebiler udenfor. Det var da en velkommen overraskelse. :cool3:

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 24. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung bænk og triceps

Pis pis... Ved et uheld kom jeg til at overskrive denne træning, så jeg har rekonstrueret den fra min noget tvivlsomme hukommelse.

Tungt bænkpres, Hatfield uge 4

4 x 5 x 77,5kg

1 x 4 x 77,5kg

Incline Dumbell Press

3 x 5 x 22kg

Dumbell Triceps Extension

1 x 8 x 22kg

1 x 8 x 27kg

1 x 6 x 32kg

1 x 8 x 27kg

Dødløft

(Opvarmning)

1 x 3 x 130kg *PR*

Triple med min gamle 1RM.

Overall

Fino dino.

Link to comment
Share on other sites

hehe Klaus, ja Horsens Håndboldpiger er en dejlig ting...

De træner mandag, onsdag og torsdag så vidt jeg husker.

jeg træner selv kl. 19 på mandage og onsdage.

fredag prøver jeg at komme lidt tidligere og træne ved 17-18 tiden.

søndag er kl. 14.

De er de dage du kan træffe mig i HSK. nogle gange sker det da at jeg træner på andre dage. jeg er dog at finde i power racken i morgen ved 18-tiden til en god gang eksplosiv squat!

så kan det være vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Spinning Distance/Spinning 1, Fredag 24. maj

Sted: Equinox Århus

Tid: 84min

Puls, gennemsnit: 165

Puls, max: 191

Forbrænding, kilojoule: 7236 (*1)

Kilojoule/min: 86,1

Trær og uoplagt. Lortetime med vikarinstruktør med aerobic/jazzballet-tendenser. Smadrede en pedal undervejs...

(*1) Jeg dropper at prøve at lave alle mulige og umulige korrektioner for mit pulsurs eventuelle fejlvisning ved energiforbrug. Problemet er, at når jeg justerer min vægt i pulsuret justerer den min forbrænding. Og så skal jeg hele tiden korrigere de værdier, jeg korrigerer mine registrering med - og det er for besværligt.

Jeg skal bare huske at være bevidst om, at tallene er behæftede med en ikke ubetydelig usikkerhed.

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1 Interval, Søndag 26. maj

Sted: Equinox Horsens

Tid: 42min

Puls, gennemsnit: 165

Puls, max: 191

Forbrænding, kilojoule: 3461

Kilojoule/min: 82,4

Lidt ekstra i forhold til planen, men en hel lørdag uden motion kaldte på lidt ekstra action søndag. Jeg holdt dog lidt igen, så der også er lidt at skyde med til styrketræning i eftermiddag.

En fra holdet måtte ud og kaste op midtvejs... Så kan man tale om vilje. :)

Link to comment
Share on other sites

Uge-status

Ugens vejninger:

vaegt_header.gif

vaegt_2002_21.gif

Mystisk at min vægt altid stiger fra søndag til mandag...

Ugens motion

Ikke nok cardio, omend bedre end de foregående uger.

Har løbet et par gange i de sidste uger, og det har mit knæ desværre ikke været så vild med. Jeg kan ikke bukke mit venstre ben sammen (f.eks. ved udstrækning af forsiden af låret), og jeg kan ikke finde andre steder at placere årsagen end løberiet. Det er pokkers. :(

Kost

Ingen nævneværdige ændringer, det bør blive bedre. Skulle måske prøve at ændre bare en lille ting hver uge...

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 26. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Squat og ryg

Squat (kan du se nogen Smith??) ;)

En helt masse reps og tekniktræning, kyndigt instrueret af T her fra MOL!

Det svære var at få mig narret til at sætte mig tilbage, så vi riggede en box til af en masse skrammel og skiver og så blev det til box-squat. Det bliver jeg ved med til jeg er fortrolig med bevægelsen, at sætte mig tilbage etc. Det tror jeg er en god plan

Vægten var aldrig over 35kg, men teknikken skal på plads før jeg begynder at læsse på.

Tak til T for hjælpen, det var guld! :)

Dødløft

1 x 8 x 65kg

1 x 6 x 85kg

1 x 2 x 105kg

1 x 2 x 115kg

2 x 2 x 125kg

Bent Over Barbell Row

1 x 8 x 40kg

1 x 8 x 50kg

1 x 8 x 60kg

Og så var 1½ time pist væk, så jeg måtte smutte. Der er vist en mulighed for at blive efter lukketid, men som helt nyt medlem så jeg ikke nogen grund til at udfordre skæbnen.

Overall

Kanon-lækkert at få begyndt på squat, omend det må siges at være en spæd start. Jeg fokuserer 100% på teknik indtil videre. Det skal nok komme, selvom der ingen tvivl er om, at mine lange, blege lemmer og stive led ikke er designet med squat for øje. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hey :sweetsun: jeg ville bare lige sige at jeg har været her og følger med i din dagbog. Jeg ved bare desværre ingenting om styrketræning så der er ikke så meget af det du skriver der giver mening for mig, men du skriver da heldigvis også lidt udenoms og det kan jeg da forstå.....

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1 Interval, Mandag 27. maj

Sted: Equinox Århus, Margretheplads

Tid: 49min

Puls, gennemsnit: 170

Puls, max: 196

Forbrænding, kilojoule: 4296

Kilojoule/min: 87,1

En klart overgennemsnitlig time! Den svedne instruktør med de fede, hårde lange intervaller med det seje tråd. Jeg fik et mindre ildebefindende på et tidspunkt hvor mine øjne flimrede og jeg fik kuldegysninger over hele kroppen. Føj... Men da havde jeg også ligget på 195-196 i et minuts tid. Så måtte jeg lige tage et par minutters pause.

Link to comment
Share on other sites

Du går til den til de spinningtimer - får næsten, men også kun næsten, lyst til at prøve som alternativ til min lonerider tilværelse på vejene omkring København. Det er flotte pulstal du ligger på.

Glæd dig til lige om lidt når squatteknikken sidder der - første gang jeg fik 90 kg op fra bund.... det er der noget ved!

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Tak tak :) Med den rigtige instruktør er det umuligt at holde pulsen nede, du skulle tage og prøve det et par gange. Ikke kun een gang, man skal nok lige committe sig til en tre-stykker...

Jeg savner dog en rigtig cykel, som vi også har PM'et lidt om, så jeg kunne få mig noget mere varieret træning. Jeg kunne sagtens bruge at få nogle lange ture uden alverdens intensitet. Jeg tror det lysner lidtpå det område, så lad os nu se om ikke juni bringer en rask lille racercykel til farmand. :)

Jeg glæder mig også til squat-teknikken sidder der. Flot at du squatter 90kg, det er jeg sgu imponeret over! Man skal jo huske det er en øvelse hvor det er plus kropsvægt, og så har vi "voksne" mænd på over 1 hektokilo jo lidt mere at slås med. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 28. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Århus, Nørrebronx

Dynamisk bænk og skuldre

Dynamisk bænkpres, Hatfield uge 5

1 x 12 x 20kg

1 x 8 x 40kg

5 x 2 x 67,5kg

God eksplosion i 3 sidst sæt. Jeg skal nok varme lidt mere op.

Military Press

4 x 5 x 45kg

1 x 6 x 45kg :king:

Ny 5x5 PR og så skulle jeg lige BANKE en ektra rep af til sidst. Jeg elsker den øvelse! :devil:

Dumbell Lateral Raise

3 x 8 x 10kg

Barbell curls

2 x 8 x 40kg

Weighted sit-ups

1 x 10 x 0kg

1 x 10 x 15kg

Overall

Lækkert med 5-rep PR i military press! Jeg glæder mig som en gal til torsdag, hvor det er den vildeste bænkpres-session i Hatfields cycle, nemlig 5 x 6 x 85% (75kg).

Link to comment
Share on other sites

Dato: Onsdag, 29. maj 2002

Varighed: 45min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Egentlig fridag fra træning, men jeg bestemte mig for at bruge lidt tid på squat tekniktræning.

Box-squat tekniktræning

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 30kg

6 x 8 x 40kg

Det gik jo fint! :) Jeg tror jeg har styr på fodstillingen nu, den er rimgeligt bred. Jeg fik også styr på stangens placering på traps med hjælp fra T. Jeg havde haft lidt ondt i nakkehvirvlerne siden sidst, fordi jeg sjuskede med stangens placering. Så kan jeg lære det. ;)

Eksperimenterede i nogle af sættene med kun at lade boksen fungere som afstandsmåler, så det kom til at ligne rigtige squats mere. Det gik også fint.

Jeg glæder mig allerede til næste gang. :)

Hammercurls

1 x 8 x 19,5kg

1 x 7 x 19,5kg

1 x 6 x 19,5kg

Skulle lige lave lidt mere for at have fortjent min proteinshake...

...og da jeg kom hjem supplerede jeg med:

Sokkevask

1 x 1 x 19par (NY 1RM) ;)

Overall

Jeg skal nok få det lært.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share