klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Arne>> Jeg har komplet overset dit spørgsmål om jeg skal tilbage til håndbolden igen.

Ja, det regner jeg med. Når sæsonen nærmer sig starten igen, prøver jeg at finde en ny klub i nærheden. Bare serie 3 eller 4, hvor de gider træne. Men hvis mit bentøj skaber sig med stift knæ i dagevis efter hver kamp, stopper jeg nok igen.

Jeg er grinagtigt langsom, og mine fodskiftefinter minder mest om en supertankers forsøg på en håndbremsevending, men jeg har et rimeligt blik for spillet og skyder jættehårdt. Og kan jeg nu komme til at springe en meter lige op i luften takket være eksplosiv squat og lavere kropsvægt, så er der måske håb om en karrieremæssig renæssance. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spinning Distance, Mandag 13. maj

Sted: Equinox Århus

Tid: ca. 50min

Puls, gennemsnit: ?

Puls, max: ?

Forbrænding, kilojoule: Ca. 3000

Kilojoule/min: ca. 60

Skod... Mit pulsur stod af midtvejs i timen og er nu til garantireperation hos Polar Danmark. :( Derfor er de angivne værdier kvalificerede gæt.

Ellers en god time, men det er mærkeligt at køre uden pulsuret som rettesnor for, hvor vildt man kører. Det resulterede da også i et sammenstød med "muren" i den sidste del af timen, fordi jeg ikke kunne se, hvor hårdt jeg reelt kørte.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 14. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Nørrebronx

Dynamisk bænk, skuldre, mave, biceps

Dynamisk bænkpres, Hatfield uge 3

1 x 12 x 20kg

1 x 6 x 40kg

5 x 2 x 67,5kg

Kørte tydeligt mere eksplosivt end de første to uger.

Lever Seated Crunch

2 x 10 x indstilling 8 (??)

Bah...

Torso rotation

3 x 10 x 205lbs (max)

Military Press

2 x 6 x 40kg

2 x 6 x 42,5kg

6 rep rekord, og det kørte fint.

Dumbell Lateral Raise

3 x 6 x 10kg

Debut.

Close grip pull-up (kun excentrisk)

1 x 6

Lidt gøgl med min træningsmakker, der er nogenlunde samme statur som jeg selv (og heller ikke kan tage en eneste pull-up). ;)

Overall

Okay. Måtte placere Military Press senere end ønsket i programmet, fordi grejet var optaget. Men det betød nu ikke så meget endda.

Hvorfor skal det være så surt at træne lateral deltoid?? Der er ikke en eneste øvelse til den, som jeg bryder mig om. :(

Link to comment
Share on other sites

Vejer du dig virkelig hver eneste dag? Så er der mange faktorer der kommer til at spille ind. Det kan måske give en illusion af at der ikke rigtigt sker noget.

Mht. Chin-ups, så er din vægt på vej ned og din styrke på vej op, så det er bare et spørgsmål om tid før den bliver "nem".

Det er ikke så lidt du får trænet!

Link to comment
Share on other sites

Mvp>> Ja, jeg vejer mig hver eneste morgen lige efter jeg er stået op.

Om man vejer sig hver dag eller ej er nok et temperaments-spørgsmål. Jeg er helt opmærksom på at der kan være alt muligt der spiller ind, så selv udviklingen over en uge behøver ikke indikere noget som helst.

Det kan ske man har mere væske i kroppen end ellers. Men bare man ser på udviklingen over et par uger, er det fint nok. Og så er det blevet lidt et ritual, som jeg er gennem hver morgen, og det skader ikke min motivation, hvis den (som i morges) pludselig er højere end forventet.

Jeg kender flere der har det helt omvendt med vejninger. Vejer sig kun meget sjældent - men så kan man altså meget vanskeligt følge sin udviikling, synes jeg. For kigger man på sig selv i spejlet hver dag, er det noget nær umuligt at se en udvikling - fordi det er så uendeligt lidt fra dag til dag, at man ikke selv bemærker det.

Tak for for opmuntringen mht. chin-ups /pul-ups - jeg har brug for det. Nej, det skal sgu nok komme. Den rent excentriske træning er godt nok bidsk, bare 6 reps pull-up som i går og mine biceps var godt kogte - og jeg kan også sagtens mærke det idag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Pull-/Chin-ups kan være en bitch at komme i gang med. Da jeg selv startede, kunne jeg ikke tage en eneste. Det var virkelig et slag i ansigtet, men det var bare at bide tænderne sammen. De første uger kørte jeg kun Assisted Chin-ups - min makker havde god fornemmelse for at hjælpe.

Pludselig begynder det at gå stærkt, så...

...keep your chin up! (I know: plat, men jeg kunne ikke lade være. ;) )

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft gang i digital-kameraet og har taget et par statusbilleder af mig selv - til mig selv.

Men da min log også har til formål at tjene som inspiration til andre overvægtige og give dem mod på at komme igang, udleverer jeg jævnligt mig selv - en helt anonym log om vægttab uden personligt præg og lidt hjerte indblandet, tvivler jeg på nogen kan bruge som inspiration til ret meget.

Derfor smider jeg et par udvalgte billeder ud her til offentlig spot og beskuelse. Det kan næppe få ret mange til så meget andet end at ryste lidt på hovedet, men jeg er altså stolt af, jeg har fået brændt en del af fedtet af, selvom der er lang vej endnu - og endda har fået bygget lidt muskelmasse imens.

Nok selvfed trippen på stedet - her kommer billederne.

SmartAss_Pose_Front_15maj2002.jpg

Her gik jeg efter den kendte Arnold-grimasse

SmartAss_Pose_Back_15maj2002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Claus

Jeg ved godt at du træner i "ækvinåx" i Horsens fordi du har medlemsskab i Århus. Dog ville jeg bare lige nævne for dig at HSK(Horsens Styrkeløfter Klub) ikke ligger mere end 400 meter fra "ækvinox". Her finder du alt hvad hjertet begærer, håndvægte til 60 kilo, fri bænk, en dødløft station og masser af stativer til fri squat. Her er til gengæld ikke mange maskiner(styrkeløftere bruger dem jo ikke ligefrem).

Prisen er fornuftig: 350,- i kvartalet.

Jeg har trænet der i små 2 år nu og er meget tilfreds. Der er altså en anderledes "ond" stemning om du vil. Folk kommer for at løfte jern, ikke for at snakke! hermed ikke sagt at der ikke snakkes i krogene, men det er mere diskussioner af løft og træningsprincipper. Jeg har f.eks. lært hvordan man kører ordentlig dødløft af morten sørig (som altid er klar med et godt råd) og hans svenske træningsmakker (som jeg tror er den tidligere landstræner).

Det var såmænd bare for at hjælpe, hvis du vil have det optimale ud af din (vægt)træning.

Link to comment
Share on other sites

T>> Jeg har faktisk trænet i AUS et par gange sammen med Lawman, og er vild med det! Problemet er bare, at der er lukket for nye medlemmer. Jeg har ringet og tigget administrationen om at sælge mig et medlemssbab, men uden held. De siger der først er åbent for nye medlemmer til September. :(

For jeg vil nemlig mega-gerne træne dernede. Det er rigtigt fine forhold, bl.a. så jeg kunne komme til at squatte rigtigt, skal ikke lempe vægtstangen ned ved dødløft etc. Og så er stemningen og publikum også noget mere inspirerende end i Equinox.

Hvis du er "connected" og ved hvordan jeg kan få et medlemsskab tillusket mig, må du endelig sige til.

Link to comment
Share on other sites

T>> Jeg ved ikke hvorfor jeg komplet har fejllæst dit indlæg som at du anbefalede Århus Univertistetssport - ikke Horsens Styrkeløfter Klub...

Jeg læste det lige igen, og ser nu det er HSK du skriver om...

Jeg har skrevet lidt med Francis på et tidspunkt, der har trænet i HSK tidligere. Jeg bestemte mig egentlig til at undersøge sagen lidt nærmere, men kunne ikke finde en hjemmeside for HSK - og så røg det i glemmebogen.

Måske skulle jeg tage ned og kigge på det søndag, hvis man bare kan kigge ind?

Jeg mangler også lidt info om priser, åbningstider etc...

Link to comment
Share on other sites

Hey Claus

Ja prisen er 350 i kvartalet. Hvis du har lyst til at kigge forbi, kan du kigge forbi på søndag ved 14:30 tiden. Der er en ringeklokke udenfor som du bare benytter, så skal jeg nok lukke dig ind så du kan få "inspicificeret" lokalerne.

Åbningstiderne er vist nok fra kl. 10 - 21 på hverdage og 10 - 16 i weekenden.

har du brug for en vejbeskrivelse, så skriv lige hvor du kommer fra, så skal jeg nok guide dig.

Link to comment
Share on other sites

T>> Jeg kigger da bare forbi søndag 14.30 og ringer på.

Francis skrev til mig på et tidspunkt, at det nu ligger på Ormhøjgårdvej, så jeg har kigget på Krak men kan ikke finde noget på vejen, som heddder HSK...

Så hvis du har adressen og en beskrivelse, ville det være fedt.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 17. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Ugens anden styrketræningsdag rykket til fredag pga. superligabold i går (så AGF tæve et danmarksseriehold). Ikke helt optimalt, men det kunne ikke være meget anderledes. Mødte træt op til...

Tung bænk, bryst, triceps, mave

Tung bænkpres, Hatfield uge 3

1 x 12 x 20kg

1 x 4 x 50kg

1 x 2 x 69,5kg

5 x 4 x 77kg

Kørte godt, men det sidste sæt var meget hårdt. 2 uger igen med 5 x 5 og 5 x 6, før reps falder igen og kiloene stiger- det bliver hårdt, men... "I will rise to the challenge!" :asthanos:

Incline Dumbell Press

2 x 5 x 24kg

1 x 4 x 24kg

Kørte ikke godt. Jeg var ret slagtet efter bænkpres.

Lying Triceps Extension

1 x 5 x 30kg

2 x 5 x 40kg

1 x 15 x 35kg

Fik desværre mere og mere ondt i albuen. :(

Weighted sit-up

2 x 8 x 15kg

Ab-wheel fra knæ

1 x 7

1 x 6

1 x 5

Cable flyes

2 x 8 x indstilling 7

Torso rotation

2 x 8 x 205lbs

Overall

Okay... Min albue gør desværre stadig ondt her en time efter, og det føles ikke ret godt. Det er nok væk på søndag.

Fandt iøvrigt også lidt Horsens Styrkeløft Klub på vej hjem fra centret. Jeg kunne ikke lige finde det i første omgang, men fik så øje på en parkeret lilla, sænket Opel Ascona med tonede ruder og en enorm udstødning. Og så var HSK fundet.. ;)

Skal derned og lure på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Løb, Distance, Lørdag 18. maj

Rute: Oens 6km

Tid: 37:10

Min/km: 6:10

Puls, gennemsnit: 166

Puls, max: 184

Forbrænding, kilojoule: 3250

Pyha for en hård tur... Gik 3x1 min og 1 x 2 min undervejs (er naturligvis med i tiden). Ellers godt tempo (for mig forståes). Mit pulsur er tilbage efter garanti-rep (sendte til polar tirsdag modtog det tilbage torsdag - sådan).

Jeg må lige have fundet ud af, om jeg kan regne med det energiforbrug uret opgiver. Det kan jeg næppe, for 3250 kjoule på 37 min giver 87kj/min, og så vidt jeg husker er omkring 70 helt enormt meget.

Link to comment
Share on other sites

PÅ run4fun så jeg en formel for energiforbruget ve løb;

kropsvægtxkm=kalorieforbrug

påstanden er at det er ligemeget (rent energiforbrugsmæssigt) hvor hurtigt du løber, fordi du skal bruge den samme energi på at flytte dig fra A til B uanset hvor hurtigt det foregår (og så ikke et ord om fedtforbrænding) Det virker rimeligt.... havde egentligt planer om at spørge om det også kunne overføres direkte til gang, eller om det kræver en form for løb, men det har jeg ikke fået gjort.

Link to comment
Share on other sites

Litopsi>> Hmm... Det lyder faktisk til at passe meget godt med det pulsuret har fortalt mig. 117kgx6km = 702kcal -> 2950kjoule. Uret viste 774kcal -> 3248kjoule. 300 kjoule i forskel eller ca. 10% afvigelse - det er okay.

Hvis andre vil læse tråden på run4fun er her en direkte link.

Men jeg ved Jarvig13 fortalte mig engang, jeg næppe kunne regne med at forbrænde mere end 70kjoule/min ved næsten maximal intensitet. Det undersøger jeg lige lidt nærmere. Måske var det kun ved spinning/cykling...

Link to comment
Share on other sites

Uge-status

Jeg vil fremover prøve at opsummere en gang om ugen, hvordan tingene skrider frem.

Ugens vejninger:

vaegt_header.gif

vaegt_2002_20.gif

Fint fint. Jeg har døjet en smule med halsen de sidste par uger, jeg ved ikke om det er derfor, min vægt pludselig tager et hop, nu hvor det mærker til at være overstået.

Ugens motion

For lidt! En gang spinning, 1 gang løb samt 3 gange styrketræning. Jeg er lidt træt af spinning og går og lurer på at købe en racercykel, så jeg kan komme ud og race på landevejene i det gode vejr. Men en god cykel er så pokkers dyr...

Kost

Ikke alt for godt... Lidt for ensformig og for lidt protein (især fra kød), men styr på energiindholdet. Da jeg er doven har jeg tendens til at æde en pakke et eller andet, hvor jeg kender energiindholdet 100%. F.eks. en pakke med 750g kartoffelbåde til bagning i ovnen til 450kjoule/100g - det kan jeg lige regne ud til 3350kjoule. Et fint lille søndagsmåltid. En anden favorit er en Joe&Giovanni pizza med 3500kjoule - det lyder ikke ret meget som slankekur, vel? :)

Har lagt planerne om at begynde på kreatin på hylden indtil videre. Mit overskud er nok ikke helt til at se 3-5kg ryge på vægten lige nu, selvom jeg kan fortælle mig selv, det er væske - og forsvinder igen når jeg dropper kreatinen.

Status

Lavede lige lidt excel-gymnastik... Jeg tror dog ikke det tæller som motion. :)

Dage: 91

Uger: 13

Vægttab: 16,0kg

...per dag : 0,18 kg

...per uge: 1,23 kg

Energiunderskud: 480.000 kj

...per dag: 5.275 kj

...per uge: 36.923 kj

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 19. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Ben, ryg, mave

Squat i smith

1 x 5 x 7kg

1 x 5 x 57kg

4 x 5 x 77kg

1 x 5 x 57kg

Skulle have været 5 x 5 x 77, men min form haltede lidt i fjerde sæt, så jeg pille 20kg af og koncentrerede mig om formen.

Hip extensions

1 x 10

1 x 10 x 15kg

Sit-up's

1 x 10

Dødløft

1 x 6 x 64,5kg

1 x 4 x 84,5kg

5 x 2 x 109,5kg

Torso rotation

2 x 10 x 205lbs

Bent over barbell row

1 x 10 x 20kg

1 x 8 x 40kg

1 x 8 x 50kg

1 x 8 x 55kg

1 x 8 x 60kg

1 x 8 x 40kg

Første gang jeg prøver. Federe end at køre med håndvægte i hvert fald.

Overall

Jeg havde stadig lidt ondt i albuen, så jeg sprang chin-up's og pull-up's (excentric) over - de plejer at være hårde ved albuerne (især close grip pull-up). Ingen grund til at forcere en skade.

Link to comment
Share on other sites

Havde en aftale her i eftermiddags om at mødes med "T" i Horsens Styrkeløft Klub - men han var der desværre ikke. Der var heldigvis en anden, der lukkede mig ind (med KÆMPE arme) og lod mig kigge på sagerne. Han svarede også på mine praktiske spørgsmål, fortalte lidt om den afslappede stemning, at der altid var folk der ville hjælpe etc.

Klubben er en fabrikshal med masser af jern, paller, jern, magnesium, powerrack, jern, squatrack, jern, dødløftplatform og en shitload af håndvægte op til 60kg. En enkelt kondicykel var der også, men det så ikke ud som om den blev slidt op. ;)

Jeg tror sgu jeg springer på og prøver. Jeg tager derned en dag efter arbejde og melder mig ind og får en aftale om instruktion i squat og dødløft.

Æv æv æv... Forfra igen. Fra at være en af dem der løfter mest i Equinox skal man nu til at være kage-arm i et rigtigt center. ;)

Link to comment
Share on other sites

Luciferase>> Jeg ringede til dem for ca. 4 uger siden og spurgte (tiggede er nok en bedre beskrivelse). Ingen nye medlemsskaber (såvel halvårs som helårs) før til september, var meldingen.

På hjemmesiden står også: "Alle medlemskaber til AUS-motionsrummet (såvel halvtids som heltids) er udsolgt. "

Jeg er ikke studerende, men det har de ikke spurgt om, når jeg talte med dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share