Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hmm, det sidste du siger giver da ingen mening, da den ene pr definition må gribe fat før den anden. Det er jo ikke noget man bliver enige om: "nå, skal vi stoppe med at slå, og bryde lidt i stedet" ? :blink:

Jeg er ikke sikker på, hvad det er, du ikke forstår? Altså selvom den ene griber fat først, betyder det jo ikke, at han med 100% sikkerhed kan tage sin modstander ned. Pointen er jo, at man skal nå at forsvare nedtagningen.... Der er jo heller ikke garanti for at ramme med et slag, bare fordi man slår først. Derfor vil man ofte ende i clinch, hvorfra der både er mulighed for slag, knæ og nedtagninger - da det (ligesom i boksning) er svært at lave et KO slag fra den afstand, vil der ofte være fokus på brydningen i den situation = forsøge at få den bedste position til fx nedtagninger eller bryde clinchen for at komme til at slå igen. Giver det mening?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på, hvad det er, du ikke forstår? Altså selvom den ene griber fat først, betyder det jo ikke, at han med 100% sikkerhed kan tage sin modstander ned. Pointen er jo, at man skal nå at forsvare nedtagningen.... Der er jo heller ikke garanti for at ramme med et slag, bare fordi man slår først. Derfor vil man ofte ende i clinch, hvorfra der både er mulighed for slag, knæ og nedtagninger - da det (ligesom i boksning) er svært at lave et KO slag fra den afstand, vil der ofte være fokus på brydningen i den situation = forsøge at få den bedste position til fx nedtagninger eller bryde clinchen for at komme til at slå igen. Giver det mening?

Ja, det du siger der giver mening, isoleret set, men jeg synes da det bekræfter min undren over det skulle være muligt/effektivt at bokse på halvdistancen i MMA? Indrømmet, jeg er ikke MMA ekspert, og er nok heller ikke den der set mest af det, men jeg har da aldrig set nogen bokse på halvdistance overhovedet...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det du siger der giver mening, isoleret set, men jeg synes da det bekræfter min undren over det skulle være muligt/effektivt at bokse på halvdistancen i MMA? Indrømmet, jeg er ikke MMA ekspert, og er nok heller ikke den der set mest af det, men jeg har da aldrig set nogen bokse på halvdistance overhovedet...

Nu ved jeg ikke hvor meget du har fulgt med i MMA, men ganske mange brydere (Jens Pulver, Randy Couture, Matt Lindland, Quinton Jackson, Dan Henderson) har en så stor fordel i deres clinch arbejde at de kan bruge det både til at bryde, men også at undgå at bryde. Meget af taktikken er hele tiden at skifte afstand så når modstanderen tror vi bryder, skifter man til mellemdistancen og bokser, når han så reagerer på det og vil bokse, skifter man tilbage til brydningen osv. Sådan lidt simplificeret sagt.

Her er en video med Jens Pulver som forklarer lidt af principperne:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor meget du har fulgt med i MMA, men ganske mange brydere (Jens Pulver, Randy Couture, Matt Lindland, Quinton Jackson, Dan Henderson) har en så stor fordel i deres clinch arbejde at de kan bruge det både til at bryde, men også at undgå at bryde. Meget af taktikken er hele tiden at skifte afstand så når modstanderen tror vi bryder, skifter man til mellemdistancen og bokser, når han så reagerer på det og vil bokse, skifter man tilbage til brydningen osv. Sådan lidt simplificeret sagt.

Her er en video med Jens Pulver som forklarer lidt af principperne:

Cool video! Når det så er sagt, så synes jeg det han snakker om er lidt noget andet. Hans "dirty boxing" foregår jo først og fremmest i clinchen (og så forklarer han hvordan man skal bokse sig derind), hvor det DBM gav udtryk for, var boksning i "lommen." Det er boksning på halvdistancen, eller "lommen" jeg har problemer med at se blive brugt i MMA, og det synes jeg egentlig Jens Pulver sætter en streg under i den video.

Link to comment
Share on other sites

Cool video! Når det så er sagt, så synes jeg det han snakker om er lidt noget andet. Hans "dirty boxing" foregår jo først og fremmest i clinchen (og så forklarer han hvordan man skal bokse sig derind), hvor det DBM gav udtryk for, var boksning i "lommen." Det er boksning på halvdistancen, eller "lommen" jeg har problemer med at se blive brugt i MMA, og det synes jeg egentlig Jens Pulver sætter en streg under i den video.

pugilist, der hvor jeg tror, at vi "taler forbi hinanden" er, at du måske læser det som en specifik stil, hvor man konstant (en kamp igennem) går efter at bokse fra halvdistancen. Det er klart, at det ikke er brugbart i MMA. Der hvor jeg har brug for det er, hvis min modstander fx bokser sig ind på mig - så har jeg tendens til enten at gå 100% i brydning - eller bokse meget defensivt (amatør "scor point" boksning). Derfor arbejder på at blive på at blocke de slag og slå kontra. Herefter er det klart at kampen så ente vil gå helt i clinch eller andet igen.... håber det gav lidt mere mening?

Link to comment
Share on other sites

pugilist, der hvor jeg tror, at vi "taler forbi hinanden" er, at du måske læser det som en specifik stil, hvor man konstant (en kamp igennem) går efter at bokse fra halvdistancen. Det er klart, at det ikke er brugbart i MMA. Der hvor jeg har brug for det er, hvis min modstander fx bokser sig ind på mig - så har jeg tendens til enten at gå 100% i brydning - eller bokse meget defensivt (amatør "scor point" boksning). Derfor arbejder på at blive på at blocke de slag og slå kontra. Herefter er det klart at kampen så ente vil gå helt i clinch eller andet igen.... håber det gav lidt mere mening?

Tjoeh, jeg synes stadig det virker som en dum/ineffektiv taktik, men jeg har jo heller ingen førstehånds erfaring med MMA. så jeg kan nok ikke helt se det for mig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag:

Mobilitetsøvelser: Diverse

Foam-rolling: Diverse

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Intervalløb: 40 x 20 sek. løb / 10 sek. pause

* Maxpuls: 181 bpm

* Snitpuls: 171 bpm

Afjog (kravl hjem): 10 min

Ligesom tabata bare med 40 runder i stedet for 8 :smile: Da jeg havde løbet de 20 virkede det som en ualmindelig dårlig idé, men kom da igennem. 181 bpm har jeg tidl. fået målt som maxpuls - men har dog enkelte gange målt højere værdier (vistnok 183) ved stort væsketab osv. Alligevel viser det, at jeg var godt presset. :crazy:

Evil wheel: diverse

Frygter mega doms i sækken i morgen!!

------------------------------

Pugilist: Du må med til træning!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Intervalløb: 40 x 20 sek. løb / 10 sek. pause

* Maxpuls: 181 bpm

* Snitpuls: 171 bpm

Afjog (kravl hjem): 10 min

Ligesom tabata bare med 40 runder i stedet for 8 :smile: Da jeg havde løbet de 20 virkede det som en ualmindelig dårlig idé, men kom da igennem. 181 bpm har jeg tidl. fået målt som maxpuls - men har dog enkelte gange målt højere værdier (vistnok 183) ved stort væsketab osv. Alligevel viser det, at jeg var godt presset. :crazy:

:crazy::w00t::blink::crazy::w00t::blink::crazy::w00t::blink:

Hmm, kan se jeg godt kan pakke sammen med mine små 8-runders tabata....

Alligevel lidt vild hvor lav din maks puls er??

Link to comment
Share on other sites

JA, det kunne være jeg skulle prøve det engang jeg er i KBH. :smile:

40 runder tabata intervaller :crazy:

Jeg prøvede lige min kammerats garmin 305 pulsur den anden dag. 201bpm på den sidste spurt hjem. Som 35-årig? :blink:

Hmm, det lyder ret højt. Har du tjekket op på dine data på computeren? Det er muligvis bare et fejludsving - de få gange jeg har haft det, har det sjovt nok også altid været på 201 bpm.

Du skulle prøve den med de 40 runder med dine boksere. Du kan måle op så de løber frem og tilbage på en 100 meter strækning på de 20 sek - det er et rigtig fornuftigt udgangspunkt. Hvis de på et tidspunkt ikke når de 100 meter, cutter du fx 10 meter af (så de stadigvæk får deres 10 sek. pause)

Gi det et skud -med "venlig hilsen" fra mig! :wink:

:crazy::w00t::blink::crazy::w00t::blink::crazy::w00t::blink:

Hmm, kan se jeg godt kan pakke sammen med mine små 8-runders tabata....

Alligevel lidt vild hvor lav din maks puls er??

Ja, men det er genetisk bestemt. Det har ingen betydning for ydeevnen - man skal se på forskellen mellem maks-/hvilepuls. Sidst jeg målte min hvilepuls var den 37, så det passer meget godt :smile:

Feeeeed video Captain Takedown.

Lad os krydse klinger snart. The Hulks tager på ferie i næste uge, så det skal være mandag eller tirsdag. :devil:

Thanx HULK!! Jeg træner tirsdag kl. 15 med Erik mfl. Er du game på en gang front squat??? :devil:

Det er direkte sindssygt du kan holde til 40 runder af det :crazy: Maniac! Du må have haft en helt sindssyg efterforbrænding!

Yiiiiir ENERGY LEGS! :devil: Håber efterforbrændingen var i top, så kroppen har fået futtet den flaske ron millonario af, jeg fik samme aften! :wink:

Vild interval træning!!

Sku jeg snart rykke de 77kg rundt :w00t: !?

Hmmm, vejer din sandsæk så meget?? :wink:

..... men ja! Kunne være fedt hvis du kom en tur i CSA til en gang MMA!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det lyder ret højt. Har du tjekket op på dine data på computeren? Det er muligvis bare et fejludsving - de få gange jeg har haft det, har det sjovt nok også altid været på 201 bpm.

Du skulle prøve den med de 40 runder med dine boksere. Du kan måle op så de løber frem og tilbage på en 100 meter strækning på de 20 sek - det er et rigtig fornuftigt udgangspunkt. Hvis de på et tidspunkt ikke når de 100 meter, cutter du fx 10 meter af (så de stadigvæk får deres 10 sek. pause)

Gi det et skud -med "venlig hilsen" fra mig! :wink:

Hmm, det er nok sådan en fejl der så... Hvordan tjekker man det?

Kunne være jeg skulle udsætte dem for det på et tidspunkt. Vi kører faktisk en del 20/10 intervaller, men så er de som regel delt ind i to eller tre minutters omgange med et minuts pause mellem hver. Vi bruger det både med forskellige gulvøvelser (englehop, burpee's etc.), slagserier med handsker og vægtmanchetter på håndleddene, og diverse vægtøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 45 min sparring

Lidt op og ned. Havde dog et par ok runder. Det mest positive er, at mit "A-game" også virker på de dage, hvor jeg ikke er helt flyvende.

MMA: ca. 1,5 time

Lidt forskellige øvelser i at komme op fra guard. Super vigtig stuff, men også ret svært og frustrerende. Kørte 2 x 5 min sparrring, som ikke gik særlig godt. Den første runde var mod MOL's egen Nomen78, hvor vi smed lidt rundt med hinanden. 2 omgang - kunne godt mærke, at det er længe siden, jeg har sparret med høj intensitet. Jeg havde ikke rigtig nogen "tænding" og det blev noget halvhjertet rod fra min side. Fik slet ikke brugt mine hænder, så godt som jeg ved jeg kan :mad: Fik ca. 3-400 lowkicks! :crazy:

Andet stuff:

Vaskulariteten er i bund disse dage! :sneaky2:

I morgen skal jeg træne med Essensen, Fru Erik, The Hulks, Mushashi mm. Bliver storslået!

Evil wheel: diverse

Frygter mega doms i sækken i morgen!!

Jeg havde ret!! :crazy: Kører pt. på 2. dags doms !

Hmm, det er nok sådan en fejl der så... Hvordan tjekker man det?

Kunne være jeg skulle udsætte dem for det på et tidspunkt. Vi kører faktisk en del 20/10 intervaller, men så er de som regel delt ind i to eller tre minutters omgange med et minuts pause mellem hver. Vi bruger det både med forskellige gulvøvelser (englehop, burpee's etc.), slagserier med handsker og vægtmanchetter på håndleddene, og diverse vægtøvelser.

Du kan se det når du uploader stats til din computer. Hvis det er et enkelt (meget højt) udsving, er det nok en fejl. Har hørt andre, der får de problemer, når de bruger en 305'er der ikke er sat op til deres stats med maxpuls osv.

Jeg er game på MMA! Hvornår passer det ind med dine vagter!?

Hmmm, vi skal næsten finde en uge, hvor du kan træne flere gange og få fuld udbytte af den gratis prøve uge?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fårkk, mit venstre lår et helt :crazy: efter MMA i går. Havde planlagt PR forsøg i Rackpulls og Front Squat, men eftersom jeg dårligt kunne støtte på mit ben, var det no-go! Heldigvis kunne jeg hoppe med på Essensens BB! WO.

Dagens træning:

Barbell Rows:

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 80kg

1 x 8 x 100kg

2 x 6 x 100kg

1 x 8 x 80kg

De sæt på 100kg blev lidt ugly!

Pullups:

1 x 10 x BW

5 x 5 x 20kg

1 x 12 x BW

Db. Rows:

1 x 10 x 37kg

3 x 8 x 47kg

Dips:

1 x 10 x BW

5 x 5 x 35kg

1 x 20 x BW

Barbell Curls:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 50kg

1 x 8 x 50kg

1 x 8 x 40kg

Db. Hammer Curls:

1 x 10 x 17kg

2 x 10 x 22kg

Ok omgang i godt selskab - ingen nævnt ingen glemt! Er ikke helt sikker på sæt og reps, men tror det var noget i den stil! Snyde-curls er en fremragende og funktionel compound øvelse. Hvorfor??

Intimidation, baby! Visually impressive arms will always give a psychological advantage to a player. Plus, if you feel good about the way you look, it will make you more confident, and that itself will help you become a better player

Mit "trælår" får en masse is, men det er bestemt ikke blevet bedre. Tværtimod! Håber det er klar til at gå ape-shit til træning i morgen :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fårkk, mit venstre lår et helt :crazy: efter MMA i går. Havde planlagt PR forsøg i Rackpulls og Front Squat, men eftersom jeg dårligt kunne støtte på mit ben, var det no-go! Heldigvis kunne jeg hoppe med på Essensens BB! WO.

Ok omgang i godt selskab - ingen nævnt ingen glemt! Er ikke helt sikker på sæt og reps, men tror det var noget i den stil! Snyde-curls er en fremragende og funktionel compound øvelse. Hvorfor??

Mit "trælår" får en masse is, men det er bestemt ikke blevet bedre. Tværtimod! Håber det er klar til at gå ape-shit til træning i morgen :devil:

Skuffende du ikke kunne hoppe med på FS maks, men det må blive en anden gang (jeg mangler stadig et maksforsøg i BS - det handler jo om at kunne PR på nye øvelser hele tiden!!) :wink:

Bare blive ved med dine fantastiske curls - med de kæmpe guns du får, skal du nok dominere både på måtten :4boxing: og på stranden :tongue4: :dropjaw:

Men, hmm, is er godt for mange ting, men jeg har på fornemmelse at netop trælår kunne få gavn af noget varme og massage?

Link to comment
Share on other sites

Skuffende du ikke kunne hoppe med på FS maks, men det må blive en anden gang (jeg mangler stadig et maksforsøg i BS - det handler jo om at kunne PR på nye øvelser hele tiden!!) :wink:

Bare blive ved med dine fantastiske curls - med de kæmpe guns du får, skal du nok dominere både på måtten :4boxing: og på stranden :tongue4: :dropjaw:

Men, hmm, is er godt for mange ting, men jeg har på fornemmelse at netop trælår kunne få gavn af noget varme og massage?

Ha ha, ja man skal bare finde på nye øvelser at maxe i. Så er der statsgaranti på PR's :laugh: Ja, det var fandme en fed omgang all-out curls i dag... men vi havde jo også selskab af Mr. Shredded meat aka. Essensen. Lidt mere træning med ham og mine guns er klar til at skabe frygt på måtten og :tongue4: på stranden!

Hmm, jeg har gode erfaringer med is de første 24 timer ved blødninger/hævelser. Herefter starter jeg på "genoptræning" og varme+massage :smile:

Fedt at opleve "The Machine" live idag.

Rock on dude :w00t:

Right back @ ya..... ked af der ikke var så meget "machine" over mig i dag. Vi må finde på noget, når du vender hjem fra dit togt.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 95kg

2 x 2 x 100kg

Planen var 3 x 3 x 100kg, men Tunen sagde "såDan", hvilket var rigtig :laugh: så jeg måtte racke stangen! Følte mig også slap.

OL Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

5 x 5 x 100kg

Easy! Bare en let omgang for at få lidt blod gennem mit dårlige lår. Følte ellers der var god power, så var fristet til at hælde kg på, men fornuften vandt.

Pullups i ringe:

5 x 12 x BW

Ikke den mest højintense træning, men der var mange MOL-celebrities til stede! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 1 time.

30 min teknik med lidt triangle + takedowns og 30 min sparring. I dag var der fornemt besøg af Kenneth Jay... fik desværre ikke kørt sparring mod ham!

Fik lige 5 min pause!

Boksning/Muay Thai: 1,5 time

1 times sparring og 30 min teknik. Røg i gruppe med de "tunge" drenge under sparringen... Tak for det! :crazy::laugh: Sluttede af med noget sparketeknik, hvor jeg fik fyret godt op.

Bagefter var jeg så smadret, at jeg dårligt kunne gå ud til bilen.... Har underligt nok også fået lidt doms af den lette omgang squat i går.

----------------

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kære loggbog, jeg træner stadig..... giver den god gas med MMA, grappling og boksning - styrken lider vist lidt under det :dry:

1 x 4 timer på bryggen (Hilste på Essensen og SimonDJ, der flashede deres hårdt pumpede kroppe - flotte fyre :cool: BB!)

1 x 1 time boksning-/thaiboksning sparring. Var desværre ikke så god som i tirsdags. ØV!

1 x 1 shake, banan og 5 min pause........

1 x 1 time "Rosstraining" feat. Mushashi. Køre nogle gode intervaller med bl.a. pullups, Burpees og Swings.

----

I går havde jeg en halvsløj omgang morgen-styrketræning med frontsquat, eksplosive pushups på bokse og pullups....... Efter en behandling hos Kauf var jeg stadigvæk irriteret over det, så jeg besluttede mig for en omgang devil-run: 8 x 666 meter bakkeinterval. Har ikke turde løbe den omgang siden 23. dec :crazy::devil: Godkendt omgang..... overhalede bl.a. nogen der måtte stå af deres cykler og trække!! Jeg' sej

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share