Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Let løb: 10 min + mobilitetsøvelser

100 meter sprint + 50 trappetrin: 12 runder

Lidt let stigning på sprinten og god stigning på trappen!

Samlet tid: 20:46 min. Min maxpuls var højere end sidst jeg lavede samme omgang, men nåede ikke samme max-hastighed! :mad:

Afjog: 10 min

Teamede op med min gode MMA-træningsbuddy (Nomen78 fra MOL). Der var desværre ikke andre der kunne joine os. Rigtig god omgang. Godt jeg kom afsted i stedet for at blive hjemme og pive over hoste. Nåede ikke IK99 med Erik, så ingen squat i dag! Har lidt doms efter dødløft. Pinligt, men trøster mig med, at det er længe siden, jeg har kørt den.

-----------------------------------

blanco: Nej har været lidt uheldig. Fatter det ik. Normalt er jeg ALDRIG syg, så det er lidt underligt. Kosten spiller ellers 100% for tiden (i modsætning til de normale 99%). Men ok - hjernerystelsen var der ik så meget at gøre ved, og får da stadigvæk trænet på trods af hals og hoste. Ja, dips er blevet vildt lette, efter jeg er begyndt at lave dem i ringe. :4thumbup:

Nillepige25: Hmm, kan du tage lige så hårdt fat som min massør??

Kauf: Hovedpinen var nu pga. en lang dag på job og for lidt væske. Men skal helt sikkert ha' en tjek hos Peter.

Tunen: Ven :smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

En omgang GPP feat. Fru Erik:

OL Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 3 x 100kg

4 x 4 x 120kg

Kørte fornuftigt. God overskud!

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 3 x 80kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x 105kg

5 x 3 x 95kg

Goodmornings:

1 x 10 x 50kg

3 x 5 x 70kg

Har faktisk aldrig rigtig kørt den før. Bliver nok også et engangsknald!

Db. Skrå bænk:

3 x 8 x 2x35kg

Ville ikke køre mere for ikke at ydmyge fruen på hans hjemmebane.

Chinups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 32,5kg

Det var vist det. Til slut kom ARMADA og dwarfede os allesammen! :devil:

Morgenvægt: 76,9kg

Har holdt 8 dages pause fra MMA, boksning og grappling... glæder mig til at komme igang igen!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Turkish Get Ups:

3 x 5/5 x 32kg

Klatrebjælke Pullups:

20, 15, 12, 10 x BW

Ring Dips:

15, 15, 12, 12 x BW

Crazy pec påmp! :w00t:

KB Snatch:

10 x 10/10 x 24kg

Ok omgang på en travl dag. Måtte melde afbud til træning med Fru Erik... Jeg kunne høre gråd i hans stemme!! Poor guy.

Link to comment
Share on other sites

Du kører fandenme nogle fornuftige squats i forhold til din puny vægt :tongue:

Hvordan går det med hovedet, kammerat?

Hey buddy... hovedet er lidt medtaget i dag, men det er nok mest fordi jeg røg en tur i hegnet i går. Planen er, at jeg starter stille op med grappling og MMA næste uge og ser hvordan det går. Men uanset hvad, regner jeg med, at jeg lige skal ha' bestilt et allround tjek hos dig eller Peter.

Ang. squat, går det lidt frem... har holdt 4-5 års pause den (og ændret stil), så skal lige igang igen. Kan nok ikke følge med dig og din russiske flirt :tongue: Selvom det bliver lidt sporadisk med de tunge pas, håber jeg at kunne nuppe 150 i front squat i år.

Link to comment
Share on other sites

Hey buddy... hovedet er lidt medtaget i dag, men det er nok mest fordi jeg røg en tur i hegnet i går. Planen er, at jeg starter stille op med grappling og MMA næste uge og ser hvordan det går. Men uanset hvad, regner jeg med, at jeg lige skal ha' bestilt et allround tjek hos dig eller Peter.

Ang. squat, går det lidt frem... har holdt 4-5 års pause den (og ændret stil), så skal lige igang igen. Kan nok ikke følge med dig og din russiske flirt :tongue: Selvom det bliver lidt sporadisk med de tunge pas, håber jeg at kunne nuppe 150 i front squat i år.

150 i Fronten :crazy: Det er satenme da ambitiøst!! Jeg bøjer mig i gruset, når du gør det!!

Squatten ser ellers rigtig fin ud på kg.'ne og min russiske flirt sørger for at holde mig til ilden, men jeg ryger jo ned med det samme igen, når jeg igen ikke gider squatte i en periode :laugh:

Glæder mig til videoen med de 150 kg. :4jumpy:

Ang. nakke, synes jeg ihvertfald at du skal få den tjekket. Hvem du vælger er helt op til dig, men få det nu gjort, inden du kvaser dig selv for meget. It will have a high price in the long run...

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Front Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

5 x 2 x 110kg

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

3 x 5 x 92,5kg

Pullups:

1 x 10 x BW

5 x 5 x 20kg

EZ-Bar curls:

3 x 8 x 40kg

Hanging reverse crunch m. twist:

4 x 12 x BW

Stille og rolig omgang. Skal spille lidt basket senere i aften - på et niveau jeg ikke har spillet på et stk tid. Så skal lige kunne følge bare lidt med.

Skal ha' lidt fremgang i pullups med vægt. Biceps er mit svageste led. Har tidligere talt med Kenneth Jay og han forslog tunge singles og lidt specifik træning til køllerne - så det vil jeg prøve.

-----------------------

Kauf: Ja, det lyder lidt :crazy: med de 150, men:

1: Er først lige gået igang igen med squat igen.

2: Fru Erik siger jeg skal...... og jeg gør som han siger, når det kommer til squat.

3: Mit front squat ligger ret tæt på mit backsquat, hvilket gør at det ikke er HELT urealistisk.

4: Der skal jo være lidt udfordring.

....... Men det kræver jo jeg gider blive ved. Det er nok det største problem mht. alm gym træning! Jeg giver dig lige et kald en af dagene mht. at smide kroppen en tur i synshallen.

Link to comment
Share on other sites

I går stod den på mobilitetstræning og foam-rolling. Var helt kvæstet!

Her til morgen trak jeg lod om jeg skulle lave intervalløb eller styrketræning... det blev til et hurtig smut i kælderen. Var heller ikke helt vågne, så havde nok ikke overlevet intervalløb :w00t:

Box Jumps:

1 x 15 x BW

Depht Jumps:

1 x 15 x BW

Dødløft:

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

3 x 5 x 140kg

Fuck me!!! Min højre r*vballe nægter stadigvæk at trække igennem uden det gør #""¤#"* ondt!

Muscleups + dips:

5 x 1+10 x BW

Udført i ringe

BB Rows:

1 x 10 x 60kg

4 x 8 x 80kg

Er lidt semi-stresset for tiden med arbejde, domestic life osv. Får da lavet lidt alligevel, men energiniveauet er lidt lavt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Let løb: 5 min.

Intervalløb: 5 x 700 meter (m. 1½-2 min. pause)

Gns. puls: 159 bpm

Max. puls: 180 bpm

Afjog: 5 min.

Fårk, det var hårdt! Virker ikke til at løbeformen er særlig god, men lidt svært at vurdere, da mine ben var pissetunge.

Link to comment
Share on other sites

Lavt batteriniveau pga. nogle lange hårde på D.J.O.B. Teamede op med Fru Erik, der var lige så sløv - dog pga. tømmermænd. Hvilken useriøsitet.. tsk tsk.

Dagens træning:

Bænkpres:

1 x 5 x 80kg

1 x 6 x 90kg

5 x 2 x 100kg

3 x 8 x 80kg

Slap!

OL Squat:

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

3 x 3 x 120kg

No popin'

Chinups:

4 x 6 x 20kg

Let... ren alibi-træning!

Rack Pulls:

1 x 6 x 100kg

2 x 15 x 150kg

1 x 12 x 170kg

1 x 10 x 200kg

Så blev min rack pull-mødom taget. Erik mærkede på mine muskler, der var helt elektriske bagefter.

Nu mad og mere arbejde!

Edit: Morgenvægt 77,6kg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Den der musik video.. Er du kommet lidt i 80ér mood, eller er det fordi du vil:

Pump it up, a littet more, pump it up on the danse floor and

get your booty on the floor tonight.. and make my day :cool:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - MMA "the resurrection":

MMA: 1,5 time

Seminar med Kampmann. Ren teknik-omgang med fokus på at komme op fra gulvet. Meget godt stuff og ingen problemer med hovedet. Skal nok selv genopfriske de forskellige ting. Der skal ikke lang tids pause til, før man bliver opmærksom på hvor hårdt MMA/grappling er for knæene... heldigvis er det kun "tøse" smerte pga. ømme knæ og hudafskrabninger :blush:

-----------------------------

Essensen: Vil skyde på, at jeg trak dem fra lige omkring knæhøjde. Ved rack pulls mærker jeg heldigvis ikke noget til min småskavank i ballen.

Nillepigen: Det var nu mest for at understrege hvor pÅmpet mine muskler var efter rack pulls, men dit forslag er også sjovt! :smile:

Erik:

post-67-1214254374_thumb.jpg

Guarden: Cool du lige ringede i dag... har taget den test. Så må du lige give min noget åndelig udvikling!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning (direkte fra sengen):

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

2 x 5 x 95kg

3 x 4 x 95kg

De to første sæt på 95 var super lette...på 3. sæt ramte stangen stativet, så jeg ikke fik den 5 rep! :mad: Herefter kørte jeg dem sikkert i land, da jeg ikke havde en spotter. Lidt irriterende da styrken var ok - og så lider jeg lidt af tvangstanker omkring sæt og reps, hvor 3 x 4 er no-go!! :crazy:

Front Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

3 x 5 x 100kg

Pop det du har... kørte super godt!

Chinups:

1 x 10 x BW

1 x 5 x 15kg

1 x 3 x 30kg

5 x 1 x 40kg (30-60 sek. pause mellem)

Spaghetti-arme, så jeg kørte bare et par halvtunge singles!

Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches): 3 x 15 x BW

Supersættet med:

EZ-Bar curls:

3 x 12 x 40kg

Lidt underlig omgang! Der er absolut ingen mening med min træning pt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg forbi Kaufs klinik til en gang brugtvogns (krop) eftersyn. Ryg og nakke fik den store tur. Fik bl.a. et par "action movie neck breakers" i stil med:

:w00t:

Normalt submitter jeg folk, der tager sådan fat i mig, men stoler på Kauf :tongue: (Følte dog alligevel han havde mit liv i sine hænder!)

Min dårlige balle er dog stadigvæk en gåde..... ? Droppede MMA og grappling i aftes, da jeg var knækket nok for en enkelt dag. Spillede 1,5 times basket i stedet og tjekkede i den forbindelse mit VJ. God power i stængerne!

Dagens træning:

OL Squat:

1 x 5 x 80kg

5 x 5 x 110kg

Kørte lidt semi-let, da jeg var øm i lænden. Sidste sæt var alligevel hårdt :dry:

Dødløft:

1 x 5 x 80kg

2 x 5 x 120kg

1 x 5 x 130kg

2 x 8 x 120kg

Røv og nøgler. Dødløft R.I.P. Min højre røvballe vil nok aldrig mere lade mig trække en anstændig vægt - og så vigtigt er det heller ikke!

Dips:

1 x 10 x BW

1 x 8 x 30kg

5 x 5 x 40kg

Pullups:

2 x 15 x BW

2 x 12 x BW

Svagt! Fra næste uge skulle jeg være tilbage til "almindelig" træning......

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Du skal sgu ikke stille dig tilfreds med ikke at kunne få en diagnose. Hvis den første behandler ikke kan gøre noget for dig, så må du videre til du finder en der kan! Jeg gik unødvendigt rundt med skinnebensbetændelse i tre år (!) fordi jeg tog lægernes ord for gode varer (alt fra "du skal bare holde pause i fjorten dage" til "det må du nok bare affinde dig med"), hvilket var meget dumt, når der nu fandtes folk der kunne fikse det.

Selvom det er lidt langt væk, så vil jeg anbefale dig i det mindste at ringe til ham her; http://www.kliniksoling.com/, og høre om ikke han kan gøre noget. Indtil videre har han 100% succesrate med mine boksere og dem jeg ellers kender, der har været dernede. I alle tilfælde har han gjort det i en behandling til 600,, og der har været tale om alt fra håndskader, skulderskader, lyskeproblemer til påstået slidgigt i knæet.

Link to comment
Share on other sites

Du skal sgu ikke stille dig tilfreds med ikke at kunne få en diagnose. Hvis den første behandler ikke kan gøre noget for dig, så må du videre til du finder en der kan! Jeg gik unødvendigt rundt med skinnebensbetændelse i tre år (!) fordi jeg tog lægernes ord for gode varer (alt fra "du skal bare holde pause i fjorten dage" til "det må du nok bare affinde dig med"), hvilket var meget dumt, når der nu fandtes folk der kunne fikse det.

Selvom det er lidt langt væk, så vil jeg anbefale dig i det mindste at ringe til ham her; http://www.kliniksoling.com/, og høre om ikke han kan gøre noget. Indtil videre har han 100% succesrate med mine boksere og dem jeg ellers kender, der har været dernede. I alle tilfælde har han gjort det i en behandling til 600,, og der har været tale om alt fra håndskader, skulderskader, lyskeproblemer til påstået slidgigt i knæet.

Hey pugilist,

Jeg har stor erfaring med diverse læger, fysioterapeuter mm. Der er ingen tvivl om, at Kauf er meget dygtig, og jeg er sikker på, at han kan få mig i tip-top stand igen. Men ellers må jeg prøve kliniksoling.com - Det skal dog også lige siges, at det ikke er nogen skade, der giver mig store problemer til træning eller dagligdagen. Som nævnt er det KUN ved dødløft, og det er jo ikke ret vigtigt for mig... Slet ikke i det næste stykke tid, hvor fokus bliver flyttet lidt. Men tak for det gode råd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du skal sgu ikke stille dig tilfreds med ikke at kunne få en diagnose. Hvis den første behandler ikke kan gøre noget for dig, så må du videre til du finder en der kan! Jeg gik unødvendigt rundt med skinnebensbetændelse i tre år (!) fordi jeg tog lægernes ord for gode varer (alt fra "du skal bare holde pause i fjorten dage" til "det må du nok bare affinde dig med"), hvilket var meget dumt, når der nu fandtes folk der kunne fikse det.

Selvom det er lidt langt væk, så vil jeg anbefale dig i det mindste at ringe til ham her; http://www.kliniksoling.com/, og høre om ikke han kan gøre noget. Indtil videre har han 100% succesrate med mine boksere og dem jeg ellers kender, der har været dernede. I alle tilfælde har han gjort det i en behandling til 600,, og der har været tale om alt fra håndskader, skulderskader, lyskeproblemer til påstået slidgigt i knæet.

PS: Det var bestemt ikke meningen det skulle forstås som en kritik af Kauf. :blush:

Hej Pugilist.

Jeg er absolut enig med dig i at man ikke skal finde sig i ikke at kunne få en diagnose. Det samme med at man ikke skal finde sig i ikke at kunne få ordentlig behandling. Derfor er det også supercool, at der findes så mange dygtige behandlere, så man kan gå videre i systemet, hvis man ikke får svar.

Kritik er altid velkommen. Især positiv kritik, da man kan lære meget af samme. Jeg er selv en meget kritisk person og tager det derfor aldrig ilde op, hvis jeg selv bliver kritiseret - hvilket jeg dog heller ikke ser dit indlæg som :wink: Du siger bare præcis det samme, som jeg selv ville sige, samt linker til en behandler, som du har god erfaring med. Super - Jeg ville gøre præcis det samme :smile:

Ved du hvad han er for en gut? Jeg har svært ved at se det ud fra hans hjemmeside.

DBM - som jeg lovede dig, har jeg været i spirituel kontakt med oraklet, så nu har jeg et helt testbatteri klar, samt teorier omkring din balle i støbeskeen.

Vi burde lige mødes til en gang dødløft, så jeg kan se hvad der sker med dig i selve løftet (måske søndag?) inden vi slår hovederne sammen på briksen igen. Lad os tage resten på SMS.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share