Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Tak for imputs og :4thumbup:

Er startet rigtigt op på styrketræningen igen denne uge, så vil lige logge dagens træning feat. Guarden og Fru Erik.

Opvarmning: Mobilitetstræning (diverse)

Front Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

Front Squat --> Back Squat:

3 x 5 + 5 x 80kg

3 x 5 + 12 x 87,5kg

Kørte først 5 rep FSQ @ 87,5kg direkte efterfulgt af 12 rep BSQ på samme vægt osv. Hård omgang at starte op på. Forudsiger DOMS i morgen.

Eksplosiv Bænkpres:

1 x 10 x 50kg

10 x 3 x 70kg

Supersæt:

A) Medicine Ball Slams: 4 x 10 x BW

B) Pullups i ringe: 4 x 5 x BW (eksplosivt op - ca. 5 sek. ned - good stuff :superman: )

Dips:

1 x 10 x BW

3 x 10 x 25kg

Glæder mig til at styrke vender tilbage. Fik foretaget en masse test ang. testosteron-/væksthormon niveau osv. af Guarden. Spændende stuff og glæder mig til feedback omkring hvordan jeg kan optimere min træning mm.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med sejren skipper!! Fint game og super form!

Ga du den gas til frokost idag :D !?...

Tak dude!! Frokost?? Vi er jo nogen, der træner og passer vores arbejde, mens andre er snapseøje og ryger i hegnet. Sådan noget gør jeg ikke - før i aften i hvert fald :tongue:

Noget forsinket tillykke med sejren, det er dælme godt gået :4thumbup: ... og fede billeder btw, du må sige til hvis du en dag skal kæmpe i Odense :smile:

Tak :bigsmile: Odense er jo DK's svar på Vegas rent MMA-mæssigt, så det er bestemt ikke umuligt, at det sker en dag. I så fald skal jeg nok sige til!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Selvom jeg ik er så log-aktiv, kommer der lige en hurtig status update på '08. Jeg nåede rigtig mange af mine mål - af højde punkter.

MMA debut: Fik endda 2 kampe og er nu 1-1 Havde jeg taget de to kampe i omvendt rækkefølge, kunne jeg måske ha' været 2-0, men det er ikke så vigtigt. Det vigtigste er den proces jeg har gennemgået, hvor jeg især op til den første kamp rykkede mit niveau rigtig meget. Meget tilfredsstillende for mit første år med fokus på MMA! En stor del på grund af alt den hjælp jeg fik fra min træner Graugart (også kendt som sporadisk mol-medlem)

Grappling: Stillede kun op til et stævne (DK's største), hvor det blev til sølv. Også godkendt!

TSC: Også et mål for '08 at stille op i Tactical Strength Challenge. Det blev til en 1. plads i den alm. klasse - men det fedeste var dog at ha' en fed formiddag med de andre KB freaks!

Styrke og cardio: På trods af, der var så meget fokus på MMA træningen blev det til en del styrke og cardio - selvf. også som led i forberedelse til mine kampe. Med inspiration fra Fru Erik kom jeg efter en del års "skadespause" igang med at squatte igen - nu tilbage favoritøvelse! Cardio mæssigt fik jeg også banket en masse fede pas af - af højdepunkter: 40 x tabata løb, Ross "quality over quantity" WO, hill sprints, devil run osv...

Andet: Nåede også at få banket min fedt% godt i bund. Vil skyde på, at jeg ramte ca. 6%. Denne gang uden problemer og jeg følte mig frisk og stærk på trods af det.

Det bedste var dog (igen i år) alle de fede workouts, jeg havde med en masse gode mol-FWIENDS: Guarden, Mushashi, Jhax, Snowball, Fru Erik, Essensen, Queenperal, Coq Rouge, Kauf, nomen78 ... og mange flere. Tak :smile:

Desværre blev dec. en lidt halvsløj måned med øjnskade, infektion i mit øre, sygdom, sygdom i fam. og arbejde. Har selvfølgelig fået trænet lidt, men ikke så meget som normalt. Vender som altid stærkt tilbage i '09 :devil: måske der kommer lidt målsætning senere.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

En lille update efter sygdom, arbejde mm. Jeg har ikke fået trænet MMA, grappling, boksning det sidste stk. tid. Pisseirriterende, men er max presset med arbejde og en masse andet crap. Pt. er planen er smide et par kg masse på, så jeg skal lave et seriøst cut for at nå min vægtklasse i MMA og grappling Går ikke, at jeg vejer ind 2kg under min modstander.

Søndag:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 12 x 130 meter

Afjog: 10 min

Tror der stadigvæk var noget sygdom i kroppen. Ramte maxpuls på første omgang! :blink: Hård omgang!

Mandag:

Snatch Grip Deadlift:

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 90kg

8 x 5 x 110kg

Min balle brokker sig mindre ved SG-deadlift end alm. Er dog stadigvæk ik helt god, så må lave flere sæt el. reps i stedet for at smide kg på. Ultra korte pauser mellem sæt.

Pullups:

1 x 10 x BW

6 x 6 x 15kg

Supersæt

A) BO-Rows: 4 x 10 x 85kg

B) Incline Rear Delt Flyers: 4 x 10 x 2x9kg

EZ-bar curls:

3 x 10 x 40kg

Evil wheel (stående):

5 x 5 x BW

Dagens træning:

VL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 110kg

1 x 5 x 120kg

1 x 10 x 100kg

Easy!

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 95kg

3 x 3 x 100kg

Dips:

1 x 10 x BW

1 x 6 x 25kg

6 x 6 x 30kg

Har haft lidt skulder-probs, så en let omgang!

Pushups i ringe:

3 x 20 x BW

Ohhh teh puuuump!

Håber snart jeg er tilbage "in peak fitness condition". Denne opdatering var en overspringshandling fra vasketøj og rengøring! :blush:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

En post for lige at huske dato på start med kreatin og andre supps (er blevet supps ho!)

Træning onsdag:

Let løb: 5 min.

Interval: 12 x 1 min løb (30 sek. jog mellem)

Afjog: 5 min

Stadigvæk knas med cardioformen! Pissefedt vejr. Sol og frostvejr.

Dagens træning:

Rack Pulls:

1 x 10 x 100kg

1 x 5 x 160kg

6 x 10 x 170kg (inkl. straps)

fandt et perfekt set up, så jeg kunne trække fra lige under knæene - og INGEN problemer med min skavank!! :bigsmile:

Hop til VL-platform:

5 x 3 x BW

5 x 3 x BW (forhøjet med 25kg Eleiko skive)

Plyo Pushups på bokse:

8 x 5 x BW

Plyo Pullups (m. klap):

5 x 5 x BW

Hanging reverse crunch m. twist:

4 x 12 x BW

Stadigvæk onde doms fra evil wheel i mandags! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag:

Let løb: 8-10 min

Ca. 100 meter sprint + trappeløb: 10 runder

Afjog: 8-10 min

Længe siden jeg har lavet den kombi. Gav gode DOMS i hams, høftebøjere og mave! :wub:

Dagens træning:

Opvarmning: diverse mobilitets øvelser!

Snatch Grip Deadlift:

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 100kg

8 x 5 x 120kg

Irritation i ballen, men der kan pt. trænes igennem det. Fokus på fart og korte pauser frem for kg! :dry:

Pullups:

1 x 20 x BW

1 x 15 x BW

1 x 12 x BW

2 x 10 x BW

Push Press (eksplosive):

1 x 50 x 50kg

8 x 3 x 60kg

Rigtig god fart!

Laterals:

3 x 12 x 2x15kg

Supersæt

A) Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches): 3 x 15 x BW

B) Incline db. Curls: 3 x 12 x 2x18kg - ingen muller, ingen duller! :laugh:

Arbejder konstant for tiden! Men kan alligevel mærke god fremgang i styrken, når der bliver spist igennem og styrketrænet uden at skulle bruge energi på MMA, grappling og vægtklasse (selvom jeg har mega abstinenser efter at give den gas med sparring). Tror jeg vil nuppe Simondj på ordet og lige nuppe de 2 mål der. Virker ik til de er så langt væk.

Var forbi fiskemanden i dag og smed 100 spir efter en tunbøf på 350g! Steges i nødeolie i 2 min på hver side med en MASSE (MASSE) citronpeber og timian! :wub:

post-67-1231783274_thumb.jpg

(Ja, jeg lavede kun denne update for at flashe min tunbøf!!!!)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag:

Let løb / opvarmning: 12 min (ca. 2400 meter)

Tabata sprint: 8 x 20/10 sek.

Afjog: 3-5 min.

Subjektivt var det selvfølgelig hårdt, men når jeg ser på data er det aaaalt for lidt til, at jeg får noget ud af det. Har jo også tidl. løbet 40 runder, så det giver næsten sig selv. Men fik da pulsen op og magtede desuden ikke 40 runder efter natarbejde m. 3-4 timers søvn.

Dagens træning:

Havde fået hele 4-5 timers, men var alligevel ikke hel udhvilet :blink:

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 110kg

1 x 5 x 120kg

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 130kg

Rigtig god overskud... kan ik huske om jeg før har lavet 5 @ 130 med OL stil. Er ok tilfreds med styrken efter ca. 14 dages "målrettet" styrketræning

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 100kg

- Så kom coach Erik og sagde, at jeg skulle lave nogle sæt @ 5-8 reps med mere fart på :wub:

5 x 8 x 80kg

Dips:

1 x 10 x BW

4 x 6 x 40kg

CG-Bænkpres:

1 x 10 x 70kg

1 x 9 x 70kg

1 x 8 x 70kg

Korte pauser.... RIP triceps!!

-----------

Jens: Den var da shiiiat!!

Junker: Jeg har i mange år trænet helt uden supps - kun skummemælk og banan efter træning (bare spørg Jens), hvilket også virker fint!! Anyways, nu afprøver jeg lidt forskelligt. Selvfølgelig multivitamin (omniX), Whey, kreatin, Beta Alanin og så er jeg ved at afprøve Super Charge før træning, da jeg fik det billigt! Desuden afprøver jeg om ZMA+Melatonin har en positiv på min søvn pga. de skæve arbejdstider og søvnproblemer. Den lille kemiker

AthleteX + Blackmoore: Syyyyhhhhhh....Det er hemmeligheden bag en sub 9 fedt% året rundt!!

Link to comment
Share on other sites

Haft et par dages træningspause pga. arbejde mm. I går kl. lort downede jeg mine pre-workout supps, men da jeg kom hen til hulen, var der lukket (havde ellers ringet og spurgt om der var åbent! Offentlige haller..tsk tsk :mad: ). Var helt hyper på supercharge, BA og kreatin så måtte uden for i frostvejr og mørke for at lave lidt.

Træning lørdag:

Shouldering The Sandbag:

10 x 10 x ca. 50kg

Altid grotesk hård!! :blink:

KB Military Press:

5 x 10 x 2x24kg

Renegade Rows:

5 x 15 x 2x24kg

Janda Sit Ups:

3 x 12 x BW

Så havde jeg alligevel fortjent aftensmad + bad! (og lidt til teh Junkyard fans!!)

Dagens træning:

Opvarmning: Diverse mobilitetsøvelser.

Hop til VL-platform:

3 x 3 x BW

5 x 3 x BW (forhøjet med 25kg Eleiko skive)

Easy!

Snatch Grip Deadlift:

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 100kg

5 x 5 x 130kg (låsegreb)

Kørte fint, men ballen driller selvfølgelig lidt! :dry: Kunne godt mærke lænden var lidt ristet efter sandsæk sjov i aftes!

One Arm Clean 'N' Press:

4 x 8/8 x 32kg

Chinups m. V-grip:

5 x 8 x 20kg

EZ-bar Curls:

4 x 12 x 40kg

CoC #1:

3 x 10-15 reps (til failure + et par forced reps)

Suuuper fed træning. Alene i hulen med Ipod på max vol. :devil::wub: !

Link to comment
Share on other sites

Er (stadigvæk) mega stressed out! :blink: Kunne lige smide en enkelt træning fra kl. 2015-2100! Der var simpelthen ik' overskud til interval-cardio eller tid til MMA... :unhappy:

Dagens træning:

OL Squat:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 25 x 100kg

Ikke meget, men en lille tribute til min ven Fru Erik. Havde han været der, var der helt sikkert til 30 reps!

Bænkpres:

1 x 10 x 60kg

2 x 8 x 90kg

3 x 8 x 80kg

Weak!! Nok en kombi af 2 dage med OH-press og for meget arbejde/lidt søvn!

Dips:

3 x 12 x 30kg

1 x 20 x BW

Evil Wheel (stående):

5 x 5 x BW

Suuuper skod træning. Alene i hulen med Ipod på max vol. :mad::unhappy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Let løb: 6-8 min

Interval: 6 x 400 meter / 2 min jog mellem.

Afjog: 6-8

Dagens træning:

Front Squat:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 110kg

God overskud!

Rack Pulls:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 150kg

1 x 10 x 170kg

1 x 10 x 190kg

1 x 5 x 200kg - Problemer med grebet selv med straps! :unhappy:

Plyo Pushups på bokse:

8 x 5 x BW

Pullups:

1 x 25 x BW - failure på grebet. Pinligt!

1 x 12 x BW

1 x 10 x BW

Mega ustruktureret for tiden, men bare det at jeg kan presse noget træning ind, er en succes! Har gainet en del pga. kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 15 x 130 meter

Afjog: 10 min

Nr. 9-12 blev jeg joinet af en super hurtig løber. Kunne heldigvis holde ham bag mig, når det kom til hill sprints... men godt vi ikke løb distanceløb mod hinanden. Vi fik lige talt lidt... han trænede til evo-race til sommer :4thumbup: De sidste 3 stk skulle jeg ha' droppet. Ynkelig omgang... mine ben syrede helt. Må lige få formen på plads igen!

Dagens træning:

Opvarmning: Diverse mobilitets træning

OL Squat:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 130kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 150kg

Det hele var med godt overskud - kom dog lidt skævt ned på den sidste, så den blev lidt for langsom!

Bænkpres:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 2 x 105kg

Fatter ik jeg er så weak med de korte arme! Når nu det er en ulempe i MMA og boksning, kunne jeg i det midste ha' et ok bænkpres! :mad:

High Incline Bænk:

1 x 10 x 50kg

3 x 8 x 70kg

Dips:

3 x 30 x BW

Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches):

1 x 20 x BW

1 x 15 x BW

1 x 12 x BW

Stressniveauet har nået hidtil usete højder! :blink:

----------

Essensen: Thanx buddy.... har også smidt et par kg på korpus!

Colzaze: Fra knæene.... måske lidt under. Ang. løb er det en nødvendighed, da jeg ikke fra naturens side er velsignet med en killer-cardio form (uden træning vel og mærke! :wink:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hva så kriger.

Din styrke ser da ganske solid ud. Hold da op en gang squat. STÆRKT.

Hjælper dit kemikersæt? Regner selv med at forsøge mig med lidt kreatin snart. Følger du doseringerne fra kreatintråden her på siden med loadeperiode osv? Jeg har en gang før forsøgt mig med kreatin, hvor jeg syntes, at det hele satte sig i kinderne :mad:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share