Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Træningspas # 1 kl. alt for tidligt:

Boksning: ca. 45 min.

Skulle ha' været med Taninja (tidl. MOL kendis) og Nomen78 (undercover MOL-medlem) til boksning. Det var desværre aflyst, men Taninja fik os hustlet gratis med i fitness.dk Nygårdsvej, hvor vi kørte en masse sparringsrunder. Super fede bokselokaler/gear de har - og hvilken omklædningsluksus med sauna og dampbad! :laugh: Fancy-smancy..Ikke helt det samme som de steder, jeg normalt træner. Selve træningen var ok, men jeg følte mig rigtig tung i kroppen og langsom på fødderne.

Efter træning, bad og sauna kom jeg ud til en parkeringsbøde!! GRRRR :mad:

Desværre måtte jeg brænde Fru Erik og Musashi af til træning i IK99, da jeg skulle ud og hente noget boksegear. Fik lavet lidt alligevel.

Træningspas # 2:

A1) KB Snatch: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 x 2x24kg

A2) KB Clean & Press: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 x 2x24kg

B1) KB Renegade Row: 5 x 15 x 2x24kg

B2) Power Overs: 5 x 20 x BW

Råstyrken til squats osv. er god for tiden, men mangler lidt bevægelighed og styrke i ydrepositioner... corestyrken (buzz-word) er heller ikke så god som tidl. = Mere: 2 hands anyhow, One arm pushups, Evil wheel mm. (skal bare lige finde tiden til det!!)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

MMA: 1,5 time.

God intensitet!

Dagens træning feat. alt for lidt søvn og kæmpe trælår:

Front Squat:

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg (rep PR tror jeg)

1 x 2 x 110kg

1 x 5 x 80kg

Ok, runde taget i betragtning, at jeg ikke har kunne gå på venstre ben hele dagen.

Pullups:

1 x 10 x BW

1 x 5 x 20kg

3 x 3 x 30kg

1 x 12 x 10kg

Dips:

1 x 10 x BW

1 x 10 x 20kg

3 x 5 x 35kg

1 x 30 x BW

EZ Curls:

4 x 8 x 40kg

En lille tribute til gun festival :tongue: Var desuden for træt til at lave andet!

Edit: Morgenvægt 77,et-eller-andet.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 45 min

Sparring

Direkte efterfulgt af:

Boksning/Thaiboksning: 1,5 time

20-30 min opvarmning og 1 times sparring.

Fik det sgu lidt skidt efter træning...var ved at knække mig i Netto! :crazy: Tror jeg manglede væske på trods af, at jeg drak 2,5 liter under træning. Fik svedt mig igennem 2 t-shirts og måtte konstant tørre mig af i et håndklæde, da jeg løb tør for T-shirts.

-----------------------------------------

Essensen: Ja, det var en god omgang front squats, når man tager mit trælår i betragtning! Tror faktisk godt jeg kan nuppe 5x5 x 100kg på en god dag :superman:

Therealstud: Cool :cool: - tillykke. Har næsten lige fået samme melding fra en anden loglæsere.... :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fik svedt mig igennem 2 t-shirts og måtte konstant tørre mig af i et håndklæde, da jeg løb tør for T-shirts.

bare indrøm det, du legede Mr. wet t-shirt :w00t:

Ellers også en god gang træning, måske manglede du bare et stk. frugt eller noget. Kan selv få det dårligt efter en hård træning når jeg er ved at gå energi kold.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Angående din oplevelse af forholdene i FDK på Nygaardsvej: Jeg er helt enig - det er fedt - men kan det være derfor, at f.eks. wing chun træningen er en søvnig affære. I lighed med legionerne i romerrigets forfaldstid bliver man kvalt i luksus?!

Link to comment
Share on other sites

Længe siden jeg har lavet en omgang ROAD WORK FROM HELL :devil: - No gym strength or treadmill cardio here!! :cool:

Løb: 520 meter

Shouldering the sand bag: 20 x 50kg

Løb: 520 meter

Burpees: 20 x BW

Løb: 520 meter

Power Overs: 20 x BW

Løb: 520 meter

KB Swings: 20 x 32kg

Løb: 520 meter

Sand Bag Bear Hug Squats: 20 x 50kg

Løb: 520 meter

KB Snatch: 20 x 24kg

Løb: 520 meter

KB Renegade Rows: 20 x 2x24kg

Løb: 520 meter

KB See Saw Press: 20 x 2x24kg

Løb: 520 meter

Hindu Pushups: 20 x BW

Løb: 520 meter

Body V'ups: 20 x BW

Samlet tid: 41:24 min (1 min pause efter hver runde med styrkeøvelser). Maxpuls: 175 bpm / gns. 159 bpm.

Efter de første par runder synes jeg det var en rigtig dårlig idé, jeg havde fået mig! :crazy:

-------------------------------

Nillepigen: Tys-tys, det er en hemmelig bi-beskæftigelse! :laugh: Jeg spiste en banan og shake mellem de to træninger, så mit bud er stadigvæk væskemangel. Men kender godt det med at "gå kold" når der ikke er mere energi i kroppen. Heller ikke sjovt!

CoqRouge: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål?? Altså jeg synes bestemt gode træningsfaciliteter er guld værd (at min opfattelse af gode træningsfaciliteter er anderledes end de flestes er noget helt andet), men jeg vil hellere have dygtige trænere/træningsbuddys end gode faciliteter. Fx er IK99 ikke den fedeste VL/SL klub jeg har trænet i, men til når jeg træner der med Fruen, får jeg smidt flere kg på ryggen, hvilket det i sidste ende handler om!! Ville jeg træne boksning på et kamphold i Fitness DK Nygårdsvej med en masse dygtige boksere og trænere - JA! Ville jeg træne fitnessboksning der - NEJ! CSA er iø. et godt eksempel på, at det kan kombineres! .....Og hvordan kommer wing chun træning ind i min log? - det er et fy-ord! :tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Længe siden jeg har lavet en omgang ROAD WORK FROM HELL :devil: - No gym strength or treadmill cardio here!! :cool:

Løb: 520 meter

Shouldering the sand bag: 20 x 50kg

Løb: 520 meter

Burpees: 20 x BW

Løb: 520 meter

Power Overs: 20 x BW

Løb: 520 meter

KB Swings: 20 x 32kg

Løb: 520 meter

Sand Bag Bear Hug Squats: 20 x 50kg

Løb: 520 meter

KB Snatch: 20 x 24kg

Løb: 520 meter

KB Renegade Rows: 20 x 2x24kg

Løb: 520 meter

KB See Saw Press: 20 x 2x24kg

Løb: 520 meter

Hindu Pushups: 20 x BW

Løb: 520 meter

Body V'ups: 20 x BW

Samlet tid: 41:24 min (1 min pause efter hver runde med styrkeøvelser). Maxpuls: 175 bpm / gns. 159 bpm.

Efter de første par runder synes jeg det var en rigtig dårlig idé, jeg havde fået mig! :crazy:

FØJ for den lede et pas. Hvad er din egen vurdering af kondien pt?

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål?? Altså jeg synes bestemt gode træningsfaciliteter er guld værd (at min opfattelse af gode træningsfaciliteter er anderledes end de flestes er noget helt andet), men jeg vil hellere have dygtige trænere/træningsbuddys end gode faciliteter. Fx er IK99 ikke den fedeste VL/SL klub jeg har trænet i, men når jeg træner der med Fruen, får jeg smidt flere kg på ryggen, hvilket det i sidste ende handler om!! Ville jeg træne boksning på et kamphold i Fitness DK Nygårdsvej med en masse dygtige boksere og trænere - JA! Ville jeg træne fitnessboksning der - NEJ! CSA er iø. et godt eksempel på, at det kan kombineres! .....Og hvordan kommer wing chun træning ind i min log? - det er et fy-ord! :tongue:

:wub:

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål?? Altså jeg synes bestemt gode træningsfaciliteter er guld værd (at min opfattelse af gode træningsfaciliteter er anderledes end de flestes er noget helt andet), men jeg vil hellere have dygtige trænere/træningsbuddys end gode faciliteter. Fx er IK99 ikke den fedeste VL/SL klub jeg har trænet i, men til når jeg træner der med Fruen, får jeg smidt flere kg på ryggen, hvilket det i sidste ende handler om!! Ville jeg træne boksning på et kamphold i Fitness DK Nygårdsvej med en masse dygtige boksere og trænere - JA! Ville jeg træne fitnessboksning der - NEJ! CSA er iø. et godt eksempel på, at det kan kombineres! .....Og hvordan kommer wing chun træning ind i min log? - det er et fy-ord! :tongue:

Undskylder, at jeg nævnte WC. Nu har jeg selv prøvet WC på Nygaardsvej, så derfor......!

Indlægget i øvrigt var mest ment retorisk. På den ene side har det ofte undret mig, at ganske mange stærke folk synes at mene, at rigtig træning skal finde sted med rustne skiver i mugne kælderlokaler uden badefaciliteter, men med med dryppende vandrør. På den anden side må jeg erkende, at FDK Nygaardsvej på én eller anden måde virker for "posh", for blødt - jeg savner egentlig det helt rigtige ord her. I det konkrete tilfælde bliver det selvfølgelig ikke bedre af, at der er for mange maskiner og for lidt jern.

Jeg slutter mig til kredsen af imponerede læsere af beskrivelsen af dit træningspas. Har just ladet mig inspirere til at forsøge mig med noget lignende inden længe.

Link to comment
Share on other sites

En pulskurve fra dagens omgang!

post-67-1211135202_thumb.jpg

Mere pulsdata-lir. 80% af tiden (inkl. pauser) har jeg arbejdet med 80-100% af maxpuls! :devil:

post-67-1211135652_thumb.jpg

-----------------------------------------------

No6bach: Hmm, lidt svært at svare på. Jeg har jo ikke lavet vildt meget cardio det sidste stykke tid, men det går i den rigtige retning. Lige pt. er min fokus på grappling, boksning, MMA mm. så det er der cardioformen skal måles.

QueenPearl: Jeg er slet ikke i tvivl om, at du kunne hænge på sådan en omgang. Jeg har jo set dig give den gas!! Kan være vi snart kan give den gas på Jacobs Hard Core hold!

essensen: Du skal jo snart med til en gang hill sprints... håber sku ikke, du kradser af så! :tongue:

Fru Erik: Thanx boi! De 170 i squat du talte om jeg skulle nuppe i år - dem laver jeg sgu som en Fru Erik tribute! :cool:

Musashi: Jeg kørte på ren energi fra dit oplæg i går! Rigtig godt arbejde :4thumbup: Lad os snart joine forces.... har også et par spørgsmål ang. trænings-halløj!

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag:

Brazilian Jiu Jitsu: ca. 1 time

Længe siden jeg har trænet med gi. Har ikke rigtig motivationen til det pt. Mit gi-comeback blev fejret med et par gode submissions og en snip på det blå bælte af Shogun! :cool:

En banan og så direkte på MMA-holdet

MMA: 1,5 time

En masse arbejde på puder og plethandsker. Sluttede af med 3 x 5 min sparring. Game over.... :crazy: Helt kvæstet!! I små glimt var det ok, men kunne virkelig mærke, at der var udsolgt! Skal ikke træne MMA lige efter jits - hvornår lærer jeg det??

Dagens træning blev til ca. 30 min grappling, men måtte stoppe pga. smerter i hoften. Hele kroppen gjorde faktisk ondt, og når jeg blev choket kunne jeg mærke, at jeg tog et par slag på øverste etage i går! :laugh: min skinneben er violet fra thaitræningen og min ankel er øm. Tudelog.dk!!

Dropper styrketræning og muaythai i aften....... Tror jeg er lidt semi-overreached ZZzzzZZZZzzzzzzzzzzzzzz!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Er blevet :poking: for en logupdate. Status er: Pt. skadet med en eller anden forstrækning venstre lår/hofte og en let hjernerystelse efter et uheldigt slag sidste mandag. Trænede MMA igen om onsdagen og bankede hovedet ind i hoften på en træningsbuddy, hvilket gjorde det meget værre. Siden da har jeg døjet med træthed, koncentrationsbesvær, kvalme og hovedpine, hvilket også har kostet en håndfuld sygedage. Forsøgte en let løbetur lørdag, da jeg troede jeg var klar, hvilket jeg tydeligvis ikke var.

Lidt noget lort, da formen var ret god..... :cry::mad:

Link to comment
Share on other sites

Du skal dælme være mere forsigtig når du slår hovedet. :nonono: Det kan altså være livsfarligt at tage imod slag, hvis du lige har haft en hjernerystelse, eller bare noget i nærheden. Jeg vil mene du skal holde dig fra det skidt i mindst en måned, med symptomer du har. Men tag lige til lægen for at være sikker.

Link to comment
Share on other sites

Brazilian Jiu Jitsu: ca. 1 time

Længe siden jeg har trænet med gi. Har ikke rigtig motivationen til det pt. Mit gi-comeback blev fejret med et par gode submissions og en snip på det blå bælte af Shogun! :cool:

En banan og så direkte på MMA-holdet

MMA: 1,5 time

En masse arbejde på puder og plethandsker. Sluttede af med 3 x 5 min sparring. Game over.... :crazy: Helt kvæstet!! I små glimt var det ok, men kunne virkelig mærke, at der var udsolgt! Skal ikke træne MMA lige efter jits - hvornår lærer jeg det??

Dagens træning blev til ca. 30 min grappling, men måtte stoppe pga. smerter i hoften. Hele kroppen gjorde faktisk ondt, og når jeg blev choket kunne jeg mærke, at jeg tog et par slag på øverste etage i går! :laugh: min skinneben er violet fra thaitræningen og min ankel er øm. Tudelog.dk!!

Dropper styrketræning og muaythai i aften....... Tror jeg er lidt semi-overreached ZZzzzZZZZzzzzzzzzzzzzzz!

Heyzan :smile:

Så lige ovenfor at dine fremskridt er blevet anerkendt af le maestro, så vil straks poste et tillykke med snippen på dit blå BJJ-bælte! :4thumbup: :cheer: (selvom det måske ikke er højest på listen? :wink: )

I det hele taget en dejlig, dejlig varieret og ikke mindst TOUGH træning, du fyrer af!!! :devil::wub:

Endeligt ønskes du rigtig god bedring - og op med humøret!

Selvom det er træls med tvungne "pauser", så kommer du stærkt tilbage og nok endda endnu stærkere efter en god restitution.

Lad dig endeligt ikke slå ud (hvad du selvfølgelig heller ikke gør).

Nyd godt af f.eks at se venner (der ikke er så meget tid til pga. træninger...?), slap af med en kold drik i solen, nyd noget du ellers sjældent får gjort pga. træning - og kom så tilbage med ny, stærk motivation og energi :superman:

Bedste hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

ØV... Rigtig surt og uheldigt.. :unhappy: Havde håbet at det ikke var så slemt, men hvis du stadig døjer med det må det da ha været en ordenlig omgang.. :crazy:

Håber du snart er okay igen, og indtil da nyd det gode vejr :sun:

Klem Nille :smile:

Ps. tillykke med din blå dims/snip, selvom jeg ikke lige ved hvad det er.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fru Erik: Det hjalp jo heller ikke, så nu har den stået på 100% hviledage.... Sæson 4 af OZ har i den forbindelse været en stor hjælp! :cool:

pugilist: Tro mig - det ER jeg også. Problemet var nok, at jeg godt nok opfattede slaget som hårdt, men følte slet, slet ikke, at det rystede mig på nogen måde. Det var også derfor jeg fortsatte med sparringen. Men de følgende dage kunne jeg godt mærke den var lidt gal og sad også over onsdag, da hovedpinen tog til. Jeg har været til lægen 2 gange, så der skulle være styr på det. Han sagde at der sådan set ikke var nogen problemer med at træne når jeg er frisk igen. Selvfølgelig vil jeg alligevel passe på hovedet det næste stykke tid (hvilket jeg altid gør). Genrelt er der MEGET stor fokus på at passe på hinanden, når vi træner, men nogen gange er man jo nødt til at give den 100% gas. Hvis man altså vil have kampe! :wink: Tak for dit indlæg.... Hvis jeg kommer på dine kanter, må du give lidt bokseundervisning!?

Tinapigen: Hej Tina, længe siden! Tak for dit indlæg - det var virkelig en god opmuntring! :4thumbup: Nu hvor jeg er lidt mere på toppen, bruger netop tiden på at se venner, familie, og se OZ på DVD! Når jeg altså ikke sover :laugh: ses i klubben?

Nillepigen: Thanx! :smile: Det var også lidt værre end jeg selv troede, men her til aften har jeg det nogenlunde.... ang. snippen - I could tell you but i'd have to kill you :ninja:

En anden note: Jeg har fået målt mit kolesteroltal, da der er enkelte min familie, der har let forhøjet kolesteroltal på trods af normaltvægt og sund livsstil. Mit var på 2,3. I følge hjerteforeningen bliver man født med ca. 2,5, de anbefaler, at det er under 5 og gns. i DK er ca. 6. Så det skal jeg vist ikke være urolig over. Min læge spurgte om jeg overhovedet spiste fedt, så måtte lige berolige ham med, at jeg spiser fed fisk, mandler og advocado hver dag :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Følte mig nogenlunde klar til en comeback træning i dag, så teamede op med snowball til lidt træning :smile:

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

5 x 5 x 85kg

Nem, men nem!

OH Squat:

5 x 5 x 50kg

Front Squat:

1 x 5 x 80kg

1 x 3 x 100kg

1 x 1 x 110kg

1 x 0 x 120kg - miss fik slet ikke power på i bunden!

1 x 1 x 120 kg - PR! + 5kg. Den var tung, men fik den selvom snowball var travlt optaget med sine dips og drillede med at jeg ikke havde taget den! :mad:

1 x 10 x 80kg

Dips:

1 x 44 x BW (PR!)

5 x 8 x 25kg

Snowball lokkede mig til at maxe ud i BW. Lidt billig PR, da jeg ikke har prøvet det før :tongue: Måske jeg kunne nuppe de 50, hvis jeg ikke havde kørt bænk inden?

KB Swings:

5 x 20 x 32kg

Droppede mavetræning og legede istedet lidt med evil-wheel da jeg kom hjem. Kan godt mærke jeg stadigvæk bliver hurtigt træt i hovedet, men der er da mærkbar fremgang!

Det næste stykke tid vil træningen mest bestå af cardio, og træning med BW, ringe og KB - samt selvfølgelig grappling/MMA. I den forbindelse regner jeg med at smide 3-4 kg. (Har gainet lidt pga. kreatin)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share