Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

MMA: 45-60 min

Teknik med plethandsker mm. Rigtig god omgang og fik et par gode fif!

2 runder med 5 øvelser - 1 min pr. øvelse:

1 runde:

Pullups

Burpees

Medicine Ball Slam

Power Overs

Halo m. 25kg vægtskive

ca. 3 min pause

2 runde:

Mountain Climbers

KB Swings m. 24kg

Medicine Ball Slam

Box Jums

Military press m. 25kg vægtskive

Var ok presset uden at køre mig helt ud i hegnet.... lidt dumt at køre power overs og halo lige efter hinanden i første runde - mine skuldre syrede HELT til!

På lørdag starte jeg på en omgang WSB (måske for Skinny Bastards) BB inspireret program..... Selvfølgelig med fokus på de vigtige superhelte - og strandmuskler!! Og så kunne det være lækkert igen at nå et anstændig VL squat på 150kg i '08.

Nillepigen: Der er ikke lige motivation til fast log-halløj mere...... men får da lavet lidt!

Link to comment
Share on other sites

Tid til en lille hurtig update!

Havde min 2. MMA-kamp fredag aften og fik hevet en win hjem. 3-0 på dommerstemmer. Alt i alt gik det fint og selvom jeg optil kampen var lidt nervøs for også at tabe 2. kamp, var jeg meget bedre mentalt forberedt. Havde også folk i hjørnet som kendte mig lidt bedre og Dennis aka. Mushashi fra MOL til at hjælpe mig med den fysiske opvarmning. Stor :wub: til alle dem - og de andre, der var for at heppe: Queenpearl, Guarden, Bogs mfl.

Lavede selvfølgelig nogle småfejl undervejs (missede bl.a. et 100% åbent mount forsøg) - og kunne/burde måske ha afsluttet kampen, men han kunne tage mange slag, og jeg valgte at køre det "sikkert til sidst". Jeg startede også med at ramme ham med et venstre hook på fuld skrue.... og da han blev stående, vidste jeg det ville blive en lang kamp!

Det kostede mit et blå øje, der var helt lukket her til morgen og en lille flænge i panden. Håber snart på at kunne smide kampen op på youtube og evt. nogle fotos

Har dog et enkelt fra efter kampen:

post-67-1228057850.jpg

Håber snart på at få fame nok til at No6bach laver en tribute update til mig!! :tongue:

Jeg vejede iø. ind 2 kg under min modstander uden at cutte - og havde ædt igennem hele dagen... De næste uger skal jeg nok bruge på banke styrken op og smide lidt kg på strand-musklerne!

Sov ikke hele natten pga. Adrenalin i kroppen, mit øje og så en ufattelig sult... selvom jeg spiste "all you can eat buffet" efter kampen, var jeg oppe 3 gange i nat for at spise :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Selv tak for støtten! Det er altid rart at blive påskønnet!! Nå, du så ganske vist også ud som om, at tiøren ikke lige faldt, da jeg hilste på.

Det sjove ved din match var fra mit synspunkt, at du kæmpede mod en modstander, som jeg selv har sparret en del med - stående og BJJ, men ikke "blandet". Det betyder, at jeg nu selv meget bedre ved, hvorledes jeg selv står sådan relativt.

Det kan vi jo skrives ved om! - men foreløbig et stort til lykke herfra!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med din win!

Fedt med ædeorgiet :laugh:

Thanx... Og ja, sådan en omgang tapper på depoterne!

Så skal jeg dælme kunne se billedet..

Og tillykke med sejren :smile:

Så sku' den være der... Det er selvfølgelig en tribute til dig, at der er %'er med på billedet! :laugh:

Selv tak for støtten! Det er altid rart at blive påskønnet!! Nå, du så ganske vist også ud som om, at tiøren ikke lige faldt, da jeg hilste på.

Det sjove ved din match var fra mit synspunkt, at du kæmpede mod en modstander, som jeg selv har sparret en del med - stående og BJJ, men ikke "blandet". Det betyder, at jeg nu selv meget bedre ved, hvorledes jeg selv står sådan relativt.

Det kan vi jo skrives ved om! - men foreløbig et stort til lykke herfra!

Tak - og damn! Det havde jeg helt glemt. Det var selvfølgelig også påskønnet at du var der - og Kauf og måske endnu flere, men jeg ser/hører ikke en skid. Men fangede nu godt, at det var dig - men du var fandme hurtig væk igen og der var lige lidt mange folk omkring mig lige der. Du skulle da lige ha hilst på!

Synes det er svært at vurdere MMA-niveau ud fra, hvordan man er i de forskellige afstande. Min modstander gik fx ikke videre fra sin pulje til Grapplers Dream, hvor jeg fik sølv... og selvom jeg var ret tryg på gulvet med ham, er det altså noget helt andet med slag osv. Men det giver da helt klart et praj... får du stadigvæk trænet dernede? Og ses vi til en TSC dyst til april???

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tak - og damn! Det havde jeg helt glemt. Det var selvfølgelig også påskønnet at du var der - og Kauf og måske endnu flere, men jeg ser/hører ikke en skid. Men fangede nu godt, at det var dig - men du var fandme hurtig væk igen og der var lige lidt mange folk omkring mig lige der. Du skulle da lige ha hilst på!

Jeg har jo altid overlevet på at være hurtig! Tilfældet var nu også, at fiskeolieforskeren kun havde givet mig udgangstilladelse til kl. 20.00, men din kamp VILLE jeg altså se, selv om klokken blev lidt mere. Så havde jeg travlt med at komme hjem - og da du så var omgivet af en masse MMA-groupies, ville jeg ikke trænge mig på.

Og ja, jeg er klar til TSC - men det skulle vist blive den 28/3, iflg. Dennis.

Link to comment
Share on other sites

Så er der video fra kampen

Der er en masse småting at arbejde på - mere boksning (bedre vinkler og flere slag) og så skal mine nedtagninger op på samme niveau som, når jeg grappler. Men det var fedt at få lov at prøve et lille stævne uden så meget pres og mega fedt at vide 2. kamp.

Nu skal der smides et par kg muller på den spæde drengekrop! :wub:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tillykke! :4thumbup:

Puha, min puls ryger i vejret bare af at se den kamp... jeg syntes nu din boksning helt klart er en kasse bedre end hans.

Jeg er uenig. Hver gang de står op, ender modstanderen med at få presset Dan ud til kanten af gulvet, hvor Dan så er mere eller mindre tvunget til at gå efter en takedown. Havde det været boksning only, ville Dan have været meget presset i de situationer, og ligner IMO ikke en der ville kunne komme væk, uden takedown muligheden...

Link to comment
Share on other sites

Tillykke! :4thumbup:

Jeg er uenig. Hver gang de står op, ender modstanderen med at få presset Dan ud til kanten af gulvet, hvor Dan så er mere eller mindre tvunget til at gå efter en takedown. Havde det været boksning only, ville Dan have været meget presset i de situationer, og ligner IMO ikke en der ville kunne komme væk, uden takedown muligheden...

Tak!

kan godt se, at det ser sådan ud, men jeg følte mig meget tryg ved at stå op med ham - især efter de første par gange, hvor jeg åbner op mod ham og pressede ham tilbage. Grunden til, at jeg "lod mig" presse og gik efter nedtagninger, var at mit øje begyndte at hæve op, og jeg var bange for at blive cuttet. Selvom det var under øjet, var kampen nok blevet stoppet, da det var et lille begynderstævne. Havde det være boksning only, er jeg ret sikker på, at jeg kunne stå distancen, men man skal altså ikke undervurdere den skade de små handsker laver. Min normale game-plan er en del mere offensiv rent boksemæssigt og mine nedtagninger led som sagt også lidt under den lidt mere defensive stil. Jeg vidste han var nødt til at komme frem, og det ville være dumt ikke at udnytte det. Når det så er sagt gjorde han da et pisse godt job med at være aggressiv og jagte mig, da han var bagud.... og han kunne sgu også tage et par slag! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak!

kan godt se, at det ser sådan ud, men jeg følte mig meget tryg ved at stå op med ham - især efter de første par gange, hvor jeg åbner op mod ham og pressede ham tilbage. Grunden til, at jeg "lod mig" presse og gik efter nedtagninger, var at mit øje begyndte at hæve op, og jeg var bange for at blive cuttet. Selvom det var under øjet, var kampen nok blevet stoppet, da det var et lille begynderstævne. Havde det være boksning only, er jeg ret sikker på, at jeg kunne stå distancen, men man skal altså ikke undervurdere den skade de små handsker laver. Min normale game-plan er en del mere offensiv rent boksemæssigt og mine nedtagninger led som sagt også lidt under den lidt mere defensive stil. Jeg vidste han var nødt til at komme frem, og det ville være dumt ikke at udnytte det. Når det så er sagt gjorde han da et pisse godt job med at være aggressiv og jagte mig, da han var bagud.... og han kunne sgu også tage et par slag! :blink:

Forstå mig ret, jeg siger ikke at han havde stoppet dig, eller KO'et dig i en boksekamp. Jeg synes også du er bedre end ham teknisk, alligevel rammer han dig med nogle solide højresving. For mig ser det ud som om du mister din composure når han presser, og ihvertfald de første tre takedown forsøg ligner IMO, at du dukker for at komme væk fra hans stød, og så forsøger takedownet som en nødløsning. Hvis ikke takedown var en mulighed, har jeg svært ved at se hvordan du ville komme ud af de situationer på en fornuftig måde? Var det boksning only, så kunne din taktik selvfølgelig have været en anden, men i den konkrete situation synes jeg faktisk han får mest ud af det stående, qua han rammer lige så meget, men virker dominerende. :smile: (på gulvet er det dog en helt anden historie! :devil: )

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share