Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 1):

Day 2: Max-Effort Lower Body:

Opvarmning: Diverse mobilitetsøvelser.

VL Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 130kg

1 x 2 x 145kg

Sidste rep @ 145kg var tung og ik' helt god. Var også lidt mør i stængerne efter sprints i går. Lavede 5'er på 140 i sidste runde 5 @ 145 må være målet om 3-4 uger!

Barbell Step-Ups:

1 x 8/8 x 90kg

1 x 8/8 x 90kg

1 x 8/8 x 90kg

Supersæt A

A1) Romanian Deadlifts:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

A2) 2 Hand Swings:

1 x 20 x 32kg

1 x 20 x 32kg

1 x 20 x 32kg

Super supersæt til bagkæden!! :w00t:

Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches):

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

Selvom jeg egentlig godt kan li' at træne alene, kunne jeg godt bruge lidt selskab/motivation til at presse mig lidt på de her formiddagstræninger!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 1):

Cardio

Let løb: 5 min. (+ lidt mobilitetsøvelser og udstrækning)

10 Burpees + 100 meter sprint

20 mountain climbers + 100 meter sprint

10 Burpees + 100 meter sprint

20 mountain climbers + 100 meter sprint

10 Burpees + 100 meter sprint

20 mountain climbers + 100 meter sprint

10 Burpees + 100 meter sprint

20 mountain climbers + 100 meter sprint

10 Burpees + 100 meter sprint

20 mountain climbers + 100 meter sprint

Afjog: 5 min (inkl. en pause, hvor jeg uden held forsøgte at kaste op)

Ca. 20 min. God "bang for the buck" :smile:

Hey Kriger, giftig træning at banke af.. Stærkt. At du så laver tunge squat dagen efter viser jo bare, at du til tider er Da Brutal Machine.. Galt..

Den omgang kunne jeg godt finde på at abe efter en dag. Hvor lange var pauserne mellem sprint og efterfølgende burpees/mountain climbers? For nogle år tilbage lavede jeg også 100 meter sprint, hvor der var ca. 20 sekunders pause.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg egentlig godt kan li' at træne alene, kunne jeg godt bruge lidt selskab/motivation til at presse mig lidt på de her formiddagstræninger!

Du er velkommen til at kigge ned i den onde kælder.

Jeg træner nemlig også engang imellem om formiddagen, og selvom Metallica er ok selskab til tung dødløft, så gør det aldrig noget med lidt ekstra opbakning :smile:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 1):

Day 3: Repetition Upper Body

Opvarmning: Diverse mobilitetsøvelser

Dips:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 20 x 20kg

1 x 10 x 30kg

1 x 10 x 30kg

Supersæt A

A1) Pullups:

1 x 12 x 10kg

1 x 12 x 10kg

1 x 12 x 10kg

1 x 12 x 10kg

A2) Face Pulls:

1 x 15 x 50

1 x 15 x 50

1 x 15 x 50

1 x 15 x 50

Barbell Military Press:

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg - Pushpress på de 2 sidste rep.

Supersæt B

B1) Behind the back Barbell Shrugs:

1 x 20 x 50kg

1 x 20 x 80kg

1 x 20 x 90kg

1 x 20 x 100kg

Easy - sad godt!

B2) Barbell Curls:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

Jane Fonda was here!

Min Ipod gik død, så måtte kæmpe mig igennem med P3 i radioen - det bliver man ikke stærk af! :crazy:

-----------------------------

Junker: Jeg laver mine burpess / mountain climbers og efter sidste rep fortsætter jeg direkte i sprint. Efter sprinten sætter jeg mig på hug i nogle sekunder, spytter kropsvæsker ud af hovedet, hvoefter jeg jogger/går tilbage og begynder forfra! Jeg har ik fået PM fra dig?

SimonDJ: Kunne være cool med lidt fællesformiddagstræning..... Hvor er det du træner? Hvidovre?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ganske onde intervaller så... Føj, så forstår jeg godt dine forsøg på opkast.. Burde komme helt naturligt.. :devil:

Jeg har nu igen forsøgt med en PM.. Du må lige give lyd i loggen, hvis du endnu en gang ikke modtager den.. Nu er den gået gal flere gange både fra dig til mig og omvendt..

Onde træninger som altid.

Junker

Link to comment
Share on other sites

I går var der en ekspedient, der roste min fysik.... så jeg hvilede på lauerbærbladene og foam-rollede i stedet for træning. Var også lidt kvæstet. Ved nærmere eftertanke tror jeg bare, hun ville sælge mig en skjorte! :dry:

I dag var egentlig vanity/junkyard day, men jeg var pisse oplagt, så besluttede mig for en ME-dag. Teamede op med Essensen og valget faldt på upper-body.

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 1):

Day 1 igen-igen Max-Effort Upper Body

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg

1 x 2½ x 105kg

"!#!#"#¤#"¤#"¤%%&&&&!!!xxXX Sådan noget lort.... Jeg er blevet pisseslap efter min uges deload. Fatter det ik!! :blink: Det er også kun 5 dage siden, jeg proklamerede, at jeg ik' sku' bænke igen før afslutningen på denne runde!

Pullups:

1 x 25 x BW

1 x 15 x BW

1 x 12 x BW

1 x 10 x BW

Supersæt A

A1) DB. Rows:

1 x 10/10 x 47kg

1 x 10/10 x 52kg

1 x 10/10 x 57kg

1 x 10/10 x 62kg

No problemo!

A2) Rear Delt Flyes:

1 x 10 x 2x12kg

1 x 10 x 2x12kg

1 x 10 x 2x12kg

1 x 10 x 2x12kg

Lidt GUN SHOW!!

Incline DB. Curls:

1 x 8/8 x 22kg

1 x 8/8 x 20kg

1 x 8/8 x 20kg

Rope Pushdown:

1 x 20 x 50

1 x 15 x 50

1 x 10 x 50

Eller noget i den stil.........

Supersæt B til sækken

B1) Swiss Ball Crunches:

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

B2) Free Motion Ab-halløj:

1 x 12 x et-eller-andet

1 x 12 x et-eller-andet

1 x 12 x et-eller-andet

Sikke en omgang CRAP - Sku bare ha' holdt mig til programmet!!!!! Det var dog cool at træne med Mr. Cut aka. Essensen, der roste mine cuts og vener :smile: Og så hilste jeg på MikaelLS her fra MOL, der har fået en fin fysik ved at træne på cardiomaskiner. Jeg har besluttet mig for at jeg skal være stærk og følge min WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE næste uge.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være du er 'slap' i bænkpres, men hold kæft hvor har du en stærk ryg. Både chins og rows er out of this world :devil:

Det er også sejere og meget mindre diskopumper agtigt end at kunne bænke en masse.

Får du stadig lavet lidt MMA engang imellem og kan du overfører din fornyede ekstra styrke i dit game i MMA? Jeg prøver selv at finde et niveau hvor jeg jeg både har udholdenhed til at kunne rulle længe samtidig med at man ikke bliver helt slap. Det er en svær kombi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være du er 'slap' i bænkpres, men hold kæft hvor har du en stærk ryg. Både chins og rows er out of this world :devil:

Det er også sejere og meget mindre diskopumper agtigt end at kunne bænke en masse.

Får du stadig lavet lidt MMA engang imellem og kan du overfører din fornyede ekstra styrke i dit game i MMA? Jeg prøver selv at finde et niveau hvor jeg jeg både har udholdenhed til at kunne rulle længe samtidig med at man ikke bliver helt slap. Det er en svær kombi :bigsmile:

Hey Uncle Cracker,

Tja, men det er faktisk lidt underligt - for tror mine pecs er sgu ok med ift. ryggen. Fik da også nogle ok løft i sidste omgang WS4SB.. og når man ser nogen af mine andre presseøvelser, tror jeg bare at min bænk-teknik, skal optimeres lidt. Jeg er tilfreds nok med styrke på mine pullups. Især fordi jeg ik rigtig har gjort noget for at træne dem målrettet - ift. dengang jeg gjorde det og vejede lidt mindre. Mine db. rows er blot et tegn på, at jeg nu har fundet ud af at bruge mine straps rigtigt i den øvelse.... mit greb sucks virkelig i tunge bb. og db. øvelser.

Får trænet lidt MMA, men det er desværre ikke meget. Lysten er der, men jeg må være ærlig at sige, at jeg har det lidt 'stramt' med at tage til træning, når jeg ikke kan præstere på det niveau, jeg ved har i mig - pga. manglende tid til træningen. Når jeg ser UFC, TUF eller læser MMA-stuff på nettet kribler det i mig.... og vil rigtig gerne mere!!

Styrken er selvfølgelig altid en fordel, men når alt kommer til alt er det ik' fordi jeg kan bruge det til såååååå meget rent MMA-mæssigt. Der er stor forskel på den styrke man får i en vægtlokale og til den styrke/udholdenhed, der kræves i MMA. (selvom folk der ikke aner, hvad de snakker om, mener noget andet). Og når det kommer til stykket, har styrke nok aldrig været mit svage punkt i MMA-sammenhæng :wink:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 1):

CARDIO

Let løb: ca. 10 min

Sprint: 10 x 100 meter + ca. 50 trappetrin

(Max puls: 180 bpm Max hastighed: 28 km/t.)

Afjog: ca. 10 min

tommelfingerregelen siger, at man skal ha' lyst til at stoppe halvejs: Tjek! :crazy:

----------

TRS: Det er jo ikke så lang tid side, at jeg postede pics - og så meget er der ik' sket siden: Link

Jeg skriver lige lidt om min kost, når jeg får tid en af dagene..... :smile:

Link to comment
Share on other sites

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 2):

Day 1 Max-Effort Upper Body:

Opvarmning: Diverse

Pullups:

1 x 10 x BW

1 x 3 x 10kg

1 x 3 x 20kg

1 x 3 x 30kg

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 42,5kg

3 reps med 42,5kg er vist all-time PR med overhåndsgreb! Fornuftigt ift. at jeg reppede igennem med BW i forgårs.

Flat DB. press:

1 x 20 x 2x26kg

1 x 15 x 2x26kg

1 x 12 x 2x26kg

1 x 10 x 2x26kg

Alt hva' det kunne blive til pga. skulder-probs og mangel på håndvægte!

Supersæt A

A1) BB. Rows:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 90kg

1 x 10 x 90kg

A2) DB. Laterals:

1 x 10 x 2x14kg

1 x 10 x 2x14kg

1 x 10 x 2x14kg

1 x 10 x 2x14kg

Supersæt B

B1) EZ-bar Curls:

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

B2) Dips:

1 x 25 x BW

1 x 25 x BW

1 x 25 x BW

1 x 25 x BW

Tror jeg laver lidt om på programmet, så jeg hopper tilbage til en WS4SB-template. Det gav fint sidst, og jeg savner plyo-øvelser - især fordi jeg stadigvæk har lidt MMA i baghovedet. Har lige set, at der er et stævne til sep... sååå. Vil dog lave det så jeg stadigvæk har en Vanity/junkyard day! :cool:

Jeg har ret synlige vener på skulder og bryst - især under træning. Mr. Shredded himself aka. Essensen skød min BF% til ca. 8. Så stats pt. hedder: 177cm, 80kg (morgenvægt) og så ca. 8% flæsk!

Ellers en underlig dag....I formiddags var der en yngre fyr med sydlandsk udseende og et lettere aggressivt temperament - i selskab af sin narko-tæve af en ama'r slut - der prøvede at picke en fight med mig! :blink: Hjemme igen fandt jeg så ud af, at min MTB til 8500 var stjålet fra mit aflåste kælderrum (monteret med knallert kædelås). Og forsikring dækker selvfølgelig ikke........ Geeeeez!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hey Kriger, syge pullups. 3 reps med 42,5 kg er jo insane.. :devil: Sateme solid strandform du har opbygget. Dine curls er også massive, stærkt...

Skidt med cyklen. Troede indbo dækkede, når den var låst inde, selvom låsen ikke er fastmonteret. Skidt..

Junker

Link to comment
Share on other sites

@ Cykel: Ja, normalt ville min indbo dække, men problemet er, at jeg ikke havde nogen godkendt lås. Det er jo ik særlig fedt, at ha' en alm. cykellås på en MTB - og de er også alt for lette et få op. Jeg havde derfor 2 stk. store "knallertlåse", men de har jo bare ikke et godkendt låsenr. Skal jeg være bagklog burde jeg ha' købt en, jeg så kunne ha smidt i havnen. Jeg ved godt, at jeg kunne købe en lås og få den tilbagedateret, men jeg er ikke interesseret i at fuske med det - selvom jeg er træt af at miste min cykel til 8500.

Jeg har en ret god forsikring, så nu vil jeg lige prøve at tale med dem .... :smile:

@ Pullups: Det er faktisk sjovt. I mange år gjorde jeg en masse forskellige ting for at blive god til pullups. Med en del målrettet træning lå jeg på ca. 25 reps. Min PR er 28 reps - strict udført. Nu hvor jeg ikke træner dem ret meget, kan jeg ret let banke 25 reps af + en pr med ekstra vægt - og jeg vejer mere pt. Jeg talte med Guarden om det i går, og vi blev enige om, at det er fordi jeg er begyndt at træne en masse andre ting. Fx laver jeg en del arbejde til rear delts, biceps osv. (jeg trækker meget med biceps i pullups) Så jeg har nok haft et svagt led. Så min konklusion er nok: At det der med "vil du være bedre til pullups, skal du træne pullups" ikke nødvendigvis passer....

@ Kost - som den så ud i går:

Morgenmad:

Havregrød med 100-200g blåbær

Cheasy vanilje 0,1 yoghurt + 30 gram vanilje whey.

1 x Omni X multivitamin

Mellemmåltid:

Shake med frisk ananas, banan, blåbær, hindbær, A38, appelsinjuice og whey

+ en røvfuld mandler

Frokost:

Spiste rester fra aftensmad. En ret bestående af grovpasta, tomat, tun, oliven, philadelphia light, økologisk revet ost

5-600 gram dampede grønsager (brocoli, blomkål og grønne bønner)

Pre WO-Shake:

Pt. bestående af Superpump, kreatin og Beta Alanine.

Post WO-shake:

Whey, Maltodextrin, Leucine, kreatin og Beta Alanine.

Aftensmad:

Ørrede filet og et stort fad med champignon, abugine og løg og en røvfuld ekstra jomfru olivenolie/kryderier + en bakke økologiske tomater.

1 x Omni X multivitamin

Aftensnack:

4 riskiks med rejeost og kyllingepålæg

Natmad (ca. ved 4-5 tiden):

1 proteinbar, økologisk æble og mandler.

NB! Spiste blåbær FØR de blev hypede på MOL! :wink:

Generelt spiser jeg også en del hjemmebagt rugbrød og måske mere frugt! Forsøger at spise nogenlunde fornuftigt - det er en vane. Har tidl. spist mere strict, men der skal være plads til at gå ud og spise... som fx i aften, hvor den står på sushi. Så må jeg bare G-Fluxe den fra de 8 til 5 %... hehe :wink:

Link to comment
Share on other sites

NB! Spiste blåbær FØR de blev hypede på MOL! :wink:

ja ja, Ole Henriksen :wink:

Men der skal være plads til at gå ud og spise... som fx i aften, hvor den står på sushi. Så må jeg bare G-Fluxe den fra de 8 til 5 %... hehe :wink:

Sushi :wub:

Er der altid plads til..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014
@ Kost - som den så ud i går:

Morgenmad:

Havregrød med 100-200g blåbær

Cheasy vanilje 0,1 yoghurt + 30 gram vanilje whey.

1 x Omni X multivitamin

Mellemmåltid:

Shake med frisk ananas, banan, blåbær, hindbær, A38, appelsinjuice og whey

+ en røvfuld mandler

Frokost:

Spiste rester fra aftensmad. En ret bestående af grovpasta, tomat, tun, oliven, philadelphia light, økologisk revet ost

5-600 gram dampede grønsager (brocoli, blomkål og grønne bønner)

Pre WO-Shake:

Pt. bestående af Superpump, kreatin og Beta Alanine.

Post WO-shake:

Whey, Maltodextrin, Leucine, kreatin og Beta Alanine.

Aftensmad:

Ørrede filet og et stort fad med champignon, abugine og løg og en røvfuld ekstra jomfru olivenolie/kryderier + en bakke økologiske tomater.

1 x Omni X multivitamin

Aftensnack:

4 riskiks med rejeost og kyllingepålæg

Natmad (ca. ved 4-5 tiden):

1 proteinbar, økologisk æble og mandler.

NB! Spiste blåbær FØR de blev hypede på MOL! :wink:

Generelt spiser jeg også en del hjemmebagt rugbrød og måske mere frugt! Forsøger at spise nogenlunde fornuftigt - det er en vane. Har tidl. spist mere strict, men der skal være plads til at gå ud og spise... som fx i aften, hvor den står på sushi. Så må jeg bare G-Fluxe den fra de 8 til 5 %... hehe :wink:

Fedt at se hvad en kriger som dig spiser :smile:

Spiser du fast en proteinbar lige inden sengetid, og er der nogen bestemt grund til det? De fleste proteinbar består jo af en del sukker

Edited by Søholm
Link to comment
Share on other sites

Din kost er strikket en del mere fantasifuldt sammen end min, der primært består af havregryn med mælk. Måske man burde tage sig sammen til at lave noget ordentlig mad on a regular basis :smile:

Og jeg er i øvrigt glad for, at du gør opmærksom på, at tomaterne og æblet er økologisk, så vi, de trofaste læsere, kan tage højde for dette :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går foam rollede jeg..... :cool:

WS4SB - WASHED-UP MEATHEAD TEMPLATE (uge 2):

Day 1 Max-Effort Lower Body feat. Jhax:

Opvarmning: Diverse mobilitets øvelser

Box Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 140kg

1 x 3 x 150kg

Ret lortet, at jeg også begynder at få ondt i ballen ved ME-Squat :mad:

Rack Pulls:

1 x 10 x 110kg

1 x 10 x 150kg

1 x 10 x 170kg

1 x 10 x 180kg

1 x 10 x 190kg

Kørte ret godt!

Supersæt A

A1) Barbell Reverse Lunge (front foot elevated):

1 x 8/8 x 60kg

1 x 8/8 x 60kg

1 x 8/8 x 60kg

Killer øvelse!

A2) Ab-Wheel:

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

Kørte det sidste supersæt på fuld knald, da Jens og jeg skulle hjem og se Bubby+BB "piger", hvilket viste sig at være spild af tid. Jens filmede forresten noget af mit squat.... han havde bare svært ved at lade være med at fokusere på min røv, da jeg var iført tights!

--------------------------------

Nille: Jeg håber en dag, at få en body som Ole Henriksen... I Looooveeeee it!! :wub:

Søholm: Proteinbaren er ikke før sengetid. Den spiste jeg om natten... vågner næsten altid om natten pga sult - uanset hvor meget jeg æder inden sengetid. Det er en low carb bar, så det er nogenlunde ædelse, men ik' noget jeg gør fast. Kan også være noget andet jeg spiser: en shake, riskiks med hytteost, frugt mm. Og jeg ved godt - som Essensen har påpeget - at fruktose ikke er godt på det tidspunkt. Men jeg er træt, sult og ret ligeglad kl. lort om natten.

Iøvrigt har jeg glemt at skrive, at jeg også har leucine i min pre-wo shake!

Blanco: haha, ved ikke lige hvorfor jeg gjorde opmærksom på det.... nogle af de andre ting er også økologiske. Tomater og æbler er dog i den gruppe (sammen med bl.a. jordbær), der har ret højt indehold af sprøjterester mm så det giver god mening at vælge det økologiske. Nogle gange står den altså også på frostgrønt og kyllingefilet, men hvis jeg har tiden, prøver jeg at lave lidt ekstra lir!

TRS: Jeg spiser Dymatize - bestiller fra UK. Det er ret billigt.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jens filmede forresten noget af mit squat.... han havde bare svært ved at lade være med at fokusere på min røv, da jeg var iført tights!

Hvor længe er det lige du har været på mol?

Du kan da ikke fyre sådan en sætning af uden at vi andre os vil se hvad Jens han fokuserede på (squat teknikken selvfølgelig) :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share