455kg's bænkpres


Chris Mikkelsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

gad godt vide hvor stærk manden egentlig er, og hvor meget trøjen løfter.

Så prøv næste gang du skal træne bænkpres at sætte 455 kg på stangen og se om du kan løfte den. Derefter tager du en bænkpress trøje på, hell, tag to eller tre bænkprestrøjer på, og prøv så igen om du kan løfte stangen. Det er så stærk han er! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Med trøje er vel den eneste måde at de kan være konkurrencedygtige på..?

De fleste ville nok finde det trist, hvis de lagde så meget arbejde i det uden at de kunne konkurrere med folk på samme niveau som dem - og det er vel hvad der ville ske hvis de valgte at træne uden udstyr!! :dry:

At der så er mange "udenfor" sporten der træner styrkeløftene uden udstyr til at blive stærkere med - og bliver meget stærke! Det er jo lidt en anden sag...

Link to comment
Share on other sites

gad godt vide hvor stærk manden egentlig er, og hvor meget trøjen løfter.

Så prøv næste gang du skal træne bænkpres at sætte 455 kg på stangen og se om du kan løfte den. Derefter tager du en bænkpress trøje på, hell, tag to eller tre bænkprestrøjer på, og prøv så igen om du kan løfte stangen. Det er så stærk han er! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor åndsvag!

Det fortælle jo ingenting om hvor stærk manden i virkeligheden er, kun om hvor stær jeg ikke er

Link to comment
Share on other sites

Risikoen for skader er større uden trøje. Men en af de bedste bænkere i WPO, Scott Mendelson, har da bænket 323kg uden trøje.

Arha, se det var noget.

En trøje giver altså rundt regnet lidt over 100kg for de bedste løftere.

<{POST_SNAPBACK}>

For de bedste i WPO som tillader flerlagstrøjer er det nok ikke meget galt. Jeg tror dog ikke du finder nogle i IPF som kommer i nærheden af, at få 100kg ud af deres enkeltlagstrøjer. Brian Siders som fornyligt satte WR hos IPF med 337,5kg løfter feks. 8x250 og 3x275 uden trøje. Desuden mener jeg ikke, at løft i flerlagstrøjer bør sammenlignes med løft i enkeltlagstrøjer, ligesom trøjeløft ikke bør sammenlignes med løft uden trøje. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Old Qua: Du stiller spørgsmål ved hvor stærk manden er uden en bænkprestrøje og udfordrer dig til at prøve at se hvor meget en bænkprestrøje ville give dig.

Francis:

At der så er mange "udenfor" sporten der træner styrkeløftene uden udstyr til at blive stærkere med - og bliver meget stærke! Det er jo lidt en anden sag...

Hvem er de "mange" der bliver meget stærkere end dem der stiller op i styrkeløftkonkurrencer? Hvis de er så meget stærkere UDEN udstyr, hvorfor stiller de så ikke bare op uden udstyr og vinder hele pisset? Gider du ikke udpege bare nogle få herhjemme som kan løfte mere end de aktive styrkeløftere i en sanktioneret konkurrence. Lad os nu lige se det først, for indtil da er det ikke andet end tom snak...

Link to comment
Share on other sites

Risikoen for skader er større uden trøje.

Er slet ikke enig! Jeg forstår simpelhen ikke hvem der har fundet på at bænkprestrøjer beskytter skulderen. Det må være dem der har opfundet trøjerne!

Hver gang jeg har løftet tungt i bænkprestrøje har jeg haft en smule ondt i mit acromioclavikulær led. Det er aldrig sket ved et max løft uden trøje.

Der kan sikkert også findet eksempler på folk som synes at trøjen beskytter skulderen, men alt i alt må man da sige at skadespotentialet er større med trøje, da den tager en del af styringen af løftet og man samtid leger med kg som er tungere end man ville kunne håndtere uden trøje. Både hårdere for albuer og håndled med det store tryk der kommer + at det nogen gange kan gå grueligt galt hvis trøjen fuldstændig tager styringen eller for den sags skyld springer.

Link to comment
Share on other sites

Risikoen for skader er større uden trøje.

Er slet ikke enig! Jeg forstår simpelhen ikke hvem der har fundet på at bænkprestrøjer beskytter skulderen. Det må være dem der har opfundet trøjerne!

Hver gang jeg har løftet tungt i bænkprestrøje har jeg haft en smule ondt i mit acromioclavikulær led. Det er aldrig sket ved et max løft uden trøje.

Der kan sikkert også findet eksempler på folk som synes at trøjen beskytter skulderen, men alt i alt må man da sige at skadespotentialet er større med trøje, da den tager en del af styringen af løftet og man samtid leger med kg som er tungere end man ville kunne håndtere uden trøje. Både hårdere for albuer og håndled med det store tryk der kommer + at det nogen gange kan gå grueligt galt hvis trøjen fuldstændig tager styringen eller for den sags skyld springer.

<{POST_SNAPBACK}>

Ved tung bænkpres uden trøje har jeg i perioder smerter i skuldrene, samt i brystvedhæftningerne. Dette oplever jeg aldrig i forbindelse med løft i trøje.

Link to comment
Share on other sites

Ved tung bænkpres uden trøje har jeg i perioder smerter i skuldrene, samt i brystvedhæftningerne. Dette oplever jeg aldrig i forbindelse med løft i trøje.

Samme her! Jeg haft skulderskader som er gået over så snart jeg er kommet i trøjen igen op til et stævne. Jeg har dog kun prøvet de "nye" trøjer en enkelt gang, og der er ganske vist en væsentlig forskel i forhold til de "gamle" trøjer jeg løftede i.

Link to comment
Share on other sites

Ved tung bænkpres uden trøje har jeg i perioder smerter i skuldrene, samt i brystvedhæftningerne. Dette oplever jeg aldrig i forbindelse med løft i trøje.

Tja, og det omvendte gælder flere andre. Som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, så er det nok meget individuelt.

Men generelt må man da sige at trøjeløft er hårdere ved kroppen end alm. løft. Her tænker jeg på at man har en kraftkurve der hjælper en bliver hårdere i toppen og lettere i bunden, hvilket betyder at man får max belastning igennem hele løftet. Hvis man vel og mærke er løftet ud.

Eksempelvis siger man jo også at bænkpres med kæder og elastikker er hårdere ved kroppen end alm. bænkpres :wink:

Oveni kommer alle de faremomenter der kan være ved at bænke i trøje som jeg allerede har nævnt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt hvordan udenforstående syntes det er dumt at styrkeløft ikke viser hvor stærke udøverne er.

Det er en sport!

Selv en bænkpres uden udstyr viser ikke hvor stærk man er. Kun hvor god man er i bænkpressen + hvor stærk man er i de relevante muskler.

SO what?

Selv 100m løberne er ikke de hurtigeste i verden.

Jamen hvordan det? Vægtløfterne er hurtigere på de første 40m. De hopper desuden også højere end højdespringerne med tofods afsæt!

Det længste sidespring er udført af en kuglestøder etc. etc..

Hvis man vil se mere allround styrke an man se stærkmandskonkurrencer, men der er der meget teknik involveret..

Link to comment
Share on other sites

Sjovt hvordan udenforstående syntes det er dumt at styrkeløft ikke viser hvor stærke udøverne er.

Det er en sport!

Selv en bænkpres uden udstyr viser ikke hvor stærk man er. Kun hvor god man er i bænkpressen +  hvor stærk man er i de relevante muskler.

SO what?

Selv 100m løberne er ikke de hurtigeste i verden.

Jamen hvordan det? Vægtløfterne er hurtigere på de første 40m. De hopper desuden også højere end højdespringerne med tofods afsæt!

Det længste sidespring er udført af en kuglestøder etc. etc..

Hvis man vil se mere allround styrke an man se stærkmandskonkurrencer, men der er der meget teknik involveret..

<{POST_SNAPBACK}>

Sikert altsammen rigtigt.

Men når man har en konkurense hvor det gælder om at løfte mest i BP, så blir det altså ødelagt lidt når folk begynder at tage trøjer på hvor der skal 100kg til for at presse armende ned i bundpositionen.

Svare lidt til hvis højdespringere begynte at hoppe i skop med kæmpestore fjedre under.

Brublemet er at det er sjovt som motionist at gå og samenligne egne præstationer med de bedstes, dette blir totalt ødelagt når folk begynder på den slags snyd.

Link to comment
Share on other sites

Vi har i klubben flere gange haft diskussioner angående skjorternes evt. skadesfobyggende egenskaber, og jeg må slutte mig til Onkel T. For mit vedkommende tillader trøjen kg jeg ikke normalt jonglere med. Det kan godt tænkes at skjorten stabiliserer, men mit indtryk er, at den stabiliserende effekt ofte overgås af den ekstra load. By the way kan jeg nikke genkendene til ømme skuldre efter maks løft med skjorte, hvorimod dette ikke er tilfældet ved løft uden. Jeg skal ikke afvise at evt. tilpasning i træning, kan afhjælpe evt. ømhed efter konkurrence løft, men i såfald kan dette ikke alene tilskrives trøjens effekt. Summa summarum tror jeg ikke skjorterne kan berettiges ud fra en skadesforbyggende betragtning. De er der og det er ikke snyd, men en del af gamet i dets nuværende form. Take it or live it. :smile:

Link to comment
Share on other sites

tumling.. Nu skal man lige huske at læse hvad folk skriver, før at man lader sig hidse alt for meget op :wink:

Jeg skrev ordret:

"At der så er mange "udenfor" sporten der træner styrkeløftene uden udstyr til at blive stærkere med - og bliver meget stærke! Det er jo lidt en anden sag... "

altså at der er mange folk, der ikke træner styrkeløft, men stadigvæk kører benbøjninger og bænkpress for at blive stærkere. Det er du vel ikke uenig med mig i???? og bliver stærkere? Forhåbentligt da... :laugh:

Men jeg har ingen steder skrevet -eller mener- at de bliver stærkere end dem der træner decideret efter styrkeløftekonkurrencer!! og har da heller aldrig sagt at de er stærkere uden udstyr.. :mad: Tak

Link to comment
Share on other sites

Risikoen for skader er større uden trøje. Men en af de bedste bænkere i WPO, Scott Mendelson, har da bænket 323kg uden trøje.

Arha, se det var noget.

En trøje giver altså rundt regnet lidt over 100kg for de bedste løftere.

<{POST_SNAPBACK}>

Passer det vitterligt, 100KG ekstra med trøje®

Det er jo til grin.

Kan en moderator fjerne denne tråd, den er postet forkert, den er havnet i fora for "Funktionel" styrke :laugh: Den bør postes i fora for sport. Der kan man passende oprette en tråd for sporten styrkeløft/bænkpres :laugh:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

De er der og det er ikke snyd

Hvordan tror du det startede?

Det startede selvfølgelig med at man begynte at konkurere om hvem der kunde løfte mest.

Person A var 10kg bedere End Person B.

Dette Var berson B selvfølgelig træt af så han trænede meget hårdt.

Desvære for person B så trænede person A mindst lige så hårdt og blev derfor ved med at vinde alle konkurencerne.

En dag havde Person B fået nok, han droppede at blive den bedste igendem hådere eller bedere træning og begyndte istedet at tænke på hvordan han kunnde snyde.

Han fant efter mange mislykkede forsøg ud af at konstruere en trøje hvor man armende sad i lokout position og kun ved stor kraft kunne tvinges væk fra denne position.

Til næste konkurense vadt B ligepludselig, selv om A var bedst, Bs trøje kunne nemelig løfte 20kg så B+Trøje kunne løfte mere end A

OG DET VAR HER MINE VENDER; at Styrkeløfter forbundet gjorde en kæmpe fejl.

De undlod at forbyde trøjen, hvilket selvfølgelig har ført til at man idag ikke har en chanse hvis man ikke er vilig til selv at bruge trøje. Men det er en ærgelig udvikling. Spoten var nu bedere hvis det var 100% meneskelig styrke og ikke 80%meneskelig styrke og 20% opstændt trøje.

Så jo i mine øjne er det faktisk snyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share