Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

aftentræning model DBM bacis mix it:

Leg med vægtvest på 10 kg og den nye "løbekævle" der nok vejer en 30 kg

post-566-1178043218_thumb.jpg

B.la løb med vesten på og kævlen på skulderen

(sender pulsen i høj zone med det samme)

Diverse bæreøvelser med kævlen (i favn og overhead)

Walking lounges med kævlen og vægtvesten

(det mærkes hurtigt i stængerne)

Weighted chinups

(for pokker, hvor er +10 kg til chinups en del..jeg mister HELT farten opad.. makes me think, når jeg får cuttet ned til de ca 100 kg burde alm chinups godtnok blive en del hurtigere...)

weighted pushups

(både almindelige og med fødderne løftet... her er de +10 kg bare enormt lækre og giver dejligt)

talte ikke rigtigt noget, men arbejdede bare igennem en halv time, det gav godt med sved. Og det er da for lækkert at træne udenfor en dag som i dag!

Derefter:

10s*30 pushups på pushup handles

Med kævlen på skulderen ligner du jo næsten Arnold i `Commando´. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Arnold og arnold.. men ellers tak :4thumbup:

Clark: Jeg træner nede på en lille fodboldbane bag vores hus... Ungerne på efterskolen er vist ved at være vant til jeg er lidt sær

Niske: Tjek din PM.. jeg kan desværre ikke tage helt til Kbh, hvorend jeg gerne ville. Men det er vildt cool du får mail fra Henry!

Og jeg tager ned og hører han i Aarhus, men Kbh er bare for langt væk med mindre jeg har flere fridage at brænde af

Dagens leg:

Har passet bettemanden en forlænget weekend , så der har ikke været meget træning, og jeg var også tung i kroppen idag:

Dødløft:

5r med 70kg

3r med 110kgg

10 singles med 130

de var ikke specielt hurtige idag, men poweren blev bedre og bedre gennem sættene.

Dips:

8s*5r

DB curls

5s*5r med 22,5kg

helt basic...

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Et par dumme dage på arbejde. Jeg føler vi løber meget i ring og spiller meget "forvaltningssorteper", hvor det gælder om at få smidt sagen videre til en anden afdeling i stedet for at løse opgaverne. Det er fustrerende at bruge så meget tid på det istedet for at lave noget ude i "felten", så borgerne kan se at vi er der. Oven i det endte jeg med at få en opgave af chef 1..som jeg så arbejdede på, indtil chef 2 sagde at det ikke var nødvendigt...og for at gøre det perfekt fik vi uofficielt at vide at der ikke kommer en barselsvikar til en af de medarbejdere der skal have barsel...

så der var brug for at brænde lidt mere af i dag end de minimalistiske workouts jeg ellers har haft, for ellers kogte jeg over!

Træning i Farsø:

gang på 15% incline

MM øvelser

Dødløft:

15 singles med 110kg

(BOOM fart!)

Chinups:

5,5,5,7,8,5,5,5,5

FART på de positive!!!

Dips:

5,5,7

Leg presses:

15r med 130kg

15r med 150kg

12r med 180kg

3s*12r med 120kg

pumpede heeelt vildt i quads!

Standing leg curls:

15rm med 10kg

7r med 15kg

8r med 15kg

Incline DB presses:

10r med 28kg

2s*12r med 40kg

Machine presses:

2s*10r med 100kg

7r med 120kg

DB laterals:

2s*12r med 14kg

Mågen

2s*8r med 8kg

äfslutning

10 min cykling med højt tempo

så svedte jeg og var glad igen, den mentale terapi af lidt volumen træning skal bestemt ikke undervurderes, det renser hovedet så umådeligt meget!

Link to comment
Share on other sites

Arnold og arnold.. men ellers tak :4thumbup:

Clark: Jeg træner nede på en lille fodboldbane bag vores hus... Ungerne på efterskolen er vist ved at være vant til jeg er lidt sær

Niske: Tjek din PM.. jeg kan desværre ikke tage helt til Kbh, hvorend jeg gerne ville. Men det er vildt cool du får mail fra Henry!

Og jeg tager ned og hører han i Aarhus, men Kbh er bare for langt væk med mindre jeg har flere fridage at brænde af

Dagens leg:

Har passet bettemanden en forlænget weekend , så der har ikke været meget træning, og jeg var også tung i kroppen idag:

Dødløft:

5r med 70kg

3r med 110kgg

10 singles med 130

de var ikke specielt hurtige idag, men poweren blev bedre og bedre gennem sættene.

Dips:

8s*5r

DB curls

5s*5r med 22,5kg

helt basic...

Nå, jeg kan se, at kongkent og jeg havde den samme tanke, mht. den scene, hvor Arnold går med kævlen. Jeg tror, jeg så Commando 50 gange, da den kom frem. Det er og bliver, IMO, Arnolds bedste film.

Siden vi nu åbenbart deler smag mht. mange ting, lige fra våben til mad, så har jeg tænkt på noget: Spiser du nogensinde fisk? Jeg har en SUVERÆN opskrift med fiskefars. Den er lidt rig på kcal, men da portionen er til 8 pers., bliver det ikke så galt. Just say the word, så poster jeg den til dig.

Keep up the good work. Og held og lykke med at undgå forkølelser osv.

Link to comment
Share on other sites

Træning i går:

15 min jogging v. medium intensitet

I dag:

Frontsquat:

5s*3r med 70kg

Zercher squat:

5r med 70kg

2s*10r med 90kg

Bent over rows:

3s*10r med 90kg

Dips:

5,10,10

Pushups

40,40,40

Barbell curls:

5r med 50kg

Barbell scrugs

2s*12r med 90kg

Bare en hurtig omgang med meget korte Pauser..

Link to comment
Share on other sites

As promised. En opskrift:

Fiskelagkage (til ca. 8 pers.), courtesy of Oksens mor:

500 gram fiskefars (ikke rørt)

40 gr. kartoffelmel

40 gr. hvedemel

2 æg.

En kvart liter piskefløde

2 deciliter mælk

2 tsk. salt

En halv tsk. peber.

Dette røres sammen som fiskefars.

Farsen fordeles i to forme, med bagepapir i, og bages i 40-45 min. ved ca. 200 grader.

Creme:

Ca. 75 gram god mayonnaise (Køb den hos slagteren - brug ikke mayo fra tube), røres med 3 deciliter Fromage Frais 0,3 %. Smages til med karry og citronsaft.

Læg det halve af cremen mellem de to bunde, og resten ovenpå. Pynt med rejer og stenbiderrogn.

Lagkagen lægges sammen 2-3 timer før servering. Bundene kan godt tåle frysning, men er længe om at tø op igen.

Enjoy it! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Udemærket, Okse!

Træning:

fredag: 15 K cykling og 3 K løb

Lørdag og søndag: Intet, udover at gå rundt i 5 timer i Zoo med bettemanden. Jeg har aldrig set en girraf fødsel live før, det var ret fascinerende

I går:

15 K cykling:

Styrketræning:

MM øvelser

dødløft:

15r med 50kg

5r med 90kg

2 singles med 130kg

5 singles med 145kg

5 singles med 130kg

Kørte helt gennemført lækkert !!! skulle egentligt bare have hat de 5*145, men ville lige se hvor meget bedre farten blev ved at tage et pr sæt med lidt lavere vægt..farten var meget bedre i anden omgang med 130 end første.

dips:

5,5,5,5,5,5,5,5,10,8

Plate front raises

5s*15r med 20kg

Concentration curls:

10r med 22,5kg

Scap pushups:

30r

jeg er begyndt på Kreatin igen, og prøver en af de avancerede udgaver nu her, så må vi se om der kan mærkes en forskel.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

jeg er begyndt på Kreatin igen, og prøver en af de avancerede udgaver nu her, så må vi se om der kan mærkes en forskel.
Hej Blackmoore.

Jeg er spændt på at høre udfaldet med dit nye produkt.

Rigtig god tirsdag.

Hilsen

Taurus

Link to comment
Share on other sites

jeg er begyndt på Kreatin igen, og prøver en af de avancerede udgaver nu her, så må vi se om der kan mærkes en forskel.

Jeg har altid studset lidt over brugen af kreatin. Er det ikke rigtigt, at kreatin-phosfat indgår i cellens enerigenetableringsmekanisme? Synes at kunne huske noget om, at når ATP var brugt op, så dannes der mere via det kredsløb. Jeg troede dog kun at det drejede sig om energi til max 1-2 min?

:eh:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hr K... Der er forklaret bedre her end jeg kan

men helt kort sagt:

Kreatinsupplementering kombineret med intensiv styrketræning udløser større stigninger i maximal muskelstyrke, kropsvægt, fedtfri kropsvægt og muskelmasse end træning uden kreatin indtagelse.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

MM øvelser

5min boksenbold

Dødløft:

15 singles med 110 kg

Front squat:

5r med 50kg

5r med 70kg

5r med 80kg

dips:

5,7

manglede totalt fokus i dag, kunne slet ikke finde zonen på nogen måde, så jeg stoppede her. Bugger, jeg havde virkeligt glædet mig til en god træning til at få blæst noget af stresset fra arbejde ud af knolden, men ..det gad min hjerne bare ikke

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag og fredag:

en MASSE pushups

træning søndag aften:

MM øvelser

Dødløft:

15r med 70kg

singles:

15 singles med 116 kg

Dips:

5,10,12,15,15,15

Yates rows:

10r med 70kg

2s*10r med 90kg

6r med 110kg

Barbell curls:

5r med 50kg

Military press:

12r med 50kg

DB concentration curls:

12r med 22,5kg

DB sidebends:

15r med 42,5kg

en del blandet abs

fandt zonen meget bedre i dag selvom jeg var vildt træt da jeg kravlede over i centeret.. Men Lemmy spillede lidt rock'n'roll på anlægget, og så fik jeg mig taget sammen.

Hej Blackmoore.

Jeg er spændt på at høre udfaldet med dit nye produkt.

Rigtig god tirsdag.

Taurus, jeg syntes allerede jeg kan mærke en forskel. Lidt mere power i slutningen af sættene, og pumpet kommer meget hurtigere, og er der længere. En effekt jeg ikke har fået i et par år med alm. Creatin.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

aftentræning:

Pilates

20 min opvarmning og så 30 min arbejde med:

Ab prep

Breast stroke prep

one hundreds

Spine twists

One leg circles

Half rollback

Breast stroke

Roll like a ball

Single leg stretch

Single leg extensions

Side kick

Obliques rollback

Var lidt stiv i lænden efter meget dødløft, så det var dejligt at få det hele arbejdet igennem, og få brændt abs lidt aw.

Link to comment
Share on other sites

Var stadig lidt træt i lænden, så jeg tog det stille og roligt i dag

Dødløft:

10 singles med 110 kg

Chinups:

4,5,6,7,8

Derefter, bare ren disco. Skruede ned for vægtene, fjernede pauserne mellem sæt og brændte bare det hele hurtigt igennem med en masse øvelser med lidt eller ingen spinal load for at give ryggen lidt hvile. Gad ikke skrive op, det var bare hurtig brænding med one arm rows, cable crossovers, leg curls, leg extensions, triceps pushdowns, cable curls, chest presses med mere...

Link to comment
Share on other sites

Tak for din gode og varmhjertede support forleden.

Krisen har tilsyneladende løst sig selv. Det var lige en smule kommunalt bøvl, der skulle ordnes. Men det behøver jeg jo næppe belære dig om.

:secret: Det var da i øvrigt en vildt sej nyhed, jeg opdagede i vor gode MOL-ven KongK´s log, da jeg var inde og skrive et indlæg til tak for hans støtte.

Have yourself a real nice day!

Link to comment
Share on other sites

En forlænget weekend på mandø med en flok gamle biologer, alt for lidt søvn, alt for meget Single malt, lidt for mange øls, lidt for usund mad.. det sad i kroppen da jeg luskede over i gymmet i går aftes.

Havde Rollins bands "Weight" CD med, den er som skabt til træning!

Når en stor gut som Rollins brøler

"when you start to doubt yourself the real world will eat you alive!

it's time, it's time to align your body with your mind, it's hero time

it's time, it's time to align your body with your mind, it's hero time"

Så kan man godt dødløfte selv om man er træt og slidt

Træning:

Opvarmining.

DL:

10 singles med 135 kg

Dips:

5,10,12,15,15

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Yo Peter,

Var det ikke noget med at prøve EDT-programmer i en periode? Det er sweet stuff, hvis du er inde i en periode med tidsmangel.

Hr. K

jeg har set på det du laver, og når jeg er færdig med min TJ dødløftscyklus (om et par uger) så er det helt klart et af de programmer jeg overvejer meget!

Link to comment
Share on other sites

aah.. kun 7 timer til jeg skal ned og høre Æ mann Rollins i Aarhus. jeg glæder mig helt hysterisk. Har siddet og læst gennem "Black Coffee Blues" og "Do I come here often" samt "smile, you're travelling" på det sidste for at lade op.. (meget anbefalelsesværdige bøger!)

Og jeg bliver ikke mindre tændt når jeg ser at henrty fik 5 stjerner i Gaffa for hans optræden i Kbh i går.. :superman::superman::superman:

rollins.jpg

rollins200312012003-12-08.jpg

træning i går: en masse aktivering af baglår og baller med Gymball. En del COC træning og arbejde med pushups med elastikmodstand og pushup bars.. det rister triceps ret signifikant!!!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Henry var naturligvis SEJ! Der skal nok komme en længere anmeldelse senere, men der var karisma, vrede og humor for fuld drøn. Ikke så mørk som han kunne være på gamle historier som "Boy on a train" & "Two boys" og ikke så langt ude i humoren som på "Airport", men der var politisk indignation, skarpe obervationer, personlig stillingtagen og masser af humor og bid i den gamle punker!!!

Mødte jast og Indian spirit dernede, det var hyggeligt, og Jast er BARE blevet grande!!!

Fik desværre den uhyggelige nyhed om Maxpower lige efter koncerten, så det var med blandede følelse rjeg kørte nordpå igen.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Puha... siden aftenen med Henry har jeg ligget vandret i luften, så træningen har primært været pushups og arbejde med L sits, der heldigvis er ved at sidde ret godt, kan da holde den en 5-6 sekunder nu..

Det var som sagt en god oplevelse at se Henry. Når man som undertegnede har været en fan af både Rollins Band og især hans spoken word i over 10 år kunne jeg let havde haft så store forventninger at intet var godt nok, men manden har så meget karisma at man ikke fatter det. Han er definitionen på intensitet og fokus, og det har også gjort at jeg ser hans forfatterskab betydeligt mere klart nu her. Det handler om fokus, aggression, vrede, målbevisthed og endurance. Det er som styrketræning på ordform, styrketræning blandet med sort humor og mørke tanker. Når Henry skriver om at han tit bedre kan lide at dødløfte til hans skinneben bløder, end han kan lide at snakke med folk der ikke siger ham noget, så kan jeg i hvert tilfælde godt nikke lidt.

Så, det var godt endeligt at få set manden.

Og i dag kunne jeg så igen se hvor vigtig træning er for mig. Der har som sagt været knald på, med familie tam tam og ret lidt søvn de sidste par dage. I morges var jeg træt som et alderdomshjem da jeg vågnede og da jeg kom hjem efter at have haft bettemanden ved ørelæge og nede og se hans bedstemor, så var jeg simpelthen parat til at sove indtil der bliver vintertid igen. Men det var hverken kaffe, mad eller søvn min krop krævede. Det var træning.

Så det fik den:

DL:

15 singles med 110kg

Teknikken bedre end meget meget længe

Chinups:

5,7,7,9,9

med overskud

Dips:

5,7,9,10

Backsquat:

10r med 60kg

3s*5r med 100kg

lårene kunne presse mere, men misted elidt spændingen i bunden så det blev lidt for meget goodmornings

Facepulls:

2s*20r med 30kg

scrugs:

10r med 42,5kg

DB curls:

5r med 26 kg

Chest press:

20r med 100kg

8r med 120kg

med laaaangsom negativ

volumen og vægtmæssigt var det ikke noget særligt, men efter min diæt, søvn og stressniveau de sidste par dage var det OK. til gengæld var det vidunderligt at mærke hvordan det var som om en dyne lettede fra min hjerne. Jeg fik fokus igen, energien og driven kom væltende tilbage. Jeg er afhængig af de vægte!!! Her til aften fik jeg mit junk og nu er jeg glad igen :tongue:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share