Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det lyder til, at Al Gore var en ok oplevelse. Det var jo rart nok, selv om du ikke selv skulle betale de mange penge for at komme ind og høre ham.

Og med træningen går det også ok, ser det ud til.

Alt er også ok her. For første gang i lang tid er jeg optimistisk mht. at job-situationen løser sig. Det der afklaring er ikke så ringe, som man kunne have frygtet. Planen er nu, at vi går efter flexjob, og der er flere gode muligheder mht., hvor det kunne være. Hvis det kommer så vidt, at jeg har en god, fast indtægt, så kan jeg begynde at overveje et bilkøb. Evt. en billig 4WD´er, så man kan køre ud i terrænet, og pløkke nogen bønner aw :laugh: . Men et skridt ad gangen.

De bedste hilsner fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har der primært været armbøjninger og trusters som træning + jeg er begyndt at cykle på arbejde igen , det er en 15 K om dagen.

men her til aften:

Først lidt MM

Hypers:

2s*20r

Dødløft

2s*10r med 100kg

3r med 130kg

1r med 155kg

1r med 160kg

spontan "genoptrænings PR" på +10 kg. Poweren føltes bare til det i dag! Og visualiseringen var helt vildt god! Manglede faktiskl mest power i toppen af løftet, så det fik lidt mere fokus:

Static holds

3s*15 sek med 170kg

Rack pulls:

2s*5r med 180kg

farmer walk

3 omgange med 2*40 kg.. en del skridt fik ikke talt

Chinups:

5,5,5

Front squat

2s*5r med 60kg

3r med 80kg

5r med 90kg (1 bedre end sidst :bigsmile: )

Back squat:

5r med 90kg

3r med 110kg

det var det, en helt hæderlig dag i dag

Link to comment
Share on other sites

Dødløft

2s*10r med 100kg

3r med 130kg

1r med 155kg

1r med 160kg

spontan "genoptrænings PR" på +10 kg. Poweren føltes bare til det i dag! Og visualiseringen var helt vildt god! Manglede faktiskl mest power i toppen af løftet, så det fik lidt mere fokus:

Front squat

2s*5r med 60kg

3r med 80kg

5r med 90kg (1 bedre end sidst :bigsmile: )

Back squat:

5r med 90kg

3r med 110kg

det var det, en helt hæderlig dag i dag

Godmorgen Blackmoore.

Det går stødt fremad med træningen. Der begynder at komme noget belastning på træningen.

Cykelturene dem misunder jeg dig - det bliver rigtig lækkert når først vi kommer lidt længere ind i foråret. :4thumbup:

Har I efterhånden fået styr på borgere og al det administrative i kommunen.

Vores interne administration er øget, så vigtige myndighedsopgaver bliver udskudt - fuldstændig forrykt!

Vi sidder faktisk og administrerer hinanden fordi vi er blevet så stor en kommune. Samtidig er der indført nogle nye arbejdsgange der mindsker vores effektivitet.

Hvordan med jer, er der sket ændringer hos jer?

Med de bedste ønsker til dig og familien

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Uha, big T, du rammer et ømt punkt..

Nu skal jeg jo være loyal over for min arbejdsplads, så jeg vil prøve at være flink.

men det der i januar blev set som en udfordring er nu her virkelig ved at være en forhindring. Især problemerne med IT er ved at gøre os fustrerede. Noget så simpelt som at få en scanner til elektronisk arkivering af post kører frem og tilbage mellem chefer og IT uden at vi får det grej vi mangler. Vores systemer kan ikke tale sammen..vores MapInfo er rigtigt lækkert, men det kan ikke arbejde sammen med ESDH eller Geoenviron, og udsigten til det kan det er ...lang! Det var meningen af noget så simpelt som ejendomsoplysningsskemaer skulle kunne besvares ved at se i 2 systemer (GIS og Geoenviron).. idag kræver det omkring 14 opslag i systemer, papirarkiver, lokale regneark med mere..

Noget så simpelt som arbejdstøj og gummistøvler er også noget der er "ude i fremtiden"..endnu..og vi har altså snart været i gang 1/4 del af året

Så, vi har ikke været på eneste tilsyn endnu.

Og kursusbudgettet er sådan at vi nye, der endnu ikke har prøvet tilsyn..vi kan ikke komme på Ferskvandscenterets eller COK's kurser i de her emner, da det er for dyrt... men der er råd til at sende en hel afdeling op og se Al Gore :crazy:

Så, der er en vis fustration. Men vi har møde i dag så vi må håbe nogte af det kommer på plads, for der er masser af ting vi bør have lavet snart.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hej Blackmoore.

Hvis jeg må bevæge mig lidt offtopic (igen :blush: )

Det ligner et spejlbillede af min hverdag!

Jeg undrer mig lidt med jeres MapInfo. Jeg har gennem 8 år arbejdet med GIS, bl.a. i knapt 4 år med MapInfo og den plejer sjældent at give problemer hvis det foregår gennem en SQL-server.

Spørgsmålet er, om det ikke er de andre systemers datasætstruktur der er stopklodsen. MapInfo kan arbejde direkte nede i en Acessdatabase, både med og uden geokodning.

Med mit store kendskab til GIS i praktiske sammenhænge, er jeg varm fortaler for MapInfo frem for Arcview, Geomedia m.v. Så I har faktisk et knaldgodt GIS-værktøj hos jer.

Men hvor din hverdag dog ligner min/vores. Selv simple ting er blevet vanskeliggjort og der kommer ugentlige bulletiner fra politisk side der kaster os rundt i manegen - fuldstændig ustruktureret. Vi kan få udstukket et direktiv den ene uge hvorefter vi den næste uge skal agere stik modsat.

Jeg håber dog at I får hold i sagerne, tiden må vel arbejde FOR os og ikke MOD os kommunalt ansatte.

Rigtig god fredag (PS: Har svaret på din PM)

De bedste hilsner

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Dagens hurtige sjov, da den kønnere halvdel skal til koncert, og jeg derfor passer knægten

NU har jo hypet Tabata lidt på det sidste-. uden at gøre det selv, så it was time to pratice the pain I preach:

Tabata frontsquat med 30 kg

2 min pause

Tabata pushups

aaaaaaav! smerte! kvalme! fedt!!!

1 time efter er jeg stadig varm og maven hopper stadigvæk lidt...insane!!!

derudover var der medvind hjem, så jeg kørte de 7 kilometer på under 13 min.. det kunne også mærkes i stængerne med min ringe form :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Arch....verdamt!

bettemanden har smittet mig med næsesot..også kendt som superforkølelse..

Pis.. det var eller slige vejr til at komme ud og lege for alvor i dag, men med tungt hoved og en hektolitter snot i hornet bliver det ikke idag :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Mindre snot i dag, så en hurtig omgang ovre i den lokale hal:

Frontsquat:

10r med 30kg

10r med 50kg

2s*5r med 70kg

7r med 90kg

sidste sæt er vist en rep pr med den vægt. jeg havde taget 5 r med 90 kg forleden og tænkte det kunne være fedt at tage 6 idag, men det kørte så fedt i dag at der var til lige præcist en til, men så rystede de sørgelige stænger også. Visualiseringen før sættet var rigtig god og jeg følge mig virkelig tight.

Chins;

5,5,5

yates rows:

20r med 50kg

2s*10r med 90kg

Link to comment
Share on other sites

Tak AF.. det er nogen ret simple workouts nu her

Mht turten i gulvet: blev chekket 14 dage senere, hvor jeg stadig var lidt svag, men der var alle tal normale

Har intet mærket til det siden, men er opmærksom på ikke at køre mig selv helt så hårdt, hvis jeg er syg eller meget stresset.

Har lige været ovre hos min mor og hente en Halv gris.. så er der godtnok prots i fryseren med sådan en 35-40 kg gode sager :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak AF.. det er nogen ret simple workouts nu her

Mht turten i gulvet: blev chekket 14 dage senere, hvor jeg stadig var lidt svag, men der var alle tal normale

Har intet mærket til det siden, men er opmærksom på ikke at køre mig selv helt så hårdt, hvis jeg er syg eller meget stresset.

Har lige været ovre hos min mor og hente en Halv gris.. så er der godtnok prots i fryseren med sådan en 35-40 kg gode sager :smile::smile:

Er den så fin-parteret, den der ½ gris? Ellers har du jo også lige, at stykke arbejde, du skal have overstået, der. Når vi parterede gris derhjemme, var det altid mig, der huggede benern´ af, med en mega økse. Lidt bizart, egentlig, men hold kæft, hvor jeg morede mig! :laugh: Den dag i dag er jeg rimeligt farlig, når jeg får en økse i hånden.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Interessant; da jeg kom hjem i aftes og lige sad og surfede lidt, faldt jeg over dette:

40 kg gris er jo blot et enkelt post-workout meal... Skal den ikke bare i blenderen? :tongue:

Øv, hvor fik jeg det ringe! Nu har jeg ind i mellem en sart dunk, som tér sig, men ord alene har vist aldrig før kunnet frembringe decideret fysisk ubehag hos mig. Mange tak, AF, for den lille kommentar! :laugh:

Med Pim De Keysergrachts ord: Discusting, but funny!...

Nå, det var vist lidt off topic.

Link to comment
Share on other sites

Clark.. grise skal ikke i blenderen..de skal i kødhakkeren :tongue:

Sådan en god gang hjemmelavet medister uden fedt og mel, men bare med masser af kød og salt/pepper, serveret med kartofler og en stor dampende portion stuved hvidkål, det er da gainermad :smile::smile:

Eller en god nakkesteg, der får lov til at ligge i ovnen i stegeposen med enebær og hvidløg og blive fyldt med smag uden at blive tør, og så en god gang Hasselbach kartofler og kogte grønne bønner til..Mums!!!

træning i går:

1/2 times powerwalk med vægtvesten

Chinups med vægtvest. 3s*3r

Derefter 15 mins stabilitstsleg på gymball

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt unde dig, at du skulle smage en nakkesteg, sådan, som min far laver dem på Weber-grillen. Han skærer en lomme i stegen, fylder den op med hvidløg, champignons, bredbladet persille, og evt. lidt bacon-tern, og lukker den så til med kødnåle. Så skal den på grillen, og så serveres med Hasselbach kartofler og en god rødvinssovs. Uhmmm :4mewantfood: :4mewantfood:

DET er altså bare muuumz!

Men jeg smutter igen. Der er et jagttegn, der skal betales.

Have a nice day!

Ox.

Link to comment
Share on other sites

aften træning i det store center

Opvarmning

MM

Dødløft:

10r med 60kg

2s*5r med 100kg

3r med 130kg

Chinups:

5,5

manglede totalt fokus og havde ikke hovedet med, da der var en masse derhjemme der fyldte mere, så pakkede sammen, tog hjem og fik styr på sagerne..

så tog jeg over i det bette gym i hallen og fortsatte..b.la ved at smide 1-800-Vindication på!!!

Dødløft:

10r med 80kg

3s*3r med 120kg

1r med 164 kg (+4 kg til genoptrænings PR..og det var med den dårlige glatte tynde stang)

5r med 120kg

One arm rows:

2s*10r med 42,5kg

2s*6r med 46,5kg

(tungeste one arm rows siden jeg boede i Aarhus..sweet!)

Semi flags

2s*8r

Okse.. jeps, sådan en fætter på grillen er ikke helt skidt

endelig.. fordi de er for seje!!!!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hurtig aftentræninge efter en ALT for lang arbejdsdag:

10 min MM

Squat:

2s*10r med 50kg

2s*5r med 90kg

2s*5r med 110kg

2 singles med 130kg

10r med 90kg

god power i de sørgelige stænger

Yates rows:

5s*10r med 90kg

Hurtigt og enkelt ovre i hallens gym. Blander mig normalt ikke når eleverne træner derorve, men der var en der viste 2 af sine venner hvordan han lavede bent over rows, og der måtte jeg gribe ind. Han bøjede sig frem, rundede ryggen i en perfekt triumsbue, skød hoften FREM, placerede skulderbladene ude i armhulerne og roede så med albuerne vildt flagrende til alle sider..

der måtte jeg gå ind og vise korrekt teknik før han skadede sine 2 kammerater.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Det er lidt hårdt at tage over og træne efter aftesmad, men det er vilkårene. Så må man leve med at ens dødløftsbøvser smager af ribbensteg og hjemmelavet rødkål :tongue:

Dødløft:

10r med 60kg

5r med 90kg

3s*3r med 120kg

2 singles med 150

ved de 150 var poweren god, men der var for lidt fart i benene, så det blev for meget "power den op"

Chinups:

5,5,5,5,8

Liggende facepulls:

15r med 30kg

15r med 40kg

3s*15r med 50kg

DB pullovers:

10r med 28kg

10r med 40kg

12r med 40kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share