Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens freestyle leg:

Zercher squat:

2s*10r med 50kg

2s*5r med 90kg

DL:

2s*5r med 90kg

3 singles med 130kg

3 singles med 160kg

5r med 130kg

Barbell curls

8s*3r med 50kg

Barbell scrugs:

10r med 90kg

Dips:

2s*10r

Især DL kørte vildt lækkert, 3 singles 10 kg under max uden de blev grimme, det føltes godt..

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

efter en lang weekend hvor jeg ikke fik lavet noget fornuftigt, og et par dage hvor jeg var syg (igen smittet af den lille snot vektor, også kendt som bettebjørnen) kom jeg endelig i gang igen.

I går tog jeg et par hundrede pushups i løbet af aftenen

I dag var det lidt mere alvor:

EDT førsøg 2:

Squat med 90 kg

38 reps

Dips med BW

55 reps

AAAAV..-squat i EDT dræber en systemisk.. dejligt presset.. lækkert hårdt

Men efter et par test runs her er jeg ret tændt på at prøve en 4 ugers EDT cyklus

Derefter

Tabata pushups

4 min i helvede

Så var triceps og patværk ristet hårdt efter 2 kropsvægtsøvelser.. der er fordel ved at være tung :tongue:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hej Blackmoore.

Må lige dele den her, der er noget smukt over en øvelse som

endnu en grund til "Da smith machine" primært er et dyrt tørrestativ :tongue::tongue:

AV for pokker! Jeg kunne næsten ligefrem mærke det :nonono:

Uanstændig træning ikke at have en spotter lige bag sig når man er så spinkel.

Men efter et par test runs her er jeg ret tændt på at prøve en 4 ugers EDT cyklus

Det synes som om der er ved at gå mode i EDT herinde.

Jeg har læst CogRouge's anmeldelse af Charles Staley's bog "The ultimate guide to massive arms" i hans blog, da jeg selv for et år siden var tæt på at hoppe med på dette system.

Staley har skrevet en masse godt som Dr. Tengler har samlet i et værk og (selvfølgelig når man er tysker) har oversat til eget sprog.

Det er dog alméne beskrivelser omkring træning og ikke specielt EDT. For den seriøse atlet, absolut et "must have".

Spændt på at følge dig med dette.

Rigtig god lørdag Blackmoore, håber både du og bettebjørnen snart bliver friske.

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Skulle have haft en omgang med vægtene her til aften, men nogen har valgt at fylde skolens motionsrum med musikinstrumenter :nonono:

så det blev til 20 min løbetur i sommeregnen i stedet for. Meget rart, men ikke så rart som dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blakmoore,

Skulle lige til at :poking: lidt til dig mht. tabata, da jeg selv har været igang 2 gange i denne uge! Men så ser jeg, at du også har givet den gas med tabata pushups! Stærk gået :devil: Hvor mange reps får du banket af på sådan en omgang?

Link to comment
Share on other sites

Skulle lige til at :poking: lidt til dig mht. tabata, da jeg selv har været igang 2 gange i denne uge! Men så ser jeg, at du også har givet den gas med tabata pushups! Stærk gået :devil: Hvor mange reps får du banket af på sådan en omgang?

de første sæt ligger vel omkring 25, de sidste sæt ender et sted mellem 8 og 12 (de er seje tilsidst)

Link to comment
Share on other sites

Bah..

kørte over for at træne i Farsø her til aften og var virkeligt tændt på at rykke noget DL rundt

og fandt så ud af at de ********* der står for centeret har indført sommeråbningstider..3 dage om ugen mellem 17 og 19 :nonono: Thats it!

Det spiller BARE ikke når man har arbejde og børn!!!

Så jeg trænede hjemme instedet for, en del pushups, maveøvelser på bold, one leg Ian king squats, MM øvelser og leg med håndvægtene.. Men savner vægtstangen :unhappy:

Sommeråbningstider :nonono: Nogen må undgælde!!! Jeg skal til at se mig om efter et nyt center!

Link to comment
Share on other sites

Hurtig træstammeleg+ mix it up i går aftes bestående af

Interval løbetræning med træstammen på skulderen

Zercher squat med træstamme

Chinups i legestativer på legepladsen

Blandede pushups

kun 20 min men jeg svedte rigtigt meget bagefter..den træstamme æder SÅ meget når man løber med den!

Link to comment
Share on other sites

Bah..

kørte over for at træne i Farsø her til aften og var virkeligt tændt på at rykke noget DL rundt

og fandt så ud af at de ********* der står for centeret har indført sommeråbningstider..3 dage om ugen mellem 17 og 19 :nonono: Thats it!

Det spiller BARE ikke når man har arbejde og børn!!!

Så jeg trænede hjemme instedet for, en del pushups, maveøvelser på bold, one leg Ian king squats, MM øvelser og leg med håndvægtene.. Men savner vægtstangen :unhappy:

Sommeråbningstider :nonono: Nogen må undgælde!!! Jeg skal til at se mig om efter et nyt center!

Hej Blackmoore.

- Og kontingentet er ikke ændret. Absurd med disse åbningstider!

Håber du finder et noget bedre alternativ, træningen skal jo planlægges ind i familien.

Rigtig god onsdag!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de venlige ord T..

jeg skal ud og se efter nye træningscentre her i weekenden... åbningstiden er central.

derudover har jeg sagt op inden for det kommunale og skal fra næste år være efterskolelærer, b.la med valgfag i styrketræning og fysisk træning, så jeg kommer til at være med til at omdesigne vores lille styrkegrotte på skolen.

jeg er meget spændt på at skifte, ikke fordi jeg var voldsomt træt af det kommunale, men fordi jeg blev opfordret af ledelsen på skolen til at prøve noget helt nyt.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de venlige ord T..

jeg skal ud og se efter nye træningscentre her i weekenden... åbningstiden er central.

derudover har jeg sagt op inden for det kommunale og skal fra næste år være efterskolelærer, b.la med valgfag i styrketræning og fysisk træning, så jeg kommer til at være med til at omdesigne vores lille styrkegrotte på skolen.

jeg er meget spændt på at skifte, ikke fordi jeg var voldsomt træt af det kommunale, men fordi jeg blev opfordret af ledelsen på skolen til at prøve noget helt nyt.

Spændende fremtidsplan der commrade - og det bliver du GENIAl til!!!

Link to comment
Share on other sites

Arne og KK.. jeg glæder mig også rigtigt meget..2 ugers arbejde tilbage i det kommunale... så en bitte smule ferie og så er det tid til "da teacher from Hölle!"

Hej Blackmoore!

Tillykke med jobskiftet.

Egentlig er jeg temmelig misundelig, da jeg længe har gået med tanken om at skifte branche selv.

Det er jo næsten som et kald fra himlen at få sådan en opfordring. Jeg glæder mig meget til at følge dig i det, så du kommer til at holde os lidt opdateret her i loggen.

Jeg tror du bliver et godt forbillede. :4thumbup: Du er jo meget "alternativ" i din tilgang til træning det lover rigtig godt for ungdommen!

Rigtig god søndag.

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share