Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Når Henry skrive rom at han tit bedre kan lide at dødløfte til hans skinneben bløder, end han kan lide at snakke med folk der ikke siger ham noget, så kan jeg i hvert tilfæølde godt nikke lidt

Men det var hverken kaffe, mad eller søvn min krop krævede. Det var træning.

Jeg er afhængig af de vægte!!! Her til aften fik jeg mit junk og nu er jeg glad igen :tongue:

"The Iron never lies to you. The Iron will always kick you the real deal. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but 200 pounds is always 200 pounds." - Henry Rollins

QFT :superman:

Ville gerne have været med på Train. :blush: Og når man så læser din beretning, ærgrer det blot endnu mere, at man ikke smed al moral overbord og pjækkede fra arbejde. :bigsmile: Rart at høre det levede op til forventningerne. Jeg må vist ud og investere i et par bøger. Har aldrig rigtig fordybet mig i Rollins' spoken-word eller mandens bøger. Men hvis de bøger/shows du fremhæver i din post er anbefalelsesværdige så må jeg hellere lige få mig et par smagsprøver.

Jeg købte dog en dobbelt-cd der hedder "Get In The Van" tilbage i midthalvfemserne, som er Rollins der fortæller om tiden med Black Flag. Syg tid, syg scene og syge mennesker. :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"The Iron never lies to you. The Iron will always kick you the real deal. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but 200 pounds is always 200 pounds." - Henry Rollins

QFT :superman:

Ville gerne have været med på Train. :blush: Og når man så læser din beretning, ærgrer det blot endnu mere, at man ikke smed al moral overbord og pjækkede fra arbejde. :bigsmile: Rart at høre det levede op til forventningerne. Jeg må vist ud og investere i et par bøger. Har aldrig rigtig fordybet mig i Rollins' spoken-word eller mandens bøger. Men hvis de bøger/shows du fremhæver i din post er anbefalelsesværdige så må jeg hellere lige få mig et par smagsprøver.

Jeg købte dog en dobbelt-cd der hedder "Get In The Van" tilbage i midthalvfemserne, som er Rollins der fortæller om tiden med Black Flag. Syg tid, syg scene og syge mennesker. :devil:

get in the Van er hamrende fed!!!

Mht bøger, så er der meget at vælge imellem, prøv at låne "The portable Henry Rollins" på biblioteket, der er smagsprøver fra en 10-12 af hans værker.

Link to comment
Share on other sites

get in the Van er hamrende fed!!!

Mht bøger, så er der meget at vælge imellem, prøv at låne "The portable Henry Rollins" på biblioteket, der er smagsprøver fra en 10-12 af hans værker.

Tilslutter mig koret - Get In the Van er en af de mest hudløs ærlige bøger, jeg har læst. Og jeg ærger mig 177 millioner gange, over at jeg ikke fik set Rollins i KBH. dam* ærligt. I aften er der dog en anden meget karismatisk kæmpe på scenen... :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

Fightergirl, lyder som om Type O koncerten ikke havde været det store, så..du missede nok ikke så meget

Og Get in the Van er obligatorisk stof, Henrys oplæsning af dele af den på CD er også helt utroligt godt!!

Aftentræning:

Opvarmning

DL:

15r med 50kg

3r med 90kg

3r med 130kg

5 singles med 150 kg

Utroligt gode singles, selvom det var med den dårlige stang og de små skiver. men jeg var godt tight, og fik lidt mere styr på dele af teknikken, fik hofterne mere "tilbage" istedet for ned, så jeg ikke ramte skinnebenene men kunne trække i en bedre bane.

Dips:

5,10,10,10

Yates rows:

10r med 90kg

12r med 90kg

Front plate raises:

20r med 20kg

lidt blandet bicepscurls og pushups for sjov

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

det er da ikke reps, det var da bare 5 eksplosive singles. :tongue:

jeg har trukket 192,5 kg da jeg var i bedst form. Jeg er spændt på hvad jeg får når jeg makser her snart, forhåbentligt 170+ Jeg har i hvert tilfælde fået en del ud af TJ's single cyklus især mht teknik.

Hvis jeg så bare var mindre doven og trænede noget mere var der rent faktisk muligheder for at blive lidt stærk igen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning:

jeg har tænkt mig at teste afkølings indflydelse på performance.. så her til aften var 1 test:

10 min pushup challenge, uden afkøling:

242 reps (3 reps fra PR--SÅ tæt på, men jeg døde lidt til sidst)

Sveder som et svin, så temperaturen er helt klart øget i kadaveret under træningen.

Link to comment
Share on other sites

Træning i går aftes:;

Fuck, det var varmt , slev om jeg først var ovre i gymmet halv 10.

Dødløft singles:

15 singles med 110kg

Derefter, et start førsøg på EDT træning

2 øvelser, back to back, så meget volumen så muligt på 15 min:

Yates rows med 70 kg:

135 reps

Dips med kropsvægt (108 kg)

58

samlet tonnage: 15,7 tons

aaaaav! jeg svedte og alt gjorde avs tilsidst.

Link to comment
Share on other sites

Nej hvor jeg ikke misunder dig. Tænk at træne i den umenneskelige hede :nonono:

Selv opgav jeg al træning igår og vaskede bil igår aftes istedet . . . i skyggen vel at mærke - så det var dagens træning.

Blackmoore - du glemte * i din dips!

5*8 med den kropsvægt virker på mig humant, men har du taget 58 reps i den varme, så er jeg for længst hægtet af! Så ulmer der altså en styg

styrkeløfter i maven på dig.

Med de bedste hilsner til dig fra

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Dips blev holdt mellem 5 og 7 reps. Yates rows mellem 10 og 15.

EDT teorien er at tage 2 øvelser og så tage 15-20 minutter hvor man prøver at lave så mange reps som muligt.. antal reps pr sæt er mindre vigtigt. Så skal man så næste workout prøve at slå den tonnage. Hvis vægtene er for lette, så øger man dem og starter en ny EDT cyklus.

EDT er helt klart en spændende måde at træne på, (Den hedenske Hr K gør meget i det) det opfylder i hvert tilfælde volume og fatigue kravene for muskelvækst..og så er der en nasty efterforbrænding.. ikke helt som Tabata men så alligevel!

Det er noget jeg godt kunne finde på at lege alvorligt med når jeg er helt færdig med TJ's DL cyklus (skal maxe næste uge)

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaargh. jeg er bare ikke bygget til den her kombination af det højeste pollental længe og centralafrikansk varme :nonono::nonono: Jeg var ude og klippe hæk en halv time i går aftes og jeg føler stadigvæk jeg sveder efter det :nonono:

Min thermoregulering er stadig på vintertid

Når næsen så samtidig er parat til at nyse uafbrudt og øjnene klør selvom man æder antihistaminer nok til at bedøve et holdboldhold, så forstår man måske hvorfor jeg mener at fygning er noget nær det perfekte vejr!!!

Sommersol er mere overvurderet end Dan Brown :crazy::crazy:

Iskold novemberregn derimod, det er smukt og rigtigt

Link to comment
Share on other sites

Varme og pollen... :nonono::nonono: .

Ja, den omgang kender Oksen kun alt for godt. Føler med dig, buddy.

Sært nok har jeg slet ikke behøvet bruge medicin, selv om pollentallet har været skyhøjt (og netop den slags pollen, jeg er allergisk overfor). Men hver dag, hvor jeg er fri for allergi, er en velsignelse. Jeg håber, at vi begge snart kører for fuld gaz igen.

:secret: På fredag kl. 11 må du gerne krydse alt, hvad krydses kan.

Link to comment
Share on other sites

10 min pushup challenge forsøg 2:

som sagt ville jeg se om aktiv afkøling betyder noget her.

for et par dage siden tog jeg 242 reps i 10 min pushup test og var presset helt ud i det røde felt

I dag prøvede jeg så med aktiv nedkøling (nok i en lidt for voldsom model..)

Jeg tog et par køleelementer ud af fryseren 1 time før jeg ville lege, og gaffatapede dem så fast til indersiden af underamene. det var liiige koldt nok. Men resultatet var sgu godt nok

10 min pushup challenge:

280 reps. (og PR med 35 reps!!!) :devil::devil:

38 reps mere med aktiv nedkøling end uden. :superman::superman::superman:

Det føltes som om musklerne behøvede en kortere pause før de kunne køre igen, og jeg var ikke nær så smadret da de 10 min var gået end jeg var sidste gang.

Meget syret!!!

Det er kun 1 forsøg, og derfor ikke specielt signifikant, men stadig meget interessant. Måske var det noget nogen af de klogere hoveder kunne se på?

Link to comment
Share on other sites

EDT teorien er at tage 2 øvelser og så tage 15-20 minutter hvor man prøver at lave så mange reps som muligt.. antal reps pr sæt er mindre vigtigt. Så skal man så næste workout prøve at slå den tonnage. Hvis vægtene er for lette, så øger man dem og starter en ny EDT cyklus.

EDT er helt klart en spændende måde at træne på, (Den hedenske Hr K gør meget i det) det opfylder i hvert tilfælde volume og fatigue kravene for muskelvækst..og så er der en nasty efterforbrænding.. ikke helt som Tabata men så alligevel!

Det er noget jeg godt kunne finde på at lege alvorligt med når jeg er helt færdig med TJ's DL cyklus (skal maxe næste uge)

Godt at se, at du er i gang med EDT. :superman:

Hvis de 2 x 15 min er for meget i begyndelsen, så skær ned til 2 x 10 min. EDT er nemlig nasty stuff, ikke?

Husk at øvelserne skal være antagonister ellers bliver du hurtigt brændt af.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog et par køleelementer ud af fryseren 1 time før jeg ville lege, og gaffatapede dem så fast til indersiden af underamene. det var liiige koldt nok. Men resultatet var sgu godt nok

:laugh: !

Nasty resultat!

Næste gang du skal ud at løbe med kævlen på nakken, laver du gaffafinten igen; SÅ tror folk da for alvor, du er gal!

I øvrigt får jeg helt ondt i kroppen af at læse i din log. Der er træningsmetoder og øvelser, der formentlig involverer muskler, jeg ikke aner, jeg har, og syre i en grad jeg aldrig ville overleve :laugh:

Men fascinerende er det!!

Link to comment
Share on other sites

Næste gang du skal ud at løbe med kævlen på nakken, laver du gaffafinten igen; SÅ tror folk da for alvor, du er gal!

Hvad mener du :innocent:

Gamle træningsbukser, tanktop, løbekævle, vægtvest, køleelementer gaffaet fast til kroppen og en slidt "Tiger Tank" kasket, det er da nærmest det hotteste inden for moden idag :tongue:

I øvrigt får jeg helt ondt i kroppen af at læse i din log. Der er træningsmetoder og øvelser, der formentlig involverer muskler, jeg ikke aner, jeg har, og syre i en grad jeg aldrig ville overleve

til gengæld kan du stadigt dødløfte +200 for reps.. og det er jeg så misundelig på!!! :4thumbup:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Tid til maxforsøg efter TJ's cyklus

Havde gået og været spændt hele dagen, men da jeg kom ned i centret var setup bestemt ikke optimalt. jeg havde glemt mine converse støvler, så DL blev i strømpesokker. Og der blev spillet irriterende glad popmusik..

så undskyldninger er der nok af:

Opvarmning:

5r med 60kg

3r med 90kg

1r med 120kg

arbejde:

1r med 150

1r med 170kg

2 fails med 180kg

170 er 6 kg bedre end de 164 der er mit tidligere "genoptræningsmax" så det er da gået lidt frem, men fuck, jeg burde have haft de 180.

jeg er 22,5 kg fra mit gamle max, men.. det er rart igen at tage DL alvorligt og arbejde hårdt for at nå noget man gerne vil

Der kan være masser af undskyldninger for at misse 180, men tit lærer man mest af at fejle og det har jeg gjort her.

1) Husk det rigtige fodtøj..train like you fight and fight like you train!

2) TJ's cyklus har gjort min teknik og holdning i DL meget bedre. Det skal jeg holde ved. jeg kan mærke at det at blive teknisk bedre vil gavne mig meget fremover!!

3) Men jeg har gået for let til min squattræning. Det var simpelthen stængerne der manglede spark i dag. Lænden kunne sagtens have trukket mere, men der manglede simpelthen mere powa i benene. Og jeg skal have mere specifik bentræning, for de "lette DL" under 150 kg kan jeg trække nemt, men da vægten blev tungere manglede jeg kraft til at få ordentlig fart på.

jeg har fokuseret på min DL og på overkropsøvelser, og det har været en fejl ikke at gå hårdere til benene.

Så, en lille genoptrænings PR og en del mere indsigt. Det kunen have været værre.

så, når jeg nu skal igang med næste program bliver det en blanding af EDT for volumen og intensitet og en del frontsquat og goodmornings for at prygle quads og hams til mere power. DL vil blive med mere volumen i næste omgang, men stadig med fokus på teknik, så skal poweren komme fra stærkere ben og mere tunet ryg!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Time to get back to work..

Tager lige et par freestyler ture mens jeg lægger nyt program:

10 min dips challenge:

73 reps.. kunne sagtens have fået flere hvis jeg havde pacet mig selv bedre.. dips er dejlige!

front squat:

3s*6r med 50kg

5s*3r med 80kg

Snatch grip DL:

10r med 80kg

3s*10r med 100kg

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share