FMJ's log


FMJ
 Share

Recommended Posts

TJ's AHT - advanceret del

Uge 3 - Dag 1

Bænk:

10x1x85,0kg - blev kørt med 30sek mellem hvert løft :cooldance:

5x5x60,0kg - små pauser..!

Db shoulder pres:

3x8x25,0kg

Fransk pres:

3x8x27,5kg + stang

Incline crunch:

3x10xBW + 15kg

Seated lateral raises:

3x10x15kg :devil: Brændte godt! :4thumbup: :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 810
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jaa...træningen søndag blev droppet pga. ustyrlig dvaskhed ovenpå lørdagens strabasser :cooldance::beer:

Derfor er dag 2 i denne uges program droppet..

TJ's AHT - advanceret del

Uge 3 - Dag 3

Military:

10x1x50,0kg

5x5x35,0kg

Incline bænk:

3x8x65,0kg - easy!

CG bænkpres:

3x8x62,5 - 2. sæt var tæt på failure :blink: Men 3. sæt var der ingen problemer overhovedet :cooldance:

Incline crunch:

3x10xBW + 15kg

Nu prot shake og Rambo!!! :devil: :4thumbup: :cooldance::tongue:

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 3 - Dag 4

Dødløft:

10x1x152,5kg

5x5x105,0kg

Chin ups med underhåndsgreb:

3x8xBW

Db curls:

3x8x17,5kg

Dødløft singlerne var lidt hårde i dag..men skulle vist bare tage mig lidt sammen.. :cooldance:

Ellers ok træning..

Edited by FMJ
Link to comment
Share on other sites

Hej FMJ

Jeg faldt lige over din log. Det ser ud til du klør på med træning, og har allerede klaret nogle imponerende løft! :4thumbup:

Men men men..

Jeg tror du har lavet (en måske bevidst) fejl mht. Alternativ Hypertrofi programmet. I de 4 basis øvelser hvor du kører 5x5, er det ikke f.eks. 65% af 5rm, men 65% af 1rm. Du skal nok få noget hypertrofi ud af det du er i gang med, men det er ikke sådan den oprindelige tanke med programmet er tænkt.

Link to comment
Share on other sites

Hej FMJ

Jeg faldt lige over din log. Det ser ud til du klør på med træning, og har allerede klaret nogle imponerende løft!  :4thumbup:

Men men men..

Jeg tror du har lavet (en måske bevidst) fejl mht. Alternativ Hypertrofi programmet. I de 4 basis øvelser hvor du kører 5x5, er det ikke f.eks. 65% af 5rm, men 65% af 1rm. Du skal nok få noget hypertrofi ud af det du er i gang med, men det er ikke sådan den oprindelige tanke med programmet er tænkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa!

Tak for kommentaren.. :4thumbup:

Nu må jeg indrømme du har fået mig lidt til at tvivle..

Tror måske du har ret nu jeg sidder og regner tingene efter..

Men skal lige være helt sikker for, mener jeg læste det andet et andet sted på mol.

Og efter denne fil TJs_alternative_hypertrofi.xls som jeg fandt her passer det, som jeg har skrevet i mit program.

I dag, som er uge 3, dag 4, skulle jeg køre dødløft singler med 80% af 1 RM, og 5x5 på 70% af 1RM.

De 80% af 190kg er 152kg som passer med det jeg har kørt..

Kan se de 70% af 1RM er regnet ud efter de 152kg jeg har kørt i singlerne i det excel ark..

Men de skal godt nok regnes ud efter de 190kg som er mit max ikke?

Link to comment
Share on other sites

Ja kan jeg godt se nu... Havde bare ik tænkt over, hvad de procenter blev regnet ud fra i excel arket og stolede bare blidt på det... :4slap::dry:

Så ska man alligevel ik tro på alt på mol.. :blink::laugh::w00t::tongue::wink:

Men tusinde tak for du lige gjorde opmærksom på det! :4thumbup:

Blir rettet med det samme! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 4 - Dag 1

Bænkpres:

10x1x87,5kg

5x5x80kg (% landende på 78.25kg og valgte at runde op så :cooldance: )

Shoulder pres:

3x8x25kg - hårde til sidst..nok pga de ekstra kg i bænken.. :4thumbup:

Fransk pres:

3x8x30kg + stang - easy

Db seated lateral raises:

1x8x17,5kg :devil:

2x10x15kg

Db rear delt row:

1x12x15kg - easy

Byttede mave ud med noget ekstra skulder...

God stemning i kælderen i sidste halvdel af træningen med en masse mol-folk og rammstein! :devil:

Link to comment
Share on other sites

træning i kælderen igen igen...LOL LOL LOL LOL  :laugh: Sorry men jeg finder bare den der totalt morsomt...En lille hilsen fra jobbet i Århus. Imorgen fiser jeg til nord...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja...du sku prøve det engang :cooldance: En udfordring til danf...Mon den blir fulgt op? :poking::tongue: :4thumbup:

God tur hjem og god weekend og det hele.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej mester. Du er da meget velkommen til at komme hen og hilse på  :smile: Ved ikke lige hvordan du ser ud, men jeg var ihvertfald ham i den gule trøje og lasede shorts der  opholdt mig henne ved squatracket hele tiden  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa Anto!

Jamen var da også lige nede og snakkede lidt med Tind, men har ikke styr på så mange af jer endnu :blush:

Jeg skulle desværre ikke bruge racket i går...kun lidt bænk var alt det blev til i går.. Men skal nok holde det varmt med noget squat i dag.. :cooldance::devil:

Overvejdede lidt en AUS tråd så man kunne få sat lidt ansigter på folk..isteder for diverse flexer billeder og sån.. :innocent::tongue: Men nu må vi lige se.. Men må hellere gøre mig lidt mere synlig næste gang der er træf for mol-folk i kælderen! :4thumbup: :smile:

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 4 - Dag 1

Squat:

10x1x100kg

5x5x87,5kg - damn den trak tænder ud!!! :devil:

- eksperimenterede lidt med bælte under squatten..synes det var helt godt så måske sku jeg køre mere med det fremover..

Yates row:

3x10x60kg :sleeping: - havde åbenbart kun fået den ene strap med så kunne ik høre med den vægt jeg skulle :dry:

BB curls:

3x8x27,5kg

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 4 - Dag 1

Squat:

10x1x100kg

5x5x87,5kg - damn den trak tænder ud!!! :devil:

  - eksperimenterede lidt med bælte under squatten..synes det var helt godt så måske sku jeg køre mere med det fremover..

<{POST_SNAPBACK}>

:sleepy: :freaked:

Link to comment
Share on other sites

træning i kælderen igen igen...LOL LOL LOL LOL  :laugh: Sorry men jeg finder bare den der totalt morsomt...En lille hilsen fra jobbet i Århus. Imorgen fiser jeg til nord...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja...du sku prøve det engang :cooldance: En udfordring til danf...Mon den blir fulgt op? :poking::tongue: :4thumbup:

God tur hjem og god weekend og det hele.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::wink: Well well det tror jeg sørme ikke at, jeg tør

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 4 - Dag 1

Squat:

10x1x100kg

5x5x87,5kg - damn den trak tænder ud!!! :devil:

  - eksperimenterede lidt med bælte under squatten..synes det var helt godt så måske sku jeg køre mere med det fremover..

<{POST_SNAPBACK}>

:sleepy: :freaked:

<{POST_SNAPBACK}>

Lidt sjovt så meget man kan køre på bæltet når man selv bruger knæelastikker :poking:

FMJ -> Bælter er vejen frem. Det er det de unge vil ha' :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lidt sjovt så meget man kan køre på bæltet når man selv bruger knæelastikker  :poking:

FMJ -> Bælter er vejen frem. Det er det de unge vil ha'  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Saglig begrundet i en knæskade fra springgymnask der aldrig er gået væk og smerter ved høje kg ... hvorfor bruger du bælte? (og opfordre skadefri personnel til til det samme :please::nonono: )

Link to comment
Share on other sites

Kan godt se det fornuftige i det du snakkede om med core styrken i går Tind, så vil ikke bare bruge bæltet hele tiden... Anede faktisk ik rigtig noget om core styrke så meget godt at blive gjort opmærksom på det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at spamme din log alt for meget til, men Tind skal da lige have et svar.

Der har været et par tråde omkring brug af bælter ved tunge løft herinde og der var spredte meninger omkring det. Så hvis man synes det har en gavnlig effekt ved tunge løft synes jeg ikke man blankt skal afvise det.

Jeg ved fra mig selv at mine squats bliver en kende dybere med bælte og at jeg har mindre tendens til at "falde sammen" i løftet, så hvis jeg skal køre forholdsvis tungt ryger der et bælte på så jeg kan holde en pæn stil.

Men jeg vil da give dig ret i at man ikke automatisk skal tænke "Jeg skal squatte/dødløfte, så skal jeg have bælte på", man må gerne tænke over hvorfor (og om der er behov for det).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved fra mig selv at mine squats bliver en kende dybere med bælte og at jeg har mindre tendens til at "falde sammen" i løftet, så hvis jeg skal køre forholdsvis tungt ryger der et bælte på så jeg kan holde en pæn stil.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men der jo lige netop "falde sammen i bunden" tendensen du vil træne op ved at kører uden bælte. Der er forresten også her 99% af alle squat fails jeg har set går galt, så det er en god ide at få core styrken med.

Men jeg vil da give dig ret i at man ikke automatisk skal tænke "Jeg skal squatte/dødløfte, så skal jeg have bælte på", man må gerne tænke over hvorfor (og om der er behov for det).

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen men det kan du ikke gå udfra en kabelrytter automatisk gør (ikke dig FMJ, generelt), de har et eller andet indbygget/tillært lemning gen der gør de straks hopper med på vognen, hvis de ser andre gøre det.

Evt. kan der vel veksles mellem bælte og raw dage, hvis man gerne vil have nogle tunge løfte, hvor man føler bælte er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at spamme din log alt for meget til, men Tind skal da lige have et svar.

Spam bare løs..så lang tid det er noget jeg kan lære en masse af gør det jo ikke noget! :smile: :4thumbup:

Men jeg vil da give dig ret i at man ikke automatisk skal tænke "Jeg skal squatte/dødløfte, så skal jeg have bælte på", man må gerne tænke over hvorfor (og om der er behov for det).

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nemlig...også det jeg vil og måske bruge det hvis/når jeg blir rigtig presset så stilen ikke mere er den pæneste og derfor kan skåne min lænd.. :smile:

Jamen men det kan du ikke gå udfra en kabelrytter automatisk gør (ikke dig FMJ, generelt), de har et eller andet indbygget/tillært lemning gen der gør de straks hopper med på vognen, hvis de ser andre gøre det.

<{POST_SNAPBACK}>

Det gen besidder jeg ikke...så var jeg jo røget på styrkeløftervognen! :nono::laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 4 - Dag 4

Dødløft:

10x1x157,5kg

5x5x137,5kg - var ret hårde! (Også svært at motivere sig til det med Nik og Jay larmende i højtalerne :dry: )

Chinups: (underhånds)

3x8xBW

Db curls:

3x8x17,5kg

Havde overvejet at tage noget v-bar pullups men ku overhovedet ik finde motivationen med den musik.. :sleeping:

Ellers ok træning på knap en time...

Kiggede lige på %-satserne..om en måned skal jeg køre 5x5 med den jeg kørte singler med i dag :devil::cooldance: Håber jeg kan følge med programmet..

Link to comment
Share on other sites

TJ's AHT - advanceret del

Uge 5 - Dag 1

Bænkpres:

10x1x90kg

5x5x80kg

Db shoulder pres:

3x8x25kg

Fransk Pres:

3x8x30kg + stang

Seated laterals:

1x10x15kg

1x6x17,5kg

jaaa...ka ik sætte mig op til de maveøvelser for tiden når jeg ved jeg ska ha træningspause og kommer til at ligne en ål...så hellere brænde andre muskler af.. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share