*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey runnershigh

Har læst lidt i den log, når du cykler hvor langt cykler du så, og er det indendørs eller udendørs?

Hvor langt plejer du at løbe? Hvor meget laver du på en normal dag?

Når jeg jeg selv løber har jeg en lille rute på omkring 4-5 km. og en lang rute på 8-9 km. men har tit tænkt over om jeg for mere ud af løbe længere i normalt tempo eller om jeg skal løbe den lille i lidt hurtigere tempo? Jeg må jo egentlig forbrænde mere ved længere intensitet, føler derfor jeg for mere ud af den lange rute.

Mvh heibergpigen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tanja > Tusind tak for det, det er rart at være tilbage på pinden! :bigsmile:

Heiberg >

Jeg cykler udelukkende udendørs ml. 10-20 km, men har alvorligt overvejet at indlemme mig i spinningkulten på et tidspunkt fordi de virker som om de har det rigtig sjovt og får et kæmpe sus ud af det! :w00t:

Hvis du udelukkende går efter at forbrænde (subkutant) fedt er intensitet (fart) kodeordet.

En canadisk undersøgelse konkluderer at du forbrænder mere fedt og din hvileforbrænding er højere i forhold til mere moderat cardio.

Fartleg er en go ide hvor du skifter tempo så du kommer op i nærheden af det røde felt en gang i mellem.

Derfor: løb den kort tur men med høj intensitet mod slutningen og evt. temposkift undervejs.

Vær dog opmærksom på at højere fart giver højere skadesrisiko så det er en balancegang.

Jeg løber sjældent mere end 5-6 km af gangen fordi denne længde er passende til mig, men engang imellem løber jeg 10.

Link to comment
Share on other sites

Tanja > Tusind tak for det, det er rart at være tilbage på pinden! :bigsmile:

Heiberg >

Jeg cykler udelukkende udendørs ml. 10-20 km, men har alvorligt overvejet at indlemme mig i spinningkulten på et tidspunkt fordi de virker som om de har det rigtig sjovt og får et kæmpe sus ud af det! :w00t:

Hvis du udelukkende går efter at forbrænde (subkutant) fedt er intensitet (fart) kodeordet.

En canadisk undersøgelse konkluderer at du forbrænder mere fedt og din hvileforbrænding er højere i forhold til mere moderat cardio.

Fartleg er en go ide hvor du skifter tempo så du kommer op i nærheden af det røde felt en gang i mellem.

Derfor: løb den kort tur men med høj intensitet mod slutningen og evt. temposkift undervejs.

Vær dog opmærksom på at højere fart giver højere skadesrisiko så det er en balancegang.

Jeg løber sjældent mere end 5-6 km af gangen fordi denne længde er passende til mig, men engang imellem løber jeg 10.

Helt klart kunne også godt tænke mig at starte på spinning fordi det er hårdt og man for svedt igennem, så føler man for noget ud af træningen når det er i højt tempo. Tror jeg tage i mod dit råd og begynde at løbe den lille rute i lidt højere tempo, hvis du mener det er højere forbrænding man får, og man forbrænder mere.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Helt klart kunne også godt tænke mig at starte på spinning fordi det er hårdt og man for svedt igennem, så føler man for noget ud af træningen når det er i højt tempo. Tror jeg tage i mod dit råd og begynde at løbe den lille rute i lidt højere tempo, hvis du mener det er højere forbrænding man får, og man forbrænder mere.

:wink:

Uden tvivl

:smile:

Udover det øger du også dine chancer for "runnershigh" fordi det er hårdere for kroppen at løbe hurtigere = mere beta-endorfin = større sus :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hey Runners! :bigsmile:

Nå, så kom jeg lige forbi MOL igen, og det er vel nok dejligt at se, hvordan træningen bare kører for dig... :wink: Jeg tror, at jeg vil begynde at føre log over samme, simple princip, som du gør det :tongue: Der er vel i virkeligheden ikke brug for alt det :blahblah: i min log...-så vil det også være mere overskueligt at opdatere den, hehe.

Hygge :smile:

:4heart:

Nobleza

Link to comment
Share on other sites

gør det du har lyst til, det bliver man mest glad for.. i det lange løb :smile:

Ih, du har nu også altid sådan nogle vise ord :4thumbup: :4smartass: Og du har jo ret :wink:

Men alle MOLboer har vist deres lille flirt med virkelighedens verden engang i mellem, indtil de vender tilbage til MOLs trygge og hjemlige rammer :sleeping::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
det gik faktisk riiiigtig godt i dag.. hvis jeg selv skal sige det!!

Jeg har set lyset med min opgave og tror på det mere end nogensinde..

så det må fejres.. med træning naturligvis :cooldance:

og lidt godt at spise.. :4mewantfood:

Jamen, tillykke med det! :4thumbup: :4smartass:

Kunne det i øvrigt fejres på en bedre måde? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

endnu en dejlig dag i løbeland - denne gang med vanter! :bigsmile:

og så skrider specialet stille og rolig frem efter princippet: 1 dag 1 side :yahoo:

Hey Runner :bigsmile:

Godt at se, at skoene er kommet i brug.... og ja, vanter er en god ting. Sg* koldt udenfor :cold:

Speciale: Skøøøøønt!!! 1 dag - 1 side princippet er kanont.... hvis jeg dog bare kunne holde den standard... :laugh: Kommer vidst tit til at spare op - for så at fyre det hele af på en weekend!

Forsat god skrive og løbe lyst

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share