*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hehe Waits! Tak for dit input. :bigsmile:

Mit mål er at opnå flow, og så er metoden mig fuldstændig underordnet. Jeg gør det der fungerer for mig lige nu, og i øjeblikket er det Chi Gong, cykling, styrke, og PW. Der er ikke nogen ultimativ metode til at opnå flow, så derfor nyder jeg fuldstændig og ubegrænset metodefrihed.

Så bringer det mig tættere på mine mål at løbe så gør jeg, ellers gør jeg noget andet. Og så er den bjergged vist barberet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dejlig dag i cykelland :wub:

Kørte op nord for KBH og nød en dejlig pause på havnen med havblik og sol inden jeg vendte næsen hjemaf :cool: Det er topmålet af livskvalitet :smile:

Tror så småt jeg er ved at gennemskue hvordan jeg får bedst mulig flow på cykel i forhold til løb. Næste tur vil jeg lægge flere max intervaller ind. :bike:

Link to comment
Share on other sites

jeg kan i dag glæde nysgerrige og interesserede med at jeg har fundet frem til en super fed chi gong introduktionsvideo introducerende de basale chi gong principper med dertil hørende øvelser og kyndig instruktion:

Chi Gong introduktions-video

Ya gotta love the internet!! :smile:

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

I dag vil jeg teste en teori om hvordan man får den bedst mulige oplevelse ved at løbe.

Det går i al sin enkelthed ud på:

løb i komfortzone > løb udenfor komfortzone > løb tilbage til komfortzone.

I dag vil jeg f.eks starte med 3km opvarmningsløb hvor jeg løber i min komfortzone. Dvs. jeg løber i et tempo der er fuldstændig behageligt og ikke presser mig det mindste. Så vil jeg løbe intervalløb af 10-20 sek. varighed hvor jeg for hvert interval øger presset til jeg er langt ude af min komfortzone. Til sidst vil jeg vende tilbage til min komfortzone og løbe i et behageligt afjogninstempo.

I får en tilbagemelding om resultatet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blev så en rigtig lækker tur en 5 kilometers penge. Der er nu noget særlig ved løb :wub:

Kunne godt mærke det var et stykke tid siden, men min strategi virkede efter hensigten, så jeg bagefter stod i et dejligt sus som jeg stadig kan mærke effekten af! Løb er nu i en særklasse for sig hvis det gøres rigtigt. :smile:

Som en lille bonus-dessert så jeg den sødeste gravhund, som jeg lagde mærke til af en eller årsag, måske fordi den havde et tørklæde istedet for halsbånd! Og ejermanden? Ja, jeg har set ham mange gange før, bare ikke in persona som i dag. Han er for nylig blevet bedstefar for 3. gang, og så siger jeg ikke mere!! :nonono:

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Heii Runner!

Kiggede lige forbi, og må jo sige at det da godt kan være at jeg er vild med at skøjte, men jeg tror man skal lede længe efter en der er SÅ glad for løb som du :blush: Bliver jo helt rørt over din begejstring og entusiasme!

Den slags smitter jo så rart!

..Der er nu noget særlig ved løb :wub:

Det er der helt sikkert..

...Løb er nu i en særklasse for sig hvis det gøres rigtigt. :smile:

Og det er jeg sikker på at du har helt styr på :blush:

Rigtig dejlig week-end herfra Nørrebronx (- hvor jeg har tænkt mig at trodse forkølelse, med fare for liv og helse, og væbne mig med Kleenex -VIL UD PÅ SKØJTER!!! :laugh:

Kærligste hilsner

Sally :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

abra-cadabra: jeg vækker hermed atter loggen til live for en stund ! :bigsmile:

For tiden træner jeg 2x20min moderat cardio (2x10x100 spark) om dagen

20 min Chi Gong 1-2 gange om dagen

Cirkeltræning (styrke) 4x5 hveranden dag

Løb 2-3 gange om ugen

Jeg er godt tilfreds, specielt med vejret. :cool:

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Har besluttet at skrue op for cirkeltræningen og ned for løb, således at jeg træner cirkeltræning hver dag og løb ad hoc, idet jeg pt. mest har brug for styrke-træning. :smile:

Skruer også lidt op for Chi Gong, så jeg står 25 min morgen og aften. Dvs. jeg træner statisk ved at stå stille i 25 min med stigende pres på arme og ben.

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Så'n er det her!! Vi sætter os i en rundkreds, lader piben gå rundt, og så snakker vi om alt og intet. :hippy:

Du er altid velkommen i cirklen :tongue:

Hehe det var nu mere fordi jeg syntes, at skøjter på is er lidt ude for sæsonen :blush::crazy::wub::tongue::smile::laugh:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share