Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

Svingende resultater Arne. Men du bider det i dig, og mosler på. Flot :) Hvad med kosten? Det var jo den der var problemet! :devil:

PS: Det ser ud til styrkesvinene har the dark sides grimme klør i os :blink: :o :lol:

Ja - men det skal relateres til hvad jeg læser/skriver - hvis det er et af jarvigs politiske argumenter, er jeg ikke sikker på at kurven er egnet til offentligørelse

:blink: :o :huh: :blink: :o :huh: :D Hva' fa... mener du :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

PS: Det ser ud til styrkesvinene har the dark sides grimme klør i os
Tal for dig selv

:devil:(sig det ikke til nogen - jeg elsker at træne squat og dødløft)

Kosten er stadig problemet - samt at jeg fraviger mine træningsplaner for meget - mod bedre vidende!

Link to comment
Share on other sites

Flirt med den mørkse side - mandag den 16/9

Mandag er dødløftdag - og det er godt!

Gennemført:

Mave- og rygopvarmning

Dødløft

1 x 12 x 40 kg

1 x 5 x 70 kg - ups- der skulle jo flere kg på, så:

4 x 5 x 80 kg

Der er mere i mig end det - jeg må også hellere komme derud af, inden hele AMO70 overgår mig.... B) Tror jeg forsøger med 85 kg i næste uge. Jeg skal også snart forsøge max i dødløft.

Bænkpres

1 x 15 x 30 kg

4 x 5 x 50 kg

1 x 4,75 x 50 kg - den 5. rep var 10 cm fra.... æv.

BB row

1 x 10 x 40 kg

5 x 5 x 52,5 kg Formen var ikke god i de sidste 2 sæt - det er lige før der burde stå failed i hele det sidste sæt....

Derudover blev det til 3 sæt træk til bryst - bare for sjov

Udemærket træning til 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus d. 16/9

Træning i ugen:

Cykeltræning 187 km (ikke alt i godt nok tempo – men næste ok

Spinning 1 time

CII 12 km

Styrketræning 2 gange

Kommentar

Endnu en uge i dette udmærkede, om end fra tid til anden brogede, liv

Jeg er startet på spinding – og det er fedt. 2-3 gange om uge til vinter- så rasler kiloene helt sikkert af mig igen.

Helbred, form og vægt

Skal vejes den 26 – har ingen anelse om hvad det vil vise – en lille minus er mit bedste bud. Jeg synes jeg går lidt op og ned i velbefindende og modstandskraft. Det er vist atter kosten der er temaet. For meget af noget til at jeg taber mig nok –for lidt af andre ting så jeg ikke helt kan stå for det jeg byder mig selv. Dertil en del stress. Jeg skal til at passe lidt på mig selv igen.

Samlet bedømmelse af ugen 2,5 x :banana:

Planlægning – stadig som angivet i statusen fra de 2/9 – jeg har jo ikke gennemført det endnu....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er startet på spinding – og det er fedt. 2-3 gange om uge til vinter- så rasler kiloene helt sikkert af mig igen.

Spinding.... Er det lidt lissom hækling? :D

(Sorry, men mobbes - det skal du)

Iøvrigt er det bemærkelsesværdigt, at du tager mere i BentÅge end i bænkpres. Det må være roeren i dig, der "trækker". :)

Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med 14 km vild turbocykling med for lidt mogenmad og ingen opvarmning - kørte uden elektronik - tiden var knap -men eftersom ruten blve kørt på 27 minutter er det jo gået stærkt nok. Regner med at lave lid CII i aften.

Link to comment
Share on other sites

Øv - går og skranter med hovedpine og maveproblemer. Nu står den på organiseret kost og søvn nogle dage - jeg har ikke været helt på toppen mere end 1-2 dage af gangen i 14 dage - det bliver jeg vist nød til at tage alvorligt- Så de fine nye spinningsko får vist lige lov til og vente en uge - jeg ligger lavt emd træning i nogle dage.. stille og rolige cykelture for at holde kroppen i gang er vist hvad den skal stå på frem til efter weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Arne. Lyder da ikke godt du går og hænger lidt med mulen. Pas på din krop og lad være med at syretræne for meget så. Bare lidt let træning. Kan nikke genkendende til det. Man føler det kører og man klør på. Man glemmer bare at give kroppen nogle lette dage også. Ikke for at jeg skal spille klog, bare et råd :)

Det er også ved at være koldt udenfor. Alle går med forkølelse og den slags.

Glæder mig til at høre om de nye sko's debut !

Thomas

Link to comment
Share on other sites

og det gjorde jeg så...
Og det havde du sikkert gjort under alle omstændigheder :)

I dag har jeg faktisk været på cyklen. 15 km her til morgen i middeltempo - omkring de 27-29 km/t - gik fint, nu begynder jeg stille og roligt at arbejde mig op igen - næste uge bliver hektisk arbejdsmæssigt og privat med festforberedelser - men det er jo ok!

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, jeg synes en del logs indeholder :( for tiden. Det er surt. Hold nu ud Arne. Giv kroppen og psyken den ro som behøves (men altså ikke dvale :D ), for at arbejdsstresset kan fordøjes og festforberedelserne klares bedst muligt. :)

Håber du snart er på (trænings-)toppen igen. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Aftenturen den 19/9

Kørte fra Hvidovre over Avedøre Landsby, Vestvolden til Utterslev Mose og hjem vi Bisbebjerg. 23,6 km med en gennemsnitsfart på 27,9 km/t i blandet vind - mest i ryggen op ad Vestvolden. Det gik faktisk helt fornuftigt - den nye belægning på det sidste stykke af Vestvolden er stadig en pestilens - så alt i alt gik det overaskende godt! :)

Klog af skade holder jeg også lidt igen de nærmeste dage. Når jeg kommer op i 40+ alderen (om 8 dage - men lad det blive mellem os) bliver der trykket i bund igen! B) :lol:

Humøret er på vej op kan jeg mærke - selvom efteråret er kommet til Danmark

Link to comment
Share on other sites

Indlæg nr 800 må blive i min egen log :evillaughter: :bblush:

Denne morgen kørte jeg af den korte "Tour de Amager" rute til arbejde, med en lille ekstra krølle blev det til 23.8 km. Jeg havde vinden lige i smasken hen over Amager og ikke mindst på broen over Kalvebodløbet - så det gik ikke så stærkt. "5,7 km/t for hele turen. Netop godkendt hvis jeg selv skal sige det.

2,5 X :banana: til mig fra mig.. (jeg har godt selv bemærket, at jeg "glemmer" hr. banan når det går mindre godt :bblush: )

Link to comment
Share on other sites

(sen) Aftentræning d. 20/9

Træning i CII

1000 m opvarmning efter 2.15/500m

5 x 1000 m efter 2.07/500m

5 min afkøling

Stenhårdt men det gik -det havde jeg faktisk ikke regnet med. Jeg havde kun planlagt 4.Ok nr. 4 var efter 2.09 og den 5 kun lige under 2.10 -men det var ok. Jeg er ellers ikke helt ovenpå synes jeg (så ville jeg også ro efter ikke ringere end 2.00-2.02 for 5 intervaller) - men det her kunne jeg godt :D

3 x :banana: for det!

Link to comment
Share on other sites

Kørte min gode gamle Ordruprute her til formiddag. 20 km med 28,6 km/t i snit. Jeg er på vej igen tror jeg. 3 x :banana: får den træning - selv om det er lidt kort for en lørdag...

Jeg har lige monteret klamper på spinningskoene - det skal blive godt at få dem prøvet på onsdag - selvom jeg kun har 40 min :( .

Jeg skal til at se på planlægning af træningen i efteråret når det bliver køligt for alvor i oktober. Den skal bygge op på 2 x styrketræning, 2 gange spinning, stigende til 3 gange til vinter trorjeg, og så hvad der er realistisk at jeg kan gennemføre der ud over.

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæfte et demotiverende møgvejr! Selvom jeg egentligt godt kan lide efterår...

CII ialt 7500 m med indlagte spurter på 30 til 90 sek spredt med løs hånd.

Gennemsnits tempo for de 5500 der ikke var opvarmning eller afkøling var 2.09/500 m. Træner efter "dagsform" og lyst i disse dage...

3 x :banana: for denne eftermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm Arne - synes det er lige underkanten med mængden af cardio. Selvfølgelig god træning til konditionen, men ikke så godt for det daglige energiunderskudsmål. ;) Kan du ikke lave begge dele meget mellemintensiv (alt er jo relativt, her er det mellemintensivt, i andre sammenhænge sikkert højintensiv) træning for vægttabet og en lille smule højintensiv træning til konditionen :)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> Jo mængden er for lille - men det er lidt efter princippet heller lidt end intet - 1- 2 timers træningspas er ikke aktuelle lige nu. Tror det ændre sig efter næste weekend hvor verden begynder at se lidt mindre sindsyg ud B)

Tak for kommentaren.

Link to comment
Share on other sites

:( Første træningstur i mørke. Har ikke lys på raceren, så det blev på MTB. En lille morgentur på 16 km op og ned af Starndvejen var hvad det blev til. Jeg skulle til møde 8.00 der krævede det pæne tøj, så jeg kunne ikke cykle til arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus den 23/9

Træning i ugen

Cykling 120,4 km

Roning i CII 15 km

1 gang styrketræning

Tja ja bum bum - hvad skal man sige. Stres, lidt sygdom i kroppen - over mod med hensyn til havd jeg kunne klare oven på Touir de Vest, er vel nogle af de ord der skal bruges.

Ugen får 1,5 x :banana:

Men men- jeg hænger ikke så meget med mulen mere - så det skal nok gå.

I denne uge har jeg hele tiden vist at det ikke bliver til meget. Jeg putter lidt træning ind ind dagsprogrammet når det kan lade sig gøre - og så skal der lægges en realistisk plan for oktober/november.

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning d 23/9

Styrketræningen har været forsømt, så derfor lige lidt "hjemmearbejde":

Stivbenet dødløft 4 x 6 x 60 kg

Floorpress 5 x 5 x 45 kg (fremgang)

BB row 5 x 5 x 50 kg (smallere greb hjemme - stangen er kort, derfor lidt mindre vægt mulig for mig)

Milltary pres 5 x 5 x 25 kg Litopsi er ikke den eneste der ALDRIG bliver bedre i den øvelse!

3 x :banana: til mig

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.

Men men- jeg hænger ikke så meget med mulen mere - så det skal nok gå.
Godt at høre! :)
Milltary pres 5 x 5 x 25 kg Litopsi er ikke den eneste der ALDRIG bliver bedre i den øvelse!

Skal vi ikke lave en klub, jeg vil gerne være med. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share