Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I loggen i går glemte jeg dagens 30 km på cykel i moderat tempo. Her til morgen blev det til 14 km i nydeligt tempo.

Front squat er (næsten) umuligt.  

Svaret er øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve !!

Det har du nok ret i. Jeg ved nu ikke hvor meget jeg vil gøre brug af den øvelse fremover - men den muliggøre et stykke tid frem "tung" træning hjemme, så måske...

Jeg kan tilføje at jeg også forsøgte mig med "ægte" hacksquat.... jeg kunne ikke engang nå ned til stangen. :devil::jehon: Min smidighed er ikke eksisterende - det kan være Klaus og jeg skal konkurere om titlen som "mindst smidige mand" på MOL2 træffet? Der var også lidt bodymass i vejen....

Link to comment
Share on other sites

Rygterne om min usmidighed er meget overdrevne! Forleden kløede jeg mig på læggen uden nævneværdige forstrækninger! Stik den!

uha nu bliver jeg bange - kan du virkelig nå helt der ned? - Det er jo laaaaangt i dit tilfælde... Meget skal man høre fra en højreradikal knøs :D

Link to comment
Share on other sites

Sputnik> :D

Træning denne dag:

Ialt 35 km på raceren. Deraf de 17 km med varierende (korte) intervaller på lille klinge, med høj intensitet - NU skal jeg altså har byttet det pulsbælte - jeg savner mine pulskurver!

Link to comment
Share on other sites

Jeg supplerede cyklingen med lidt roning i CII:

2000 m opvarmning på 11min

5 x 1000 m efter 2.10/500m

1000 m afkøling

Meget moderat program mht. intensitet, det er før roet efter 1.57 i intervallerne - men jeg har lige været syg og skal ikke gentage fadæsen med at starte for hurtigt igen. Jeg lagde dog en 100 spurt ind hist og her.....:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne

Jeg har en formodning om, at jeg kender dig fra dengang, jeg var en knægt.

Kan det passe, at du har været træner i BTK 61?

Jeg mindes, at du stadig havde din gang i klubben, da jeg startede på deres drenge div.

Min begrundelse for at spørge er, at du, hvis du er *den* Arne, jeg husker, havde den bedste omgang med spillerne i pædogisk forstand. Vi er flere, der aldrig forstod, hvorfor du opgav din trænergerning??

Det var/er et lille forbund fyldt med originaler, der alle mener at have fundet de vise sten... Men et fattigt samfund, når det kommer til de sociale aspekter.

Link to comment
Share on other sites

Kære Oliver - tak! Den varmede! Jo det var/er mig. Spiller du endnu?

Jeg blev optaget af mit studium - og der skete ting og sager i DBTU på den tid der fjernede mit engagement - det der holdt mig igang et stykke tid, var lige precis alle de herlige mennesker jeg havde med at gøre i dagligdagen. :)

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning den 5/10

25 km på raceren, uden elektronik men afviklet på 57 minutter alt inkl.

Senere var stuen her på Østerbro rammen for følgende:

Stivbenet dødløft:

5 x 5 x 60 kg

Milltary pres

5 x 5 x 35 kg - du havde ret Klaus - der skulle bare flere kg på!

BB Biceps curl

5 x 5 x 25 kg

2 x 20 rep breathing squat med 40 kg - efter spontan beslutning

5 x 5 x laterals, udført med så små vægte, at jeg nægter at skrive det - har forsømt denne og ligende øvelser længe.... :ugone2far:

Så var jeg træt :tongue:

3 x :banana: for den træningsdag.

Jeg sidder med nogle af mine første træningsprogrammer fra f'ør denne log. De programmer, som blev lavet af min treæner, kan måske indeholde noget inspiration til vinterens træning for andre. Så jeg skriver igen her - eller i konditionsforumet, lidt senere - når jeg er kommet retur fra "memory lane" :)

Link to comment
Share on other sites

Lateral raise er en rigtig lorte øvelse fordi men næsten ingen kilo kan løfte i den!  

Lige mine ord - jeg mener ingen vil kunne se at jeg overhovedet står med vægte!

Vægtstangsprincippet og en relativt lille muskel - der har i svaret d'herrer. :D I tager relativt ligeså meget som med 100 kg dødløft :D

Link to comment
Share on other sites

Let morgen cardio d. 6/10

Intervalprogram i CII romaskinen

8 min opvarmning 140 w

5 min med 15 sek/15 sek intervaller 300 W/140 W

5 min roning i let middeltempo, 150 W

5 min 30/30 275W/160/W

5 min afkøling

Pulsgennemsnit i de 15 minutter 164

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i USG den 7/10

Vi er allerede her tidligt i semesteret nede på et akceptabelt - lavt - antal på morgenholdet :rolleyes:

Squat:

4 x 5 x 70 kg

1 x 4 x 70 kg

Jeg kunne ikke komme til i buret - det havde desvære konsekvenser for hvod dybt jeg turde gå- men det blev akceptabelt.

BB row

3 x 5 x 55 kg

2 x 4 x 55 kg

Jeg er ikke gået så meget op i vægt i denne øvelse - til gengæld udføres den nu rigtigt - stangen kommer helt op, jeg kaster ikke med ryggen, sætter fra med ben etc.

Bænkpres

3 x 5 x 55 kg

2 x 4 x 55 kg

Jeg har sat belastningen op - og det gik i det lys fint.

Det var hvad jeg nåede - jeg brugte lidt for meget tid på at stå og fillosofere :jehon:

Bedømmelse 2 x :banana: - jeg sulle havet nået minimun træk til bryst også, og dybden i squat var "akceptabel" - ikke "god"

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus den 7/10

Udført træning

3 x gange styrke træning

Roning i CII 13.500 m

Træning på racer: 126 km

I en uge med 3 sygedage er det ok. Mest ærgeligt er, at jeg missede min spinningtime onsdag...

Helbred - og form

Har været for svingende - jeg fik kørt mig selv helt i bund for nogle uger siden, ogr haft stres i mit liv i øvrigt - det har medførdet en hel del "småskrant" - dage med feber mv. - som igen har ført til stres fordi jeg kom bagud med arbejdet. Denne cirkel skal brydes. Jeg fokusere i den kommende uge mere på at komme på højde med istuationen på arbejde, end på træning - trænet skal der dog nok blive.

Formmæssigt ved jeg ikke rigtigt hvor jeg står konditionsmæssigt, formentligt ret uændret. På styrkesiden, ja der er måske nogle øvelser hvor jeg tidligere har kunne løfte mere i 1 rep, til gengæld er min arbejdskapacitet væsentligt bedre end nogensiden før (ikke et ord om for 20 år siden.... )

Jeg satser på at nå 110 kg i squat (PB 95 kg), 140 kg i dødløft (PB 120 kg) og 80 kg i bænk (PB 65 kg) inden 1/1.... bænk er det sværeste at nå - men lad os se..

Motivation og humør

Motivationen er stor. Jeg må indrømme at den er størst på styrketræningsområdet. Det er fordi at styrketræningen er ugens bedste pauser fra alt andet, samt at det bare er fedt at løfte jern...

Jeg skal arbejde på at komme tilbage i gængen med diæt og vægttab - det har reelt ikke fungeret ordentligt i snart 10 måneder.

Det er afgørende for mig at jeg holder arbejdet på cyklen og i romaskinen i gang. Spinning vil overtage en del i løbet af vinteren - det tror jeg faktisk er godt for både motivation og vægttab.

Jeg satser på styrke og masseudvikling fram til efter nytår - derefter SKAL jeg tabe 3-5 kg per måned frem til næste sommer.

Humøret er ok.

Link to comment
Share on other sites

konditionstræningen d. 7/10

Oven på en gang squat i morges, som har sat sig godt i mine quads - har jeg, ud over morgenen transport fra USGs likaler på Østerbro til Hvidovre, cq 12 km, nøjedes med at rulle 18 km med 24-27 km/t og næsten-Armstrong kadence på omkring 100. Pulsniveau omkring de 160.

Link to comment
Share on other sites

Glemte i ovenstående at bemærke, at en anden grund til at tage det en smule med ro i dag var, at min morgenspinning har måtte flyttes fra onsdag til tirsdag - og B_skaal har meddelt mig at timen i morgen fra 8.00 bliver stenhård...

Link to comment
Share on other sites

Morgen spinning med B_skaal og Birthe :devil:

Dette var den første morgen hvor de lange cykelhansker og vinter cykelskoene måtte frem - øv. Vinden blæste i det mindste i den rigtige retning da jeg drog af sted til spinning i et andet center, men med den samme indstruktør - nemlig b-skaal.

Der var fyldt godt op i lokalet, der blev knoklet i stor stil under Mettes nådesløse ledelse - der var gang i den på podiet.. Det her er den fedeste træning jeg har haft længe :)

Dette på trods af at Mette igen brugte "Vi maler byen rød", fnys har jeg ikke sagt at det er en erklæring om fjendskab B) Nå det var til den sidste spurt - og der kan man sgu for min skyld spille hvad som helst med rytme....

Denne gang var jeg oppe at stå hver gang det var aktuelt, ikke alle f.eks 2 minutter, men 20-30 sek af gangen - det kan ses som nogle bratte stigninger på pulskurven.

Under det næstsidste omkvæd af Birthes sang ,nåede jeg op på 196 i puls - jeg troede at det var 195 - men kurven siger 196. Det er 2 slag over hvad jeg troede var min maxpuls...

Det var hårdt, men i modsætning til de 2 første gange havde jeg ikke på noget tidspunkt tanker om at stoppe i utide - det var simpelthen for fedt :)

Gennemsnitspuls for timen - fratrukket opvarmningen 173, makspuls 196.

Der er en fejl på kurven omkring 53-54 minutter - her mangler en top - over 30-40 sek er aflæsningen "tilfældige tal".

Denne træning får sgu :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

De 8 km fra centeret til arbejde var laaaaaange, de 12 hjem endnu længere og mine ben er tunge og ømme nu... squat mandag og nu dette, men det var det værd... :D

post-12-1034090626.gif

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok en imponerende træningsindsats, du leverer Arne. Falder du ikke død om hver aften kl. 8 og sover som en sten til den lyse morgen? Eller bliver du holdt vågen af følelsen af at dit stofskifte ligger i overhalingsbanen (sådan har jeg det nemlig efter et meget hårdt træningspas)

Ziggy :wave:

Link to comment
Share on other sites

Falder du ikke død om hver aften kl. 8 og sover som en sten til den lyse morgen?

Ud på aftnen hører jeg tit en rumlen/knagen fra øst... Sekunder senere popper en besked frem på messenger - fra Arne der lige skal af med en sidste spydighed om min politiske overbevisning, mine overlegne træningsmetoder eller hvad han nu finder på (deraf knagen/og rumlen)... :D :lol:

Som regel slutter det med han siger at han skal op midt om natten og til træning (f.eks. kl. 5-6 stykkrt - ren scifi og helt uterligt). :ugone2far:

Jeg håber jeg har lige så meget energi og gnist som Arne, når jeg bliver 40. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share