A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Yeaaahhhh.... crazy dødløft!!! :devil::devil::devil: Det var sgu fedt vi lige fik fyret en spontan gang træning af - ellers var jeg sgu ikke kommet afsted! Synes helt klart, at der er sket fremskrid med din diæt; Det ses tydeligt, når man ikke ser dig til hverdag! :4thumbup: Du ender jo med at blive mere cut end gamle onkel Jørgen! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer begge :smile:

200 - Ja, det er fedt. Og så med et dårligt knæ... Altid noget at man kan trække hele lortet med ryggen :crazy::laugh:

Diæten... hmm.. ja... det skridet fremad. Men jeg det vigtigeste er at jeg bare holder den. Altså holder ved, helt til målstregen. Og gerne også et stykke forbi. Disciplin disciplin :innocent:

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut, Cardio n' Flex

Disko Tilbage i Gladiator Gym

Bænk

x@50

5@80

3@107½

1@117½ Tungt :devil:

3@105

4@100

Supported Rows

12@30

6@60

6@60

6@60

5@60 + drop 11@30

...smetede lidt i venstre lat - helt oppe ved tilhæftningen - så kun een rygøvelse idag.

Incline DB Press - Neutral

10@30

11@30

9@30

Mili

9@50

8@50

6@50

EZ Curls

10@47½

7@47½

..med wraps - så ingen smerter i underarmene :a-okhand:

Mave

diverse småtterier

Dips

10@BW

-----

Fin lille morgentræning. Der lå et par wrist wraps på gulvet, som jeg lige måtte prøve... Nyt for mig... Så kunne jeg pludselig curle uden smerter, så det kunne være at jeg skulle investere i sådan et par. De er jo ikke så dyre.

Jeg er ikke ellevild over mit generelle styrkemæssige niveau. Men jeg tror ikke rigtigt jeg skal klage heller, for nu har jeg snart smidt de første 10 kilo og egentligt hænger jeg vel ok på så!?! Bænken er ihf ikke gået 10 kg ned :cool:

ESS - DJ >> Takker :smile: Jeg bliver jo nødt til at prøve nogle desperado-pr's, hvis jeg skal have bare en lille chance for at følge jer :wink:

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Hej jhax!

Ja, et tilvalg er samtidig et fravalg.

Vælger du noget til, vælger så samtidig noget andet fra, så det ER svært at stige i styrke og masse når man samtidig vil tabe fedtmasse.

Kan du holde dit styrkeniveau så er det egentlig at betragte som en gevinst.

Alene gevinsten i at tabe 10kg. (bare det er fedt) er en stor præstation, da det stiller langtsigtede krav til din disciplin.

Så godt gået!!!! :4thumbup: Du er lidt af en 'ørn' må jeg sige.

Fortsat held og lykke med styrken og vægttabet - spændende at følge dig.

Bedste hilsner

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Bryst/Skulder

Bænk

x@50

12@70

8@90

5@90

5@90

DB Bænk - incline

9@31

10@31

DB bænk

8@31

7@31 + drop 5@21

Military

8@50

6@50

Upright Rows

7@50

8@50

Laterals

x@16

x@13

x@16 combo med x@16 standing shoulder press

----

Stenet formiddagstræning med DBM - i Ares - den var ok, men de er set bedre.

----

Pga knæskaden vælger jeg nu at skifte lidt retning. Jeg kommer næppe til at spille fodbold for engang efter pause, midt i august (ca 10 uger fremme) Jeg håber så tilgengæld på at være fit for fight der. Blandt andet ved hjælp af at jeg giver knæet 3-4 ugers pause :innocent:

Det betyder at jeg ændrer nogle ting:

Cut - Jeg skal fortsat cutte, det ligger helt fast.

Øget volumen (BB) split - dagsform indtil videre...

Kreatin - jeg er begyndt idag efter en laaang pause - og vil tage det de næste 6 uger ca.

TP - jeg holder en lille pause pt, men vender frygteligt tilbage.

Når knæet har fået pause, så skal venstre ben trænes op - gerne så det næsten er stærkere end højre.

Cardio - det skal jeg ha med - jeg må finde ud af noget....

Der er så flere ting der skal listet op - men jeg kan ikke lige komme i tanke om mere nu....

---

Taurus >>

Tak for kommentarerne, dem er jeg glad for :smile:

Jeg tror faktisk af det meste af det der er røget er ren blæver, også selvom min diæt er meget på gefühl og jeg bestemt ikke er nogen proteindesperado. Jeg forventer dog at de bliver noget sværere at holde på kvaliteten når jeg kommer ned i det område som jeg drømmer om - 85 kg plus/minus. Men nu får jeg se - forhåbentligt da - jeg mangler lige at overbevise mig selv om at jeg faktisk evner at bliver så cut og lean. Det har jeg endnu ikke præsteret.

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit Pyramider

Ryg/Biceps

Yates Rows

12@50

12@60

10@60

8@65

6@70

5@75

3@80

Pulls to Chest WG

12@60

10@65

8@70

6@75

Seated Rows

10@70

8@75

6@80

T-Bar Rows

30@20

EZ Curls

8@47½

8@47½

Rear Laterals

12@7

8@8½

8@10

6@12

OH Curls

12@25

8@30

4@35

----

Havde en kammerat med i gym'et idag - så det blev desværre til lidt for meget snak og lidt for lidt intensitet. Taget i betragtning af jeg dog vågnede med en lille hovedpine imorges, er det i det hele taget, nok fint at jeg bare fik trænet.

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Venstre ben/abs

Nu hvor jeg ikke kan spille fodbold idag, tænkte jeg at jeg ville prøve at lave noget genoptræning af knæet istedet:

Standing Leg Curls

8@15

12@15

10@15

..gik fint

Leg Extensions

Det kan mit knæ ikke klare - heller ikke engang med 5kg :unhappy:

Det gør ondt og det virker til 'ledbåndene' på siden af knæet fejler noget. De er nærmest som om de får et bumpy ride i en 4x4 :blink:

Jeg bliver nødt til at få det undersøgt på sportsklinik tror jeg. Jeg orker næsten ikke endnu en operation i venstre knæ. Gad vide om jeg er færdig med at spille fodbold :tongue:

Sikke noget fucking PIS..... :devil:

Selvom mit humør herefter var/er ret skidt og nedtrykt, blev det alligeve til en smule mave:

Cable Crunches

15@75

15@75

9@75

Incline Crunches

løst

Leg Raises

løst

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Bryst/skulder/triceps

Incline Bench BB

10@80

5@90

4@90

6@85

8@80 ...ikke rar for venstre skulder

DB Bench

6@41

5@41

10@31

9@31

Nautilus Flyes

x@160

x@120

...duede ikke for skulderne

Nautilus Peck Deck

8@130

8@130

10@90

Standing Shoulder Press SS1

8@23

6@23

10@23 (seated)

Laterals SS1

x@13

8@13

8@13

Dips

7@BW ...duede heller ikke - skuldersmerter

Cable Laterals

8@10

8@10

Dips

5@BW Nah....

Pushdowns

10@70 ..for let... hele stakken

6@70 skiftede til reb istedet - så blev det hårdt.

----

Umiddelbart op til træningen var jeg allergi- og feberagtig, så jeg troede at det ville et fælt lorte pas. Det blev det slet ikke, og jeg har det meget bedre nu. Om end min work capacity ikke er på sit højeste, var det næsten som et pas fra de gode 2split-dage idag - dengang man rent faktisk gainede lidt masse :cool: Nu håber jeg bare at skulderne er lidt bedre ved med, ved næste presse-pas.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Shit du er hårdt ramt for tiden - både med skulder og knæskade :crazy: Sejt du alligevel får lavet lidt - det er jo lige i min ånd! Kommer du snart ud over svinger pisken over mig til en crossfit WO? :superman:

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Ryg/Biceps

Pulls to Chest CG

10@70

8@90

8@90

8@90

5@100

Stiff DL

6@90

5@120

5@120

5@120

DB Rows

5@47½

5@47½

5@47½

12@35

Rear Laterals SS1

10@11

10@11

10@11

OH Curls SS1

12@30

7@35

5@35

Rear Laterals - maskine

12@100

12@100

Push ups

24 strækkere...

---

Tilfredstillende pas på vej hjem fra job ( i baggy jeans - pheew ) - ok volumen - work capacity skrider fremad føles det til.

---

DBM>> Skulderen er vist small potatoes - heldigvis. Vedr. knæet, så skal jeg til konsultation på Gildhøj på mandag. Det er jeg lidt spændt på. Heldigvis betaler topdanmark udgifterne, hvilket er ret fedt. Cross Fit - hmmm - ideen er da meget sjov ihf

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Bryst/skulder

Bænk

x@60

6@80

3@110

2@110

2@110

5@100

4@100

12@80

Incline Bench DB

0@55

0@55 ...alt for tunge - satans også

5@42½

5@42½

10@32

10@32

Shoulder Press SS1

6@32

6@32

10@27

10@27

Laterals SS1

8@14

8@14

10@11

10@11

Cross over

12@30

Chest Dips

8@BW ...stadig skulderproblemer

Nautilus Peck Deck

14@140

Laterals Nautilus

15@120

----

God og tung træning - selvom den desværre lidt stresset. Jeg ville gerne have haft lidt flere øvelser. Men tilgengæld var de øvelser jeg fik nået, præget af høj intensitet.

En odd note er at jeg smadrede en dumbell under træningen idag - så nu er der kun en DB på 32kg. Det er lidt ærgerligt - bestemt ikke kun på mine vegne. I denne sammenhæng er jeg dog taknemmelig for at skiverne ikke røg ned på foden, hvilket det ret let kunne have gjort.

Link to comment
Share on other sites

Vildt forsøg med incline db bænk :w00t:
Jeg har prøvet at bokse en 4-5 stykker med 47½'erne - som dem ligefør 55'erne. Men springet er desværre alt for stort.
Hvad skete der med den 32 kg's vægt? Faldt splitten ud i den ene ende?

Tjah, boltene er vist ikke helt fastspændt i enderne på flere af vægtene. Om det var det der gav udslag ved jeg ikke. Men jeg er bange for at det faktisk bare var mig som var en gøgler. Da jeg skulle sætte tilbage i stativet, røg den ned på gulvet, og så knækkede en bolt i den ene ende. Temmelig usmart og lidt bittert også. Gymmet er ikke lige det sted jeg gide klovne rundt.

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit I Kalundborg med SimonDJ og Essensen

Ryg/Biceps og lidt triceps

Chins

4x8@BW ...ok let

Pulls to Chest WG

8@50

8@70

8@80

8@80

6@90

6@90

Stiff/Ukurant/Partial DL

3xX@70

[email protected] lyde fra venstre knæ :crazy: DL bør jeg også holde mig fra - fedt....

1@150

1@170

Push Downs

6@80

6@100

7@100

DB Rows

4@50

5@50

5@50

Supported Rear Laterals - incline

10@10

10@10

12@10

OH Curls + DB Curls + Cable Curls

Disco 4 Leif :cool: Fællesbicepsbonusrundentilsidst.

---

Rigtig hyggelig træning. Var desværre lidt søvnig (gad ikke rigtigt at træne, da jeg endelig skulle til at gå i gang) Men det var fedt med en af de for sjældne fællestræninger :smile:

Mit knæ lavede klamme lyde under dødløften, så det varsler måske ikke godt op til undersøgelsen af det, her på mandag :unhappy:

Jeg frygter at fodboldsæsonen er helt forbi, for mit vedkommende....

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Selv tak :smile: Jeg håber det! Hvis du ender med at flytte tæt på, så kunne det jo ligefrem være, at der kunne fællestrænes engang i mellem. Vi træner jo meget ens i hvert fald. Den er noget andet end med DBM, som helst vil lege med sand og kaste med sten. Det er ikke meget gedigen DiscoBeefcakeMan over :cool:

---

Update

Ville gerne have trænet bryst og skulder idag. Men jeg er alt for smadret ant.delt (jeg mener virkelig smadret) og også lidt for slidt i pecs'ne. Jeg venter og ser og de ikke er klar til at få tæsk imorgen. Det skal de være :devil:

Knæ: Har været på Gildhøj idag - Det ser ud til at jeg må undergå en kikkertoperation, for at vi kan finde ud af hvad der kan være galt. Lægen mente at knæet var lidt for løst. Jeg forbereder mig på, ikke at komme til at spille så meget mere fodbold i denne sæson. Nu skal jeg lige have clearet tingene med forsikringsselskabet, og så ellers bare have booket en tid asap.

Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Bryst/skulder/triceps

Incline Bench Barbell

12@50

10@80

5@100

4@100

5@100

6@90

5@90

7@80

...Go power og ingen skulder probs - løb dog lidt tør til sidst

DB Bench

6@41

6@41

6@41

Decline Bench

x@20

x@50

x@70

...fungede ikke og slet ikke for skuldrene

Military

8@50

10@50

8@50

Laterals SS1

10@10

10@10

13@10 + 5@7 drop

...kontrollerede reps

Nautilus Peck Deck

15@100

15@100

15@100

Dips

15@BW

9@BW

Kun avs i 2.sæt - jeg skal passe på med at dykke for dybt

Pushdowns - rope

12@60

11@60

----

Fin træning. Fremgang.

Diætnote: Status er at der ikke er meget diæt pt, snarere det modsatte. Jeg har mere fokus på at gaine end på at cutte. Det vil jeg nok have nogle uger endnu. Men jeg tænker da på at indføre en stram styring, og evt noget morgencardio på effedrine. Well jeg tænker da i hvert fald på det. :blush: Det går heller ikke at jeg fortsætter med at være så slesk, som jeg har været de sidste små 2 uger nu.

Simon> Selv tak :smile: Ja, det er lidt ærgerligt at der altid skal være stress og jag åbenbart. 80% Guns :superman: Det passer vist desværre meget godt...

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

In-season - Cut n' Flex

SommerSplit

Ryg/Biceps - hurtig træning

Supported Rows

10@40

7@60

6@65

5@65

Yates Rows

5@90

5@90

5@90 + 9@50 drop (alm BOR)

WG Pullups v-grip SS1

6@BW

6@BW

...lige i vingen

T-Bar Rows SS1

10@30

7@40

Rear Laterals - Nautilus

12@130

12@130

Zootman Curls

10@32

10@32

---

Dårligt humør idag - gad ikke rigtigt at træne - så det bliver en meget kort omgang. Dog alligevel med en rimelig intensitet.

Nu fiser jeg ud i køkkenet og bikser en tun-shake, før jeg hopper i seng.

Link to comment
Share on other sites

SommerSplit

Bryst/skulder

Bænk

10@70

3@30

2@120

1@130

1@130

8@100

6@100 + 5@09 + 5@70 drops

Incline Bench DB Neutral

10@35

10@35

8@35 ...mistede fokus

10@35

...havde lidt probs med højre delt undervejs

Shoulder Press

5@35

5@35

8@27½

Nautilus Flys SS1

10@130

10@130

Laterals SS1

10@14

10@14

Lean Away Laterals

10@11

12@11 + 10@7 drop

...den øvelse kan jeg godt li' - ny

Cross over

30@15

plus en smule Push Downs med kun venstre arm.

----

Fed morgentræning fra 0630 til ca 0745, efter kun 5 timers søvn. God power idag :devil:

Note to self: Jeg skal til at køre rotator-cuff-øvelser igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share