A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

SommerSplit

Ryg / Biceps(venstre)

Hypers

13@BW

Bent Over Rows

10@70

5@90

3@100

5@100

5@100

8@80

både grimt og strict

DB Rows

3@62½ ...satans til tungt lort

3@62½

10@47½

10@47½

:devil:

KropsRows i Smith

10@BW

10@BW

..sad fint i post.delt

en anden spøjs øvelse

x@70

x@70

DB Curl Foroverbøjet som i Pumping Iron :bigsmile:

10@17½

10@17½

Dumbell Dødløft

5@2x55

5@2x55

3@2x55

..sjov øvelse - sygt gang i blodårene på halsen :crazy:

---

Fint pas - med rigtig fin intensitet i flere øvelser. Alene i gym'et og med gammelt Megadeth på anlægget :strat:

Imorgen starter diæt igen for alvor - her er et par billeder der er ca 20 min gamle. Så er der forhåbentligt lidt at sammenligne med om et par md.

post-2973-1151245728_thumb.jpg post-2973-1151245872_thumb.jpg

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Diæt - Etape 2

Siden min seneste tur på vægten (angivet i signaturen) d. 3/6, har jeg mere el mindre haft diætmæssig frit lejde. Der er røget både chips, kage og andet godt indenbords. Jeg er begyndt at tage kreatin, holdt pause med TP og øget træningsvolumen en hel del. Alt dette har medført at badevægten imorges skrev 102,3 kg i displayet :blink: Det er en hel del mere end jeg lige regnede med.

Der er helt sikkert kommet lidt ekstra blæver på skanken, desværre. Men jeg håber da, at der også er kommet lidt masse ud af det. Jeg ved ikke hvor meget væske jeg 'gainer' ifb med kreatinen, men tilsyneladende må det være en hel del.

Min morgenvægt ligger nu tæt på det den gjorde tilbage i februar, hvor jeg startede diæten op. Jeg synes dog at min form er væsentligt bedre nu end den var dengang.

fra imorges:

post-2973-1151311751_thumb.jpg post-2973-1151311788_thumb.jpg

Jeg synes at man kan fornemme, at der ligger lidt kvalitetsmasse inde bagved alt det bløde...

102,3 er dog stadig alt for meget. Hvis jeg kan få fixet knæet, vil jeg jo også gerne spille bold igen. Så jeg håber, både får cuttet's og for fodboldens skyld, at jeg kan få vægten ned i nærheden af 90.

Jeg tager kampen op igen fra og med idag :devil:

ps.: livvidden er målt til 90cm imorges. Den tager jeg med fremover.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Morgen:

Cardio - 32 min semi-power walk - fra 0612 til 0644 :smile: (så har jeg prøvet det også)

Eftermiddag:

SommerSplit

Bryst/skulder Mol-træf i IK99

Bænk

12@50

5@70

3@100

1@135

2@120

2@120

8@100

8@100

Incline Bench DB

3@51

3@51

3@51

Military

6@70

2@80

0@80

...ikke mere at presse med

Laterals SS1

12@11

12@11

12@11

12@11

----

Low vol - heavy ass :bigsmile: Hyggeligt med en masse mol'ere. Lidt små rodet work out, med meget lange pauser og for lidt sved (tiltrods for at der var Cambodia-lummert i kælderen). Men jeg fik hevet nogle solide PRs hjem. Helt fint.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Igår/onsdag:

Cardio

Badminton

ca 45 min med damski

Diætnote: Jeg faldt slemt i igår - slemt slemt...

Idag/torsdag:

Morgen

Diæt:

Gåtur til bageren på tom mave (bagværk til kæresten og havregrød til mig) gik en omvej, så turen blev lidt længere.

Formiddag

SommerSplit

Ryg / Biceps

Hypers

ca 10x15@BW

Pullups

8@BW

7@BW

6@BW

...de sad godt, men det var ikke mange jeg kunne tage :dry:

Yates Rows

6@90

7@90

8@90

...det hjalp at blive lidt vred på vægten :bigsmile:

Seated Rows

8@90

8@90

T-Bar

5@50

8@50

Neutrale Pullups

6@BW

6@BW

Zootman Curls SS1

15@20

12@30

12@30

Rear laterals - supported incline SS1

6@11

10@7

12@7

---

Udemærket pas. Har lidt knas med lænden pt. Måske bør jeg holde lidt igen med nogle øvelser.

Knæ: Forsikringsselskabet gav desværre afslag - de dækker ikke :dry: Så nu vil jeg lige tænke lidt over situationen.

Diætnote: Back on track idag.

Ninja -> TAK :smile: Ja, det var hyggeligt! ... På den igen imorgen ?! Du træner vist i forvejen hver dag. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Morgen:

Diæt

50 min rask solskinsgåtur rundt om Damhussøen

Formiddag:

SommerSplit

Bryst/skulder/mave Prøvetime i CityFitness

Skrå Bænk

12@60

10@80

8@80 slow

7@80 slow

10@80

Bench DB

12@30

16@26

14@26

...så var der dømt ØMME pecs :devil:

Laterals gym80

16@25

16@25

16@25

Dips

12@BW

12@BW

12@BW

Laterals

12@12

10@12 + 8@6 drop

12@12 + 7@6 drop

Cable Crosses

2 super sets

Leg Raises

12@BW

9@BW

Crunches

15@BW

15@BW

Skrå mave - Gym80

1 sæt

Cable Crunches

1 sæt

----

Sjot at opleve det famøse City Fitness - taget i betragtning af at det ligger på Bryggen, så er det faktisk voldsomt meget AMA'R :bigsmile: Det er ikke 100% min stil - men kuriøst er det da :laugh: ...ærmer, amagerplader, kamphunde osv osv...

Deres faciliteter gør at jeg overvejer at begynde der, tiltrods for beliggenheden, som betyder at jeg bliver nødt til at køre igennem byen.

DJ -> Ja, det går godt med styrkeniveauet for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag morgen: Træning på tom og sulten mave...

Cardio

Kondicykel

20 min

SommerSplit 3+3

Ben

Body Squat

50@BW

50@BW

Bulgarian split squat - venstre ben

16@BW

16@BW

Leg Curl - Standing

6@25

6@25

Hack SQ

12@50

Calf Raises - Seated

x@20

x@20

...lidt udstrækning, og så ellers hjem til blenderen :tongue:

---

God måde at starte weekenden på :cool: Ikke det store knas med knæet (endnu), hvilket er meget glædeligt såfremt det fortsætter således. Jeg regner med at 3+3 split bliver menuen, det kommende stykke tid. Så skulle det gerne blive mere overkommeligt at få lagt lidt cardio, mave og ben ind i cirkusshowet.

Lørdag eftermiddag:

Diæt

En god times trasken rundt på Kastellet (på tilnærmelsesvis tom mave)

---

Ess -> Ooups :blush: Glemte lige at svare!

Zottman Curls Da jeg begyndte at lede efter links, fandt jeg ud af at jeg nok laver øvelsen forkert( og staver den forkert også :laugh: ) . Jeg mener bare at jeg engang læste på Tom Venuto's site, i en Gironda 8x8 artikel, at øvelsen skulle køres med barbell. Så det gør jeg. Lidt som reverse curls, men istedet for svinge stangen, trækker man den op - helt ind til kroppen.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Hviledag. Kroppen trænger helt klart til noget dekonditionering efterhånden - men det får den ikke. Først om ca. 3 uger. Istedet har jeg booket en times massage imorgen eftermiddag. Med fokus på især anterior delts, håber jeg at massagen kan hjælpe mig til at komme helskindet videre. Så jeg kan passe dekond/deload ind, med min kommende ferie i Barcelona :innocent:

----

Ny struktur - 3+3

Dag 1: Bryst + Triceps + 20-30 min Cardio

Dag 2: Ryg + Biceps

Dag 3: Ben + Skulder + mave+ 20-30 min Cardio

Dag 4: Hviledag.

Dag 5: Bryst + Triceps + 20-30 min Cardio

Dag 6: Ryg + Biceps

Dag 7: Ben + Skulder + mave+ 20-30 min Cardio

Mave:

Benhæv: 4x12

Crunches 4x12

Crunches med vridning 4x12

Kabel crunches 3x12

Ovenstående 'skabelon' er menuen for den kommende stykke tid.

Jeg skal også have mig en plan for min kost - min hidtidige casual tilgang fungerer ikke for mig pt. Jeg overvejer at lade mig inspirere af Dave Tate Projektet på Elitefts.com Hvad end det bliver, så er det væsentlige, at der jeg har noget solidt at læne mig opad. Dog tror jeg stadig ikke jeg gider at veje og tælle kcal.

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Diæt

Rask morgengåtur a 45 minutter. Døjer lidt med nogle vabler :dry: Men ellers skønt vejr og humør under turen.

Herefter

Hviledag 2 & massage. I morgen skal der trænes - gerne med en vis intensitet.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag formiddag:

SommerSplit 3+3

Bryst/Triceps

Bænk

10@50

8@80

2@120

3@120

3@120

5@110

4@110

10@90

....3@120 og 5@110 - det kan jeg ikke klage over :smile:

Decline DB Press

10@37½

9@37½

6@37½

...2 sæt var nok åbenbart

Incline DB Press

6@42½ dropset 6@27½

5@42½ dropset 5@27½

prøvede at Tate Presse lidt herefter. Men det var jeg ikke så god til.

Dips SS1

10@BW

8@BW

Rope Pushdowns SS1

15@40

3@75

Så var der udsolgt. God omgang dropsetdiscoinferno :cool: Sikkert ongo-bongo, men det føltes nu fedt. Gad ikke cardio efter vægtene - så det må blive senere, hvis det skal være idag. Gåturen imorges blev også droppet - pga vabler på hælene og et lille gnavesår på indesiden af låret. Tyndt øl. ....jeg må hellere finde på noget i løbet af dagen idag....

Diætnote: Jeg har bestilt John Berardi's 'Precision Nutrition System' hjem fra USA. Så må jeg bare håbe at det kan bruges til noget.

Link to comment
Share on other sites

Hej jhax!

Sig mig, du har taget på den sidste måneds tid?

Er dit mål med træningen, at styre din kropsvægt, eller ønsker du at bygge muskelmasse?

Din brysttræning mangler ihvertfald ikke styrke! Jeg håber at din nye programstruktur vil virke for dig, bare du ikke træner failuretræning hver gang. Så bliver det hårdt for kroppen - men det ved du helt sikkert.

John Berardi's 'Precision Nutrition System'

Jeg er spændt på at høre nærmere, som Flexi!

Rigtig god dag!

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: efter arbejde og en lur

SommerSplit 3+3

Ryg/Biceps

Pullups

7@BW

6@BW

6@BW

...ikke imponerende

Dødløft

10@40

10@100

5@140

1½@180 ...kunne ikke holde stangen - Savnede DBM, Ares og en god spand kridt

5@140

5@140

5@140

Pulls to Chest - CG Neu

8@100

5@110

5@110

:devil:

BOR

1@100 pfffttt..

7@80

7@80

....the mama of all bitches :4whip: denne øvelse hader mine guts :dry:

Body Rows

10@BW

12@BW

Rear Laterals SS1

8@11

12@11

DB Curl SS1 - venstre arm

x@22

6@22

Cardio

Elipse 10 min. De længste to cardio-minutter i laaaang tid.

----

Tung træning - gik ok. Jeg døjer med lidt af en sommerforkølelse :cold: Hvilket bl.a. betyder at jeg sov uroligt i nat og generelt har været ret energiforladt idag... Men jeg fik da trænet, endda med en smule cardio, selvom det var det sidste jeg gad. Det må være godkendt.

----

FLexi ->> www.precisionnutrition.com

Jeg ved ikke så meget om det endnu, men Berardi er bl.a. kendt fra T-Nation. Senest har han profileret sig med hans arbejde med Dave Tate - Dave Tate Project... Det kan du læse om på T-Nation hvis det er. Jeg skal nok fortælle om det, når jeg engang har modtaget det og taget det ibrug.

YUP - fremgang i kongeøvelsen - så bliver det ikke bedre jo :bigsmile:

Taurus ->> Hej Taurus :smile:

Mit oprindelige mål var at smide en masse kg, men så blev jeg knæskadet og med udsigten til ikke at kunne spille kampe i efteråret led motivationen et knæk. Så diæten røg på stand by, og træningsvolumen blev skruet op. Det var som sådan ikke meningen at jeg skulle stige helt vildt i vægt - det skete bare. Forhåbenligt spiller kreatinen her en 'positiv' rolle. Det er ihf ikke blæver det hele.

Jeg er så småt ved at have generet motivation og vilje til mere diæt nu, og kosten er også rettet en del ind igen. Lige netop nu, så jeg gerne at jeg steg i fat free mass og rev lidt fedt af samtidig. Efter ferien, ultimo juli, så skal der skæres palmin af skelettet.

Sålænge jeg får trænet, så går det nok at jeg er målsætningsrundtosset. Om end det ikke er skide smart. Jeg kan måske ende med at føle at der ikke sker noget overhovedet. Jeg burde unde mig selv, at opnå et ordentligt cut. Det er noget jeg endnu ikke har opnået. Min krop elsker bare berlinere og kakaomælk.

Mht failure... hmm.. nogle gange ligger jeg generelt nok mere en ½ el 1 rep fra failure end de anbefalede 2 reps. Men ellers synes jeg jeg har været ok velovervejet i mine progressioner gennem tiden. Frem til ferien gælder det bare om at køre mig selv ned igennem gulvet. Så bliver lidt mere tænksom træning derefter igen.

...og som jeg skrev til flexi, så skal jeg nok fortælle mere om det kost-system-halløjs jeg har bestilt, så snart jeg ved mere...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: efter arbejde og en lur

1½@180 ...kunne ikke holde stangen - Savnede DBM, Ares og en god spand kridt

Hell no - jeg holder ikke din stang! :laugh:

Ellers fedt, at dit knæ ikke brokkede sig ved dødløft! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen:

Diæt

Gåtur ca 35 min. Fantastisk solskin - med New Order, M Jackson og Debussy

efter a-mad, små sen træning:

SommerSplit 3+3

Ben/Skulder Mave

Front SQ

20@20

16@50

3@70 - kunne ikke få den skæve lortestang til at ligge ordentligt

....må hellere tage en shirt på - det andet gør for ondt

SQ

12@70 ...værkede lidt

10@70 ...gjorde ikke ondt - men lyden var tilbage - klik klik klik

Bulgarian Split SQ - Venstre

5@20

10@20

8@20

Bradford Presses

x@20

x@30

10@30

10@30

Seated DB Press

8@24

6@36

6@36

Laterals SS1

10@14

12@14

12@14

Leg Raises SS1

12@BW

12@BW

..gjorde lidt ondt i delts :dry:

Lean Away Laterals SS2

10@10

12@10

Crunches SS2

15@BW

15@BW

Skrå mave maskine

12@100

12@100

Cable Crunches

15@60

15@75

----

Rodet, usammenhængende og mangel på intensitet. Mave og ben er så ukonditionerede at disse grupper sikkert har fået fin udbytte alligevel. All in all er det dog en OK dag. Det går ikke vildt stærkt, men jeg fornemmer at der er fremgang mht knæet, til trods for at det godt nok klikkede idag. Det hjælper lidt at jeg anvender en knækoger (note to self: tag dem med der skal kødløftes på rygdage)

DBM -> :laugh: Ja, det var helt cool. Der var dog rimelig høj musik - så lavede det lyde havde jeg ikke kunne høre det.

Ess-> Jeg fatter det ikke.... eller det vil sige - jeg er så småt ved at være der. Det er jo ikke noget nyt. Pullups og BOR - når det kommer til The Real McCoy, så er min ryg kun til Britney :nonono: Men når jeg kan tør-tæske bænken til at æde flere kiks , så kan jeg vel det samme i B.O.R?!?

post-2973-1152217659_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Hviledag

Zip, Zilch, & nothing - lige bortset fra et par mexikanske bajere. Fik dog hentet mit kostprogram på UPS-terminalen i Glostrup :4thumbup:

Lørdag aften:

SommerSplit 3+3

Tits n' Abs :cool:

Low Incline DB Bench

20@24

15@34

3@55

3@55

2½@55

Yeeeah BABY :devil:

Incline Bench WG

12@75

x@75

11@75

..semi slow reps

Dips - SS1

12@BW

14@BW

Peck Deck - nautilus - SS1

12@80

12@80

Pullovers DB incline - SS2

10@34

12@34

Cable Cross - SS2

x@20

12@20

Leg Raises

12@BW

12@BW

12@BW

Crunches

15@BW

12@BW

12@BW

....plus lidt andet abs

-----

Super lækker træning. Temmeligt FLEX Magazine - men hey :superman:

Diætnote: Jeg er gået i gang med at praktiserer Berardi's Precision Nutrition. Det kommer til at medføre en del ændringer i min hverdag. Idag har jeg været ude og købe en bordgrill, noget tupperware, maget kød, grøntsager, frugter, hørfrø og andet godt. Hvis ikke jeg taber mig markant på det her gejl, så er Jorden flad. Jeg ender med at være mere DBM end DBM :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag formiddag:

SommerSplit 3+3

Ryg/Biceps

Lat Pulldown

8@70

10@80

8@90

5@100

5@100

5@100 drop 8@80

T-Bar

12@60

12@60

8@75

6@85

DB Rows

3@62½

3@62½

9@46

Rear laterals - supported

10@11

10@11

8@11 supersetted med nogle face pulls forinden.

Hammerculs DB - venstre

8@26

8@26

...en lille smule andet til v.gun

----

Fin træning med nogle gode tunge løft :firebounce: Sprang som sædvanlig cardio'en over :blush: Jeg bilder mig altid ind at jeg kan klare det, senere samme dag - eller dagen efter :4slap: maskine-cardio er fandeme også kedeligt :4pooh: Well i det mindste får mullerne tæsk :4boxing:

Et stemningsbillede fra Gladiator Gym

post-2973-1152442417_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Diætnote: Jeg er gået i gang med at praktiserer Berardi's Precision Nutrition. Det kommer til at medføre en del ændringer i min hverdag. Idag har jeg været ude og købe en bordgrill, noget tupperware, maget kød, grøntsager, frugter, hørfrø og andet godt. Hvis ikke jeg taber mig markant på det her gejl, så er Jorden flad. Jeg ender med at være mere DBM end DBM
:blink: ? :laugh:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share