A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Mandag, efter arb og morfar:

SommerSplit 3+3

Ben/Skulder

Front SQ Knee Wrap på venstre

10@35

7@75

5@75

5@75

5@95

5@95

3@95

3@95

...det var høj musik på anlægget, så hvis knæet klikkede ku jeg ikke høre det. Vildt fedt at kunne køre en benøvelse med lidt vægt på. Jeg bruger helt sikkert wrap igen næste gang :devil:

Bulgarian Split SQ - Venstre

8@20

8@20

10@20

Leg extension - venstre

12@5

12@5

12@5

...lavest mulige vægt - men jeg kunne køre øvelsen :w00t:

Military

x@20

5@60

1@85

3@80

2@80

2@80

herefter supersettet med Laterals

8@60 + 10@10

8@60 + 10@10

...talte forkert, og kom derved til at lave et par PR's :laugh: troede jeg havde 50/75/70 på, men havde 60/85/80.

Standing Leg Curls

10@20

10@20

----

Faldt i snak med Kent. Alt for meget snak - alt for lidt action. Meget hyggeligt dog.

Burde vel have haft noget læg-værk med, som minimum (for slet ikke at tale om kardio :blush: )

Front Squatten, leg ext, og mili'en var dog det hele værd idag :w00t:

Diætnote: Det går fint med berardi-diæten. Jeg havde sågar tupperware med på job idag. Jeg følger deres anbefalinger - quick start kalder de det. Det er nok ikke helt nok til mig - jeg vågnede ihf kl 04 ca og var monster sulten. Så gik jeg ud i køkkenet og kværnede en bøtte fromage frais med lidt sød i - så tilbage i seng.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagmorgen:

Diæt

Gåtur - ca 45 min. Tom mave - lige bortset fra et par effedrinetabs krydret med Miles Davis og den forhenværende mrs Lance Armstrong. Kom til at savne min gamle elguitar helt afsindigt :cry:

herefter

Hviledag

3 dage on, 1 off og forfra - det spiller meget godt :smile:

----

Flexi:

Yiiiir - a FriiiiiiiiiiK :4flex:

Hvis jeg bare opnår et decent cut for once. Så bliver jeg meget tilfreds (se lige bort fra at man jo aldrig bliver tilfreds) Min form pt er dog allerede ok, synes jeg. Jeg synes at den er bedre end længe set :smile: Hvis ikke lige det var for et sløjt knæ og en ringe kondi - så ville jeg være overordentligt tilfreds med tingenes tilstand.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag morgen:

Diæt

Hoppede i skoene, sædvanligvis med tom mave. Men endte med at walk'e direkte ned i Netto og i Føtex for at handle diætmad? Tæller det som fedtforbrænding :laugh::laugh: ?

SommerSplit 3+3 Med Docholliday i IK99

Bryst/Triceps

Bænk

x@60

6@90

1@110

0@140 ...liiiige ved

0@140 - gik tilbage til en fuser, tsk tsk

2@120

2@120

2@120

3@120

5@110

6@110

...Dejlig tung bænk - lidt hård for især venstre skulder dog. Simon mener at jeg skal arbejde med opspændet - den tager jeg nok til mig.

DB Bænk

4@51

4½@51 + 10@26 drop

Incline DB Press

12@34

9@34

10@34

Dips

12@BW

----

Ja, det var jo ikke mange øvelser jeg kom igennem idag. Megen snak og lille volumen :cool: Men tungt - det var det. Det var ligegodt satans så tæt jeg var på de 140 - føler jeg i hvert fald. Er meget fristet til at give det et forsøg til, før deload...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen:

Diæt

Rask gåtur a 30-40 minutter - tog bilen ud til brøndbyskoven og fes rundt mellem træerne. Dejligt at komme en lille tur i skoven faktisk :smile:

Torsdag formiddag:

SommerSplit 3+3

Back/Hamstring/Biceps

Dødløft

10@50

5@100

10@150

1@210

1@220

2@180

...lækkert med godt udstyr (altså stang skiver og gulv - ikke bælte eller dragt - og kridt.

Pullups

8@BW

8@BW

8@BW

Chins

8@BW

Chins CG Neutral

2-3 sæt af 6-9 reps - la la

Leg Curls

5@40

...føltes som om 1 sæt var nok

Curls - venstre

en rodet affære...

---

Endnu et pas i IK99 - smed et indmeldingspapir i postkassen før jeg entrerede kælderen idag...

Super god omgang dødløft idag :devil: Så god, at jeg efterfølgende, faktisk ikke kunne se nogen pointe i at træne resten af øvelserne. Lidt mere blev det da til, trods alt.

---

DJ - :smile: Tak! Men man kan vel dårligt høste ære fra en failure - eller to :wink:(hvilket minder mig at det er piss'irriterende, at den første lige akkurat failede :nonono: )

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

lørdag formiddag:

SommerSplit 3+3

Quad/Bænk/Skulder

Front SQ Knee Wrap på venstre

5@80

10@70

5@100

3@110

...måske endnu en PR med de 110 - men stille og roligt - knæet holder til det åbenbart :bigsmile:

Bænk

x@20

6@70

2@100

2@120

1@140 :devil:

5@110

5@110

[email protected] lidt statisk/negativhalløj på sidste rep.

Leg extension - venstre

10@10

12@10

12@10

..knæet holder fortsat :bigsmile:

Laterals

15@15

12@14

12@14

Alternating Side Press

2xX@22

----

YEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH 140 SÅDAN! Glæden kom ikke rigtigt ud i kælderen - så det gør den nu :superman: Eftersigende en snegl... Fødekædens hemmelige hersker, siger jeg til det!!!

Nu står den så småt på en uges deload/dekonditionering/lazyassingentræning. Det skal nok blive godt for både krop og motivation. Så håber jeg bare at jeg ikke lægger mig for meget ud i ferien :cool:

---

ps. tak for alle jeres kommentarer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fedt, at dit knæ ikke brokker sig!! :smile: Måske det har haft godt at fodboldpausen?? Gør dig nu den tjeneste at holde lidt igen med de søde sager i ferien... ellers sender jeg JB efter dig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Split 3+3 Første dag af nyt program

Bryst/Triceps/(mave) 12 reps

Low Incline DB Bench

15@26

12@34

12@34

9@34

10@34

Incline Bench WG

4@82½

10@72½

10@72½

Incline DB Pullovers - SS1

12@26

12@26

Incline DB Pullovers - SS1

12@20

12@20

Dips

12@BW

12@BW

----

Hjemme fra ferie igen - 7 dage uden træning.

Har haft hovedpine det meste af idag - også da jeg tog afsted til træning - den var værre og suppleret med kvalme, da jeg tog derfra igen . Jeg sprang en del af passet over - bl.a. kan jeg ikke træne mave i den tilstand. Så meget rygrad, kan jeg desværre ikke prale med.

----

Nyt program:

dag1:bryst-triceps-mave/hård

dag2:ryg-hamstring-biceps

dag3:quads-skuldre-læg-mave/let

dag4:pause

dag5:bryst-triceps-mave/hård

dag6:ryg-hamstring-biceps

dag7:quads-skuldre-læg-mave/let

dag8:pause

Strukturmæssigt meget som det forrige, men alligevel lidt anderledes.

Cardio bliver ikke programlagt - jeg efterlevet det alligevel sjældent. Øvelserne og antallet af work set, er derimod fastlagte. Dem orker jeg bare ikke at skrive nu.

Da jeg ikke spiller bold pt, smadrer jeg igennem på vægtene istedet.

Diætnote: Ferien har absolut ikke været præget af sund kost :4mewantfood: Jeg handler ind i morgen - så står den på low carb tilgang igen :devil: ned i vægt - ned i vægt - ned i vægt - ned i vægt - ned i vægt - ned i vægt - ned i vægt :nono:

----

flexi - thx :smile:

dbm - mission failed :blush: knæet har haft godt af det 4 sure - men det kan stadig ik spille bold :dry: men hvis bare låret mv. kan trænes op, så er der alligevel en del at være glad for.

taurus - Ja, man kan jo ikke se det hele. Men tak. Sjovt du siger det iø., for jeg har ALTID selv syntes at det netop var her jeg manglede styrke. Måske er jeg kommet lidt efter det, tilgengæld synes jeg stadig massen udebliver.

Link to comment
Share on other sites

Hej jhax!

Godt at se dig tilbage igen, dog synes jeg det er lidt synd at starte ud med at gå rundt med sådan et hovede - håber du har det bedre i dag!

Du ER stærk i bænkpres, - uden diskussion!

Manglen på hypertrofirespons kan måske indhentes ved højere reps (8-15) i en kortere periode, råstyrken har du jo.

Tingene følges desværre sjældent ad, en kontinuerlig styrkefremgang giver ikke en kontinuerlig masse fremgang. Min massefremgang kommer mellem plateaufaser, hvor jeg kan stå længe med de samme mål og pludselig siger "PUF"! (måske unormalt?)

Hilsen

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Split 3+3 mandag 2115-2200

Ryg/Hamstrings/Biceps 12 reps

Pullups

6@BW

6@BW

5@BW

5@BW

..prøvede at få dem til at sidde godt, hvilket betød at det blev noget sejt lort - 5 reps - pffffffffft!!!

BOR

12@60

8@60

12@50

12@50

...som altid svagt - men hold kæft i helvede hvor 12 reps brænder :devil: Hader det lort!

Pulls to Chest CG sku ha' været Seated Rows, men den var i stykker

8@70

12@70

12@65

Rear Laterals - Supported - SS1

12@6

12@6

12@6

Face Pulls - SS1

12@20

12@20

12@20

Lying Leg Curls

12@15

12@20

12@25

Over Head Curls

12@25

12@25

12@25

Standing Leg Curls

12@15

12@15

...skippede sidste sæt, da knæet var lidt hmmm....

----

PUMP n' Burns :firebounce: Mange sæt og reps på kort tid - damn - det er jeg slet ikke vant til mere. Det var nødvendigt, eftersom jeg kom så sent afsted idag. Det gik fint nok. Om end kiloene var lidt pinlige :blush:

Under træningen kom jeg i tanke om. at det måske nok kan blive problematisk at træne henholdsvis hams og quads i efterfølgende dage?!? :raisebrow:

-----

Taurus -> Ja, jeg tror du har ret. Derfor har jeg også tænkt mig at tage en periode med flere reps, end længe. Det bliver nok nogle uger med 12 efterfulgt af par med 10, så måske 6 - eller tilbage til 12. +12 vil jeg helst ikke give mig i kast med. Det må være for satanister og andet kryb :bigsmile: Jeg husker tydeligt mine 20@100 i SQ for tid tilbage - den slags er jo ren masochisme.

Unormalt - det tror jeg bestemt ikke. Sådan er det jo med alt her i kosmos ( eller i danmark i hvert fald ) Om det så er negative el. positive problemer, såsom defekte hvidevarer og utidige jobtilbud - det klumper sig altid sammen. Mine styrkegains kommer som regel også i ryk - og jeg er ret sikker på at massen gør det samme. Det ryk må så gerne komme NU :laugh:

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag tidlig eftermiddag:

Split 3+3

Quads/Skuldre/Læg/mave(let) 12 reps

Front SQ med knee wrap

5@60

5x5@75

...5kg ekstra på stangen, hver uge

Leg extension - venstre

12@10

12@10

12@7½

12@7½

Seated Laterals

12@8½

12@8½

12@8½

OH Press - 3 stages ...T-nation - man shoulders

12/12/4@30

12/8/0@30

0/0/12@30 + 5 hele reps

...lavere vægt næste gang.

Standing Calf Raises

12@50

12@50

12@50

Lean Away Laterals

10@15

12@10

12@7½

...fungerede bedst med 7½

Seated Calf Raises

12@15

12@20

12@30

Cable Crunches

12@55

12@55

12@55

----

Fint pas - tog mange af øvelserne ind i mellem hinanden a la supersets. Var noget stenet pga allergi, og fordi jeg ikke har sovet specielt - er blevet godt og grundigt solskoldet på 2300-Strandpark igår. Hvilket jeg bestemt også kunne mærke da jeg trænede i går aftes. Så nu har jeg haft træne pas, som bestemt ikke har været udført under optimale forhold. Men jeg får trænet - og det er godt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

Hvile

Torsdag middag:

Split 3+3

Bryst/(Triceps)/mave 12 reps

Bench

x@40

x@80

5@100

3@120

3@120 ...GRIND :dry:

Dumbell Bench

12@30

12@30

12@30

Steep Incline DB Bench

12@21

12@21*

12@21*

12@21*

* avs i venstre skulder :dry:

Peck Deck Nautilus

12@70

12@70

12@70

Leg Raises

12@BW

12@BW

12@BW

12@BW Knaldede min bare fod ned en skarp metalkant på sidste rep, det gjorde lidt nas og det begyndte at bløde lidt rigeligt :crazy: Ikke så smart at lege i det stativ med klipklappere på - alternativ failure-rep :tongue:

Incline Crunches

15@BW

15@BW

Cable Crunches

15@60

12@75

plus noget la la...

----

Super træning - lige bortset fra det med foden. Skippede triceps - armene er for store, eller gøglerpattøjet for småt?! Well triceps droppet idag ihf.

Link to comment
Share on other sites

Super træning - lige bortset fra det med foden. Skippede triceps - armene er for store, eller gøglerpattøjet for småt?! Well triceps droppet idag ihf.

Luksus dyr! :annoyed:

Fed træning ellers! :4thumbup:

Vi må snart finde på noget fællestræning - ved godt vi havde snakket om denne uge, men det har ikke helt hængt sammen for mig med arbejde osv. Håber en af de næste par uger kan gi os en lejlighed..

Link to comment
Share on other sites

Torsdag aften:

Cardio

MTB: ca. 2 timer 10 minutter - 30 km i Vestamagers naturområder. Min makker punkterede desværre ca halvvejs og da ingen af os havde noget grej med, måtte han gå 7km, for at komme til Kongelundsvejen, som var den nærmeste, for et pick up. Så det tog lige minimum en time mere end beregnet for os.

Jeg har købt en ny bike idag - en Ghost . Det er nice med nyt legetøj. Så kan man lave noget fin cardio uden af det er røvsygt. Sweet :cool:

---

Flexi:

Vi er i den samme båd. Derfor har jeg ikke fulgt op på det selv. De næste par uger lyder fornuftigt - det må vi sku lige finde ud af, sku :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag: 1830-2000 i IK99

Split 3+3

Ryg/Hamstrings/Biceps 12 reps

Dødløft

...opvarming med lettere løft

5x5@160

...sku gerne smide 5 ekstra på i en håndfuld uger - men volumen er lidt hårdere end forventet.

Lat Pulls

12@55

12@55

12@65

12@65 ...for tungt

DB Rows

12@34

12@34

12@34

Body Rows

10@BW

8@BW

7@BW

6@BW

Lying Leg Curls

3x12@15(tror jeg)

Curls - foroverbøjede arnie.drenge - kun venstre

6@21

6@21

6@21 + et drop af X

----

Fin træning - hyggeligt med så mange mol'ere i den lufttomme drypsvedshule.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Lørdag eftermiddag:

Split 3+3

Quads/Skuldre/Læg/(mave(let)) 12 reps

Hack SQ

12@40

12@80

5½@120 ..sad fast i hullet

0@120 ..prøvede at skyde den op fra hullet

12@80 ..og op fra hullet kom den så

45' Leg Press - venstre ben

12@40

12@80

12@80

Bulgarian Split SQ - DB

2@42

6@42

3@42 ..sejlede rundt

Standing DB Press

12@21

Seated DB Press

12@30

6@36

6@36

Bradford Press - seated

10@30

10@30

10@30

Laterals

10@10

10@10

10@10*

* pre ex med 10@7 front raises - korte pauser

Standing Calf Raises

12@70

12@80

12@90

Seated Calf Raises

12@45

Laterals Nautilus

2 lallesæt af 120

----

Var rigtigt længe om at komme afsted - efter at have ordnet noget haveværk med la familia - men det var godt da jeg først kom derned.

Skippede maven pga en omgang autentisk DOMS - der er vist et lige så sjældent fænomen, som en total solformørkelse :laugh:

I al hemmelig kan jeg afsløre at dette nok blive mit sidste 3+3 pas for nuværende, for jeg tror at jeg er blevet hooked på noget wsb 4 skinny bastards. Det ovenstående billeder viser vist også at jeg passer profilen :cool: Nu skal jeg bare lige have sat mig ordentligt ind i det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share