A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Aftenen bød på et besøg i IK99 - long time no see.

Nåede kun at DL'e og Bænke. Tilgengæld noget jeg at brænde min lænd helt og aldeles af - så godt at jeg ikke engang kan gå ordentligt nu. Håber at jeg har det bedre når jeg vågner i morgen tidlig. Men jeg er rimelig sikker på, at jeg komme til at kunne mærke det her i noget tid.

DL:

lidt opvarmning med DB's og 160 og 200

1@240 - GRIND

6@200

Bænk:

lidt opvarming med 80-90

4@140

3@140

3@140

2xX@120

...og nu ud i et varmt karbad - og så i seng.

Link to comment
Share on other sites

Bænk, Pulls to Chest, Dips, Rear Laterals, Supp. Rows, Laterals...

Jeg har været mere eller mindre underdrejet i denne uge - først maveproblemer i et par dage, derefter en smadret ryg. Derfor har jeg kun fået trænet tirsdag og så lidt idag -et enkelt el 2 sæt i ovenstående øvelser. Bortset fra 15@105 i bænken - så var det meget afslappet.

Takket være et par besøg hos min personlige kiropraktor - Rall - så har lænden det nu MEGET bedre. Øvelser, et par knæk og så tid og heling.

I næste vil jeg langsomt forsøge at øge intensiteten og øvelsevalget og så se hvordan det går - men dødløft er ikke på programmet de næste par måneder. Det bliver formentligt 3 x fullbody (ikke fight the fat)

Diæten er ikke på standby - men jeg har behov for at jeg lige prøver noget lidt andet end zero carbs - så næste uge vil jeg 'blot' spise clean food (Ja, ja - det burde jo være det altid var på menuen) Derefter skruer jeg igen op for showet ( = skruer ned for kcal)

Link to comment
Share on other sites

Bryst og lidt skulder - stille og roligt

Bænk

10@60

x@70

x@90

x@110

4@140

0@162½

1@160 - klods

DB Bænk - tre vinkler

et trippel sæt med 41kg

Chest Dips

3 løse sæt

Laterals

2 løse sæt med 14 kg - supersættet med dips'ne

-------------

Ja, så blev der ligefrem trænet.

TUN-> Thx :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
KOOOOOOOOOOOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BB!4eva! BB!

Enig.

Link to comment
Share on other sites

TAK for røvlosset - det gjorde godt :ninja:

lørdag 20-10 ca 930:

2 bløde cirkler med lette vægte + lidt mckenzie + lidt udstrækning.

------------

Status

Nu er det ca. 8 siden jeg startede med diætsjov, var i gang i 6 uger og har holdt pause i 2.

Ryggen er ved at være næsten normal igen. Skønt. Så nu skal jeg se at komme i gang med noget oprigtig BB! igen. Dog vil jeg stadig være lidt varsom med ryggen og som tidligere nævnt, så vil DL og lign. ikke indgå i træningen i lang tid fremover. Jeg har alligevel også for meget glutes og trapz (echo) Så det er nok kun godt.

Starter diæten op igen fra på mandag - og med et nyt program (for resten af 2007) også:

Monday/efter job : Chest heavy + abs + rotator cuff

3 Øvelser og 2 øvelser. 3-8 reps 4-6 sæt

Tuesday/efter job: Back heavy + Alactic/Interval

- 4 Øvelser - 3-8 reps 4-6 sæt

Wednesday: OFF

Thursday/morgen: Lactate-inducing workout, then 20-30 minutes low-intensity ESW

Friday/efter job: Shoulders and Arms (heavy) + rotator cuff

3 Øvelser og 2 øvelser. 3-8 reps 4-6 sæt

Saturday/morgen: Lactate-inducing workout, then 20-30 minutes low-intensity ESW

Sunday: OFF

--------

Har tænkt mig at planlægge/lave et program for de enkelte dages forskellige pas - så der slet ikke bliver plads til slendrian. Og de bliver formentligt også logget, da af en eller anden grund helt overordnet er en motivationsfaktor for træningen.

For tiden går jeg og tænker på at jeg måske skal til at tage velvære-elementet ved træning lidt mere alvorligt end tidligere. Jeg er efterhånden ved at blive så usmidig og stiv i kroppen at det virkelig er småtræls. Måske jeg skulle dyrke noget Magnificent Mobility - eller noget i den retning. Dunno. Ellers skulle jeg måske bare begynde til noget yoga ligesom Maxpowers. Kondien skal også i vejret - eller rettere - lige nu har jeg slet ingen kondi overhovedet, og det skal der laves om på. Men det tror jeg der bliver rykket på, når jeg går i gang med det kommende program.

Link to comment
Share on other sites

YOGA????? Nu stopper festen altså prins Power!

Du kan ligeså godt lade slendrian indgå i dit program. Du kommer alligevel til at fede den indimellem - you know it! Man skal sætte mål der er opnåelige og rationelle :superman:

Bare rolig - Jens ER talt til fornuft! :smile:

Link to comment
Share on other sites

YOGA????? Nu stopper festen altså prins Power!

Du kan ligeså godt lade slendrian indgå i dit program. Du kommer alligevel til at fede den indimellem - you know it! Man skal sætte mål der er opnåelige og rationelle :superman:

Ja, det er jeg enig i. Sætningen var vist ikke helt gennemtænkt - og så tror jeg bortset fra det også at slendrian betyder noget andet i din verden, end i min. Du er jo lidt mere disciplineret om man vil. Tanken var mest, at jeg forsøge at komme udenom den tilbøjelighed der gør at jeg hyppigt feder den, når ikke der foreligger en konkret plan.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jeg enig i. Sætningen var vist ikke helt gennemtænkt - og så tror jeg bortset fra det også at slendrian betyder noget andet i din verden, end i min. Du er jo lidt mere disciplineret om man vil. Tanken var mest, at jeg forsøge at komme udenom den tilbøjelighed der gør at jeg hyppigt feder den, når ikke der foreligger en konkret plan.

Du er jo bare ikke nået dertil i dit liv, hvor du syntes det er nødvendigt at gøre noget seriøst ved dine kropslige drømme.

Du bliver ved med at snakke om det, men får det ikke gjort.

Så simpelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo bare ikke nået dertil i dit liv, hvor du syntes det er nødvendigt at gøre noget seriøst ved dine kropslige drømme.

Du bliver ved med at snakke om det, men får det ikke gjort.

Så simpelt er det.

Interessant at du siger det. Tidligere idag sad jeg og læste på bl.a. denne blog - http://leanbodyquest.blogspot.com/

Han har skrevet følgende på PN-foraet:

1. Attitude reigns supreme. You will never succeed if you have an attitude or mindset of deprivation, of temporary sacrifice, or of "I can't". This is the most important rule of all, by far. You need to be on board with what you're doing, 100%. Sure, there will be tough times. But if you're miserable, you'll never succeed. Take the time to learn how to enjoy this process.

2. The "no liquid calories" rule. This was also huge. Just by limiting beverages to black coffee, tea, unsweetened iced tea, water, and seltzer water, it would probably be enough, for many people, to lose some weight without doing anything else.

3. Stop using carbohydrate "handles". In america, sandwiches are king. Everything is a friggin sandwich. Breakfast, lunch, dinner, sandwiches, hoagies, wraps. They're just handles for delivering the contents. Switch to a knife and fork instead, and you'll also end up staying away from deli meats and other low quality sandwich stuffin'. (Yes, I'm the anti-Jarred. Guess who has a better physique?)

4. Recognize unhealthy eating patterns, and understand why they are there. Recognize comfort eating, depressed eating, etc. Try to deal with your issues in other ways.

5. Eat whole, natural, and organic foods whenever you can.

6. Get all the carbs you can from fruits, vegetables, and beans. Mostly vegetables.

7. Eat a variety and balance of fats, favoring monounsaturated.

8. Don't eat "low fat, low carb, reduced calorie, sugar free, dietetic" versions of stuff. That's just crap trying to be healthy. Eat real, healthy foods.

9. Be open to new foods. Understand that the more you eat healthy foods, the more you will want them. Same goes for unhealthy foods.

10. Skip the "cheat meal". Occasionally, you'll eat some crap. No need to plan it in every week. The more infrequent, the better. If you're planning and looking forward to it, you're acknowledging that that's the food you really want, not the healthy food you're "making" yourself eat.

11. Don't follow anyone else's rules unless they work for you. So many people get hung up not knowing who to believe or what works. If it sounds good to you, try it! Keep evaluating, changing, and trying new things.

Link to comment
Share on other sites

A clean start - The AntiDiet

Chest Heavy + abs + rotator Uge 1

Bench

10@20

10@50

9@125 :cool:

6@125

5@125

4@125

5@130

4@130

Chest Dips

10@BW

10@BW

10@BW

10@BW

...hård for trisse-tilhæftningerne

Incline DB Prss

8@41

5½@41

4@41

4@41

...max afbrændt

efterfulgt af

2 runder af Incline Crunches(BW) og 2 forskellige Rotator øvelser + statisk stræk af pecs.

Supps:

During

10g Glutamin

15g BCAA

Post

10g BCAA

15g Glutamin

1½ scoop Whey Isolat

5g Krea

----------------------------------------------

Så ruller bolden igen og af en eller anden mærkelig grund, så tror jeg sku selv på det. BB! og clean Berardi-orienteret kost.

Føler at jeg har fået en god start idag, selvom jeg i morges vejede noget mere end jeg lige havde forventet.

Vil dagligt plotte min vægt ind i dette her smarte excelark, med grafer og 5-dages statistik :

weight_tracker.xls

Link to comment
Share on other sites

Back Heavy + Alactic Uge 1

lidt hypers

Seated Rows

x@54

4x8@114

Pullups

5x3@BW

Chins

3x5@BW

Plæneklipper

2x6@100

Rear Laterals

15@12

3x12@16

Efterfulgt af

C2 Alactic

2 min opvarm

5 x 30 sek. intervaller m ad hoc pauser.

------------

Presset program - måtte skynde mig ned i gymmet efter job. Lige nu sidder jeg og forsøger at svede lidt af, før jeg skal ind og spise og så afsted til en generalforsamling.

Der er dømt spændende aften i ejerforeningens seniorfællesskab :sleeping: Anyways - God træning idag!!! En udfordring er det åbenbart at få spist nok - når man altså spiser velopdragent. At hullerne i mellem måltiderne bl.a. ikke bliver for store....

Link to comment
Share on other sites

Så er det tid til BB! igen! Gi' den gas :superman: Angående for store huller mellem de lødige måltider - brug bcaa! Det er glimrende til at overleve på indtil det næste måltid (ikke fordi det mætter, men sætter i det mindste kroppen ud af den katabolske tilstand)!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Det er kraftedeme stærkt!

Hey mayn, nu ikke så flabet.....

Så er det tid til BB! igen! Gi' den gas Angående for store huller mellem de lødige måltider - brug bcaa! Det er glimrende til at overleve på indtil det næste måltid (ikke fordi det mætter, men sætter i det mindste kroppen ud af den katabolske tilstand)!

Yiirr - gu er det! BB! Reloaded = Doms Hardcore :devil:

BCAA.... Ja, det er ikke det at jeg ikke har nok af det. Det er mere at huske det. Måske synes jeg også at der lidt halv ulækkert. Lidt ligesom en flad shake fx - eller det der er dårligere. Men selvfølgelig, det går til et godt formål :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share