MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Faldt over denne artikel om en kvindes første møde med styrketræning.

Den er gammel, men faktisk ret morsom.

Dagens finurlige lille opdagelse var på vaske-etiketten eller hvad sådan en nu hedder i mine bukser. Nederst på denne med store røde typer stod der advarende:

KEEP AWAY FROM FIRE

Nååååå, tusind tak for den info. Det var godt nok også lige ved at de var røget på grillen i går. Kogende kviksølv eller stærk svovlsyre sker der intet ved, men ild, det kan de dælme ik' tåle. :laugh:

Hahaha... lyder sku lidt tosset.

Godt du fik løbet dit DHL :4thumbup:

Er det PR på 5 km for dig eller hva? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha... lyder sku lidt tosset.

Godt du fik løbet dit DHL :4thumbup:

Er det PR på 5 km for dig eller hva? :bigsmile:

Nej, det er bestemt ikke PR. De 3x5km (inkl DHL'en) jeg har løbet i år har ligget lige omkring de 27 min. Sådan lige på stående fod kan jeg ikke huske min 5km PR, men den er i hvert fald under 25min. Hvor meget står hjemme i den store excel-log. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er bestemt ikke PR. De 3x5km (inkl DHL'en) jeg har løbet i år har ligget lige omkring de 27 min. Sådan lige på stående fod kan jeg ikke huske min 5km PR, men den er i hvert fald under 25min. Hvor meget står hjemme i den store excel-log. :wink:

Okay, cool :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvem skulle nu have troet, at Maxiebon var blevet løber...Flot ellers med din DHL tur...Især taget i betragtning af, at du jo dybest set ikke kan fordrage den form for sport.. :tongue: Og jo jeg følger stadig med. :blush:

Jeg er aldeles ikke "løber" :gal: men det hænder da at jeg får begivet mig ud i denne mystiske og uforståelige motionsform.

Måske det bunder i at jeg basalt set ser løb (og gang for den sags skyld) som temmelig ineffektive transportformer. Den hastighed jeg gerne vil løbe med er helt urealistisk på de her afstande (5-10km), og så ender det mere eller mindre som en langtrukken og kedelig lidelsesfærd, der primært handler om kontinuerligt at minde sig selv om ikke at stoppe.

Så hellere være dødsensfarlig (læs: meget hurtig og eksplosiv) på meget kort afstand :devil:

Godt du er tilbage :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er aldeles ikke "løber" :gal: men det hænder da at jeg får begivet mig ud i denne mystiske og uforståelige motionsform.

Måske det bunder i at jeg basalt set ser løb (og gang for den sags skyld) som temmelig ineffektive transportformer. Den hastighed jeg gerne vil løbe med er helt urealistisk på de her afstande (5-10km), og så ender det mere eller mindre som en langtrukken og kedelig lidelsesfærd, der primært handler om kontinuerligt at minde sig selv om ikke at stoppe.

Så hellere være dødsensfarlig (læs: meget hurtig og eksplosiv) på meget kort afstand :devil:

Godt du er tilbage :flowers:

Hahahahahhaha.. sjov beretning minister.

Du mangler at sætte en smiley ind der ser komplet opgivende og magtesløs ud :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Småting @ Ak Thor

Hop

3x92cm

3x102cm

6x110cm

Rowing Man - uge 1 dag 1 :w00t:

4 x 500m, 90 sek pause

lvl 6 på alle, 300-315 watt

1. 1:44.6

2. 1:44.1

3. 1:43.0

4. 1:43.6

Efter inspiration fra thyge er roningen nu sat i system svarende til Running Man programmet på T-nation. Jeg kører efter "Good shape" programmet, og var så kæk og tag 4 ture i dag selvom programmet kun dikterede 3. Det er variabelt hvor mange dage om ugen man kører det, og jeg vil gøre det sådan indtil videre, at første ugedag er ifølge programmet, og om resten af ugens roning skal være efter program eller lyst det vil jeg lade dagsformen vurdere.

Kettlebell long cycle (clean and jerk)

2 x 5 @ 2x24kg

- puha, tungt.

Mere roning :w00t:

2000m @ lvl 6

7:38.5 PR (med 14 sek)

- så sprang panden også læk :laugh:

Næste mål hedder under 7:30

Intet kostregnskab i dag, men det var ok. :innocent:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Småting @ Ak Thor

Hop

3x92cm

3x102cm

6x110cm

Rowing Man - uge 1 dag 1 :w00t:

4 x 500m, 90 sek pause

lvl 6 på alle, 300-315 watt

1. 1:44.6

2. 1:44.1

3. 1:43.0

4. 1:43.6

Efter inspiration fra thyge er roningen nu sat i system svarende til Running Man programmet på T-nation. Jeg kører efter "Good shape" programmet, og var så kæk og tag 4 ture i dag selvom programmet kun dikterede 3. Det er variabelt hvor mange dage om ugen man kører det, og jeg vil gøre det sådan indtil videre, at første ugedag er ifølge programmet, og om resten af ugens roning skal være efter program eller lyst det vil jeg lade dagsformen vurdere.

Kettlebell long cycle (clean and jerk)

2 x 5 @ 2x24kg

- puha, tungt.

Mere roning :w00t:

2000m @ lvl 6

7:38.5 PR (med 14 sek)

- så sprang panden også læk :laugh:

Næste mål hedder under 7:30

Intet kostregnskab i dag, men det var ok. :innocent:

Hey Jesper.

Fedt du er begyndt at køre på med C2.

Det er vildt fed overall træning, der bare sparker røv på flere parametre.

Keep up the good work, and shut up about your back.

Som Pavel siger: "Another thing I like about kettlebells is the dinosaur factor. They’re just damn nasty and evil. Guys are scared of them!" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den finurlige log. :blink:

Som altid kniber det med kommunikationsdelen i denne log. :w00t: Især for os venligtsindede jyder, som indimellem kommer lidt bagud i loglæsningen... Pludselig er det hele jo på russisk eller vietnamesisk... Forkortelser og smart slang er åbenbart et yndet middel til at få os dødelige til at føle os ahem blonde.. :blush:

Say no more.. just observe... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den finurlige log. :blink:

Som altid kniber det med kommunikationsdelen i denne log. :w00t: Især for os venligtsindede jyder, som indimellem kommer lidt bagud i loglæsningen... Pludselig er det hele jo på russisk eller vietnamesisk... Forkortelser og smart slang er åbenbart et yndet middel til at få os dødelige til at føle os ahem blonde.. :blush:

Say no more.. just observe... :laugh:

Det er et af min logs primære formål at få dig til at leve op til din hårfarve. Det er meget varieret hvor stor indsats det kræver. :tongue:

Loggen er netop designet til at man er nødt til at følge med, eller ryger man i svinget. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er et af min logs primære formål at få dig til at leve op til din hårfarve. Det er meget varieret hvor stor indsats det kræver. :tongue:

Loggen er netop designet til at man er nødt til at følge med, eller ryger man i svinget. :superman:

Nå derfor.... :blush: haha... Ja lidt ligesom 24 timers..... Damn der sker meget på et døgn. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

VL (Vægtløftning) og Crossfit @ Ak Thor (en vægtløfterklub)

... og andet godt fra havet.

Nu med ordforklaringer, video og jeg ve' ik' hva' :w00t:

Burgener warmup

20kg

Ben foran

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 3 @ 80kg

1 x 1 @ 90kg

1 x 1 @ 100kg

1 x 1 @ 110kg

1 x 1 @ 115kg - PR i nyere tid :laugh:

- En klassisk benbøjning med en vægtstang placeret foran hovedet på/over kraveben og skuldre. Også kendt som frontsquat

http://uk.youtube.com/watch?v=XkK9-mnDAy4

Der skulle etableres et max til min SmolovJr-cyklus (det hedder den altså). Det må siges at være ganske udmærket. Mit alltime max er sat for 1½ år siden på 120.

De 115 var en god grinder, og det var lige ved at jeg ikke kunne holde spændet i dunken. :nonono: Op kom den, men bestemt ikke i en lige linje. :laugh:

Jeg sætter max'et i Smolov'en til 112,5 så tallene bliver nogenlunde pæne (og lavere :tongue: )

Træk

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 65kg

1,1,1,0 @ 70kg - starttid 30 sek = hårdt!

1,1,0,1,1,1 @ 75kg - starttid 1 min, superfed runde :superman:

- Den første af de to øvelser i Olympisk Vægtløftning, hvor målet er at få størst mulige vægt over hovedet på strakte arme i én kontinuerlig bevægelse. På engelsk snatch (ligesom filmen)

http://uk.youtube.com/watch?v=z5uAkg8mM1A

Der var masser af kræfter at trække med, især da jeg fik sænket hastigheden lidt på førstehivet (fra gulv til stangen er cirka ved knæet). Til gengæld sad de ikke helt optimalt, så der måtte kæmpes med balancen.

Det er så fed en fornemmelse, når man får den landet i hullet, har helt styr på balancen og ved at man nu bare skal rejse sig op, hvilket sjældent er noget problem. :devil:

Træk fra hæng over knæ

1 x 5 @ 50kg

- for lige at tage lidt lette

Crossfit WOD (Workout Of the Day) - "Elizabeth"

21, 15, 9 reps af

frivend 135lbs ~ 65kg (jeg var flink og rundede op :innocent: )

ring dips -> alm dips i mangel af ringe.

21 reps frivend (ca 4:00)

21 reps dips (ca 1:50)

15 reps frivend (ca 3:50)

15 reps dips (ca 1:20)

9 reps frivend (ca 2:20)

9 reps dips (ca 0:40)

- Samlet tid 14 min

Frivend, også kaldet powerclean http://uk.youtube.com/watch?v=MHYjdi6ERXM

Hvis man ikke kender dips er det bare ærgeligt. :tongue:

Alt om crossfit på http://crossfit.com/

Fy fååån, den var ledere end man lige umiddelbart skulle tro. :crazy:

Jeg troede det ville spare kræfter at lade vægten droppe mellem hver frivend, men det lod jeg være med de sidste stykker, og det var nok bedre. Teknikken har dog uden tvivl lignet lort.

Og nej, jeg er overhovedet ikke i dip-form.

Der stod lidt flere småting på programmet (military, rows og lidt tung Overhead squat), men jeg synes at WOD'en havde dækket det godt, jeg var træt og det skulle ikke blive for sent. :blush:

Concept 2 roning

2000m @ lvl 4, 7:55.0, 209 Watt i snit

Viiiiideo: http://uk.youtube.com/watch?v=dq9dJeqmCHs

Ja, der bliver rykket lidt rundt på mine træningsdage i denne uge, men jeg får da lavet lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med blondinen. Der sker godt nok meget i din log.

Jeg bliver træt bare af at læse om 21 Frivend med 65kg.

Ok tillykke med frontsquatten.. filmen tyder dog på, at du har taget lige lovligt meget sol, siden jeg så dig sidst.

Og så må jeg slå din 2000m i C2 (jeg skal dog lige begynde at ro 2000m først). Jeg bliver lidt inspireret til at prøve jeres Rowman program.

Du glemte i øvrigt at forklare Smolov :cool:

Link to comment
Share on other sites

C27 -> Ja, og jeg blev træt af at udføre dem. Jeg blev bundet fast foran grillen efter DHL-stafet, hvilket forklarer den dybe glød jeg har fået. Du kan nok næppe kende mig igen.

SmolovJr blev ganske rigtigt ikke forklaret i dybden (jeg gad ikke), men hvor fantastisk er det lige at googler man "smolovjr" er første hit en tråd her på mol med link til programmets opbygning? :w00t:

En lille undren: Det lader til at være forskelligt hvor mange ekstra-kg der ryger på anden og tredje runde. :blink: Det første program jeg fandt var det hhv 5 og 7½kg, men nu faldt jeg over et med den dobbelte stigning.

Her til morgen har jeg - ud over at blive meget lang tid på bare at vågne - leget lidt med håndstand med benene i forskellige positioner, strakt lodret (normal), strakt vandret (pænt svær), og forskellige grader af bøjet knæ og hofte. Jeg mangler seriøst meget mave-styrke og kontrol. :crazy:

På et tidspunkt skal jeg gerne kunne hoppe fra Downward dog til "halv" håndstand (håndstand m. bøjet knæ og hofte, så knæene er helt inde ved brystet) og blive dér.

Truth of the day

Småbørn har den perfekte squat-stil. Det er en fornøjelse at se hvor naturligt små poder sætter sig tilbage, holder vægten på hælen og ASS TO THE GRASS uden overhovedet at tænke over det. :laugh:

Det er sgu heldigt ingen har fortalt dem man ikke må gå under parallel.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke forklare mig Smolov, det var af hensyn til visse andre loglæsere, som har svært ved dit vietnamesiske.

Så vidt jeg ved, så stiger du først 7,5kg i Smolov og så 5kg, og så er programmet beregnet til 1RM på mindst 100kg.

Hvis du faldt over et med den dobbelt stigning, så tager det nok udgangspunkt i, at du er en del stærkere og gælder måske ved 1RM på +200kg... eller også er det bare i pund :tongue:

Men Krebsen bliver varm om hjertet, når han hører at du kører Smolov i frontsquat.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share