MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

En revideret opskrift med en smule inspiration fra Per Vers hedder:

Kvart kylling, kvart knækbrød og 2 kvarte kage :4mewantfood:

Ciabatta er jeg efter nøje overvejelser gået væk fra og kaffe bliver aldrig aldrig aldrig en del af DoC. :tongue:

Lyder som en god opskrift - men kaffe har da alle dage været en fasttømret del af DoC? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nå ja, og så nåede jeg lige akkurat i Irma og fik købt begge udgaver af Urtekrams knækbrød og noget fiberdrys. Smager slet ikke tosset det knækkebrot. :4pizza: (jaja, ved godt det er en pizza-smiley, men what the hell)

Se du skal bare lytte til hvad jeg siger :tongue: Det er nemlig så godt deres knækbrødpost-15167-1189680786.gif, så mangler vi bare at lære dig at drikke kaffe :blink:

med venlig hilsen

den yoga dyrkende strømpebruger :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Se du skal bare lytte til hvad jeg siger :tongue: Det er nemlig så godt deres knækbrødpost-15167-1189680786.gif, så mangler vi bare at lære dig at drikke kaffe :blink:

med venlig hilsen

den yoga dyrkende strømpebruger :hippy:

Jo, knækbrødet er helt fint - nogen revolution ift de Wasa varianter jeg havde er det altså ikke, indholdsmæssigt er det meget det samme, og jeg synes bestemt heller ikke de andre smagte ringe. Men udmærket, og det kan da sagtens tænkes jeg holder mig til Urtekrams nu. :smile:

Kaffe... Jeg troede efterhånden min holdning til det sorte stads var slået fast med 7-tommer søm :laugh:

Strømper til yoga... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Mange mennesker i hulen, hvilket medfører at træningen tager liiiidt længere tid.

Burgener warmup

20kg

Træk

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

9 x 1 @ 70kg (og 4x miss)

1 x 3 @ 60kg

- Mærkelig runde. Jeg har lidt for meget tendens til at trække den længere op af lårene end man bør, før andet-hivet for alvor starter - og bøje armene for tidligt. Så er der kortere vej at sætte fart på stangen, og det er skidt. På de løft hvis jeg gjorde det mindre slemt fløj stangen nærmest bare derop. Mangler kun ca 10000 træk siger coach, så har jeg nok styr på det. Hvis jeg også tæller de lidt lettere sæt med og lørdagstræningen, så tager det nok kun 8-10 år. Wicked.

Træk-hiv

1 x 4 @ 80kg

3 x 4 @ 90kg

- easy. Godt fokus på eksplosivt andet-hiv

Vend

0 @ 90kg - WHAT!!!

5 x 1 @ 70kg

- lignede lort og jeg havde verdens langsommeste albuer.

Som Thyge også kommenterede, så var vægten lige i den lette ende, for jeg kunne uden problemer frivende skidtet.

OH squat

1 x 2 @ 70kg

1 x 2 @ 80kg

1 x 1 @ 90kg

1 x 2 @ 90kg

2 x 10 @ 70kg Rep PR (+2)

- Jeg blev drillet af Thyge og Christian. Det er dælme ikke smart at stå og fortælle jokes når jeg har 80+ over hovedet

De første sæt var lidt shaky, men da jeg først havde haft 90 deroppe var 70 som at stå med en nærmest tom stang. Nice :devil:

Ben foran Smolov dag 3

8½ x 4 @ 85kg

- Jeg fik ført empirisk bevis for Heisenbergs ubestemthedsrelationer, der jo beskriver, at man aldrig kan være helt sikker på hvor mange sæt squat man egentlig har taget. Nemli'

Tungt, men solidt. Jeg overlever helt sikkert første trappe, og jeg er ved godt mod til de næste to.

Military

1 x 5 @ 50kg

2 x 8 @ 50kg

- Der må puttes lidt mere på og jeg skal være mindre nærig med reps.

Barbell rows

3 x 10 @ 70kg

- Den tøffer lige så stille op, det er fint.

Concept 2 roning

2000m @ lvl 4, 7:48.9, 217watt

Det tog så kun 2½ time alt inkl. :laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var blevet temmelig nysgerrig på det der Z-health efter bl.a. Guardens omtale af systemet, så jeg var nødt til at få det anskaffet og prøvet.

Mine aftener er forsvundet temmelig kvikt denne uge, så jeg var ikke nået særligt langt ind i instruktionsvideoen, men i morges tænkte jeg jeg lige så godt kunne få prøvet selve programmet.

Det virker helt absurd banalt og selve programmet R-phase består i at arbejde alle kroppens led igennem, fra fod til nakke og ud i fingerspidserne.

Tager kun ca 20 min, så det er intet problem at fyre det af mindst 3x om ugen som det foreslås. Den gode doktor der har lavet Z-health siger man skal forvente resultater og hurtigt, så det vil jeg da gøre, selvom jeg da er lidt skeptisk overfor om den mængde kan gøre nogen forskel af betydning for ryggen. Time will tell...

Sikke noget - har opdaget at dagens kage er Chokolade Cookies :crazy:

De har fundet min akilleshæl...

Must resist...

Fight the temptation...

ARGH!!!

635599750_5ec89d13c8_o.jpg

Det er vist meget godt jeg ikke tæller kcal i dag :innocent:

Nå back to work...

i-can-fix-thiz-sorta.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg var blevet temmelig nysgerrig på det der Z-health efter bl.a. Guardens omtale af systemet, så jeg var nødt til at få det anskaffet og prøvet.

Velkommen i klubben! :smile:

Det virker helt absurd banalt og selve programmet R-phase består i at arbejde alle kroppens led igennem, fra fod til nakke og ud i fingerspidserne.

Tager kun ca 20 min, så det er intet problem at fyre det af mindst 3x om ugen som det foreslås. Den gode doktor der har lavet Z-health siger man skal forvente resultater og hurtigt, så det vil jeg da gøre, selvom jeg da er lidt skeptisk overfor om den mængde kan gøre nogen forskel af betydning for ryggen. Time will tell...

Ifølge doktorens Perfect Rep princip, så er udførelsen jo alfa og omega - men jeg har indtil videre også kun lige prøvet at køre selve programmet igennem og har luret lidt i bogen og DVDen med gennemgangen af øvelserne..

Jeg har indtil videre kørt programmet igennem fire gange sammen med doktoren og hans yndige assistent (hende til højre!) og kan endnu ikke mærke den store forskel, udover at man er dejligt afslappet, når man har kørt programmet igennem. Men synes godt man kan mærke at leddene kommer ud i positioner, de ikke normalt er i. Der er nok ikke andet for end at give det lidt mere tid.. de der historier om hvordan folk fik vilde resultater efter 3 sekunder virkede også lidt TV-shop-like.

Det er selvfølgelig ikke relevant for programmet og dets effektivitet - men doktor-begrebet virker efterhånden lidt udvandet i USA.. han er jo egentlig kiropraktor :smile: Det er lidt som når Stephen Colbert prøver at pushe Vaxadrin på sin baggrund som Doctor of Fine Arts :laugh:

Priceless katte!

Link to comment
Share on other sites

Hey Rune

Jeg har ikke bogen. Står der noget essentielt i den ift brugen af programmet?

Den indeholder en beskrivelse af principperne bag programmet og forslag til træningplaner, hvor man skifter mellem "fullbody" og fokus på enkelte øvelser 3-6 gange om dagen. Derudover er der en gennemgang af hver enkelt øvelse som på den ene DVD med "key point" og "common errors" og en forklaring af hvilke led i kroppen øvelserne rammer. Derudover er der nogen squat-øvelser, der ikke er i programmet på DVD'en.. og så en masse forslag til læsestof af bl.a. Paul Chek og Pavel Tsatsouline.

Så dybest set virker det ikke super-essentielt, hvis man har de to DVD'er.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Sikke noget - har opdaget at dagens kage er Chokolade Cookies :crazy:

De har fundet min akilleshæl...

Nu bliver du vel ikke svag :tongue: selvom cookies er gode, kan få nogle billige nogle i Aldi som smager fortræffelige :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

300 workout

En venlig tanke til Arne og MZ for inspirationen til dette næsten spontane vanvid. :devil:

Man kommer satme godt rundt

Pullups

25 reps

- Juhuu, vi starte med hadeøvelse nr 1. Det bliver godt

Taget som 1x4 + 7x3

ca 4 min

Dødløft

50 @ 60kg

- Taget med mixed greb, det var trods alt mange reps, 5 af gangen og grebskift evt et par vejrtrækninger imellem.

Så var pulsen ligesom godt oppe.

ca 4 min

Armstrækkere

50 reps

- Taget som 10,10,10,5,5,5,5

Letteste øvelse, god pre-exhaustion for pattøjet

ca 2½ min

Boxjumps 60cm

50 reps

- Havde faktisk lavet et setup på 70cm først, fordi det passede med vores platform og så nogle mindre boxe til landing, men efter de første 5 reps kunne jeg godt mærke det var ledt, og ikke så fedt at skulle lande på en stabel.

Så i stedet stillede jeg vores to 30cm ovenpå hinanden, de var ellers stillet klar til næste øvelse.

Opdagede hurtigt at det galt om at hoppe i serier og udnytte spændingen. Det ville have været meget hårdere som 50 enkeltstående hop.

Så var benene godt ristet.

ca 6 min

Floor wipers

50 reps

- Video viser det bedst: http://uk.youtube.com/watch?v=VQLtfH9clx4

Kun moderat hård for maven, men alt det statiske arbejde sugede godt og grundigt kraften ud af pattøjet.

Kørte blandet 5-10 reps pr sæt

ca 6 min

Kettlebell clean and press

25+25 @ 16kg

- Tænk at 16kg kan være så tunge. Jeg skulle lige overbevise mig selv om at de bare var jævnt hårde hele vejen, og så ellers køre derudaf.

Kørte 5+5, kort pause, 2x5+5, kort pause, 2x5+5.

4½ min

Pullups

25 reps

- Shit, jeg var slidt nu. Tog 10x2 og 5x1, formentlig nogle af de grimmeste pullups jeg har lavet ever.

små 4½ min

Totaltid: 31:18

Satme led! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

OBS - Oplysning til Borgerne om Styrketræning

I seng halv 4, 6 timers søvn og lidt tømmermænd er pudsigt nok ikke optimale forhold for en energisk og effektiv træning.

Der kan man bare se.

Christian var også i hytten.

VL-delen om lørdagen er/bør være relativt lette vægte og så både træk og stød

Burgener warmup

20kg

30kg

Træk

2 x 3 @ 50kg

3 x 3 @ 60kg

- Bras, puha det var slemt. Fik dog bekræftet vigtigheden af et langsomt (provokeret langsomt) førstehiv. Det bør altså gøre det lettere at sætte sig rigtigt op til andethivet, og fyre eksplosionen af.

Stød

1 x 3 @ 60kg

2 x 3 @ 70kg

- pissehårdt, men opadstødene er sådan set lette nok. Muligvis lidt kort udfald.

Ben foran Smolov Jr Dag 4

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 80kg

10 x 3 @ 90kg

- Denne gang er jeg meget sikker på jeg fik taget alle sæt, men jævnfør Heisenberg kan jeg så ikke være helt sikker på hvor jeg var henne.

Jeg fik kommentarer fra "bestyrelsen" (aka Christian) at mine pauser virkede meget korte, men det endte med at tage ca 25 min, så det var vist passende.

Jeg føler rent faktisk der er en rimelig chance for at jeg gennemfører denne smolov.

Overhead squat

1 @ 80kg - kun support/balance

1 x 10 @ 60kg

1 x 15 @ 60kg - Tangering af 15RM

1 x 11 @ 70kg - Rep PR (+1)

- Skide godt! Jeg tror faktisk der er styrke til en 15'er på 70, hvis ellers forholdende bare er lidt bedre end idag. Den begyndte også at kunne mærkes i stængerne, og da jeg nærmede mig 10 reps på 70 sagde skuldrene også at nu havde de ikke så meget styr på sagerne mere.

Military

3 x 6 @ 55kg

- Dejligt tunge

Barbell rows

2 x 10 @ 70kg

- Udmærket

Concept 2 roning - (Slow) Rowing Man

4 x 500m @ lvl 5

1: 1:51.6, 252watt

2: 1:55.6, 227watt

3: 1:59.9, 203watt

4: 2:06.7, 172watt

- Det kunne jo se ud som om at jeg var ved at gå helt i stå, men det var såmænd en glimrende undskyldning for at være lidt videnskabelig. Jeg vil nemlig gerne se sammenhængen mellem watt og tid. Jeg kan se at det er ikke en lineær sammenhæng, men en rimelig god tilnærmelse fra 170-330watt (R^2 = 0,98) siger at der skal trækkes 6½watt mere for hvert sekund man vil være hurtigere på, og det tal er stigende jo højere belastning man kommer op i. 1:45 kan jeg lave med 300watt. For at komme ned på 1:30 kunne jeg se der skulle ca 470watt til, altså ca 11watt ekstra pr sekund skåret af.

Link to comment
Share on other sites

Food of ze day 15-09-2007

Vægten har været utrolig stabil ugen igennem lige indtil fredag/lørdag, hvor den lavede et gevaldigt hop opaf. Hvis det bare var kommet lørdag, så ville det give mening, men jeg kan ikke lige lure hvad der skulle have givet hoppet til fredag. Det er en pudsig fornemmelse at vide jeg umuligt kan have taget et kg fedt på i løbet af 24 timer, men det er stadig lidt en cliffhanger om jeg får mit vægttab tilbage igen. :laugh:

Uanset hvad er jeg ikke så gode venner med vægten lige nu. :wink:

Spejlet er straks noget andet. :superman: Det er jo svært at se små ændringer løbende men jeg synes godt jeg kan se at vægtflytteriet begynder at have lidt effekt. Jeg er så bleg at den afskyelige snemand skal have solbriller på hvis han så mig, men på trods af det så det nu helt fornuftigt ud efter træning. :cool:

Dagens kost:

Der var fint plads til lidt begrænset snold. Når jeg giver mig lov til lidt, så gælder det om at finde mindst mulige ting, der kan tilfredsstille den søde tand. Det er dælme ikke nemt efterhånden. Slikhylderne bugner med kæmpepose efter kæmpepose og chokolade i pladevis. En af hverdagens små udfordringer.

Jeg var i Irma og fandt SNF's lille soya-chokoladebudding dessert. Den smager såmænd ok og er jo ret billig i kcal, men nogen stor chokolade-tilfredsstillelse er det bestemt ikke. Cirka som kakao i buddingform. Chokolade skal tygges. :4mewantfood:

post-1845-1189889614_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
[Jeg var i Irma og fandt SNF's lille soya-chokoladebudding dessert. Den smager såmænd ok og er jo ret billig i kcal, men nogen stor chokolade-tilfredsstillelse er det bestemt ikke. Cirka som kakao i buddingform. Chokolade skal tygges. :4mewantfood:

Den er da super god :wub: . Alternativt 20 gram mørk chokolade er det en ordentlig kvalitet kan man ikke spise nær så meget (tror jeg) :tongue:

Ellers når jeg flytter og igen får ovn skal jeg til at forsøge mig med proteinkager :w00t: , så skal jeg poste dig en opskrift, hvis det bliver godt. :4mewantfood:

Selvom jeg kan se på dine tidligere madplaner, at dine tidligere kager har været maizenakager, som vel består at blande 3 ting sammen. Så ved ikke om dine kvalifikationer rækker til min bagekunst :laugh: (kan man sige bagekunst? det ligger ikke så godt i munden) :tongue:

Sært med din vægtforøgelse forresten :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Den er da super god :wub: . Alternativt 20 gram mørk chokolade er det en ordentlig kvalitet kan man ikke spise nær så meget (tror jeg) :tongue:

Ellers når jeg flytter og igen får ovn skal jeg til at forsøge mig med proteinkager :w00t: , så skal jeg poste dig en opskrift, hvis det bliver godt. :4mewantfood:

Selvom jeg kan se på dine tidligere madplaner, at dine tidligere kager har været maizenakager, som vel består at blande 3 ting sammen. Så ved ikke om dine kvalifikationer rækker til min bagekunst :laugh: (kan man sige bagekunst? det ligger ikke så godt i munden) :tongue:

Sært med din vægtforøgelse forresten :crazy:

Jeg har tidligere kørt princippet med 20g mørk chokolade om dagen, fordi jeg havde læst det skulle være så sundt. :innocent: Meeeen, det er lidt farligt for mig at have større mængder choko liggende. Jeg kan nemlig godt køre mere end 20g ned, selvom det er meget mørk.

Jeg har også eksperimenteret med hjemmelavede proteinbarer, som mere var kage, og der ligger også en tråd jeg har startet med optimering af opskriften.

Den der maizena-kage blev bare sat på fordi det var det eneste kageagtige jeg lige kunne finde i krop&kost, og da det var kage på arbejdet har jeg ingen anelse om det faktiske indhold.

Det går som regel også fint nok med mig i et køkken uden at jeg selv kommer galt afsted eller ødelægger det jeg forsøger at lave. :laugh: Som jeg vist har nævnt tidligere er mine udfoldelser i et køkken pt især begrænset af lyst. Tid brugt på madlavning er et nødvendigt onde, ikke så meget fornøjelse - og så genererer det ofte også opvask nogenlunde proportionelt med den tid brugt i køkkenet.

Vægtforøgelsen er ren masse, så det er ok :tongue: - det siger mine målinger i hvert fald. Se næste indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Cutting-Projekt-status uge 3

Så er der gået tre uger - i denne uge hovedsageligt med ikke-kalorietalt kost. Vægten lå stabilt på 87,4-87,6 mandag til torsdag. Så hoppede der på uforklarlig vis et kg på om fredagen, og der blev givet godt gas fredag aften, så den var ikke lavere lørdag. :blush:

I dag var vægten stadig 88,4kg, dog kunne jeg måle 87,2kg efter yoga, men det er jo sådan set bare væske. Gudskelov for min fedttang, for den registrere at det var røget en millimeter mere på mavsen. Ret morsomt at ifølge de rå tal, så har jeg på tre uger tabt 1,9kg fedt og øget FFM med 1,6kg. :laugh: MOL dogmer min bare :moon:

Dog er det nok mere realistisk at fedttabet er i den størrelsesorden og FFM er konstant eller måske øget med <½kg, dvs. ikke rigtig noget man vil kunne se.

Træningen kører som business as usual, dvs. ret godt. :cool:

Ugens morale:

Hvis man kun bruger vægten til monitorering af fedttab og kun vejer sig en gang om ugen, så kan man blive slemt skuffet - ganske unødvendigt.

Uge 3 - 16-09-2007:

Vægt: 88,4kg (+0,6kg for ugen, -0,4kg total)

Fedtprocent: 11,1% (-0,3% for ugen, -2,1% total)

I næste uge skulle jeg gerne under 87kg og forhåbentlig også <11%.

Måske det vil hjælpe med mere hård cardio. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Tjaa, taget i betragtning at jeg har godt med DOMS i cirka alle større muskelgrupper, så gik det nu meget godt. Det var dog ret tydeligt at især i Prasarita Padottanasana C strammede det ret voldsomt over brystet. Vinyasas var generelt var helt skudt, men det lykkedes da at få hevet nogle rimelig igennem hen imod slutningen. Når der ikke er power i Mula Bandha (rodlåsen), så føles det bare ganske umuligt at få trukket stængerne igennem armene.

Prasarita Padottanasana C

5c-Prasarita-Padottanasana-C-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Cutting-Projekt-status uge 3

Fedtprocent: 11,1% (-0,3% for ugen, -2,1% total)

Måske det vil hjælpe med mere hård cardio. :tongue:

post-15167-1189946251.gif

Jeg har hørt :secret: at man skal over 90 % :heartpump: før det hjælper, hvis man skal køre cardiopost-15167-1189946224.gif

Kan man godt selv bruge en fedttang på sig selv? :unsure: overvejer at købe en, men er rarest hvis jeg selv kan gøre det, så jeg ikke skal have en til at rykke i min fedtdepoter. :wink:

mvh

the owner of the crazy smiley log

post-15167-1189946704.gif

Link to comment
Share on other sites

Det kan lade sig gøre at bruge en fedttang selv, men det afhænger af hvilken formel man bruger. 3-punkts for mænd er så heldigt indrettet at det er bryst, mave og lår, der skal måles, og det synes jeg sagtens jeg selv kan gøre fornuftigt - og så passer det mig da også fint at jeg ikke genere familie, venner eller nabo :laugh: med den slags.

Det er straks lidt mere tricky med 3-punkts til kvinder hvor triceps skal måles, og 4-punkts med både triceps og skulderblad kræver vist yogaevner ud over det sædvanlige at få målt solo.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...valg_af_formel/

Man kan også snildt klare sig med målebånd og få et tal ud for fedtprocent, hvis man vil det.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._et_maalebaand/

Nåja, og så glemte jeg jo at kommentere alle de dejlige fødder til yoga i dag. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Minimalistisk VL med bestyrelsen.

Jeg må indrømme jeg følte mig som en slatten karklud da jeg tog fra arbejde, og jeg fik til nøds overbevist mig selv om at jeg alligevel skulle tage til træning, og se hvordan det gik. Så ville jeg til gengæld skære lidt fra og nøjes med det vigtigste.

Burgener warmup

20kg

30kg

Stød

2 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

4 x 3 @ 80kg

1 x 2 @ 80kg

- Kørte rigtig solidt og kun skønhedsfejl hist og her. Krebsen var også meget gavmild med ros.

F.eks. lignede jeg rent faktisk en vægtløfter som jeg trak stangen op af skinnebenene i første-hivet, og om en måneds tid laver jeg åbenbart 110 i stød. Store sager :devil:

Ben foran Smolov dag 5

6 x 6 @ 80kg

- Lækkert overskud. En heeeelt anden følelse end da jeg tog samme vægt på dag 1.

Dertil lidt små-hopperi og et en-hånds barbell-træk med stangen.

Selvom det jo egentlig gik ganske godt, så var jeg ikke lige mentalt klar på resten af programmet, og de 300 sidder stadig i kroppen.

Roningen skal jeg nok få taget i løbet af ugen, men jeg havde muligvis alligevel en snert af dårlig samvittighed over at have skippet den. :blush:

Så derfor var det på med løbetøjet efter aftensmad og ud på en 7,8km tur i rask gang. Det ville være en fornærmelse imod folk der powerwalker at kalde det powerwalk. Det tog 70 min, så et tempo på ca 6,7km/t. Det dryppede hele turen, men det gjorde kun turen bedre. Virkelig sjovt som tankerne kan flyve rundt om stort og småt, alt og intet på sådan en tur. Mine fødder er ikke helt tilfredse med mig nu, men så kan de lære det - eller også kan jeg. :innocent:

Indholdet af dagens kost er fortroligt :ninja: , totalen lander dog ind på pæne 2625kcal fordelt på 124g prots, 361g carbs og 76g fedt.

Lidt eksplosivt og en masse langsomt og fedtforbrændende - træning vi er designet til. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Cutting-Projekt-status uge 3

Så er der gået tre uger - i denne uge hovedsageligt med ikke-kalorietalt kost. Vægten lå stabilt på 87,4-87,6 mandag til torsdag. Så hoppede der på uforklarlig vis et kg på om fredagen, og der blev givet godt gas fredag aften, så den var ikke lavere lørdag. :blush:

I dag var vægten stadig 88,4kg, dog kunne jeg måle 87,2kg efter yoga, men det er jo sådan set bare væske. Gudskelov for min fedttang, for den registrere at det var røget en millimeter mere på mavsen. Ret morsomt at ifølge de rå tal, så har jeg på tre uger tabt 1,9kg fedt og øget FFM med 1,6kg. :laugh: MOL dogmer min bare :moon:

Dog er det nok mere realistisk at fedttabet er i den størrelsesorden og FFM er konstant eller måske øget med <½kg, dvs. ikke rigtig noget man vil kunne se.

Træningen kører som business as usual, dvs. ret godt. :cool:

Ugens morale:

Hvis man kun bruger vægten til monitorering af fedttab og kun vejer sig en gang om ugen, så kan man blive slemt skuffet - ganske unødvendigt.

Uge 3 - 16-09-2007:

Vægt: 88,4kg (+0,6kg for ugen, -0,4kg total)

Fedtprocent: 11,1% (-0,3% for ugen, -2,1% total)

I næste uge skulle jeg gerne under 87kg og forhåbentlig også <11%.

Måske det vil hjælpe med mere hård cardio. :tongue:

Åååhhhhhhh........ hvor er det RART med en som heller ikke fatter en rygende fis af det vægttab halløj... min vægt svinger også som en nål på en løgndetekter måler, når en håndvæker siger de ikke laver sort arbejde... :crazy:

Men min teori er ikke at gi op, på et tidspunkt skal kroppen nok overgi sig, det handler bare om at være mere stædig.. Nå ja og dyrke lidt mere cardio :hehe:

men ellers velkommen til cutting-projekter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Åååhhhhhhh........ hvor er det RART med en som heller ikke fatter en rygende fis af det vægttab halløj... min vægt svinger også som en nål på en løgndetekter måler, når en håndvæker siger de ikke laver sort arbejde... :crazy:

Men min teori er ikke at gi op, på et tidspunkt skal kroppen nok overgi sig, det handler bare om at være mere stædig.. Nå ja og dyrke lidt mere cardio :hehe:

men ellers velkommen til cutting-projekter :wink:

Argh, nu synes jeg du strammer den, Nilletøs. Der er mange variabler der afgører hvordan vægten svinger fra dag til dag, og vi har bestemt ikke styr på dem alle. :wink: Sådan er det bare.

Nu er det trods alt heller ikke første gang jeg cutter, og min erfaring siger man at det nok skal komme hvis jeg netop tager mig sammen og er lidt stædig. Jeg er god til at være stædig. :innocent:

Dog indrømmer jeg, at jeg synes det er en lille smule pinligt at jeg allerede er forfaldet til powerwalks og fedtforbrændingszoner. :laugh: Men hey - det virker jo! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det kan lade sig gøre at bruge en fedttang selv, men det afhænger af hvilken formel man bruger. 3-punkts for mænd er så heldigt indrettet at det er bryst, mave og lår, der skal måles, og det synes jeg sagtens jeg selv kan gøre fornuftigt - og så passer det mig da også fint at jeg ikke genere familie, venner eller nabo :laugh: med den slags.

Det er straks lidt mere tricky med 3-punkts til kvinder hvor triceps skal måles, og 4-punkts med både triceps og skulderblad kræver vist yogaevner ud over det sædvanlige at få målt soloame

Tror ikke jeg nogensinde opnår de yogaevnerpost-15167-1190089984.gif, specielt taget i betragtning af hvor dårlig jeg er til det :wink: . Typisk, ikke nok med man som skal kvinde skal have størst fedtdepoter, man også ydmyges når de skal måles :nonono::tongue:

[

Man kan også snildt klare sig med målebånd og få et tal ud for fedtprocent, hvis man vil det.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._et_maalebaand/

Den virker vist for usikker! :dry:

]Nåja, og så glemte jeg jo at kommentere alle de dejlige fødder til yoga i dag. :w00t:

post-15167-1190089865.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share