MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Foreløbigt sidste kapitel i kaffe-sagaen :laugh:

I går var jeg på besøg til middag hos min yogamor (god yoga-veninde fra Holte) og blev efterfølgende lokket til at prøve en ordentlig kop kaffe. Det var en meget lille kop og der var spædet godt op med pisket mælk på toppen, lige før jeg tror det var en 50/50. Indrømmet, det smagte slet ikke så ringe som automat-kaffen på arbejdet - der var meget mindre sure sokker over den. :tongue:

Stadig ændrede det ikke på at kaffe ifølge mine smagsløg pr definition altså bare ikke smager godt, og det kan mælk eller diverse andre additiver kun maskere i begrænset omfang. Hvorfor prøve at "lappe" på noget der smager dårligt, når man kan drikke andre ting der smager godt fra starten af? :shades:

Vi fik dog en interessant snak om at for flere typer arbejde, så er man nærmest nødt til at drikke kaffe, simpelthen fordi kaffe = pause, et frirum, hvor man har en god undskyldning for ikke at blive forstyrret - i hvert fald en bedre undskyldning end en uden en kop i hånden. Lidt i samme stil som rygere og alle deres rygepauser, som nu er blevet endnu længere fordi de skal lang pokker i vold for at få deres nikotin. Helt så slemt regner jeg dog ikke med kaffe er, og den slags arbejde har jeg heldigvis ikke.

Link to comment
Share on other sites

Vi fik dog en interessant snak om at for flere typer arbejde, så er man nærmest nødt til at drikke kaffe, simpelthen fordi kaffe = pause, et frirum, hvor man har en god undskyldning for ikke at blive forstyrret - i hvert fald en bedre undskyldning end en uden en kop i hånden. Lidt i samme stil som rygere og alle deres rygepauser, som nu er blevet endnu længere fordi de skal lang pokker i vold for at få deres nikotin. Helt så slemt regner jeg dog ikke med kaffe er, og den slags arbejde har jeg heldigvis ikke.

:laugh: Sådan er det på mit job. Sådan har det været på de jobs, jeg har været i....Jeg har fået det ind med "arbejdsmælken". :tongue:

Men du prøver da my young coffee padawan... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Where is everybody???

Solonumse-træning

Burgener warmup

20kg

30kg

Stød

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 80kg

1 x 2 @ 90kg

--- Max-to-da-P style spontan maxforsøg --- :superman:

2 x 0 @ 105kg :blush:

2 x 2 @ 90kg

- Indrømmet, det var ambitiøst, men hvad sjov er der ved at tangere rekorder? Første forsøg på 105 døde i hullet, bare ikke benpower nok til at komme op. Andet forsøg kom jeg ikke engang rigtigt på plads. Jeg lod vægten styrer showet i stedet for selv at tage kontrol. :devil:

Resten kørte dog rigtig udmærket, lidt tunge vendinger, men godt overskud på opadstød.

Man skal altid huske at medbringe passende mængder fanden-i-voldskhed, men huske at lade egoet blive hjemme. Jeg havde muligvis glemt det sidste. :innocent:

Vend

5 x 1 @ 90kg

- Efter den omgang stød var det jo rigelig tungt, så jeg fortsatte bare på de 90kg.

Stød-hiv

4 x 4 @ 100kg

- 1 sæt = gulv / hæng / gulv / hæng

Ganske fornuftigt.

Overhead squat løjer

1 x 2 @ 60kg

1 x 1 @ 70kg

1 x 1 @ 80kg - havde jeg sat kg på???

--- MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAX POWER ---

1 x 3 @ 90kg - Rep PR :superman::devil:

1 x 1 @ 100kg - For villos absolute monster PR :4jumpy::firebounce: :banana3:

- Jæs jæs jæs, hvor er det fedt, og lidt af en milepæl at nappe hunner kilo i træk-benbøj. :superman:

De to første reps på 90 var måske ikke nemme, men bestemt heller ikke presset. Skulle lige kæmpe lidt for stabiliteten inden nr 3 og stoppede så pænt derefter. NIIIIICE!!!

Så skulle der satme rykkes. 95kg ville have været den nemme PR, men sådan leger jeg ikke.

De 100 kom rimelig ubesværet op på strakte arme, og stabiliteten var god. Et par skridt baglæns og så var der Go for launch. Første rep sidder perfekt, tung men nem, så jeg forsøger dælme en mere. Det gik fint ned og så småt på vej op, da min højre albue lige pludselig laver et eller andet mærkeligt og jeg må smide vægten. Ingen smerte, hævelse eller andet stads, men en lidt underlig fornemmelse af at den da vist blev presset til grænsen, og måske lidt over. :blush: Så var det vist også nok OHS.

Det virker pissegodt med at køre den fra platformen og og push-jerke den op med trækgreb. Meningen var jo primært at jeg skulle vænne mig til at stå med vægten deroppe, fordi det sidst virkede som om stabiliteten var et issue, men når jeg nu kan lave The Real Deal hvorfor så ikke gøre det. :cool:

Ben Foran Smolov Jr

1 x 5 @ 60kg

2 x 5 @ 85kg - nej, det er alt for tungt, hvis jeg skal overleve det skidt

5 x 5 @ 80kg

- Nu havde jeg vist fået lagt ego'et væk. Nok skal det være hårdt, men det dur bare ikke at jeg skal kæmpe for sidste rep på andendagen, og jeg senere skal lave samme sæt/rep-combo med 7½kg mere.

Det er muligt jeg slet ikke er klar til smolov, men fuck det. :tongue:

Så der bliver pillet 5 kg af, og så ser jeg hvordan det går.

Mili og rows blev smidt ind mellem 2., 4. og 6. sæt.

Jeg forsøgte at arbejde med dybden og stilen i øvrigt. Jeg tror det lykkedes godt inde i serien at få fikset den noget, så jeg sidder bedre og ikke har så meget tendens til at ryge fremover når den bliver tung. Eksperimenterede desuden med et løsere greb, hvilket mine albuer bestemt var glade for, så det var toppen.

Military

3 x 5 @ 50kg

- dejligt få reps. :blush:

Barbell rows

3 x 10 @ 65kg

- strict Jane Fonda

Kettlebell Figure 8 to a hold

2 x 5+5 @ 24kg

- når ellers hænder er enige om håndskiftet, så er det er fedt flow og dejlig hård.

Kettlebell 2 Hands High Swing

2 x 10 @ 24kg

- lækker at slutte med.

Tid: Cirka 1:25, så der var også fint tempo på.

Ja, og så skylder jeg 2000 meter C2 til i morgen. Var færdig for i dag, og for lige at cementere beslutningen var C2'eren også optaget. :innocent:

Det er for fedt at smide med jern! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1 x 3 @ 90kg - Rep PR :superman::devil:

1 x 1 @ 100kg - For villos absolute monster PR :4jumpy::firebounce: :banana3:

Det er for fedt at smide med jern! :superman:

utroligt hvad der kan lade sig gøre på kagea1227.gif, knækbrød, mugen ciabattabrød og kokosnøda1155.gif

Link to comment
Share on other sites

utroligt hvad der kan lade sig gøre på kagea1227.gif, knækbrød, mugen ciabattabrød og kokosnøda1155.gif

Intet er umuligt for den som har viljen i hjertet - og kage i maven! :laugh:

Og du prøver at tale mig fra denne fantastiske diæt.

Kage er jo ren energi når det ryger på mit indre fusionskraftværk. :devil:

Hvad var det for øvrigt lige at knækbrød havde gjort? :unsure:

:superman:

Nemli'

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Where is everybody???

Solonumse-træning

Ja, og så skylder jeg 2000 meter C2 til i morgen. Var færdig for i dag, og for lige at cementere beslutningen var C2'eren også optaget. :innocent:

Hvordan hænger det sammen :blink::tongue:

Jeg trænede med Krebsen søndag, da ingen af os kunne i går (jeg træner også i dag og torsdag). Batman havde ellers påstået, at han ville træne i går, men det blev vist ved ordene.

Ellers stærk OH squat :devil: . Det må efterhånden være en udfordring at få stangen derop.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan hænger det sammen :blink::tongue:

Jeg trænede med Krebsen søndag, da ingen af os kunne i går (jeg træner også i dag og torsdag). Batman havde ellers påstået, at han ville træne i går, men det blev vist ved ordene.

Ellers stærk OH squat :devil: . Det må efterhånden være en udfordring at få stangen derop.

:blahblah:

At der tosser lidt motionister rundt inde i BB-rummet tæller ikke rigtig.

Ang OHS, så tak i første omgang. :bigsmile: I sidste uge gik det ganske rigtigt ikke specielt godt med at få stangen derop, og jeg failede i hvert fald en på 90. Men jeg fik eksperimenteret en smule med at komme bedre under stangen, så det ikke kun er pushpress. Det virkede rigtig godt. Vægtmæssigt har jeg vist ikke behov for at gå tungere end hunner lige foreløbigt - der skal bare bankes reps af på 80-90. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Det' dælme rar... :laugh:

Kørte fin fin på de stående, og yogamor havde lært mig et tip i Prasarita Padottanasana C, så jeg bedre kan få armene ned, og det spiller bare. Mon ikke snart Peter kan få mine hænder ned og røre. :smile:

Den første halvdel siddende stillinger kørte også ganske smooth, men vinyasa jump backs var ikke-eksisterende. Der var vist så mange ting galt jeg dårligt kunne overskue det. Det er også 100% nymåne, så det er sikkert derfor. :innocent: Men jeg kæmpede og efter padden begyndte der at komme styr på den igen. Min Mula Bandha er godt nok længe om at blive bootet op sådan tidlig morgen. :laugh:

Nu er det også på tide jeg kommer op på fuld serie igen og ikke stopper efter Baddha Konasana, så det blev til hele pivtøjet i dag, og de sidste stillinger jeg ellers har udeladt tog kun 10 min ekstra. Alt i alt inkl. Shavasana (hvilestillingen) holdt jeg mig også under 1½ time, så absolut ingen problemer.

Prasarita Padottanasana C

5c-Prasarita-Padottanasana-C-ZOOM-150x150x30.jpg

Baddha Konasana C

24c-Baddha-Konasana-C-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Intet er umuligt for den som har viljen i hjertet - og kage i maven! :laugh:

Og du prøver at tale mig fra denne fantastiske diæt.

Kage er jo ren energi når det ryger på mit indre fusionskraftværk. :devil:

Hvad var det for øvrigt lige at knækbrød havde gjort? :unsure:

Nemli'

hey intet galt med knækbrød, spiser selv ret meget :4mewantfood: Du skal prøve det fra urtekram fra Irma det smager så godt.post-15167-1189497569.gif

Link to comment
Share on other sites

Blandede løjer @ AK Thor

En bette rotur der greb om sig

Concept 2 roning - Rowing Man uge 2

opvarmning 500m @ lvl 2, ca 2:10

4x500m @ lvl 6, 90 sek pause

1: 1:42.2, 328W

2: 1:45.0, 302W

3: 1:44.8, 304W

4: 1:45.0, 302W

"nedkøling" 500m @ lvl 1, 2:10.5

- temmelig hårdt udlæg. Pauser forsvandt hurtigt og den sidste trak tænder ud. Men det er så fristende at holde sig over de 300 watt.

Hop til platform

3 x 92 cm

3 x 103 cm

3 x 110,5 cm

2 x 114,5 cm

1 x 118,5 cm PR

1 x 122 cm PR

3 x 125,5 cm PR

- springfarlig sprængfrø :devil::devil::devil::devil:

Kettlebell 2 hands high swing

2 x 10 @ 24kg

Video: http://uk.youtube.com/watch?v=sXH_1RSJMns

Kettlebell Figure 8 to a hold

2 x 10 @ 24kg

Video (ikke mig): http://uk.youtube.com/watch?v=YQgKhis8Y64

Kettlebell Combo: Snatch -> Windmill -> Overhead Squat ... anchored!!!

1 x 5+5 @ 24+16kg

- Jeg lavede denne lækre combo forleden og tænkte hvordan jeg kunne lave den hårdere uden en tungere kugle.

Jeg kom i tanke om Steve Cotters "anchored snatches", hvor en kugle holdes i den "døde" hånd imens han snatcher med den anden. Det kunne jeg da også prøve her.

Så var det bare op på vores 30cm bokse og gå i krig.

Nøøøøøøj det grillede madkassen for vildt, og jeg turde slet ikke tænke på at skulle lave et sæt mere.

Kettlebell Combo: Snatch -> Windmill -> Overhead Squat

1 x 5+5 @ 24kg

- Det er så den "milde" udgave

Nå ja, og så nåede jeg lige akkurat i Irma og fik købt begge udgaver af Urtekrams knækbrød og noget fiberdrys. Smager slet ikke tosset det knækkebrot. :4pizza: (jaja, ved godt det er en pizza-smiley, men what the hell)

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

Fuld serie ligesom sidst i fin tid selvom jeg tager mig lidt pauser (dvs 1-2 ekstra åndedræt) inden vinyasaer en gang i mellem.

Vinyasa'erne kørte også ret godt i forhold til de seneste dage, ikke mindst taget i betragtning så ristet dunken er pt.

Link to comment
Share on other sites

Selvom denne artikel er linket til et par andre steder synes jeg lige den er værd at nævne igen:

http://www.slowtwitch.com/mainheadings/fea...lowtwitch2.html

Den passer skræmmende godt i min tilbageholdenhed overfor løberi. :tongue:

Humans were just not designed to work for extended periods of time at 80-90% VO2max. Our evolutionary blueprint, the last draft of which was completed well over 10,000 years ago, set us up as great slow-movers and occasional fast sprinters. Our two primary energy systems are: (1) fat-based, which allows for long slow steady walking across the Savannah (or the Queen K after dark); and (2) ATP-based, which gave our ancestors 20 seconds of balls-out sprint speed to escape the charging saber tooth tiger (or let grandma lift the '67 Ford truck off gramps when the jack failed). We just weren't designed to operate at high revs for long periods of time. Doesn’t mean we can't, we can, but it's at an appreciable cost that I will explain shortly. It just means we weren't evolved to. Even our hunter-gatherer ancestors probably relied more on superior tracking skills and walking than they did running for hours or days after their prey. In fact, the energy costs of doing the latter were so high as to almost guarantee extinction.
:laugh:

En anden god pointe:

Lean mass in general is one major defining predictor of longevity. The concept of dying of "natural causes" is, in reality, better described as "dying from organ failure due to loss of organ reserve and lean tissue."

og konklusionen:

Maybe just move a little slower, lift some weights, do some yoga and eat right and there's a good chance you'll maximize the quality of your remaining years… and look good doing whatever you do.

:smilejap:

Og husk nu The Diet of Champions

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share