MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jæs jæs, det var skam også bare en service til de ikke-vietnamesisk kyndige.

Jeg ved ikke om det er en baby smolov junior jeg har fundet, for oplæget er at der i anden runde øges med 5kg ovenpå basis og i tredje runde med 7½kg på basis, altså kun 2½kg ekstra ift anden runde.

Du siger at runderne burde være:

basis

basis + 7½

basis + 7½ + 5

:unsure:

Og ja, det er klart at når basis er i procenter, så må de ekstra-kg i en eller anden grad også skulle tilpasses den absolutte størrelse af max.

Et lille hængeparti:

Det ser ud til at min bedste løbetid på 5+ km er 4:51/km, hvilket skulle give en 5km-tid på 24:15.

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning af betydning i dag, da jeg var i tivoli med firmaet - for første gang meget længe med turpas. :w00t:

Nogle stykker af os var naturligvis nødt til at prøve Himmelskibet, for den kunne da ikke være så slem som den ser ud.

JO! Det ka' den så godt!!!

Fy for satan en pervers og ulækker kontraption :crazy: , og hvis noget menneske stiger op i det apparat mere end én gang, så må vedkommende enten være dybt hjerneskadet eller have en pistol for tindingen.

Højder har jeg som sådan ikke de store problemer med, ej heller fart. Men de der fucking små skodsæder svinger fra side til side, så man absolut ikke peger i den retning man svinger. Da vi kom ned igen virkede det måske ikke helt så slemt, men de andre kunne så bekræfte at jeg da var mere end normalt bleg i fjæset. :laugh:

Så var det tid til middag på fregatten, hvor det bl.a. stod på sprængt due serveret direkte fra gryde :blink: og chokoladepizza :superman:

Rutschebaner har jeg altid haft det fint med, og Dæmonen efterfølgende var også ren fornøjelse ift Himmelskibet. Det var også første gang jeg prøvede den, og første gang jeg prøvede en bane med loop i det hele taget. Jeg havde faktisk forventet der var mere i det end der var.

Og hvor var det dog en fornøjelse at stå max 1 minut i kø til forskel fra den kødrand af mennesker der kan være fre-søn, hvis vejret er godt. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning af betydning i dag, da jeg var i tivoli med firmaet - for første gang meget længe med turpas. :w00t:

Nogle stykker af os var naturligvis nødt til at prøve Himmelskibet, for den kunne da ikke være så slem som den ser ud.

JO! Det ka' den så godt!!!

DU skuffer mig... - tøsedreng.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

DU skuffer mig... - tøsedreng.. :tongue:

Det er jeg sørme da ked af.

Har DU prøvet den?

Vi mennesker er bare ikke designet til at svinge rundt i et lille plastiksæde hængende fra 6-8 meter kæder, der i øvrigt er forbavsende tynde, og snurre med op til 70km/t i 60 meters højde. Det er bare forkert på så mange måder! :laugh:

Men hvis man trænger til lidt livsbekræftelse, at se døden i øjnene og glæde ved fast jord under fødderne (bagefter), så er den da fin.

Og nu kan jeg da så sætte et hak ud for Himmelskibet, og så aldrig prøve den mere. Ja, det skulle da lige være hvis der er en betydelig belønning involveret eller jeg befinder mig i et af de tidligere nævnte scenarier.

Og velkommen i loggen for øvrigt. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Sikke en mystisk omgang. :blink:

Gode og lette solhilsner

De stående var noget hårde og det var som om stængerne var helt visne.

Størstedelen af de siddende stillinger var nogenlunde som de plejer, men vinyasas var en kamp uden lige. Hold da ferie jeg var gumpetung.

Så kom Kurmasana (skildpadden) og det sædvanlige rush, og pludselig var der mere overskud til at svinge rumpen bagud.

Resten var piece of cake, og da lænden opførte sig eksemplarisk var Urdhva Dhanurasana (broen) pure pleasure. Hold da fest hvor var det fedt og befriende bare at kunne trykke mere og mere igennem arme og ben, mærke strækket på forsiden og den dybe ekstension i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

:nonono::nonono:

Er du klar over hvilken abnorm viljestyrke jeg udviser pt. ved at ignorere 4½ stykke kage der bare står og lokker. :crazy:

Jeg har næsten måtte æde mig halvt fordærvet i frugt for at holde stand. *

Hvis ikke jeg kunne guffe et stykke kage om fredagen eller andre smålækkerier, der falder mig ind, så kan det næsten være lige meget med at cutte.

Jeg hverken kan eller vil gå og fornægte mig selv alt slik og kage jeg skulle blive budt. Når det sker skal jeg så bare begrænse mig, og jeg skal begrænse mig i indkøbssituationen.

Men godt du holder mig lidt i ørene, trods alt. :wink:

Jeg kan have overset det mellem indisk pilates, budstikken-kapgang og mugne ciatbatta-brød, men hvad sker der lige med helikopteren?

Du følger godt med. :4thumbup:

Planen er at den skal samles færdig og luftes her i weekenden, hvis vejret (læs: vinden) er til det.

* Ok, måske ikke helt :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er du klar over hvilken abnorm viljestyrke jeg udviser pt. ved at ignorere 4½ stykke kage der bare står og lokker. :crazy:

Jeg har næsten måtte æde mig halvt fordærvet i frugt for at holde stand. *

Hvis ikke jeg kunne guffe et stykke kage om fredagen eller andre smålækkerier, der falder mig ind, så kan det næsten være lige meget med at cutte.

Jeg hverken kan eller vil gå og fornægte mig selv alt slik og kage jeg skulle blive budt. Når det sker skal jeg så bare begrænse mig, og jeg skal begrænse mig i indkøbssituationen.

Nej man må jo gerne engang i mellem ellers bliver det for surt :bigsmile: Sad selv med næsen godt begravet i emmerys chokoladepålæg i tirsdags :4mewantfood: Men chokolade er jo også noget helt andet fyldt med antioxidanter :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nej man må jo gerne engang i mellem ellers bliver det for surt :bigsmile: Sad selv med næsen godt begravet i emmerys chokoladepålæg i tirsdags :4mewantfood: Men chokolade er jo også noget helt andet fyldt med antioxidanter :innocent:

Don't get me started on chokolate...

Jeg slap i øvrigt fra arbejde uden at blive overfaldet af den resterende kage - SUCCESS :alright:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er næppe kendt for at fokusere min træning i én bestemt retning, så jeg synes lige der manglede en oversigt over mine mål som de står pt.

Råt for usødet :devil:

Deadline 1-11-07

vægt under 85kg

fedtprocent under 10

Deadline 1-1-08

Ben foran, 15 reps med kropsvægt (delmål til overhead squat)

Deadline 1-2-08

Vægtløftning to-kamp 200kg

Ubestemt

Lotus-stilling (dog gerne i år)

"Bestå" resten af primary series

Overhead squat, 15 reps med kropsvægt

Træk 100kg

Mit cirkusgøgl er lidt i baggrunden pt. eneste semi-undtagelse er håndstand og hvad deraf følger. Jeg har dog svært ved at sætte nogle konkrete og tidsrammede mål for det.

Status for de forskellige:

- Vægt og fedtprocent står i signatur (87,9kg, 12,3%)

- Ben foran har jeg lige fundet max på 115kg, hvilket ifølge RM-beregneren giver ca 12 reps med kropsvægt. Det burde næsten testes.

- To-kampen siger uofficielt 185kg, 80kg træk og 105kg stød

- Lotus-status er at når jeg er godt varm kan jeg sidde i noget der ligner halv lotus.

- Lotus er uden tvivl det primære jeg mangler i primary series, og stort set det eneste for underkroppen. For overkroppen mangler arme/skuldre noget smidighed, og ellers mest småting i de forskellige stillinger. Så er der dog lige drop-backs og detaljen med at komme op derfra igen, men det vil jeg næsten sige kommer efter resten.

- Overhead squat ligger pt på 1 reps med kropsvægt :superman: og 5x80kg

Det var det mad jeg kom fra. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Seeee hvor fint, med kage og det hele.

Kærgården, knækbrød, franskbrød og kage... jeg håber ikke at den giver et reelt indtryk i din dagligdagskost :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Don't get me started on chokolate...

Jeg slap i øvrigt fra arbejde uden at blive overfaldet af den resterende kage - SUCCESS :alright:

ha ha... sådan tænker jeg HVER dag når jeg går på arbejde... "Gud lad mig ikke spise kage eller chokolade i dag" :hands:

Ikke altid Gud høre efter, og jeg falder i.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kærgården, knækbrød, franskbrød og kage... jeg håber ikke at den giver et reelt indtryk i din dagligdagskost :laugh:

HAHA, du får det jo til at lyde som om det er ren slamkost jeg kaster i løgneren.

Kærgården er <5g, et tyndt lag på 1-2 skiver rugbrød dagligt. Det kan næppe betyde noget som helst.

Knækbrødet er det mest fiberrige jeg har kunne opdrive, og jeg synes det er en glimrende erstatning for anden hvidt brød, fordi det tillader en høj pålæg/brød ratio. :tongue:

Franskbrødet var en enlig lille endeskive, og ja, så vidt muligt undlader jeg franskbrødet til frokost selvom vi får pisselækkert friskbagt brød dagligt. Det er simpelthen så ondt...

Kage = fredagskage :wink:

Som sagt tidligere, og det mener jeg skam, så er jeg ganske modtagelig for forslag til forbedringer.

Nillepige -> Jeg forsøger normalt ikke at skubbe ansvaret over på folk jeg ikke kender, så jeg siger det bare til mig selv. :tease:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper

Sad lige og kiggede på de billeder du har postet af yoga... godtnok syge stillinger nogle af dem :crazy: Blev enig med mig selv om at nr 41 må være den mærkeligste :tongue: Jeg prøvede yoga én gang i sats for et par år siden og gav så op, stor beundring til det yogadyrkende folk herfra :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper

Sad lige og kiggede på de billeder du har postet af yoga... godtnok syge stillinger nogle af dem :crazy: Blev enig med mig selv om at nr 41 må være den mærkeligste :tongue: Jeg prøvede yoga én gang i sats for et par år siden og gav så op, stor beundring til det yogadyrkende folk herfra :bigsmile:

Hej Tulle

Ja, visse stillinger i astanga kan virke temmelig halsbrækkende. Nu bruger jeg sjældent numrene, men nr 41 (40,41) er netop den berømte/berygtede skildpadde og sovende skildpadde, en af de meget vigtige (læs: svære) stillinger i første serie. Jeg ved ikke helt præcist hvor langt jeg kan komme i den med hjælp, men der er i hvert fald langt til jeg selv kan slå den knude. :laugh:

Det bliver jo meget værre i anden og tredje serie, men hvis man starter helt fra bunden (ja også for mig sådan set), så har det ret lange udsigter at nå dertil.

Det er jo aldrig for sent at starte igen, bare man husker at medbringe spandevis af ydmyghed over egne evner, og acceptere at det er nu engang dér man er. :smilejap:

Hvis det er for hårdt, så laver man for meget eller kæmper for meget med stillingerne, frem for at give slip og lade tingene komme langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Dagens træning blev lidt senere end beregnet, og ganske solo - ja på nær et par ukendte ansigter der gik og diskoede den.

Burgener warmup

20kg

30kg

Træk (teknik)

1 x 3 @ 50kg

Træk fra hæng under knæ

4 x 3 @ 50kg

- sad ganske udmærket

Stød (teknik)

1 x 3 @ 50kg

3 x 3 @ 60kg

- pebernø'er

OH squat

8 @ 60kg

8 @ 60kg

10 @ 60kg

- det er lidt hårdt i hænderne, men ellers ok

Concept 2 roning

1000m @ lvl 6, 3:44:5, 247 Watt i snit

Ben foran SmolovJr dag 1

6 @ 60kg

6 x 6 @ 80kg

- FÅÅÅÅÅRK, det var tungt.

Efter fjerde sæt gik det så op for mig at jeg jo gladeligt kører helt i kælderen. Mit max-forsøg her den anden dag har derimod helt sikkert ikke været helt i kælderen, men bare tilpas under parallel. Det koster uden tvivl en del kg at gå i bund, så hvis jeg skal have nogen som helst chance for at komme igennem denne SmolovJr, så skal jeg have bedre styr på at ramme en passende dybde, eller pille nogle kg af og køre i bund. Forslag modtages :smile:

Barbell rows

2 x 10 @ 60kg

Military

2 x 8 @ 50kg

- rows og mili taget efter 3. og 5. sæt smolov

Kettlebell combo: Snatch -> Windmill -> Overhead squat -> Military

1 x 5+5 @ 16kg

- hård, men nice

Kettlebell combo: Snatch -> Military -> Windmill -> Overhead squat

1 x 5+5 @ 16kg

- anden rækkefølge, bedre

Kettlebell 2 hand high swings

3 x 10 @ 24kg

- Jeg så noget crossfit-video hvor de kørte swings, og undrede mig over at de faktisk svingede den helt til lodret, hvor den jeg har lært og set alle andre steder er til cirka hovedhøjde. Men den skulle da prøves, og det føles faktisk rigtig udmærket - godt stræk af skuldrene i toppen.

Kettlebell combo: Snatch -> Windmill -> OHS

2 x 5+5 @ 24kg

- military passede ikke så godt ind i den combo, og denne virkede også klart bedre.

Concept 2 roning

1000m @ lvl 6, 3:54.7, 216 watt

Done, finito, færdig.

Mødte Incognito, der tossede rundt med en bunke homeboys, GD, øl, mirakel-whip, gulerødder, toastbrød og en hjemmebygget blide :blink:, som de desværre fik ødelagt på første skud. :laugh:

Tid: ca 1:40

Link to comment
Share on other sites

Cutting-Projekt-status uge 2

Så er der gået to uger - ikke med de store ændringer her i uge 2, bare holde skuden på ret køl og dodge de værste bullets. Mit slik-forbrug er absurd lavt. :laugh:

Vægten har ligget ret konstant ugen igennem på mellem 87,4 og 88kg.

Kalorieindtag på de dage jeg har estimeret ligger omkring 2750kcal +/- 250 sådan cirkus.

I dag vejede jeg efter dingeling og inden morgenmad på 87,8kg som noteret nedenfor. Efter et halvt kg morgenmad og bummelum sagde vægten 87,7kg :bigsmile: dvs. en "teoretisk" morgenvægt på 87,2kg. Man er vel ikke matematiker for ingenting. :laugh:

I forhold til fedtprocentmålingen giver det dog bare en lidt "oppustet" FFM. Med den lave vægt er FFM bevaret, med 87,8 har jeg gainet 800g masse på en uge. :superman: Feeeee' diæt.

Der skal heller ikke meget til at flytte en del på fedtprocentmålingerne - 1mm mere eller mindre på et af stederne giver 0,3% forskel.

Uge 2:

Vægt: 87,8kg (-0,1kg for ugen, -1kg total)

Fedtprocent: 11,4% (-0,9% for ugen, -1,8%)

Der er købt stort ind af kylling og i morgen får jeg en masse namnam-fisk ind af døren, så skulle proteinbehovet det næste stykke tid være sikret. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore v. Peter @ yogamudra

Nakke og øvre ryg driller stadig lidt, og højre knæ får skånebehandling efter lidt for meget vrid for nogle uger siden.

Men hul i det, fordi:

I got my mojo back! :superman:

Vinyasas kørte fantastisk i dag sammenlignet med de to forrige gange og smidigheden var god.

Om det er de par timer ekstra fra jeg vågnede, der gør at jeg er lidt løsere i det, eller fordi jeg lavede lidt opvarmningsstræk, eller måske pga smoloven fra i går :laugh: - jeg ved det ikke. Jeg håber dog det er pga opvarmningen, for den er let at gentage.

Enormt skildpadde-rush og Urdhva Dhanurasana (broen) var bare eminent. :banana:

Var nabo til super-yogi-tøsen, der kørte anden serie, og det samme gjorde super-yogi-gutten. Jeg fangede lige hans indgang til Krounchasana (se nedenfor), hvor han hopper fra omvendt V, benene ind igennem armene ligesom normal vinyasa, og i selve landingen har han allerede bøjet benet der ligger på måtten og det andet ben sidder stort set allerede lodret ud for hans ansigt, lige til at tage fat. :crazy: Og det blev bare gjort så ubesværet at man dårligt fatter det. :w00t: Jeg vil os' være så god. :laugh:

Urdhva Dhanurasana

31a-Urdhva-Dhanurasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Adho Muhka Svanasana (omvendt V / downward dog)

05a-Vinyasa-in-ZOOM-150x150x30.jpg

Krounchasana (anden serie)

02-Krounchasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share