MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

Godt og hårdt som sædvanlig. Pudsige vinyasas i dag - enten var de temmelig pæne eller også var de der bare slet ikke. Jeg må i lidt skarpere træningslejr, for det kan da ikke passe jeg ikke kan noget så simpelt som at trække benene ind gennem armene. :innocent:

SNF -> målemetoden med målebånd er ikke præcis, men den er nu ikke så tosset til at følge udviklingen, og man gerne vil have et samlet tal i stedet for at kigge på målene hver for sig. I bund og grund er det vel bedøvende om fedtprocenten er 10, 14 eller 23, bare det ser ud som man gerne vil ha'. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

Godt og hårdt som sædvanlig. Pudsige vinyasas i dag - enten var de temmelig pæne eller også var de der bare slet ikke. Jeg må i lidt skarpere træningslejr, for det kan da ikke passe jeg ikke kan noget så simpelt som at trække benene ind gennem armene. :innocent:

SNF -> målemetoden med målebånd er ikke præcis, men den er nu ikke så tosset til at følge udviklingen, og man gerne vil have et samlet tal i stedet for at kigge på målene hver for sig. I bund og grund er det vel bedøvende om fedtprocenten er 10, 14 eller 23, bare det ser ud som man gerne vil ha'. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Godt og hårdt som sædvanlig. Pudsige vinyasas i dag - enten var de temmelig pæne eller også var de der bare slet ikke. Jeg må i lidt skarpere træningslejr, for det kan da ikke passe jeg ikke kan noget så simpelt som at trække benene ind gennem armene. :innocent:

Vist godt den der er ment lidt sarkastisk..... :blink:

Jeg er selv så rygende gumpetung i dem, at jeg tvivler på det nogensinde lykkes uanset hvor meget jeg løfter.. :sneaky2: Men dejligt at se, der stadig er godt med yoga i logsen Maxieboy :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vist godt den der er ment lidt sarkastisk..... :blink:

Jeg er selv så rygende gumpetung i dem, at jeg tvivler på det nogensinde lykkes uanset hvor meget jeg løfter.. :sneaky2: Men dejligt at se, der stadig er godt med yoga i logsen Maxieboy :4thumbup:

Med din bette mås burde det da være en smal sag. :tease:

Der er så meget teknik og timing i den bevægelse som skal gå op i en højere enhed. Jeg bider også mærke i at dem der rent faktisk kan lave den ser ud til at gøre det fuldstændig ubesværet. For mig er det en kraftanstrengelse hver eneste gang. Men generelt kan jeg da godt se at der er langt imellem piger der kan lave jump-back delen. Lidt flere kan jump-through.

Nøglen er stadig Mula Bandha :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Garfield er meget klog kat.

Vise ord fra Garfield

* Gifte mig - Jeg nedstammer fra en familie af lutter ungkarle.

* Bortset fra min beskedenhed er jeg fuldkommen.

* Det er en menneskeret - ja, nærmest en pligt - at være morgengnaven.

* Bemærk hvor godt buttet rimer på nuttet.

* Alle er blot krummer i livets store kiksedåse Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs.

* Et veldækket bord er som et maleri af Rubens men førstnævnte smager en del bedre.

* Der må være mere i tilværelsen end at æde, drikke og sove! - Men jeg håber det ikke.

* En campingtur kræver et farve-TV og 358 kilometer forlængerledning.

* Ingen sorg er så stor, at et livsvarigt abonnementskort til en lasagnerestaurant ikke kan klare det.

* Fordelen ved lasagne er, at man ikke skal pille fjerene af den, inden man spiser.

* Den slankekur hjalp! Nu kan mine fødder nå jorden igen.

* Bortset fra en fræsende sult, udmarvende kraftløshed og en anelse svimmelhed så har jeg det tip-top med min slankekur.

* Slankekur er, når man vil gøre en myg af en elefant.

* En god, dyr bregne er nu ikke den ringeste dessert.

* Gulerødder vokser i jorden, og jeg fatter ikke, hvorfor der er nogen, der graver dem op.

* Jeg husker stadig med væmmelse den aften i 1981, da jeg ikke kunne spise op.

* Kalorier er bedre end fast arbejde.

* Kalorier smager en del bedre end vitaminer.

* Kattemad på dåse? - Send den uåbnet til kommunekemi.

* Nogle få kilo på sidebenene er et betryggende værn mod trange tider.

* Det hedder ikke overvægtig, det hedder underhøj.

* Det er forkert at sige, at jeg ikke bryder sig om hunde. Jeg holder meget af hunde - udstoppede.

* Forskellen på en hund og en våd brosten er omkring tre points i intelligenskvotient.

* Den dag man ikke ka' sparke en hund over et koncertflygel, er man gået for vidt i sin slankekur.

* Hunde er en højerestående form for ukrudt.

* Hundekiks er fup! - De smager overhovedet ikke af hund.

* Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

* Jeg betragter en hund som en overdimensioneret nullermand!

* Hvis man endelig ville give mig et jobtilbud, ville en ansættelse på Danmarks Akvarium ikke være det ringeste.

* Min sympati for violinspil er dalet en del, efter jeg har erfaret, hvad

strengene er lavet af.

* Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er at sidde og knipse til en nullermand.

* Definitionen på en katastrofe: at sove så længe om morgenen, at man ikke når sin formiddagslur.

* Livet er smukt set gennem sprækken mellem madrassen og dynen.

* Hvorfor dog brække sig på gulvet, når der er et hyrdetæppe i nærheden?

* Kaffe skal være sort som en kats samvittighed.

* Jeg synes til enhver tid, at maver er mere klædelige end brystkasser.

* Jeg har overvejet at få tatoveret min dyne på brystet.

* Det er som at miste sin elskede at stå op om morgenen.

* Hvorfor er der aldrig en kogebogsforfatter, der har fået Nobels litteraturpris?

* Jeg har nok stået bag i køen, da Vorherre delte ydmyghed ud.

* Jeg kan lave 49 armbøjninger! Jeg skal bare have en lur mellem hver.

* Jeg kan med stolthed fortælle, at jeg ikke har forsømt et eneste måltid i fire år, elleve måneder og tre dage.

* Jeg ved ikke, hvorfor man altid griner af folk, der jokker i spinaten! Jeg griner da mere af dem, der æder den.

* Lykken er at ligge på et varmt fjernsyn.

* Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen.

* Naturen er pragtfuld! - på video foran sengen.

* Når jeg ser på min bedstefar, håber jeg, at alderdom ikke er arvelig.

* Pokker skulle da investere i en Rembrandt, når et spejl er både smukkere og billigere.

* Ret beset er den jyske vestkyst bare én stor tissekasse med tyske turister.

* Til trods for min beskedenhed er jeg fuldkommen.

* Tryghed er at vide, at der er varm lasagne i ovnen.

* Vi katte har da også en 11-timersregel! - Man bør altid tage 11 timers søvn oven på en god lur.

* Vis mig en kat, der er skrap til at fange mus, så skal jeg vise dig en kat med dårlig ånde

Jeg har fremhævet er par af de mest relevante. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Quickie @ Ak Thor

Dagen i går blev efter kl 19 levet som Garfield dikterer i følgende:

* Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen.

Og jeg blev straffet gjorde jeg (af vægten), men sådan er det jo. Modgang er godt - håber jeg!!!

Hop til platform - i dagens anledning "lav fine mærker på Max' skinneben"

3 x 92cm

3 x 103cm

3 x 110cm

0 x 115cm - ikke god da jeg er nødt til at stå på en lille box for at det passer.

1 x 122cm

- Og så lige et par fine miss eller tre på de 122cm. Ingen katastrofer, men bare lidt små-av lige under knæet på begge skinneben. :innocent:

Det er pudsigt som klappen bare går ned nogengange. Jeg bliver ganske enkelt overvældet af at skulle hive fusserne helt der op og misser næsten inden jeg er startet. Fyyyyy.

Sjipperi

Ikke meget - højst 4-5 min totalt.

Lidt blandet, en smule double unders og crosses.

Concept 2 Rowing Man uge 3

opvarmning 500m lvl 4, 1:59.8

menuen: 5x500m, 90 sek pause mellem hver

1: 1:49.5, 267watt, lvl 6

2: 1:49.4, 267watt, lvl 7

3: 1:49.4, 267watt, lvl 8

4: 1:49.7, 265watt, lvl 6

5: 1:44.6, 306watt, lvl 6

nedkøling 500m, 2:10.7, 157watt, lvl 1

Level-indstillingen er næsten som gear på en cykel. Du skal cykle X km/t uanset hvad, men det kan varieres hvor tungt det skal være. Her er kadencen dog næsten konstant uanset belastning. Jeg tror man skal sigte efter at stille den så lavt man kan og stadig holde den fart man går efter, eller sagt på en anden måde være så presset man ønsker. Lvl 8 føles markant mere udtrættende for musklerne, men wattene kommer til gengæld op bare man flår fornuftigt. Der skal være lidt mere striks teknik ved lavere lvl.

Kettlebell figure 8 to a hold

1 x ca 8+8 @ 24kg

2 x 10+10 @ 24kg

- stadig superfed øvelse. Den har mere flow end swings og snatches og er stadig pissehård. Håndskift bliver bedre - havde kun et kiks på de tre sæt, og især på sidste sæt kunne jeg begynde at holde stilen lidt mere tight til kroppen.

Jeg må få prøvet min Kettlebell 300 i løbet af weekenden. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Dagen i går blev efter kl 19 levet som Garfield dikterer i følgende:

* Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen.

Og jeg blev straffet gjorde jeg (af vægten), men sådan er det jo. Modgang er godt - håber jeg!!!

:

Er det nu kage igen? :laugh: eller kokosnød :tongue:

Så må du være hård fredag, når du får tilbudt kage. :wink:

Skal i øvrigt selv spise kage i weekenden. bl.a. en marcepone, hindbær og chokolade kage :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er det nu kage igen? :laugh: eller kokosnød :tongue:

Så må du være hård fredag, når du får tilbudt kage. :wink:

Skal i øvrigt selv spise kage i weekenden. bl.a. en marcepone, hindbær og chokolade kage :4mewantfood:

vafler - mange mange vafler :4mewantfood:

Fredag hedder chokoladekage :crazy: - jeg må være stærk :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Lidt inverterede aftenløjer

5x Frogstand -> håndstand

3-4x forsøg på håndstand -> frogstand... hmmm, det er svært!

3x forearm stand - blandet succes, hårdere end den burde være

5x nedgang fra håndstand med strakt krop, så kontrolleret som muligt

Hovedstand bensænk/løft ned til ca 20cm over gulvet - længere ville de ikke

Hovedstand -> forearmstand - dvs hovedet løftes fri fra hovedstanden. Mere succes end tidligere

Det var vist det. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

En pudsig omgang featuring Chris og Bat

Burgener warmup

20kg

30kg

Træk

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

4 x 3 @ 65kg

- Der manglede noget gnist. Eksplosionen var der ikke og jeg tror jeg tog for let på det, som om jeg forventede at vægtene hoppede derop af sig selv. Det kan jeg afsløre ikke er tilfældet. Sidste sæt gik helt i kage, og jeg tror jeg havde 4 miss for at få 3 der kom op. :sneaky2:

Træk-hiv

4 x 4 @ 80kg

- Bedre, men den er nu også så simpel. De 4 reps fra gulv, hæng, gulv, hæng som sædvanlig. :smile:

Vend

10 x 1 @ 80kg

- Lidt for nærig med opvarmningen :blush: , for selvom jeg på det tidspunkt er rigelig varm, så skal kroppen lige vende sig til bevægelsen. Så de første reps var temmelig uskønne, men det blev bedre.

OH squat

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 6 @ 80kg - Rep PR +1

1 x 7 @ 80kg - Rep PR +1 til :devil::superman: :banana3:

- Fuckin 'ell, der var benstyrken nærmest ved at sætte begrænsningen - i hvert fald klart medvirkende årsag.

Forsøgte også nr 8 på andet sæt, men kunne bare ikke presse den op.

Ben foran Smolov dag 6

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

7 x 5 @ 85kg :devil:

- Tung men nem! Kørte godt og solidt, og jeg er ved at have ok fornemmelse med dybden.

Mili og rows taget ind imellem squatten

Military

2 x 5 @ 55kg

1 x 8 @ 55kg

- 8'eren var til failure, måtte lige se hvad der var til. :devil:

Barbell rows

2 x 10 @ 75kg

- Ikke tungere lige foreløbigt.

Concept 2 roning

2000m @ lvl 5, 7:21,3, 261watt - MONSTER PR :w00t::w00t:

- Det var da helt galt. Gammel PR fra d. 4. september var 7:38, og her laver jeg så en tid der er under 1 sek langsommere pr 500m end intervallerne i går.

Crazy crazy. Jeg anede ikke hvor hurtigt jeg ville ro da jeg satte mig, men begyndte bare at trække og fornemme hvor mange watt der nu virkede passende til at kunne holde den hjem. Stort set konstant tempo hele vejen, faktisk nok en smule kvikkere på de sidste 1000m, og overskud nok til at trække 350+ de sidste 100m.

Træningen tog godt 2 timer alt i alt, og jeg havde også sat mig selv på stopur, bare for at se om det at tidsforbruget var mere synliggjort kunne speede mig lidt op. Det kunne det muligvis lidt. :innocent:

Så en blandet omgang træk, lidt sløv start i vend, men resten SKIDE GODT!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
vafler - mange mange vafler :4mewantfood:

Fredag hedder chokoladekage :crazy: - jeg må være stærk :4flex:

Nå Unge Maxpower er du klar til fredagens udfordring?? :tongue:

Du må rubbe dine negle og være lidt hård :wink:

Kan simpelthen ikke passe at man kan tage 80 kg i OH squat :superman: , men ikke sige nej til chokoladekage :dry:

I øvrigt tillykke med din nye PR :1356:

Link to comment
Share on other sites

Kan simpelthen ikke passe at man kan tage 80 kg i OH squat :superman: , men ikke sige nej til chokoladekage :dry:

Det har du helt ret i - jeg tager 100kg i OH squat. :tease:

Er jeg nødt til at citere Garfield igen?

Hvad er der også så slemt ved chokoladekage? Det kan da være der både er nødder i med det gode fedt og højt kakao-indhold med en masse fine anti-oxidanter. Man kan da håbe. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Der var for øvrigt lige ved at være katastrofe inden dagens træning var kommet igang.

Jeg havde glemt min notesbog. :freaked:

Heldigvis var jeg ved at have styr på hvilke ting jeg skulle lave, og Christian kunne bekræfte hvad jeg mente der stod på menuen i smoloven, så derefter var spørgsmålet kun om jeg kunne huske det hele efterfølgende. :laugh: Men det ku' jeg. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Der var for øvrigt lige ved at være katastrofe inden dagens træning var kommet igang.

Jeg havde glemt min notesbog. :freaked:

Heldigvis var jeg ved at have styr på hvilke ting jeg skulle lave, og Christian kunne bekræfte hvad jeg mente der stod på menuen i smoloven, så derefter var spørgsmålet kun om jeg kunne huske det hele efterfølgende. :laugh: Men det ku' jeg. :cool:

Way to go :4thumbup: Det må være alle de kalorier du får, der hjælper med at holde hjernen igang :tongue:

Og var du forøvrigt ikke gået i seng 2* :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Way to go :4thumbup: Det må være alle de kalorier du får, der hjælper med at holde hjernen igang :tongue:

Og var du forøvrigt ikke gået i seng 2* :tongue:

Jeg har et meget langtrukkent "gå-i-seng" ritual. :innocent:

Skal jo både nå at meditere, spå i kagekrummer og halshugge en høne - og rydde op igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Jeg tænker ikke på chokoladekage

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Jeg ville faktisk føle det som at bryde min "diæt", hvis jeg IKKE tog fredagskage, for det skal netop ikke handle om at fornægte mig selv alt det gode, men derimod om tilpas mængdemoderat og udskiftning fra slemme ting til gode/mindre slemme ting. :innocent:

Så et styk kage på størrelse med min tommelfinger til mig - nemli' :wink:

Var det ikke overbevisende? :w00t:

post-1845-1190384819.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Lørdagsslik - blandet teknik på træk og stød + det sædvanlige OG lidt usædvanligt.

Som special GuestStar MarianneB (hende med den dansende SpiderMan), der lige skulle have kigget teknikken efter i sømmene på diverse.

Burgener warmup

20kg

30kg

Træk

1 x 3 @ 40kg

1 x 3 @ 50kg

2 x 3 @ 60kg

- Krebsen påpegede at jeg har en tendens til at hoppe et par cm bagud. Ikke så heldigt når man hellere burde hoppe et par cm frem. Det gør naturligvis at vægten har større tendens til at sidde for langt fremme = BAD.

Træk fra hæng

1 x 3 @ 50kg

2 x 3 @ 60kg

- Kørte lidt skiftevis fra gulv og hæng. Gik overordnet set ok - især fra hæng

Stød

1 x 3 @ 50kg

4 x 3 @ 60kg

- Hmm. Vendet er jo peanuts, så det er der ikke meget at kommentere på. Opadstød virkede ustabilt, formentlig fordi vægten bl.a. sad for langt fremme. Udfaldet føltes også en kende vakkelvornt.

OH squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 10 @ 70kg

- Sådan et sæt tager laaang tid åbenbart. Jeg føler virkelig der er til de 15 reps på 70, men stængerne var bare ikke helt i hopla i dag. Fik også et eller andet i venstre side lige over balden der generede lidt - faktisk fornemmede jeg det allerede efter de første sæt træk fra hæng tror jeg. Det er ikke første gang, men heller ikke noget jeg mærker tit.

Ben foran Smolov

1 x 4 @ 70kg

8 x 4 @ 90kg

- Fyffer pyffer, den var giftig i dag. Sikkert også pga ovenstående, men det var ikke slemt nok til at jeg ville trække mig. :innocent:

Bænkpres :w00t:

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 9 @ 80kg

- :laugh: Der ka' man bare se, jeg er stadig stærkere i bænk end OHS, men dælme ik' meget. :superman:

Rillen var da også noget rusten, så mon ikke der hurtigt kunne komme flere kg eller reps på hvis jeg rent faktisk trænede den. Uden tvivl. :smile:

Concept 2 roning

2000m @ lvl 4, 7:39.3, 231 watt

- Passende hårdt i dag, langsomt i forhold til sidst naturligvis, men bestemt ikke let.

Ganske ok træning sådan overall, når det nu skal være en lørdag formiddag.

Det kunne tyde på at mine dage på amager er talte... :cool:

RuneN -> Something like that :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg præciserer: :cool:

Mine dage med fast adresse på amager ser ud til at være talte.

Hvordan det kommer til at påvirke min træning er endnu uvist.

Hvorfor får man fornemmelsen af, at du ikke rigtig siger noget alligevel :tongue:

Tak for i dag. Det var rart at lige blive kigget efter og få kritik.

Din træning.... Det så tungt ud - altså på en nem måde :laugh:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share