MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jeg kan se, du også følger med på ICanHasCheeseburger.com :4thumbup:

Naturligvis

Jamen velkommen hjem til det blæsende danske efterårpost-15167-1192360192.gif

Og tillykke med vægt resultatet :bigsmile: . Det må helt sikkert tilskrives vegetar kosten :hehe:

Tak for det. Ved ikke om det skal tilskrives lidt manglende tilvænning eller om jeg er nødt til at hive handskerne frem meget snart? Synes dælme det var køligt at cykle rundt her til formiddag.

Og ja, det er da meget flot med vægten, på trods af vegetar-cirkusset. :tongue:

Ej altså, hvor finder du alle de fiiine smileys?! :blush:

@Max: Godt gået med cutting projektet :1356:

Og mht yogaen og Nauli-øvelsen -hvad skal den gøre godt for? (udover at det ser totalt syret ud og helt sikkert har en vis blære projekt og anvendelig ved "se hvad jeg kan"-situationer :tongue: )

Er det ikke grund nok? :w00t:

Øvelserne har dels til formål at træne mavemuskulaturen på en anden måde end den sædvanligvis anvendes (særligt diafragma) og Nauli er massage for organerne - skulle være godt for fordøjelsen og systemet generelt. Når jeg engang får den lært kan jeg så se om det passer hvad mine lærere siger. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II @ yogamudra

My lord, have mercy!!!

En tælletime med vikar, da Peter og Bodil stadig er på Kreta - en meget vis Louise Ellis.

Man kunne tro hun bare er en lille gammel dame, og det er hun sådan set også, men hun har styr på sagerne, og er meget dygtig til at tælle. :bigsmile:

Mine gennemspringninger flyver imod nye højder, og det var nærmest kun nogle få der ikke var ubesværede. :w00t:

Tre af tøserne fra Kreta var også med, og selvom jeg sagde farvel allerede i går, så var det sku' rart og fedt at se dem igen og i mere vante omgivelser.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Back in business...

En helt bevidst let opstart her efter ferie.

Burgener warmup

20kg

30kg

Stød

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

3 x 3 @ 70kg

- Dejlig lette og god teknik. For det meste hurtige albuer.

Vend

10 x 1 @ 80kg

- Lidt tendens til at vægten kom for langt frem. En enkelt af dem blev også stødt let.

Stød-hiv

4 x 4 @ 90kg

- En smule tung da. Og så skal man passe på der ikke kommer noget i klemme.

OH squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

3 x 5 @ 70kg

- Der blev sagt god for dybden af Christian, rundt regnet 10cm under parallel. :laugh:

Concept 2 roning - Rowing Man uge 1

Menuen: 3 x 500m med 90 sek pauser

1: 1:49.9, 264watt, lvl 3

2: 1:45.2, 301watt, lvl 3

3: 1:43.9, 312watt, lvl 3

nedkøling: 1:57.3, 217watt, lvl 3

- Jeg starter forfra på "Good shape" udgaven af Rowing Man og lader det stadig være frit om jeg vil køre den mere end en gang om ugen. Stadig mindst 2000m pr gang på den ene eller anden led.

Life on earth is good

Så er der dømt serie-mandag :banana:

Jeg er jo bagude i alt muligt efter godt en uge offline.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

En stille og rolig morgen-omgang, hvor gennemspringninger fortsætter med at være ret gode og det giver bare mere lethed på det hele.

Fik lidt flere justeringer i dag med et meget blidt touch - lige på nær Supta Parsvasahita som jeg godt nok blev mast og trykket ned i. :laugh:

Pranayama-ritualet kører fino hver morgen, og det skal det fortsætte med, også på dage med morgen-yoga.

27b-Supta-Parsvasahita-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har magiske evner...

Jeg formår i hvert fald at trylle en fandens masse tid væk. :blush:

Her var jeg stået tidligt op for at kunne nå både pranayama og praksis og komme på arbejde i passende tid.

Det gik også fint nok med at stå op, men det lykkedes mig så at få ca 1½ time til at forsvinde i den blå luft. :blink:

Fik dog lavet pranayama'en og turboudgaven af de stående stillinger.

Jeg begynder svagt at skimte antydningen af kontakt mellem hjerne og de rigtige muskler i Nauli (omtalt et par indlæg tilbage). :w00t: Nok lidt på samme skala som når en person med brækket ryg formår at vrikke med storetåen for første gang, så der er stadig lang vej til at kunne gå. :wink:

Succes'en (minus tidsspild) gentages så i morgen, om det skal være hjemmeyoga eller i mudra er ikke helt besluttet. :innocent:

Senere i dag vægtløftning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg formår i hvert fald at trylle en fandens masse tid væk. :blush:

Her var jeg stået tidligt op for at kunne nå både pranayama og praksis og komme på arbejde i passende tid.

Det gik også fint nok med at stå op, men det lykkedes mig så at få ca 1½ time til at forsvinde i den blå luft. :blink:

Så du sover ikke mere gennem 2 vækkeurepost-15167-1192696938.gif, men står så i stedet op og laver ingenting :laugh:

Jeg begynder svagt at skimte antydningen af kontakt mellem hjerne og de rigtige muskler i Nauli (omtalt et par indlæg tilbage). :w00t: Nok lidt på samme skala som når en person med brækket ryg formår at vrikke med storetåen for første gang, så der er stadig lang vej til at kunne gå. :wink:

Er det der freak agtig :freaked: med maven :blink: du er ved at kunne :dropjaw:

Link to comment
Share on other sites

Så du sover ikke mere gennem 2 vækkeurepost-15167-1192696938.gif, men står så i stedet op og laver ingenting :laugh:

Jeg laver skam noget - har bare lidt svært ved at redegøre for hvad det er :blush:

Er det der freak agtig :freaked: med maven :blink: du er ved at kunne :dropjaw:

Det er det ja, men at sige jeg er ved at kunne det er vist en overdrivelse. :wink: Min roommate på ferien havde så godt styr på det at man sagtens kunne se hvad han havde gang i, uden at det var helt så ekstremt som på billedet og han var kun så småt kommet igang med rulleriet. Der var han kommet til på 3-4 uger med daglig træning, så jeg er optimist. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

VL i selskab med the usual suspect, Chris27, Krebs og Bat.

Burgener warmup

20kg

Træk

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

3 x 3 @ 70kg

- De to første forsøg på 70 var miss, og der var vist én mere, men ellers begyndte det at køre fornuftigt.

Ifølge Krebsen var én af dem faktisk rigtig rigtig god, og hvor er det dog irriterende at den så bare føles som et løft hvor jeg ikke tænker over tingene, men bare gør det og ikke engang flåede rigtigt til. :laugh:

Sådan er det vist bare :wink:

Træk fra hæng

2 x 3 @ 50kg

3 x 3 @ 60kg

- Easy peasy

Træk-hiv

4 x 4 @ 80kg

- Føles som en pligt-øvelse. Jeg skal passe på at teknikken ikke bliver anderledes end førstehivet, for så ryger overførligheden vist fløjten.

OH squat

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 6 @ 85kg

1 x 5 @ 85kg

1 x 4 @ 85kg

- 15 reps med (næsten) kropsvægt :w00t: - ja og så lige fordelt på 3 sæt, men mindre detalje.

Ben foran

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 65kg

1 x 5 @ 70kg

- Hoftebøjerne var begyndt så småt at pive, men vægten var egentlig let.

Bare en rolig kom igang serie, ellers lidt ekstra til stængerne nærmere, når nu jeg havde lavet OHS.

Military

3 x 10 @ 40kg

- let let

Concept 2 roning

2000m @ lvl 3, 7:34.2, 239 watt

- Hårdt udlæg, øg på midten, spurt hjem :superman:

Ok, måske var udlæget ikke vanvittig hårdt, men det lyder bedre. :tongue:

De sidste 300-400 meter var med 330-340watt. :devil:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: kan se du har taget denne til dig :tongue: - WTG !!! :superman:

Og øhhhh tillykke med lejligheden (så har vi jo endnu et housewarmingsparty til gode) - og velkommen hjem from Crete :bigsmile:

/ :sun:

:crazy: Sikke et chok at få her til morgen - vivsen på besøg i min log!!! :w00t:

Og to gange tak. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Mysore @ home

Var ikke helt så morgenskarp som håbet, men i dag fik jeg både lavet min pranayama og fuld praksis. :superman:

Al magt til flextid :innocent:

Gennemspringninger kørte fino og så svedte jeg helt uhørt lidt. :blink: Godt nok plejer det at være mindre ved hjemmetræningen, men stadig vildt lavt i dag.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Let lørdagstræning om søndagen :hehe: i selskab med Krebsen

Concept 2 roning

1000m @ lvl 3, 3:37.2, 272watt, lvl 3

- Lidt hurtigere end PR-tempo på 2000meter (ca 10w mere), så ganske udmærket opvarmning

Burgener warmup

20kg

Træk fra hæng

3 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 65kg

1 x 3 @ 70kg

- SOLID!

Stød

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

2 x 3 @ 70kg

- let, men det er jo også stød-dag i morgen. :devil:

Concept 2 roning - Rowing Man Uge 1 dag 2

3 x 500m @ lvl 3, 90sek pause

1: 1:44.1, 310watt

2: 1:36.7, 387watt PR (i denne trænings-era :innocent: )

3: 1:44.9, 303watt

Tag den, Chris27! :tongue:

Jeg har noteret en 500m på 1:36.1 som må være sat i DTU's center for længe længe siden.

God damn, der er langt til 1:30 :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tag hvad for en, min pr på 500m C2 er 1,35,4min, som du så mig sætte dengang (som i øvrigt placerer mig sidst på Mol's C2-liste), så jeg er stadig foran.

Men hvis du begynder at true, ender det med, at jeg må begynde at træne C2.

Link to comment
Share on other sites

Tag hvad for en, min pr på 500m C2 er 1,35,4min, som du så mig sætte dengang (som i øvrigt placerer mig sidst på Mol's C2-liste), så jeg er stadig foran.

Men hvis du begynder at true, ender det med, at jeg må begynde at træne C2.

Fordømt :laugh:

Fik ellers gravet frem at jeg lavede 1:38 og mente så at du lige sneg dig under med 1:37.

Men bare vent - jeg er kun lige startet. :devil:

Det vil også være en positiv bivirkning, hvis jeg kan få dig til at træne den. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Cutting-Projekt-status uge 8

We are getting close now...

Dette var så ugen hvor det lykkedes at få vægten til at svinge med næsten 3 kg, særdeles godt hjulpet på vej af fredagskage og et besøg på Baron von Dy. Jeg kunne konstatere - modsat min tidligere opfattelse - at det er muligt at blive mæt i fondue... meget mæt endda. :4mewantfood:

Jeg tror ikke helt det har stabiliseret sig igen som tallene indikerer. Vægten sagde tirsdag 85,3 og lørdag 88,2 som de mest ekstreme.

Uge 8 - 21-10-2007:

Vægt: 86,4kg (+0,5kg for ugen, -2,3kg total)

Fedtprocent: 9,5% (status quo, -3,7% total)

Nu bliver det spændende med næste uge om jeg når målet på min arbitrært fastsatte dato, og skulle der lige gå et par uger ind i november for jeg rammer de 85 stabilt, så overlever jeg vist også det. :laugh:

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II eftermiddag @ yogamudra

Dææmeneeme go' yoga, dæ' dær :w00t:

På trods af ovenstående tal og det faktum at jeg kun lige var kommet hjem fra VL, så var jeg let som en fjer på måtten. Der må have været et særligt anti-tyngdekraft felt lige på min måtte, eller jeg havde spontant smidt 5-10kg på turen derhen.

I hvert fald floatede jeg lystigt frem og tilbage i både solhilsner og gennemspringninger. De få justeringer Louise giver er yderst effektive, og hun formår at trykke én deeejligt sammen.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

VL nu igen!!!

Det foregik i vanligt selskab med Bat og Chris27, der kæmpede lidt med at finde dybden i squat. Han fandt den dog til sidst.

Burgener warmup

20kg

30kg

Stød

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

2 x 3 @ 80kg

2 x 3 @ 90kg

- Ganske solid runde og gode opaf stød. Alle vend var frivend, for mine hoftebøjere piver en smule for tiden over dybe vendinger. Føles ikke som noget alvorligt, bare sådan lidt brokkeri, der helst ikke skal udvikle sig. De 90 blev også mere og mere presset i frivendet men op kom de da.

Når jeg dropper vægten lader jeg den typisk bounce en gang, griber den så lige let og kontrollerer den så den lander lidt pænere. Det fortalte jeg Chris fordi jeg synes det bare var lidt skæg, men han mente meget hurtigt at det var da ren Wellness sådan at pusse-nusse med vægtene og sætte dem pænt ned.

Så efterfølgende blev Wellness lidt et kampråb. :laugh::devil:

Stød-hiv

1 x 4 @ 90kg

3 x 4 @ 100kg

KB Military

3 x 5+5 @ 24kg

- tungt!

Chinups (underhånds)

3 x 5 @ mig

Concept 2 roning - Rowing Man, uge 2 dag 1

Dagens menu: 4 x 500m @ lvl 3, 90 sek pause

1: 1:48.4, 275watt

2: 1:47.7, 280watt

3: 1:46.2, 292watt

4: 1:42.5, 325watt

- Jeg havde ikke rigtigt motivationen til at hive igennem, men det kom da deropaf og blev helt fornuftigt til sidst.

Tidligere i træningen var jeg inde og eksperimentere lidt med belastningen og se hvad jeg maksimalt kunne hive af watt. På lvl 10 kunne jeg godt hive 500+ watt (51x var det vist), men den er riiiiigtig tung og virkede som noget jeg ville gå død på meget hurtigt. På lvl 3 prøvede jeg vist ikke absolut max, men hev da 470+ watt i 20 sek, hvilket skulle give en tid lige omkring 1:30. Næste gang vil jeg prøve at tage nogle intervaller i intervallerne med work:rest ratio på ca 1:1, bare fuld skrald, 450+ watt i arbejdsintervallerne og se hvordan det er.

Og som rosinen i pølseenden:

"Full" lateral raise

3 x 10 @ 6,4kg

- Ja, det synes jeg i hvert fald er et passende navn. Lateral raise med db's, næsten som man plejer, bare helt op til lodret med armene i stedet for at stoppe ved vandret. Den er så dejlig for skuldrene. Og ja, jeg vejede håndvægten, for der stod ikke nogen vægt på, andet end for de to skiver. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Minder det ikke om en MOL'er eller tre? :tongue:

128347104606875000donttalktome.jpg

Ja ja Maxi :newtongue: , jeg er sikker på , at jeg er inkluderede i din hentydning til kaffedrikkende MOl'erpost-15167-1193080043.gif

Men godt du selv har valgt en maskulin drik som frugt the med honning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja Maxi :newtongue: , jeg er sikker på , at jeg er inkluderede i din hentydning til kaffedrikkende MOl'erpost-15167-1193080043.gif

Men godt du selv har valgt en maskulin drik som frugt the med honning :tongue:

Føler man sig truffet? :wink:

Det er heldigt jeg hviler så meget i min maskulinitet at det ikke røre mig hvad andre synes om mine te-drikkevaner.

Ja, det er da lige før at kruset kunne være pink uden det ville gøre mig noget. :laugh:

128347692415468750helikathazlan.jpg

Og nu jeg selv er kommet med referende til Heli's, så nej, der er ikke sket en daddel med den. Har så travlt så travlt for tiden. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-mysore @ yogamudra

Peter er tilbage på pinden. :bigsmile:

Ganske god morgen-omgang, og jeg fik også lavet min pranayama inden.

Efter bro - som var meget god i dag - fik jeg lavet et par ture i håndstand, der var helt ok, og så kom Peter og sagde jeg skulle prøve Bakasana (frog) -> håndstand. Den første fik jeg gjort meget hård og pressede skævt op, nr 2 var bedre.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share