MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II @ yogamudra

Under Bodils blide men bestemte pisk - hvis en sådan da findes... :unsure:

Vi kørte en halv-fuld vinyasa, som hun kaldte det, dvs. ingen gennemspringning mellem højre og venstre siddende stillinger, men så til gengæld fuld vinyasa, dvs. til samasthiti hver tur.

Lidt anderledes men ganske godt.

Følte mig en træt og ikke ligefrem fuld af hopla. Det virkede som om det var meget længe siden jeg havde lavet noget. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke også det... to dage uden træning :nonono::tongue:

JO!!! Ganske uhørt.

Til gengæld har jeg nu prøvet at stå på toppen af en cirka 100 meter høj vindmølle. :w00t:

Once in a lifetime (propably) :wink:

Og vi skulle ikke selv kravle derop, det havde ellers været fin træning. :laugh:

post-1845-1193425844_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld har jeg nu prøvet at stå på toppen af en cirka 100 meter høj vindmølle. :w00t:

Once in a lifetime (propably) :wink:

Og vi skulle ikke selv kravle derop, det havde ellers været fin træning. :laugh:

Det er da vist næsten det yderste vestjylland, ikke? :wink:

Er der rent faktisk noget elevator-halløj inde i dem, eller hvordan kommer man op i sådan en mølle, hvis man snydes for udfordringen ved selv at kravle derop? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist næsten det yderste vestjylland, ikke? :wink:

Er der rent faktisk noget elevator-halløj inde i dem, eller hvordan kommer man op i sådan en mølle, hvis man snydes for udfordringen ved selv at kravle derop? :smile:

Hvis yderst betyder tæt på kysten, så ja, det er vesterhavet du kan se øverst til venstre i billedet. Det lå under 1 km fra kysten og en smule vest for Bøvlingbjerg.

Vi blev skam løftet op med en kran, den fik jeg bare ikke taget billede af... :tongue:

Ej, der er en lift inde i i møllen, hvor to mand lige akkurat kan stå og komme hinanden lidt ved. Og forskellen på en lift og en elevator er jo som bekendt (:hehe:) at i en lift skal man hele tiden holde knappen inde for at køre, hvor elevatoren jo er push and go. De 80-90 meter liften dækkede tog cirka 4½ minut at tilbagelægge, så det var sløøøøvt.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ Ak Thor

Lidt langtrukkent morgen-tamtam, så jeg kom først derned da Krebs og Bat var ved at pakke sammen. Chris27 fortsatte lidt endnu.

Concept 2 roning

500m @ lvl 3, 1:58.5, 210watt - opvarmning

1000m @ lvl 3, 3:27.2, 315watt PR

- Ny PR på 1000m med over 10 sek. Endelig en tid bedre end Chris27, hvor han rent faktisk har maxet. :devil:

For at have de bedste muligheder for nye PR's skal man naturligvis tage det i starten, og ikke efter to timers vægtløftning. :laugh:

Burgener warmup

20kg

Råtræk

1 x 3 @ 50kg

5 x 3 @ 60kg

- De første par stykker var også lidt træk helt i bund og lidt fra hæng. Højre hoftebøjer beklager sig, den slambert, så jeg må træne udenom, og derfor blev resten bare råtræk. Når jeg ellers gad koncentrere mig lidt fløj vægten op.

Stød (vend fra hæng)

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg - En af dem som military i stedet for stød.

1 x 3 @ 75kg - Endnu en enkelt mili, tangering af ældgammel PR :superman:

Jeg kørte godt nok i lavt gear, og der var ikke lige så meget lyst til yderligere barbell-jonglering - lige bortset fra hvis det netop var lidt i den sjove ende. :innocent:

Så jeg gik lidt på opdagelse i vores plakater med en masse mærkelige øvelser og fandt et par sjawe. De stod kun med beskrivelser og ingen navne, så dem må jeg finde på. :w00t:

Seated Overhead Barbell Spine Twists

1 x 3 @ 50kg

2 x 5 @ 40kg

- ok, man sidder på en bænk med stangen trykket op på strakte arme og skulderbredt greb (ligesom i military, stød osv).

Herfra roteres overkroppen stille og roligt ud til den ene side, så langt man nu kan komme, tilbage til midten og ud den anden side. Stangen er hele tiden i vandret og man rotere/twister om rygsøjlen.

Solide stabilitetskrav til hele maveregionen og skuldrene.

Standing Barbell Front Twist

1 x 3 @ 20kg

2 x 5 @ 15kg

- Man har fat om stangen med et lidt bredere greb, lillefinger ude omkring ringene. i udgangspositionen holdes stangen lodret frem foran kroppen med lidt bøjede arme (bøjningen styrer til dels sværhedsgraden). Med lodret menes at hænderne er under hinanden, f.eks. starter højre øverst. Midten af stangen holdes så i denne højde hele tiden, og stangen roteres så øverste og nederste hånd skifter plads. Temmelig heftig for statisk skulderstyrke og stabilitet.

Og det sjove fortsatte ved siden af.

DB overhead squat

1 x 5 @ 2x6,4kg

1 x 5 @ 2x9kg

- Ikke så tosset igen. Føltes faktisk nogenlunde og uden at armene kom alt for langt frem.

Double DB Sots Press

1 x 10 @ 2x6,4kg

1 x 10 @ 2x9kg

- Giftig sag. Pres siddende i hug-stilling med begge arme samtidig. Bliver lækkert at få lidt kg på den.

Concept 2 roning - lidt eksperimenter

500m @ lvl 3, 1:42.5, 325W. Intervaller på 15/15 sek @ ca 220/400W

500m @ lvl 3, 1:48.8, 272W. Intervaller på 20/20 sek @ ca 220/350+W

500m @ lvl 3, 1:51.8, 250W

- Træt og hårdt. Korte intervaller er ikke optimalt, da det koster nogle tag at komme helt op i gear. Første tid er dog lidt imponerende taget i betragtning af halvdelen jo blev roet i et ret lavt tempo.

Link to comment
Share on other sites

Hvis yderst betyder tæt på kysten, så ja, det er vesterhavet du kan se øverst til venstre i billedet. Det lå under 1 km fra kysten og en smule vest for Bøvlingbjerg.
Det var vist ment mere mentalt end geografisk, men det kunne du selvfølgelig ikke lige umiddelbart læse ud af min kommentar. Jeg vidste godt det var Bøvling (som jeg kalder det) og det er nogenlunde der jeg kommer fra, dog er jeg fra byen, Lemvig, lidt længere mod nordøst :laugh: Og det er bare så.... ahem... vestjysk derude :wink:
Vi blev skam løftet op med en kran, den fik jeg bare ikke taget billede af... :tongue:

Ikke drille :nono::tongue:

Ej, der er en lift inde i i møllen, hvor to mand lige akkurat kan stå og komme hinanden lidt ved. Og forskellen på en lift og en elevator er jo som bekendt (:hehe:) at i en lift skal man hele tiden holde knappen inde for at køre, hvor elevatoren jo er push and go. De 80-90 meter liften dækkede tog cirka 4½ minut at tilbagelægge, så det var sløøøøvt.
:4smartass:
Link to comment
Share on other sites

Mit liv som kat med et yderst veltrænet sovehjerte

1283479390859375005moreminutes.jpg

Den er bare nuzer

lolcats-funny-picture-lalalalala.jpg

Måske man skulle lave lidt inverteret leg her til aften. Ja, man sku' sgu'

Og husk, urene skal skrues baglæns når havemøblerne skal have træbeskyttelse, eller hvordan er det nu?

Link to comment
Share on other sites

Cutting-Projekt-status uge 9

Hmm, hvad der sker i min krop er ikke helt til at blive klog på. Jeg havde godt nok hele to dages træningsfri midt på ugen og derefter har vægten ligget 1-2kg højere end ugen før.

Men hvad gør det, når min vægt tilsyneladende er en ret så uafhængig størrelse ift hvad fedt og muller finder på :blink::hehe:

Uge 9 - 28-10-2007:

Vægt: 87,1kg (+0,7kg for ugen, -1,6kg total) :laugh: - SLÅ BAK, SKIPPER!!!

Fedtprocent: 9,2% (-0,3%, -4,0% total)

Der var skisme forsvundet en mm mere på patten. Samlet set er der røget 13mm i alt fra bryst, mave og lår.

Jeg begynder at få en underlig fornemmelse der siger at min skæbne ligger lige omkring 87-88kg. :laugh:

Meeeen, mon ikke jeg lige kan få overtalt mig selv ned under de 85kg. Måske en juleferie hos de gamle vil hjælpe på sagen. Det plejer jeg at tabe mig af, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

En skøn blanding

Pistols

3 x 5+5

- De to sidste sæt holdt jeg med begge hænder om det strakte ben, for det havde lidt tendens til at hænge

Chins

3 x 5

Diverse håndstand

jep

Forearm stand

jep jep

Handstand pushups (med støtte)

6 reps

Frog -> håndstand

5 ture

- Går ganske ok, når fokus er på at holde armene i udgangsposition imens hoften flyttes ind over hovedet.

Håndstand -> Frog (aka. antistem frog)

nogle forsøg, én lykkedes :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells 300 Challenge - modified by Waits

Endnu en dag på udstationering i det jyske - denne gang heldigvis kun til Vejle. Det betød at VL røg i svinget, men det er der jo råd for:

Nu havde jeg jo dømt min egen bastard for ubalanceret, så derfor skulle Waits udgave prøvet.

Føj, den var fed!!! :superman:

Tilpas presset hele vejen igennem, og øvelserne kommer dejligt rundt. Fokus er dog stadig lidt "lavere" end i den originale 300 - den var pænt hård for overkroppen.

Følte mig også lidt: :devil:

post-1845-1193685787_thumb.jpg

One Arm Swings

25+25 @ 24kg

Tid: 1:40

Bend Over Row

25+25 @ 24kg

Tid: 2:06

Clean 'n' Pushpress

25+25 @ 24kg

Tid: 5:11

Squat By The Horns

50 @ 24kg

Tid: 3:39

Guard Press

25+25 @ 24kg

Tid: 4:49

Snatch

25+25 @ 24kg

Tid: 3:56

Totaltid: 21:21

NASTY!!! :crazy:

Til sammenligning kørte jeg min egen udgave med 16kg på ca 20 min, så 50% mere vægt og kun 1 minut længere.

Og så meget bedre form er jeg ikke kommet i, øvelserne fordelte bare belastningen bedre.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1108565

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

Ja, så er jeg i den anden grøft igen, efter kugle-cirkusset i går.

Det gik rimelig godt med at komme op til tiden, selvom jeg ikke var helt tidligt i seng.

Vinyasas kører stadig rigtig godt og jeg fornemmer potentiale for fremgang med hofterne. :laugh:

Åndedrætshalløjet og sidderiet går ganske udmærket, faktisk virkede det væsentlig bedre at sidde i dag. Stadig ikke ligefrem rart og afslappet, men mon ikke det kommer. :smile: Siden jeg kom hjem har jeg kun misset pranayama'en én gang og det forberedende har jeg fået lavet hver dag. (klapper mig selv på skulderen :bigsmile: ).

Link to comment
Share on other sites

One Arm Swings

25+25 @ 24kg

Tid: 1:40

Bend Over Row

25+25 @ 24kg

Tid: 2:06

Clean 'n' Pushpress

25+25 @ 24kg

Tid: 5:11

Squat By The Horns

50 @ 24kg

Tid: 3:39

Guard Press

25+25 @ 24kg

Tid: 4:49

Snatch

25+25 @ 24kg

Tid: 3:56

Totaltid: 21:21

NASTY!!! :crazy:

grrrrr, godt gået skipper. Den kommer godt rundt, men jeg synes alligevel at tempoet og intensiteten går lidt for meget ned ved guard pressen, måske er figure 8 en løsning? Men tak fordi du lige mindede mig om den. Den skal nok afprøves igen på et tidspunkt, og så med 24 kg... nasty :devil:

Link to comment
Share on other sites

grrrrr, godt gået skipper. Den kommer godt rundt, men jeg synes alligevel at tempoet og intensiteten går lidt for meget ned ved guard pressen, måske er figure 8 en løsning? Men tak fordi du lige mindede mig om den. Den skal nok afprøves igen på et tidspunkt, og så med 24 kg... nasty :devil:

Det at komme ned og ligge giver lidt et bræk, men jeg synes nu det var hårdt nok lige på det tidspunkt. Som skrevet var mit første udkast meget hofte/lår fokuseret, hvilket dine modifikationer retter op på. Ville meget gerne have figures 8's med, men så skal det næsten være på bekostning af en anden ballistisk øvelse, feks swings.

Snatch i slutningen er helt fin til at presse det sidste ud, og man kan ikke snyde sig igennem.

Måske man skulle have lidt fat i tovet igen...

practice is the mother of all skills

Link to comment
Share on other sites

hmmm, ja det kan jeg jo godt se fornuften i. Måske skulle guard press så bare ligge mere i midten eller starten istedet. Synes bare at man kom ind i en god "trance" af fanden i voldskhed, som så blev dræbt lidt af at skulle ned og ligge. Men i alle fald er det en god træningsform

Link to comment
Share on other sites

Functional Gheyness

Featuring Dennis "Jovtchev Muscleman" Musashi, Nikolaj "Sheiko/fede svin" Kaufmann og Richard "Hardcore" (som jeg ikke lige kender efternavnet på :laugh: )

Min første morgentræning (der ikke var yoga) længe, desværre uden Ironfist Guarden, men vi havde ingen problemer med at give den gas på "egen" hånd. :devil:

Det blev en skøn blanding bestående af:

Pullups

Monkeypullups til 3. ribbe

Ring pullups

L-sit ringpullups

Klatreture i reb

Forsøg på pushups holdende i rebender - damn det gik skidt

Diverse leg i ringe

Jumping muscleups + negativer i ringe - FEEEEED :devil:

Blandet gheyness aka håndstand, gåture på hænder, frog -> håndstand og lidt forsøg på håndstand -> elbow lever.

Kettlebell snatch 16kg

Kettlebell double snatch 16+12kg

Kettlebell high figure 8's 16kg - super nice

Kettlebell windmill 5+5@16+12kg

Kettlebell Sots press 16+12kg, en i hver hånd.

Sluttede af med følgende circuit:

Ringdips 5 reps

Klatretur i reb

Måttetræk - 1 bane

Måtteløb - 1 bane

Medicinball, sidekast 6-8 reps pr side

Medicinball, kast i gulvet, ca 10 reps

Lodret hop ca 90cm, 6-8 reps (jeg talte meget dårligt med lungerne hængende ud af halsen)

High figure 8's @ 16kg, 15-20 reps vist

Musashi optog min runde på video, så den kommer nok op i aften, hvis ikke jeg synes tempoet er for pinligt. Det ser sååå meget langsommere ud end det føltes.

Dælme en god start på dagen, og den bliver næppe ringere for her kl 11 skal jeg hente nøgle til min nye crib. :w00t::yo:

Link to comment
Share on other sites

Hey comrade!!

Fedt at give den gas i samlet trop igen :4thumbup:

Men jeg kan se at du stadig har svært ved at vælge mellem BW øvelser og VL, det ene gør ihvertfald ikke det andet nemmere (Hvilket jeg også kan skrive under på, hvad angår de 3 store). Godt gået sømand!

... OG nej, jeg har tjekket "Foundations of Osteopathy" - selvom det føles sådan, så er det IKKE fysisk muligt at kaste sine lunger op :wink:

Link to comment
Share on other sites

Non-functional gheyness...

Men fuck det ser sejt ud :crazy:

Heheee. I tend to disagree :tongue:

Nu er break jo uhyre teknisk, så er svært at sige hvor "functional" det er.

Jeg tror ikke man skal undervurdere den agility, quickness og kropsfornemmelse disse drenge har.

Ingen tvivl om at RFD, Fmax og power er vigtige parametre i de fleste sportsgrene, men en sjat af ovenstående ville ikke skade nogen atleter.

Naturligvis skal træningen af BW-drills ikke fylde frygteligt meget, men en del bør den IMO udgøre. Tror egentlig at de fleste af de breakere vi så ville klare sig bedre i agilitytests end mange sportsfolk.

Håber du kommer med på nogle flere morgenpas, så giver vi den gas..

/Ironfist Guarden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey comrade!!

Fedt at give den gas i samlet trop igen :4thumbup:

Men jeg kan se at du stadig har svært ved at vælge mellem BW øvelser og VL, det ene gør ihvertfald ikke det andet nemmere (Hvilket jeg også kan skrive under på, hvad angår de 3 store). Godt gået sømand!

... OG nej, jeg har tjekket "Foundations of Osteopathy" - selvom det føles sådan, så er det IKKE fysisk muligt at kaste sine lunger op :wink:

Træningsmæssigt er det bare meget meget svært at vælge fra. :innocent:

Og i øvrigt rart at vide lungerne sidder godt fast. Kom lige tilfældigvis i tanke om et billede jeg har set af en frø, der kan kaste ikke lungerne, men mavesækken op i tilfælde af at den har spist noget meget skidt. :blink:

Heheee. I tend to disagree :tongue:

...

Håber du kommer med på nogle flere morgenpas, så giver vi den gas..

/Ironfist Guarden :laugh:

Haha, så meget skulle der vist ikke ligges i den overskrift. :wink:

Breaking er vel cirka lige så funktionelt som at kunne flå en vægtstang over hovedet. Det er bare vildt som de kan krølle deres kroppen sammen på kryds og tværs.

Jeg håber da også at kunne nappe lidt morgenpas engang i mellem, når det er muligt at få passet ind.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Dælme en god start på dagen, og den bliver næppe ringere for her kl 11 skal jeg hente nøgle til min nye crib. :w00t::yo:

Hey Yogi boypost-15167-1193926958.gif eller

Moderator og Formand for Foreningen imod stærkt overdreven brug af smilies på internettet (FISOBASPI) :smile:

Tillykke, må du blive ligeså glad for din nye lejlighed, som jeg er for min nye. :bigsmile:

I øvrigt godt at se at du også får trænet rigtig :firebounce: Læs yoga er fint, men ikke rigtig træning :tongue:

Og hvad er det med dig og de katte :blink:

Edited by SNF
Link to comment
Share on other sites

Hey Yogi boypost-15167-1193926958.gif

Tillykke, må du blive ligeså glad for din nye lejlighed, som jeg er for min nye. :bigsmile:

I øvrigt godt at se at du også får trænet rigtig :firebounce: Læs yoga er fint, men ikke rigtig træning :tongue:

Og hvad er det med dig og de katte :blink:

Jeg træner alt muligt, både rigtigt, forkert, på hovedet, med hovedet under armen og lige præcis den retning der passer.

Katte??? Hvilke katte? Jeg ser ingen katte :unsure:

loldog-funny-pictures-you-got-it-babe.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share