MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det er Gnuens skyld

Bronze, sølv og guld: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...st&p=577147

Forsvarets side med videoer: http://forsvaret.dk/FKP/Bliv+Fr%C3%B8mand/...lse/Muskeltest/

3x Bronzecirkel+

Tid: 9:18

Fyffer pyffer den sve'

En normal bronzecirkel (og mine tal i parentes - fordi jeg er dum)

4 Kropshævninger

8 Knæbøjninger højre (12)

12 mavebøjninger

8 Knæbøjninger venstre (12)

10 Armbøjninger

10 Reaktionsøvelser (dobbelt op på reps)

12 Rygøvelse

12 Englehop

Ingen pauser længere end 1 åndedræt og tiden at skifte øvelse i runde 1 og 2. Cirka 5 åndedræt pause mellem 2 og 3, og en håndfuld mere halvvejs igennem de sidste reaktionsøvelser.

De ekstra knæbøj koster nok 10-15 sek pr runde, så det er 30-45sek der kan "spares" dér.

Reaktionsøvelser timede jeg til en hurtig ca 6 sek for en komplet rep - tilbage og frem igen. 5 reps "for meget" pr runde giver ca 1½ min.

Hvis jeg skal sige noget positivt, så fik det pulsen godt op, og en relativt hurtig (omend besværlig) måde at få et fornuftigt pump i hele kroppen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

FANTASTISK! :bigsmile:

En rigtig god tid! - sygt at du laver dobbelt op på reaktionsøvelserne, det var virkelig her, at mine lunger og min puls kom på overarbejde!

Du er sku tough nok MaxPower! Kørt på grundformen! :devil:

Glæder mig til at se, hvor jeg ligger i forhold!

Link to comment
Share on other sites

For helvede Gnu - nu blev jeg jo nødt til at sætte en ordentlig tid, så du kan sammenligne på den korrekte protokol.

3x Bronzecirkel - the right way

Tid: 6:41 :devil:

3 åndedræt pause mellem runder, ellers bare derudaf.

Reaktionsøvelserne er meget mere medgørlige når det kun er halvt så mange. Jeg vinder også lidt på et yogatrick og så udføre den på parketgulv i strømpefødder. Det glider lidt lettere end i gummisko. :wink:

Link to comment
Share on other sites

For helvede Gnu - nu blev jeg jo nødt til at sætte en ordentlig tid, så du kan sammenligne på den korrekte protokol.

3x Bronzecirkel - the right way

Tid: 6:41 :devil:

3 åndedræt pause mellem runder, ellers bare derudaf.

Reaktionsøvelserne er meget mere medgørlige når det kun er halvt så mange. Jeg vinder også lidt på et yogatrick og så udføre den på parketgulv i strømpefødder. Det glider lidt lettere end i gummisko. :wink:

:gal: Det er satme køligt - Respekt for det!

Jeg er rimelig øm i stellet efter i går, men nu kan jeg jo næsten ikke vente med at komme igang! Jeg lurer dit trick med strømper og glat gulv, og ser om det kan gøre mine reaktionsøvelser lidt mere medgørlige!

Hvis jeg kommer under 10min, er jeg mere end almindelig tilfreds! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Relativt beskedent med folk i hulen, primært den hårde kerne af VL'ere og så Armada_I der joinede godt inde i træningen.

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 5 @ 20kg

Overhead squat

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

Træk fra hæng

1 x 3 @ 40kg

2 x 4 @ 40kg

- Erik ville se dem fra gulv, så det fik han lov til.

Træk

3 x 4 @ 40kg

1 x 4 @ 50kg

1 x 4 @ 55kg

- Jeg lærte to ting (ja ud over alle rettelserne på selve teknikken):

1. Nogle stænger i IK er markant mere ru end andre.

2. Langbenede træningsbukser (gerne tights) giver rigtig god mening - særligt når man netop har fået fat i en ru stang. :laugh:

Vend fra hæng

4 x 4 @ 50kg

1 x 4 @ 60kg

2 x 5 @ 60kg

- Havde minus føling med stangen de første sæt. Blev lidt bedre igennem sættene.

Ben bagpå

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

1 x 5 @ 110kg

1 x 5 @ 115kg

- 115 kan vist godt kaldes nuværende 5RM, og godt gættet af Erik.

Han ville uden tvivl godt have haft nogle flere sæt i benene på mig, men jeg er nødt til lige at respektere mine restitutionsbehov, og min workcapacity er ikke fantastisk pt. :innocent:

Split stem

4 x 6 @ 40kg

- jæs jæs

Hypers

3 x 15

Tim var oppe og lave 160 i ben foran, og ifølge Anders tog han de 158 selv :laugh: plus lidt stød på 110-120 stykker. :devil: Lede kg han rykker rundt og han er ikke ligefrem sværvægter jo. :w00t:

Der gik total krigs- og politiksnak i den mellem Armada og Erik, da de først kom igang. :laugh:

Tid: ca 1:40 + 10-15 min stræk til sidst

Lækker træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 6 @ 20kg

Overhead squat

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

Træk

1 x 4 @ 40kg

6 x 4 @ 45kg

- mere vægt næste gang

Vend fra hæng

1 x 4 @ 50kg

5 x 4 @ 60kg

- mere koncentration næste gang :innocent:

Ben bagpå

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

5 x 5 @ 100kg

- fin serie

Split stem

4 x 6 @ 40kg

- mere på

Overhead pressout (lille rom)

4 x 6 @ 40kg

- som afslutning efter hvert sæt splitstem

Hypers

3 x 15

Hanging leg raise

4, 5, 4, 3

- satme hård. Sidste sæt var superslow og med hold i toppen.

1½ time + stræk

Good good. :devil:

Pænt opbud af folk, the usual suspects af VL'ere, hele BB-trilogien og Clark Kent endda.

Blev også lige præsenteret for Team Benchpress og deres ubehagelige musiksmag da jeg var ved at gå. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hard work wit da 32 :devil:

Jydeland tur-retur samme dag - så er man nødt til at lave lidt. Længe siden jeg havde givet 32'eren en svingom.

Bent press

3+3 @ 24kg

3 x 3+3 @ 32kg

Hanging L/V sit

3 x 5-10 sek

Forearm stand

3 ture uden sikkerhedsnet

- brugte 10 forsøg på at komme op første gang, 3 på andet og 2 på tredje :bigsmile:

Two hands anyhow

2 x 1+1 @ 32+24kg

- still got it. Gal hvor den river godt i madkassen, især turen op efter 24'eren er hentet.

KB combo: Clean -> front squat -> push press -> windmill

2 x 3+3 @ 32kg

- Er du åndsvag, den var lee'. Windmills var ufattelig nemme :blink:

Her på det seneste er CoC'erne også kommet i brug igen og ligger fint ved siden at PC'en, så de er meget ekponerede. :laugh:

Startede med kun at kunne trykke 1'eren 1 gang med venstre og 2-3 stykker med højre. Tager nu 5 med venstre, som sætter begrænsning på højre, der tog de 5 i dag meget let. 2'eren er laaaaangt fra.

CoC 1

1 x 5+5

2 x 3+3

Orange Ball of Death + de onde fætre er også på arbejde flittigt, den store er god til "opvarmning", og den lille til rigtig at mose ryggen godt mør. Fantastisk :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Featuring the usual suspects not including Mr and Miss Hulk :bottom:

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 5 @ 20kg

Overhead squat

2 x 2 @ 20kg

Træk fra hæng

1 x 4 @ 40kg

7 x 4 @ 45kg

- Begyndte faktisk at blive helt fornuftigt. Mere afslappede arme dog.

Vend

1 x 4 @ 50kg

6 x 4 @ 60kg

- Startede af lort, blev bedre.

Stangen tæt til kroppen, afslut hivet, hurtigere albuer!

Split stem

4 x 6 @ 42,5kg

- tjoo

Ben bagpå

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 90kg

3 x 5 @ 110kg

- Ikke nok ben, røven kommer for meget op, og jeg har lidt tendens til at tabe brystet :hehe:

Reverse Hypers

3 x 15

Incline reverse crunch

3 x 10 @ ribbe 4

1½ time plus stræk.

Nice! :santa2:

Link to comment
Share on other sites

DON'T SQUAT!

Unless, of course, you want to get bigger and stronger; or improve in any sport that involves standing on your feet, jumping or running; or want to be better and feel better day in and day out; or if you are getting up in years and just want to be able to get around the way you did when you were a mere kid of 30 or 40!

(tyvstjålet fra det nye Iron mind blad :cool: )

GRRRRRRR:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mit sovehjerte har vokset sig rigelig stort de sidste dage, og det går ud over yoga. :4ranting:

Slemme Max :bottom:

Hey Slemme Max :rudolph::nissegrin:

Nå kunne du komme op i dagpost-15167-1197612109.gif? eller er det endnu en dag hvor sovehjertet vandt kampen? :nissetunge:

Den mørke tid gør vist at vi alle har lidt svære ved at komme op :wink: om en uge og det begynder at blive mere lyst :xmas:

Du må have en fantastisk fredagpost-15167-1197612230.gif

Link to comment
Share on other sites

Sorry for logspamming - men det er så svært ikke at poste katte :laugh:

Let me make one thing clear...

Lolcats kan pr definition ikke være spam i denne log. :laugh:

funny-pictures-1-cat-2-dogs.jpg

Hvor er det billede bare sejt, hvis det er ægte!

funny-pictures-bird-anti-bird.jpg

Even the biggest failure beats the hell out of not trying

funny-pictures-about-to-fail.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ AK Gotha

Erik havde inviteret til lidt løfterier inden Gothas jubilæumsstævne, og det lykkedes da at komme op på trods af firmajulefrokost i går. (Man drikker vel fornuftigt :innocent: )

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 5 @ 20kg

Overhead squat

2 x 5 @ 20kg

Ben foran

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 8 @ 70kg

1 x 6 @ 80kg

3 x 3 @ 90kg

2 x 2 @ 100kg

1 x 1 @ 110kg

- Erik kastede en af sine yndlingsserier (vil jeg tro) efter mig.

De 110 var rigtig solide, og der var bestemt til mere, som vi så gemmer til en anden gang. :wink:

Dødløft

1 x 5 @ 80kg

5 x 5 @ 100kg

- Er ikke meget for at øge før jeg er helt overbevist om at stilen kan følge med. Jeg skal koncentrere mig en del for ikke at røven flyver i vejret så jeg rammer den gode gamle SL-dødløft bane.

BB rows

4 x 10 @ 62,5kg

- blød start med den øvelse. :tongue:

supersæt med stem

Stem

4 x 5 @ 52,5kg

- tung!

Chins

2 x 6

supersæt med hop

Hop til platform

2 x 5 @ ca 92cm

- Jeg formoder den er cirka samme højde som "vores" egen platform, måske et par cm højere.

Efter inspiration fra Tim og hans hopperi laver jeg dem dybe, selvom jeg pt ikke føler det gør meget andet end at det er hårdere, men jeg hopper ikke højere. :wink:

Skrå Hypers

3 x 15

Back flyes

3 x 15 @ 4kg

- Inspireret af Polles artikel og formentlig udført for tungt. :blush: Holdt den vel ca 1 sek i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fint med folk i hulen. The usual suspects (minus Chris) og return of the Hulks. Senere kom Armada og Conscience forbi.

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 5 @ 20kg

- Helt vildt så meget lettere og mere behagelig den er end første gang jeg prøvede. Den gang sad stangen nærmest limet til nakken.

Overhead squat

2 x 5 @ 20kg

- bare opvarmning jo

Træk

1 x 4 @ 40kg

5 x 4 @ 50kg

- Kørte faktisk helt ok, og nu er der da snart lidt kg på.

Vend fra hæng

1 x 4 @ 50kg

4 x 4 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 1 @ 75kg

1 x 1 @ 80kg

1 x 1 @ 85kg

1 x 1 @ 90kg

- Feeeed serie. Startede helt i skoven, men efter de 4 sæt på 60 var jeg nogenlunde sporet ind og Erik beordrede vægt på imens taktstokken blev svinget over hans tropper til højre og venstre. Resten var i store træk rigtig solide og jeg kunne ikke mærke meget forskel på vægten. Er sikker på der var til mindst 100. :devil:

Fra andet sæt af 60 blev teknikken rettet ind til at være noget i retning af frivend+frontsquat, dvs. stangen gribes relativt højt.

Bænkpres

1 x 8 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 1 @ 80kg

1 x 1 @ 100kg

- Det er lidt ligesom blodtrykket, eller hvad man nu kan finde på at gå til lægen og få målt - min bænk skal lige tjekkes med jævne mellemrum for at se jeg stadig kan nappe de 100. :rudolph:

Og det ku' jeg.

Ikke ligefrem de store overskud, men good enough :tongue:

Ben bagpå

1 x 8 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

5 x 5 @ 100kg

- Ikke voldsom sikker i teknikken, men de kom da i hus. Jeg synes godt nok jeg skal have stort fokus på maveregionen, både forside og bagside, for at stilen ikke ryger af HT. Egentlig er det jo vildt svagt, særligt med de stolper jeg render rundt. :laugh: De burde kunne squatte 200+. :devil:And they will...

Split stem

4 x 6 @ 45kg

- med pressout efter de to sidste sæt.

Hanging Leg Raise

3 x 5

- Første sæt til lidt over vandret, de to næste helt op til stangen.

Reverse hypers

3 x 15

Holdt et fint tempo under VL-delen og var vel 1 time om at nå til bænk. Derfra faldt tempoet dog en del ( :blush: )

Tid: 2 timer + stræk

Og nøøj, det gjorde godt det strækkeri. Ryg og skuldre havde det super bagefter - ikke at det var slemt inden, men bare det sædvanlige. :smile:

Das war es

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share