MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Erik opgiver dig jo, når han opdager hvor meget tid og energi du bruger på fjollede cirkusløft, 15RM max osv, og så kommer du tilbage til Thor. Det andet er alt for seriøst til dig :sneaky2:

Jeg håber at du overvejende joker. :wink:

Erik må bruge mig som jeg er, inkl. mine sporadiske gøglerier. 15RM OHS er som skrevet også lagt på hylden. Hvis IK skulle være for seriøst, så tror jeg desværre Thor er for lidt seriøst, hehe. I øvrigt er der vel ingen der siger at mit skift skal gælde for evigt og altid - jeg prøver mine muligheder af. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber at du overvejende joker. :wink:

Erik må bruge mig som jeg er, inkl. mine sporadiske gøglerier. 15RM OHS er som skrevet også lagt på hylden. Hvis IK skulle være for seriøst, så tror jeg desværre Thor er for lidt seriøst, hehe. I øvrigt er der vel ingen der siger at mit skift skal gælde for evigt og altid - jeg prøver mine muligheder af. :smile:

Både-og: Det er ærgeligt, at vi ikke kan holde fast i folk i Thor, selvom vi har dårlige forudsætninger for det.

Men ud fra, hvad jeg kan læse i hans indlæg i Heffehurtigs log, så har han ikke den store forståelse for ustruktureret træning.

Link to comment
Share on other sites

Både-og: Det er ærgeligt, at vi ikke kan holde fast i folk i Thor, selvom vi har dårlige forudsætninger for det.

Men ud fra, hvad jeg kan læse i hans indlæg i Heffehurtigs log, så har han ikke den store forståelse for ustruktureret træning.

Jamen det ærgrer også mig at mulighederne for i det mindste lidt mere seriøs VL ikke er bedre i Thor - i form af at der er fast træner.

Ang. IK99 og deres trænere, så gider jeg ikke tage eventuelle problemer på forskud.

Link to comment
Share on other sites

Max, er du kommet over de rygproblemer der forstyrrede dig før i tiden når du pryglede de tunge vægte?

Hey Mr Blackmoore

Min ryg er en sær størrelse, og temmelig svær at blive klog på, men med hjælp fra min nuværende kiropraktor, så har jeg håb.

Problemet er 2-delt - lænden som den ene og et stykke af den thorakale del (T5-8 stykker vil jeg skyde på) som den anden.

Pga. et relativt stort lændesvaj og (en forhåbentlig tidligere) styrkemæssig ubalance på for/bagside af maveregionen, så er min lænd lidt udsat, og den skal der passes på ift træning.

Problemet med øvre ryg er "kun" :wink: til gene i dagligdagen og har aldrig generet træningen, og det består som jeg har forstået det i at jeg dels har lidt Scheuermann-tendens (uden at det helt er det), og så et tilsyneladende ret så usmidigt stykke, hvilket betyder at "enderne" bliver overbelastet - sikkert hjulpet på vej dårlig siddestilling og meget arbejde foran PC. :innocent:

Rykstrækkerne bliver så formentlig sat til noget stabiliseringsarbejde de ikke er designet til, bliver trætte og spænder op som teltbarduner.

Da jeg blev knækket i torsdags svævede jeg derfra på en lyserød sky, alt var bare frit uden følelsen af løsninger eller spændinger nogen steder. Jeg blev nærmest helt høj :laugh: og ønskede at jeg bare kunne gemme det øjeblik for evigt. Måske svært at fatte, men det var bare en ubeskrivelig følelse af frihed, når min rygsøjle af og til føles som et tilstoppet vandrør. Det varede ikke så længe desværre, men som sagt, der er håb. :smile:

Derudover handler det for mig om pinlig korrekt teknik (i hvert fald de "vitale" steder), og lidt større respekt for de småskavanker jeg har og får. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterier @ IK 99

En næsten-solo træning, hvor jeg fik hilst på Tuna og Nissen, der stod for musik og blandet underholdning. De snakker rent faktisk præcis som i loggen. :crazy::laugh:

Overhead squat

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

- Nice and easy

Ben foran

1 x 8 @ 60kg

5 x 5 @ 70kg

- Plads til progression. :bigsmile:

Split stem

6 x 6 @ 40kg

- Fed! Jeg tror faktisk Erik har ret i at den stilling bliver meget naturlig i udfaldet, når man står i den så meget.

Dødløft VL-style

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 80kg

6 x 3 @ 100kg

- Fuck jeg er slap!

Første rep tog jeg med alm. overhåndsgreb og røven fløj til himmels :nonono: . Derefter låsegreb, et par sæt med mixed greb og en enkelt rep i normal DL-stil bare for at mærke de 100kg godt kunne føles lettere.

Db rows (A1)

1 x 8 @ 32kg

1 x 8 @ 37kg

1 x 8 @ 40kg

1 x 5 @ 48kg

1 x 12 @ 32kg

- Lidt store spring i håndvægtene når man rammer 40kg. De lå og fristede ovre bagved, de store af dem. :devil:

Waist pushups (A2)

4 x 10

- Inspirationen :smile:http://uk.youtube.com/watch?v=YvbLSgWMJec

Incline reverse crunch (B1)

3 x 10 @ ribbe 4

- rev godt i mavsen

Back extensions (B2)

3 x 10

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II @ yogamudra

Jeg fløj igennem byen så Cykelrocker Bogs uden tvivl ville have været stolt. :bike:

Som ventet var kroppen lettere mærket af gårsdagens træning, det mavehejs gav fine doms, men det var nu ikke så galt igen.

Bodil kørte os igennem den sædvanlige omgang stående og de siddende blev lavet med fuld vinyasa*, men kun hver anden gang. Dejligt med overskud i gennemspringningerne. :smile:

*) I fuld vinyasa er man oppe og stå (ret) mellem hver siddende stilling og mellem højre og venstre, hvor det typiske "halv vinyasa" er gennemspringning, hundestræk og tilbage til næste side/stilling.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Og masser af folk i hulen. :w00t: Erik med sine rollinger (inkl. Guarden), Bogs, Conscience, LaMotta og Clark Kent fik jeg hilst på plus en håndfuld af det faste IK-crew.

Den stod på masser af rettelser fra Anders i dag med program ud fra cirka samme grundstruktur som Erik kørte mig igennem.

Stem i bundstilling

3 x 6 @ 20kg

- Blev selv rettet i opvarmningsøvelsen :laugh: men det gav rigtig god mening

Nu her hvor jeg skriver loggen ind tænker jeg det ville være passende med lidt let OHS som anden del af opvarmningen. :innocent:

Træk fra hæng

1 x 3 @ 20kg

2 x 3 @ 30kg

3 x 5 @ 30kg

Træk

2 x 5 @ 30kg

1 x 5 @ 40kg

Vend fra hæng

4 x 5 @ 40kg

Split stem

4 x 6 @ 40kg

supersættet med

Tactical chins

4 x 6

Ben bagpå (OL-style naturligvis)

1 x 6 @ 50kg

6 x 6 @ 80kg

- Hvor satan det føles godt :devil:

Nu mangler jeg lige at finde ud af om alt det ekstra her skal køres på dagsform en periode eller om det skal ind i lidt fastere rammer.

Time will tell.

L chins

2 x 2

3 x 3

- nøøj de var lede

Reverse hypers

10

15

15

Tid: 1:45

Dejlig træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-mysore @ home

Besluttede mig for en hjemmeomgang i dag og kørte cirka som en guidet II igennem. Ok vinyasas uden at være prangende. Lidt haltende flow især hen imod slutningen - en smule træt og lidt for mange tanker i hovedet. :wink: Tænkte bl.a. at jeg i hvert fald en gang om ugen kunne joine The Dark Side Crew :devil: og så klare yogaen om aftenen, enten hjemme eller på et aftenhold i yogamudra. Jeg få lært muscleup. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Programoplæg

Med god assistance fra Fru Erik er her første oplæg til min kommende programstruktur.

Mandag+Fredag

Træk (evt fra hæng) 5-8x3-5

Stødvend (evt fra hæng) 5-8x3-5

Ben bagpå 5x5

Stem i split 4x6

Stem 4x6

Onsdag+Lørdag

Ben foran 5x5

Dødløft måske 5x5

Rows 4x8

Chins 4x

Hypers / Rev. Hypers 3x10+

Incline rev. Crunch 3x10

Kommentarer:

- Hele VL-delen køres formentlig med vægte dikteret af Erik/Anders.

- Ben foran / bagpå, stem og muligvis lidt mere (død?) bliver til en start Bill Starr inspireret med sæt op til tung 5/6'er (og en tung 3'er med næste uges vægt den ene dag), 4 ugers progression op til 5RM og så ud over stepperne sålænge det går.

- Her til en start skal jeg lige finde lidt RM's.

- DL udføres så tæt på første del af stød som muligt.

- Det vil uden tvivl ske at jeg har andre planer fredag, i det tilfælde vil jeg enten tage den lørdag og så skippe lørdagstræningen, eller tage en let udgave af denne søndag (formiddag)

Link to comment
Share on other sites

Ingen stød/opadstød i programmet?

Nope :tongue: Ikke endnu i hvert fald.

Jeg kan også godt se fornuften i at vend + split stem er rigeligt her i starten, og jeg får da også lige sneget et stød ind i split-stem. :innocent:

Volumen i ben og død mm. er jeg for øvrigt nok nød til lige at bygge op først, så jeg må lytte ekstra godt til kroppen hvad den siger ift restitution. Mine stænger er sådan en lille smule trætte, uden at det føles som normale doms, hehe.

The Three Keys to Success in the Olympic Lifts

1. Leg Strength

2. Pulling Strength

3. Tranquil Mind

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Dan John for teh win. Jeg fik eggs and green beans i morges ^______^

Splitstem er det at stå i split og stemme (stem'e?) eller er det et split for hvert stem?

Jeg ville vælge stød-hiv istedet for DL, men sådan er vi jo så forskellige.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hehe, Dan John for teh win. Jeg fik eggs and green beans i morges ^______^

Splitstem er det at stå i split og stemme (stem'e?) eller er det et split for hvert stem?

Jeg ville vælge stød-hiv istedet for DL, men sådan er vi jo så forskellige.

Tænkte nok Dan John ville falde i god jord. :tongue:

Splitstem er at stå i splittet/udfald og køre sin stem. Kan ikke helt lure hvordan det andet ville se ud. :hehe:

Jeg har fået forbud (kind of) imod hiv-øvelser uanset greb. Det kan komme senere forestiller jeg mig.

Link to comment
Share on other sites

Splitstem er at stå i splittet/udfald og køre sin stem. Kan ikke helt lure hvordan det andet ville se ud. :hehe:

Udfald, stem, samle. Repeat.

Jeg har fået forbud (kind of) imod hiv-øvelser uanset greb. Det kan komme senere forestiller jeg mig.

Blasphemy!

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fed stemning i hulen - der blev løftet seriøst og stadig plads til pjat. :bigsmile:

Ikke så mange mol'ere, ud over lille -chris- der har virket i godt humør de sidste to træninger. Lidt scary...

Stem fra bundstilling med trækgreb

3 x 6 @ 20kg

- MEGET bedre end sidst

Overhead squat

2 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

- tom stang :tongue:

Ben foran

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 70kg

1 x 6 @ 80kg

1 x 7 @ 90kg - så godt som all out

3 x 4 @ 90kg

- Fed serie. Planen var egentlig at køre op og finde noget 5RM, men så foreslog Erik en 4x4. Det blev så et kompromis, da jeg gav den gas i første sæt. :devil:

5RM kan fint sættes til 95kg.

Erik fiksede også lige mit greb så følelsen af at stangen lå godt og solidt blev enormt meget bedre - og høje albuer. Nice!

Dødløft

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

5 x 5 @ 100kg

- Stille og roligt. Øger laaangsomt her, men der skal nok komme kg på.

Tactical chins

3 x 5

- gumpetung

Facepulls

3 x 8 @ 20kg (direkte træk!)

- spontan indskydelse

Db rows

1 x 8 @ 37kg

1 x 10 @ 37kg

1 x 12 @ 37kg

- Nu valgte jeg lige lidt let db rows i dag. Måske tager jeg hhv db og bb på hver sin dag eller også veksler jeg efter nogle uger. Not yet decided...

Måske bare efter lyst. :w00t:

Stem

4 x 5 @ 50kg

- stille og roligt

Hypers

3 x 15

Maven var ristet, så skulkede incline crunch. :innocent:

Tid: ca 1:45

Tempoet faldt lige rigeligt hen imod slutningen. Kunne vist uden problemer have klaret det 15min hurtigere.

2 små justeringer til programmet.

- Stem bliver nok taget på styrke-dagene så jeg nøjes med splitstem på VL-dage.

- VL-dagene placeres mandag+onsdag, så de er så faste som de nu kan og der er bedst mulighed for instruktion.

Og nu venter Dexter Morgan... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

The Dark Side Crew på halv (kvart?) kraft...

Jeg var klar på at give den gas kl 7 her til morgen, men tilsyneladende ikke ved egen pisk. :innocent:

Det blev til en god times blandet landhandel med Musashi, Linis og Nick, en af Guardens MMA-buddies.

Guarden glimrede ved sit fravær - noget med en snooze-knap der sad fast eller deromkring :tongue:

Jeg fik lavet:

Monkey pullups

Gejl i ringe (for lidt)

Mange forsøg på muscleup, men mit false grip var falsk i dag :sneaky2:

Frog -> Håndstand

Håndstand

Kb snatches både 1x16 og 2x16kg.

En lille kb-combo snatch -> windmill -> overhead squat

Bent press

2 hands anyhow (kun 2x16kg)

Sjipperi - primært double unders

... og en masse kæve :blahblah:

Den muscleup skal nok komme snart - det var ikke specielt langt fra.

Der mangler lidt trækkestyrke generelt, et bedre kip kunne også hjælp til at komme igang med dem, og så var der lige grebet i dag. :devil:

Det er fedt at se Musashi trække den total langsomt og roligt op - han behøvede endda ikke at starte med false grip. ARGH! :crazy:

Også fremgang at spore med double unders. Der var et par gange, hvor jeg lige ramte en groove og fik fyret 3-4 stykker af i rap, men det skal være mere afslappet, for jeg er total spændt op.

Link to comment
Share on other sites

Top tunet program :superman:

Vægte og progression cirka som nævnt - eller måske bare på dagsform til en start.

Vælger jeg både træk/stødvend fra hæng og gulv skal fordelingen være cirka 40/60 -> 50/50.

Jeg er en lille smule "spændt" på hvordan det vil gå med DL to gange tæt op af hinanden, men jeg skal nok lytte efter kroppen. :innocent:

Mandag Sæt/reps

Træk (evt fra hæng) 5-8x3-5

Stødvend (evt fra hæng) 5-8x3-5

Ben bagpå 5x5

Stem i split 4x6

Hanging leg raise 3x

Reverse hypers 3x15

Onsdag

Træk (evt fra hæng) 5-8x3-5

Stødvend (evt fra hæng) 5-8x3-5

Ben bagpå 5x5

Stem i split 4x6

Hypers 3x15

Incline rev. Crunch 3x10

Fredag

Ben foran 5x5

Dødløft 5x3-5

Stem 4x6

BB Rows 4x8

Chins 4x

Hanging leg raise 3x

Reverse hypers 3x15

Lørdag/Søndag

Ben foran 5x5

Dødløft 5x3-5

Stem 4x6

DB Rows 4x8

Chins 4x

Hypers 3x15

Incline rev. Crunch 3x10

Link to comment
Share on other sites

DAMN! Du bliver jo brøle stærk af det program der :w00t::devil:

Det var dælme også planen. :devil:

Jeg kan se du også fik frontet den lidt af her forleden.

Perfekt teknik i VL (ikke at jeg har det :laugh:) kan jo ikke bruges til meget, hvis jeg stadig er ynkelig slap og svag. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share