MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det virker helt forkert ikke at have logført i en hel dag, men det er der da råd for! :laugh:

Jeg skulle have lavet yoga i går, men sov direkte igennem vækkeure IGEN, så jeg kunne kun nå en turbo-omgang. Det må være kombinationen af alt det vintermørke og ringe disciplin med sengetiderne, der er den primære årsag. Det må og skal løses...

Om eftermiddagen skulle jeg så til gengæld lege forsøgsperson, jeg er nemlig kommet med i et forsøg der - så vidt jeg har forstået - skal undersøge hvordan blodtryk mm opfører sig når man vender på hovedet, både i afslappet og aktiv tilstand.

I går testede vi så den afslappede invertering, der i praksis foregik ved at jeg blev smidt i en klatresele og hængt ned fra loftet i et reb anbragt omkring tyngdepunktet, så jeg selv kunne vende mig rundt på hovedet. I denne position blev så målt blodtryk, puls, blodets iltmætning og hvor meget blod der blev pumpet til lungerne. Sidstnævnte blev så vidt jeg forstod målt ved at jeg indåndede en nøje afmålt gasblanding med bl.a. lattergas i et lukket krebsløb. Mængden af lattergas hænger så præcist sammen med hvor meget blod der er passeret igennem lungerne, da man ved hvor hurtigt det optages. Ganske snedigt. Samme procedure blev også udført siddende og liggende, hvilket der dog ikke var de store udfordringer i. :hehe:

Næste gang skal jeg stå på hovedet/hænder og ellers igennem samme procedure. :smile:

Min yoga åndedræts/mavetræningsrutine kører fast, men det går godt nok trægt med fremskridt i Nauli. Jeg skrev vist cirka det samme for en måned siden, men nu synes jeg bestemt jeg kan fornemme en let differentieret kontrol. Maven er ikke mere bare én klump man kan suge ind eller lade være, hehe. Det virker dog stadig som om der er meget langt til at kunne adskille rectus abdominis i højre og venstre, og endnu længere til de sideværs maverulninger. Det skal nok komme. :devil:

Dagens dyr:

Snapshot fra det netop afholdte Evolutionrace

funny-pictures-secret-squirrels.jpg

Yoga...

128291119595433750iizstuckinyo.jpg

Katte er bare sejere end hunde :tongue:

funny-pictures-cat-pwns-dog.jpg

Link to comment
Share on other sites

Når nu din log er delvist kattelog, så kunne denne her vidst passe meget godt her

:nissegrin:

Derudover tænkte jeg på, at du måske har vænnet dig til dit vækkeur? Det er bare et gæt, men jeg ved i hvert fald, at hvis jeg bytter vækkeur med mine forældre, så plejer jeg selv at vågne op med et sæt de første par dage, indtil jeg har vænnet mig til det. Desuden kender jeg en, som jeg synes har en meget voldsom alarm, som han selv kan sove fra, alligevel kunne han ikke undgå at stå op ved min, da jeg glemte at slå den fra engang jeg overnattede der. :xmas:

Glædelig jul.

Mvh. Michael

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med forsøget blev jeg naturligvis også målt og vejet.

Vægten sagde 91,9kg :blink: som "aftenvægt" med tøj osv, men alligevel højere end forventet.

I morges klokkede jeg så ind på 90 rent, og det er da 2-3kg mere end for godt en måned siden.

Alt det benbøj må have styrket min appetit. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Når nu din log er delvist kattelog, så kunne denne her vidst passe meget godt her
:nissegrin:

Derudover tænkte jeg på, at du måske har vænnet dig til dit vækkeur? Det er bare et gæt, men jeg ved i hvert fald, at hvis jeg bytter vækkeur med mine forældre, så plejer jeg selv at vågne op med et sæt de første par dage, indtil jeg har vænnet mig til det. Desuden kender jeg en, som jeg synes har en meget voldsom alarm, som han selv kan sove fra, alligevel kunne han ikke undgå at stå op ved min, da jeg glemte at slå den fra engang jeg overnattede der. :xmas:

Glædelig jul.

Mvh. Michael

:laugh: havde meget svært ved at se relationen til katte indtil et minut inde i videoen. :hehe:

Ang vækkeurene, så er tilvænning nok kun et lille problem, eller en lille del af problemet.

Der udspiller sig ofte et af to scenarier - evt en kombination.

1. Jeg vågner af vækkeuret, men det er stadig reptil-Jesper, der styrer og formår at overbevise resten om at vi bare skal slukke uret og sove videre lidt endnu.

2. Jeg sover lige igennem vækkeurets bimlen eller har i hvert fald ingen erindring om at scenarie 1 har fundet sted.

Oveni hatten trænger jeg så også til at tune morgenrutialet en smule, men det er en anden sag - og så måske ikke helt alligevel. :smile:

Pt har jeg to planer:

1. Philips wake up light - kortlink.dk/philips/4mc9

2. Brain programming :santa2:

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/05/h...an-early-riser/

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/05/h...-riser-part-ii/

Begge to bliver sandsynligvis effektueret.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror måske dette ur kunne få dig op :santa2:flyvende ur

Ting der flyver rundt ude af kontrol og laver larm inden det crasher.. minder mig om et tidligere hot topic i denne log - bortset fra at dette flyvende objekt der der blev talt om principielt skulle kunne (fjern) styres af Jesper...

Link to comment
Share on other sites

Ting der flyver rundt ude af kontrol og laver larm inden det crasher.. minder mig om et tidligere hot topic i denne log - bortset fra at dette flyvende objekt der der blev talt om principielt skulle kunne (fjern) styres af Jesper...

Jeg er lidt usikker på hvad du hér hentyder til, Arne. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Yoga Yoga Yoga

Til Juleafslutning i Yogamudra :nissegrin:

Programmet lød på:

Kort meditation

Yin yoga

Astanga yoga

Pranayama

Yin yoga er bare rart. Jeg kunne mærke min ryg blev vildt glad af alle de stræk af haser of hoftebøjere - nice. :smile:

Astanga'en eller yang yoga kan vi også kalde den var noget alternativ i dagens anledning. Omkring de første 3 kvarter gik med varianter af solhilsnerne. Det er bare hårdt og jeg kamp-svedte. Derefter en ret kvik omgang best-of de stående og siddende stillinger.

Til pranayama lavede vi bl.a. en øvelse hvor man skiftevis trækker vejret ind og ud af et næsebor af gangen - ikke nemt når mit højre var måske 80% stoppet. Det var som at skulle trække vejret gennem et sugerør - ikke nemt når udåndingen efterfølgende skal være lang og kontrolleret. :laugh:

Afslutning med masser af julegodter og kæbe ad-libitum.

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Hverdagens små sejre

Det er satme smart, det dér stå-tidligt-op stads. :laugh:

Kom ikke voldsomt tidligt i seng, men før 12 dog. Vækkeuret var sat til 5.30 og planen var lagt. Så snart uret bippede tager jeg en dyyyyb indånding og strækker mig til alle sider (det måtte godt nok lige gentages for at gøre det ordentligt), derfra hopper ud af sengen :cooldance: og tøffer ud i bad. Derfra kørte det bare som smurt, og jeg var endda så meget foran tidsplanen at jeg kunne tillade mig 20 minutter med Planet Earth i HD på plasma'et. Er du tosset det er flot. :surprise:

Og nu er jeg så på arbejde før kl 8 :blink: efter at have wrestlet lidt med porten i gården. Den vandt på trods af jeg er sikker på min nøgle passer, men heldigvis er der to indgange. :blush:

Senere i dag skal der smides med jern i IK og sidste julegave skal hentes. Så er jeg også juleklar, og lidt skræmmende har jeg konstateret at jeg faktisk har vænnet mig til MOLs juleskin. :gal:

Arbejdet kalder:

funny-pictures-kitten-crashed-laptop.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er satme smart, det dér stå-tidligt-op stads. :laugh:

Kom ikke voldsomt tidligt i seng, men før 12 dog. Vækkeuret var sat til 5.30 og planen var lagt. Så snart uret bippede tager jeg en dyyyyb indånding og strækker mig til alle sider (det måtte godt nok lige gentages for at gøre det ordentligt), derfra hopper ud af sengen :cooldance: og tøffer ud i bad. Derfra kørte det bare som smurt, og jeg var endda så meget foran tidsplanen at jeg kunne tillade mig 20 minutter med Planet Earth i HD på plasma'et. Er du tosset det er flot. :surprise:

:laugh: ja det er flot at du i din alder har lært selv at stå op om morgenen :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Nøøj, hvor mærkeligt at komme ned i hulen til et helt tomt plateau.

Der var kun 2x2 ukendte hoveder, så ingen til at distrahere, og der blev givet bundgas. :devil:

Stem fra bundstilling med trækgreb

2 x 5 @ 20kg

Overhead squat

2 x 5 @ 20kg

Ben foran

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 100kg - tangering af all-time 5RM, jow jow

3 x 3 @ 100kg

- Havde besluttet der skulle 100 på stangen, og så skulle der bare nogle reps i hus.

Dødløft

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

3 x 3 @ 110kg

2 x 2 @ 120kg

1 x 1 @ 130kg

- Jeg tror teknikken var acceptabel, for den skal jo helst ikke ryge tilbage i SL-dødløftsstil

supersættet med stem

Stem + pressout

5 x 6 @ 50kg + 3 x 6 @ 50kg

- sluttede de tre sidste sæt med pressouts

Chins

3 x 6

supersættet med crunch

Reverse incline crunch

1 x 10 @ ribbe 4

2 x 10 @ ribbe 5

- Den sparker bagdel, eller abs om man vil :santa2:

Barbell rows

3 x 10 @ 65kg

supersættet med hypers

Hypers

1 x 15 @ 0kg

2 x 15 @ 5kg

- God damn, et pump på erector :4flex:

Cirka 30 worksæt overstået på 1 time lige ud. :superman:

Stængerne var dejligt ristede efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det præcist du mener med 'SL-dødløft'?

Højere startposition med røven primært.

I stød vil man gerne bruge benene først så hofte/ryg kan fyres af til andet-hivet. Derfor skal dødløft ligne denne bevægelse for bedst overførlighed. Et "SL-dødløft" er mere ryg og ben samtidig, da du så kan få mest muligt på, men altså ikke videre end hoften. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg må lige tage mig lidt sammen her i ferien med træning - er ikke sådan helt på toppen rent helbredsmæssigt, men ikke nogen undskyldning for at dovne den. :blush:

PS: Var 1-2 mm fra at lukke CoC #2 med højre i går. Fatter ikke helt hvad jeg gjorde men den lå bare perfekt. Jeg kører på med alternating singles / korte sæt med #1'eren og ser hvad der sker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning

YDERST TILTRÆNGT!!!

Chins

6 x 6 @ mig

L-sit på paralletter

3 x 10-15sek

Pseudo planche pushups

3 x 10

- pushups med hænderne ved hoften

V-sit på paralletter (sådan da)

3 x kort tid

- Gal den er led... Rister triceps godt og grundigt

Straddle L (med lidt god vilje)

3 x 10sek

Tuck planche på paralletter

3 x 10sek

- fyffer pyffer, langt fra topformen

Skin the cat

3 ture

Handstand straddle down against the wall

3 ture

- HÅRD

Dagens (og sikkert kommende) inspiration:

http://www.drillsandskills.com/article/15

http://www.drillsandskills.com/article/16

Jeg render stadig rundt og er lidt småsløj uden sådan for alvor at være syg.

Og nu: strække-stræk og Orange Ball of Death

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share