MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Dejligt at se det det kører med træningen, formen og humøret :bigsmile:

Jo tak, det er slet ikke så tosset på nogen af punkterne, selvom jeg nok godt kunne tænke mig forbedringer enkelte steder :wink:

En af instruktørerne i centret kommenterede også idag at han synes han kunne se jeg havde pakket noget masse på de seneste par mdr. Jeg har taget ca 3 kg på siden 1. oktober men midt i november var jeg pga sygdom helt nede på 81½ og jeg er omkring eller lige over 87kg nu her 2 mdr efter. :4flex:

Lige bortset fra dykket er 1-1½kg pr måned lige præcis den hastighed jeg går efter, for der burde det være muligt hovedsageligt at øge massen uden ekstra spæk. At det så er lykkedes ret godt uden anden form for kostkontrol end min appetit, lyst og fornuft er jo nærmest fantastisk.

PS: Jeg kan mærke min mave :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Håndstand

5 x 20-30 sek, med support

- mine fødder har ca 30cm imellem væggen og den ydre support, så jeg forsøger at holde mig selv uden support så længe som muligt. Det gik faktisk ret godt :bigsmile:

Diagonal prone bridge

3 x ca 10 sek

- liggende vandret på den ene underarm og modsat fod

Pistols på balancebræt

Mange singler, 100% kontrollerede negativer (5+ sek) og balance i hullet.

Meget bedre end sidst :bigsmile:

Modified prison pushups - nu med englehop

Reglerne er som prison pushups, røde kort er bare englehop (ned på hug så hænderne rører gulvet og op i strakt)

The deck :devil: - 168 pushups, 168 englehop

Tid: 17:15

Snitpuls: 166 (79%)

Maxpuls: 187 (89%)

Jeg var ikke helt tilfreds med at de to første esser kom indenfor de første 10 kort. Og da der efter godt 15 kort kom 9 kort med englehop, 60 ialt, kun adskilt af 4 pushups, så begyndte jeg virkelig at glæde mig til sorte kort. Sluttede også af med 6,7,10,10 strækkere :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Aftensmad: Roethlis-burgeren :devil:

Jeg regnede den frem til ca 1650kcal fordelt på ca 115g prots, 80g carbs og 100g fedt. :laugh:

Sygt :crazy:

Det tog måske lidt overhånd med osten (brugte ca 100g), men der stod i opskriften der skulle være lige meget løg og ost, og det lignede altså der manglede ost da det lå ved siden af hinanden :laugh:

Den var go'

post-1845-1137272574_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Aftensmad: Roethlis-burgeren :devil:

Jeg regnede den frem til ca 1650kcal fordelt på ca 115g prots, 80g carbs og 100g fedt. :laugh:

Sygt :crazy:

Det tog måske lidt overhånd med osten (brugte ca 100g), men der stod i opskriften der skulle være lige meget løg og ost, og det lignede altså der manglede ost da det lå ved siden af hinanden :laugh:

Den var go'

Den er MUMS!! :4mewantfood: :4mewantfood:

Regnede den frem til ca. det samme Kcal mæssigt!

Var der nogen der sagde NFL på ZULU?? :innocent::cool:

Link to comment
Share on other sites

Kroppens tilstand pt

Rimelige god bortset fra at mine lår er pænt ramt af DOMS sikkert pga 168 englehop :laugh: og mine mavemuskler gør ondt når jeg griner :laugh: (altså af DOMS). Pattøjen er ikke mærkbart ramt, men det er latten til gengæld.

Nu skal der ædes, trænes, læres Chi Kung og ædes igen :4mewantfood: :devil::smilejap: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics omgang 3, uge 2, dag 3

Det blev en to-delt omgang idag, fordi jeg var lidt langsom ud af starthullerne, men det gjorde bestemt ikke noget.

Front squat (A1)

4 x 5 @ 60kg

- fin fin

Chins (frit) (A2)

4 x 6 @ 0kg

Incline db press (A3)

1 x 6 @ 30kg

3 x 6 @ 34kg

- Ikke helt så meget overskud som jeg kunne have ønsket, men ok

The iron cross cable pull (B1)

2 x 10 @ 20kg

- Den er altså fed og så kan man stå og drømme lidt om når man måske engang kan lave korset 4 real :devil:

DB Pullover (B2)

2 x 10 @ 20kg

- laver normalt aldrig pullovers, men jeg ville lige prøve idag. Den er dog nogenlunde som jeg husker - svær at mærke hvor den egentlig skal gøre noget og river på en ubehagelig måde i triceps :nonono:

Og så var det Chi Kung tid

En af instruktørerne i centret er ud over at være fys en ret erfaren Chi Kung udøver. Han har lavet det i næsten 20 år siden han var 16.

Han holdt så et lille foredrag/workshop for os interesserede. Til at starte med forklarede han lidt om hvad det sådan grundlæggende gik ud på, hvad man kunne få ud af det og den slags. Han kom både ind på Østens klassiske - og meget "alternative" - forklaringsmodel men også hvordan vesten igennem biofysik forsøger at forklare nogle af de samme ting. Selvom det var ret overfladisk lød der til at være rimelig seriøse forsøg, der kan påvise flere af elementerne.

Chi betyder energi og Kung betyder at arbejde, så det er altså at arbejde med energi - nærmere bestemt hvordan man undgår at miste for meget af det og hvordan man kan lade sig op igen.

Han brugte en sjov lille analogi til at beskrive Chi Kung. Man forestiller sig kroppen som en krukke og vandet inde i krukken er vores energi. Har kroppen det godt kommer der huller/revner i krukken og vandet løber ud. Chi Kung bruges så til at lappe disse huller og sørge for de ikke kommer igen og ved hjælp af især én speciel position kan man fylde krukken op også :4smartass:

Tai Chi er så at bevæge krukken rundt, at flytte energi :smilejap:

Den praktiske del bestod først i opvarmning af alle led, skuldre, nakke, albuer, fingre, hofte, rygsøjle, knæ, ankler, tæer. Derefter selve positionen, og der var faktisk kun én. Resten var mest fyld sagde han :bigsmile:

Man stiller sig med parallele fødder i ca skulderbredde. Først strækker man sig bagover og derefter sætter man sig en lille smule ned, men kun så knæene er ca 10 grader bøjet eller deromkring. Skuldrene indadroteres en smule over underarmene udadroteres, så at håndfladerne peger imod hinanden. Der var et par andre detaljer også, men var det det overordnede, og så skal man ellers bare stå og lade sig fylde af energi og samtidig spænde for at holde positionen imens man slapper mest muligt af i alt der ikke er krævet spændt for at stå i den position.

Det var lidt specielt, men jeg kunne tydeligt mærke i mine hænder at et eller andet gjorde det. Mine såler blev også enormt varme efter et stykke tid, og det var næppe pga for varmt fodtøj :laugh:

Efter x antal minutter sådan (måske 2-5? faktisk utrolig svært at bedømme tid i sådan en situation) skulle vi så tilbage til "normalen" og lave 12 små hofterotationer hver vej og så gå lidt rundt for at få gang i venepumpen til sidst.

Konklusion: Lyder meget spændende, men det skal lige prøves nogle gange for at vurdere hvad effekten rent faktisk er.

Videre med træningen :devil: (selvom det normalt ikke var anbefalelsesværdigt efter Chi Kung)

Military (C1)

4 x 10 @ 40kg

- tjek

BB rows (C2)

4 x 10 @ 60kg

- lidt tung i det :dry:

Closegrip bænkpres (D1)

4 x 10 @ 60kg

Seated cable row (D2)

4 x 10 @ 70kg

Incline db curls (E1)

4 x 10 @ 18kg

- Burn baby burn :devil::devil::devil:

DB Laterals (E2)

4 x 10 @ 10kg

- Så er det vist også på tide at opgradere. De var lette idag.

Swissball back extensions w. twist (E3)

4 x 16

- og der blev twistet

The iron cross cable pull (E3)

4 x 10 @ 20kg

- Total feee' i tanktop. Det så skiii' godt ud :superman: og det er en fed fornemmelse den måde bryst og latissimus dorsi arbejder samtidig. Vægten kan vist godt sættes op til 25 næste gang

48 sæt, det er sgu' i orden :laugh:

Her bagefter kan jeg så også mærke at mine lår straffer mig hårdt for gårsdagens udfoldelser. Sidst mine quads har været så ramt af doms kan kun have været i forbindelse med noget rep-out hævi-ass squat eller noget i den dur.

Dagens træning skulle jo sådan set have været i går, så næste træning var planlagt til i morgen, men det er nok bedst med en hviledag - bortset fra yoga naturligvis. Det vil min mave, ryg, og bryst vist også give lårbasserne ret i er en god plan :laugh:

Jeg er på det vilde træningskick for tiden. Det er top nice, og de eneste hormoner i min krop er altså mine egne :laugh: :banana3: :yahoo::crazy_pilot:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvad er meningen??? :crazy:

Skumle og ondsindede personer må i nattens mulm og mørke have sneget sig ind på mit værelse og tæsket mine i forvejen halvømme lår med en forhammer eller et andet tungt instrument. Det er da den eneste logiske forklaring :laugh:

jeg tror ikke det bliver svært med hviledagen idag

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Dagens restitution

Den mildeste yoga-time med Rene og i øvrigt meget længe. Det vildeste vi lavede var 10 gange hund / omvendt hund og en plov, resten foregik siddende eller liggende. Der var dog også lige det siddende V, båden hedder den vist, hvor jeg synes jeg er blevet noget stærkere siden sidst. :superman:

Rigtig rart at mine lårbasser ikke skulle udfordres i diverse krigerpositioner, broer eller andet gøgl.

Forresten er det forbundet med væsentlig mere smerte at gå ned af trapper end op, og det samme er rent faktisk tilfældet ved ekstrem pat-doms. Spændende spændende :laugh:

Kunne ikke lade være med lidt håndstand bagefter og i første eller andet forsøg fik jeg vist vandret 4 meter eller deromkring. Meget fint hvis målet var at gå på hænder, men jeg forsøgte desværre at stå :laugh: Min krop var desværre alt for meget som en spændt flitsbue og ikke et spyd som den burde :dry:

:surrender:

The iron cross cable pull

2 x 10 @ 25kg

- argh! ka' ik' la' vær' jo :laugh:

Den rammer lats og alt mulig andet godt på en måde jeg ikke kan huske jeg har prøvet før.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Rimelige god bortset fra at mine lår er pænt ramt af DOMS sikkert pga 168 englehop :laugh:

Så er du altså også selv ude om det :blink: Du er jo bare så FOR VILD!

...og mine mavemuskler gør ondt når jeg griner :laugh: (altså af DOMS)

Se det kan vi lide.. Og man kan simpelthen ikke grine for meget. Faktisk kan man få så voldsomme DOMS af at grine at man ikke kan træne mave længe efter. Det er da næsten sjovere.. :laugh:

Kærligste hilsner og al det bedste til dig og dine DOMS

Sally :smile:

P.S.

Har simpelthen måtte lyn-scrolle forbi den der lækre burger ting. Jeg kæmper jo lidt med at skulle tabe mig :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan fungerer den kabel fætter sammenlignet med normal Iron Cross med DB's?

No clue - jeg har ikke lige nogen steder hvor jeg kan eller tør hænge med hovedet nedaf med et par db's i hænderne.

Du er med på at det ikke "bare" er en statisk omgang laterals, ikke? :unsure:

Sally-tøs -> :laugh: Du er fantastisk, har du ikke en single lillesøster med samme humør og humor som dig? :wub:

Jeg skulle hilse fra mine DOMS :crazy_pilot: (havde lidt svært ved at finde en smiley der kunne symbolisere DOMS, så nu blev det den tossede pilot)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

aah..det er DEN øvelse..

Med iron cross tænkte jeg på den hvor man går dybt i knæ med håndvægtene i strakte arme foran en (front delt stilling) og så suqatter op mens man fører armene ud og tilbage i lateral stilling...

Ok, jeg har muligvis set den før - det lyder som én man kan finde på T-mag :bigsmile:

Her er den artikel jeg er blevet inspireret af.

Bevægelsen starter som man ville hænge i korset i ringene og så presse sig på til armene er lodret, lidt som udgangspositionen til dips. En slags stiff arm pulldown fra siden og med begge arme samtidig er det vel :laugh:

Den gode coach sommers skriver følgende omkring kabel-varianten jeg og mange andre har fundet på:

Yes, a cable crossover machine will work in the beginning and possibly up into the intermediate stages of iron cross development (be sure to have fractional plates available to prevent elbow issues). As the weights increase, a leverage problem will arise later with being able to keep your feet on the ground.

Jeg vil i første omgang være ret tilfreds, når jeg får problemer med at holde mig på jorden. :laugh:

Den tid den glæde...

Nu jeg lige skimmede artiklen igen ville det nok ikke være så dumt at smide lidt statisk ind og i øvrigt være meget opmærksom på ikke at øge for hurtigt eller med for store skridt.

3 x 10 sek statisk og 2-3x3-5 dynamisk

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Sally-tøs -> :laugh: Du er fantastisk, har du ikke en single lillesøster med samme humør og humor som dig? :wub:

Nåårhhh... hvor er du sød! :blush:

Jeg har en bror der er ret fantastisk! Men det er vel ikke helt det samme vel :wink:

Jeg skulle hilse fra mine DOMS :crazy_pilot: (havde lidt svært ved at finde en smiley der kunne symbolisere DOMS, så nu blev det den tossede pilot)

Hils dem igen mange gange fra mig, Motivationen og Spasserknæene (-som stadig ikke er blevet solgt! :laugh:

Sally :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics omgang 3, uge 3, dag 1

En restitutionsagtig dag - sådan næsten :devil:

The Bear (A)

1 x 6 @ 30kg

1 x 6 @ 40kg

1 x 6 @ 50kg

1 x 6 @ 55kg PR :devil:

- Yeah, så fik jeg lige den sidste rep på 55kg også. Wicked :superman:

Og det var faktisk med rimelig tempo på og højst 1-2 mundfulde luft imellem hver rep - plus jeg naturligvis tager luft ind og under på passende tidspunkter ud udførslen :laugh: Rimelig dårlig plan at holde vejret under en hel rep bear, tror jeg :wink:

Max pres på lungerne :devil: og med lidt mere juice i delts og noget hård musik skal der nok være til en vaniljekrans mere. Inden sidste sæt forsøgte jeg nærmest desperat at finde noget bedre musik, men det var umuligt at finde andet end pop grænsende til det kvalmende. Men så brugte jeg til gengæld denne opbyggede vrede konstruktivt :laugh:

Pulldown (B1)

2 x 20 @ 50kg

- Ikke chins idag

Incline db press (B2)

2 x 20 @ 20kg

- godt malket patværk

Og så var det jeg lige fik en indskydelse og skulle ind i salen og prøve lidt spas - meget lidt.

Evil Wheel rollouts på knæene

Daaaaaaaaaaaaamn :devil::devil::devil:

Den er jo ... EVIL :laugh:

Første rep jeg forsøgte var på fødderne, men den er jo absurd hård, så derefter blev det nogen stykke på knæene.

Man skal passe meget på at lænden ikke knækker sammen, men ud over det er den da vist et hit. Overvejer helt at anskaffe mig sådan en lille satan - den burde ikke være særlig dyr.

Pistols på balancebræt

Nogle få men gode reps

Det "gode" bræt var optaget, så det der var tilbage var temmelig fladt i det, hvilket gjorde dem noget nemmere at håndtere.

tilbage til det mere normale program

SeeSaw Press (C1)

3 x 3 @ 24kg

- fin power i delts. De var fiiiiine :4flex:

One arm cable row (C2)

3 x 10 @ 40kg

- Mine arme var vist vokset lidt efterhånden :laugh:

Closegrip bænkpres (D1)

15 @ 50kg

20 @ 50kg

- brændte godt til sidst

Seated cable row (D2)

15 @ 50kg

20 @ 50kg

- måske liiige let nok, men mon ikke det går lige idag :innocent:

Incline db curls (E1)

2 x 15 @ 12kg

- Synkront i dagens anledning, fordi så mange reps tager en krig når de køres skiftevis.

DB Laterals (E1)

2 x 15 @ 7kg

- uhhh, streger på delts og et godt stræk over patten :boobs:

Swissball back extensions (E1)

2 x 15

- Bare helt plain uden rotationer eller noget.

Perfekt og lige efter planen. Synes selv jeg var meget dygtig og holdt mig i skindet mht alt mulig andet gejl. :innocent:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Mindre tilbageslag i parallette-projektet

Jeg har jo planer om at bygge sådan et par sataner her:

post-1845-1137596927.jpg

Jeg svingede så et smut forbi Johannes Fog i Lyngby, for de måtte da have den slags.

Det havde de sådan set også, men ikke helt så holdbart som jeg kunne have ønsket, og MEGET dyrere - 806kr ville det have endt på.

Den type plastikrør de havde var alt for fancy til mit behov og samlingerne og enderne var generelt ret dyre.

Jeg fandt dette billede der meget tydeligt viser hvilken slags rør der er jeg skal have fat i:

post-1845-1137597334_thumb.jpg

Hvem har den slags? Silvan? Bauhaus? Hvad hedder de ellers?

Update: Silvan mener sgu' heller ikke de har det - de havde kun det der kloakrørs-tamtam jeg ikke kan bruge, og så foreslog de at jeg forsøgte hos et decideret VVS-firma.

Og så stødte jeg lige på dette billede jeg lige måtte have med :laugh:

post-1845-1137597421_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Frog stand

60 sek

Armstrækkere

20, 20, 20 @ mig

Tuck Front Lever

3 x 20 sek

Tuck planche

3 x 10 sek

Håndstand m. support

3 omgange

Så er man ligesom i gang med dagen :superman:

Det går da fremad med den planche.

...jeg fatter simpelthen ikke den øvelse. 1 min. frogstand er let, men kan sq ikke engang holde tuck planche i 1 sek. :blink:

Har du et par fif du kan trække ud af ærmet...?

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share