MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det går da fremad med den planche.

...jeg fatter simpelthen ikke den øvelse. 1 min. frogstand er let, men kan sq ikke engang holde tuck planche i 1 sek. :blink:

Har du et par fif du kan trække ud af ærmet...?

/Michael

Til gengæld owner du mig i advanced tuck front lever :wink:

Om jeg har nogen tricks ved jeg sgu ikke. Spænd som en gal i kroppen og forsøg at trække vejret samtidig :laugh:

Måske kan varianterne frogstand med enten ben tucked eller strakt være på en sværhedsgrad ind imellem frogstand og tuck planche.

Synes for øvrigt ikke 1 min frogstand er særlig let, men den er da overkommelig efterhånden. Er dine albuer strakt? Hviler du knæene på triceps eller er de lidt på ydersiden?

Link to comment
Share on other sites

Mindre tilbageslag i parallette-projektet

Jeg svingede så et smut forbi Johannes Fog i Lyngby, for de måtte da have den slags.

Det havde de sådan set også, men ikke helt så holdbart som jeg kunne have ønsket, og MEGET dyrere - 806kr ville det have endt på.

Den type plastikrør de havde var alt for fancy til mit behov og samlingerne og enderne var generelt ret dyre.

Hvem har den slags? Silvan? Bauhaus? Hvad hedder de ellers?

Update: Silvan mener sgu' heller ikke de har det - de havde kun det der kloakrørs-tamtam jeg ikke kan bruge, og så foreslog de at jeg forsøgte hos et decideret VVS-firma.

Jeg har tænkt på...

Indtil paralletterne ligefrem skal bruges til at lave Lsit swings og andre bevægeagtige øvelser, er et par gode solide pushup bars vel udemærkede?

De kan jo egentlig bruges til Lsit, plancherne, Handstand'ene, og man kan vel egentlig også øve overgange, feks Lsit til handstand :devil:

Ellers følger jeg stadig dit projekt med spænding.

--

Kan du ikke smide et billede af din tuck planche - er det muligt? Jeg har også rimeligt nemt ved Frog'en, men de pinlige forsøg jeg har lavet med lige arme er helt til grin :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt på...

Indtil paralletterne ligefrem skal bruges til at lave Lsit swings og andre bevægeagtige øvelser, er et par gode solide pushup bars vel udemærkede?

De kan jo egentlig bruges til Lsit, plancherne, Handstand'ene, og man kan vel egentlig også øve overgange, feks Lsit til handstand :devil:

Ellers følger jeg stadig dit projekt med spænding.

--

Kan du ikke smide et billede af din tuck planche - er det muligt? Jeg har også rimeligt nemt ved Frog'en, men de pinlige forsøg jeg har lavet med lige arme er helt til grin :laugh:

Ja, pushup bars kan være udmærkede, og eneste grund jeg kan se til at lave paralletterne er at den øgede højde giver flere muligheder. Men jeg tænkte at hvis de kunne laves for omkring 300-400 var det fjollet først at købe pushup bars til 200.

Jeg postede faktisk et billede af min tuck planche her (28 dec). Som du kan se hænger gumpen lidt ift frøen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mindre tilbageslag i parallette-projektet

Jeg har jo planer om at bygge sådan et par sataner her:

post-1845-1137596927.jpg

Jeg svingede så et smut forbi Johannes Fog i Lyngby, for de måtte da have den slags.

Det havde de sådan set også, men ikke helt så holdbart som jeg kunne have ønsket, og MEGET dyrere - 806kr ville det have endt på.

Den type plastikrør de havde var alt for fancy til mit behov og samlingerne og enderne var generelt ret dyre.

Jeg fandt dette billede der meget tydeligt viser hvilken slags rør der er jeg skal have fat i:

post-1845-1137597334_thumb.jpg

Jeg tænkte det allerede første gang, du viste dem, at de skal da laves i træ.

En rundstok og nogle trekanter i begge ender, savet ud af af en kraftig planke,

og pudset flot.

I trekanterne bores et hul, hvor enden af rundstokkene passer i og de limes fast.

Hvorden skal de iøvrigt bruges ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Ja, pushup bars kan være udmærkede, og eneste grund jeg kan se til at lave paralletterne er at den øgede højde giver flere muligheder. Men jeg tænkte at hvis de kunne laves for omkring 300-400 var det fjollet først at købe pushup bars til 200.

Rigtigt. Det må også kunne lade sig gøre.

Hved med her - der kan du både købe PVC rør og stålrør, feks 6m galvaniseret 3/8 til 135,-

Jeg postede faktisk et billede af min tuck planche her [7b](28 dec). Som du kan se hænger gumpen lidt ift frøen :laugh:

Det gjorde du også :blush:

Jaeh - Coach Sommer si'r jo ryggen skal være strakt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte det allerede første gang, du viste dem, at de skal da laves i træ.

En rundstok og nogle trekanter i begge ender, savet ud af af en kraftig planke,

og pudset flot.

I trekanterne bores et hul, hvor enden af rundstokkene passer i og de limes fast.

Hvorden skal de iøvrigt bruges ?

Henning :showoff:

Det kunne de sikkert nok, men jeg er desværre ikke den store snedker :smile:

De skal bruges til L-sits, håndstand, tuck planche og hvad man ellers kan finde på at sjove ting, dels for at variere grebet og dels fordi de giver lidt flere muligheder. Kig f.eks. her og her

Rigtigt. Det må også kunne lade sig gøre.

Hved med her - der kan du både købe PVC rør og stålrør, feks 6m galvaniseret 3/8 til 135,-

Det gjorde du også :blush:

Jaeh - Coach Sommer si'r jo ryggen skal være strakt...

De har den samme type PVC-rør som silvan, Fog osv - næppe den rigtige slags.

Coach sommer siger ikke tuck planche skal være med strakt ryg - kig igen :tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tilføjet et par småting til BW-repertoiret :w00t:

Chinups 90 graders hang

2 x 45 sek

1 x 40 sek

- Man hænger ganske enkelt i en chin-bar med underhåndsgreb og albuerne i 90 grader for tid, SPAAAAAAAAAAS :laugh:

Hanging straight leg L

2 x ca 10 sek

- Hængende i strakt arm fra chin-bar med benene strakt vandret frem, så hele kroppen danner et L.

Link to comment
Share on other sites

De har den samme type PVC-rør som silvan, Fog osv - næppe den rigtige slags.

Hvad så med stålrør?

Coach sommer siger ikke tuck planche skal være med strakt ryg - kig igen :tongue:

Jo - men det kalder han så advanced tuck planche - det er jo den samme øvelse... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxPower,

Den der deck øvelse med pushups, hvad er det lige den går ud på ?

Smerte i patten :4thumbup:

Tag et spil kort. Bland det godt. Kortene har den værdi der står på den, billed kort tæller for 10. Så begynder man at tage pushups. man tager et kort, tager det antal der står, tager næste kort osv. Får man et es må man holde 1 min pause. Ellers så kort pause mellem sæt som OVERHOVEDET muligt.

Det er den originale udgave. Den tager ved bryst og triceps!!!

MaxP's satanistiske udgave er at de røde kort i stedet for et full range of motion englehop, de sorte er stadig pushups. DET er højintensitetcardio fra helvede!

maxP: Har i en genbrugsplads i nærheden??..man burde kunne finde nogen stålrør der ligner det der hvis man ser sig om.. så bare lidt sandpapir, en kammerat der kan svejse og lidt maling og voila..næsten gratis

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

everlast -> Tasaduha, og velkommen tilbage i min log :smile: Ja, det rykker nu meget godt. Blackmoore har vist forklaret prison pushups, og med dit patværk og pushup-rekord burde den være en smal sag. Jeg forventer at se dig gennenføre indenfor en uge :devil:

dochylle -> Andre former for rør er naturligvis en mulighed, og kan muligvis findes billigere, PVC-udgaven er bare den der tilsyneladende er mindst arbejdskrævende (når man altså først HAR fundet skidtet)

blackmoore -> Det kunne jeg da prøve :smile:

Link to comment
Share on other sites

denne side kan du købe PVC rør, der ser fiine ud, feks

4T stykker 50mm: 132,-

8 vinkler 50mm: 136,-

Alt inkl moms

Endepropperne kan jeg ikke finde på nettet, men de er ikke vigtige. Selve røret kan jeg heller ikke finde på nettet, og jeg har prøvet at ringe 3 gange men den søde pige ved intet, og ham jeg skal tale med er konstant optaget.

På en anden side har jeg fundet 1,5m PVC rør i 50mm til 50,-, så mon ikke det er deromkring.

Fik jeg skrevet at privatgrossisten leverer fragtfrit :smile:

Jeg kender ikke godstykkelsen af rørene, men jeg har her noget 1 1/2 tomme (38mm) afløbsrør, som ovenstående også er, og det ville fint kunne holde.

Men man kunne jo snakke med dem om godstykkelser...

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics omgang 3, uge 1, dag 2 - første halvdel

Træning ved middagstid

Pistols (A1)

5 x 3 @ 2x10kg :devil:

- nemli' jae

Chins (frit) (A2)

5 x 2 @ 20kg

6,5,6,6,6

- først et tungt sæt og det var meget tungt :dry: , så et minuts pause og så det "lette"

Bænkpres (A3)

5 x 5 @ 70kg

- hep hey, så er det vist på tide at opgradere

DB rows (B1)

3 x 10 @ 38kg

SeeSaw press (B2)

3 x 3 @ 26kg

Static iron cross cable

1 x godt 10 sek @ 20kg

2 x godt 10 sek @ 30kg

- antal kg er på hver side, men det er jo så dobbelt trisse, dvs reelt kun halvdelen. Det rystede lidt på sidste sæt :laugh:

og så var der ikke tid til mere lige i denne omgang...

Fullbody basics omgang 3, uge 1, dag 2 - anden halvdel

Men så kunne jeg jo bare vende frygteligt tilbage ved aftenstid inden spinningen

Closegrip bænkpres (C1)

4 x 10 @ 65kg

- 5kg mere på end sidst, og det gik jo fino :devil:

Seated cable row (C2)

4 x 10 @ 70kg

- mæ overskuu'

Incline db curls (D1)

3 x 6 @ 20kg

1 x 20 @ 10kg BUUUUUUUUUUUURN

DB Laterals (D1)

3 x 10 @ 12kg

- endnu en opgradering - ingen problem. :bigsmile:

Swissball back extensions w. twist (D1)

3 x 15

- De var gode idag. Jeg forsøgte ikke at komme helt så langt tilbage, men i stedet var der lidt mere "kvalitet" i rotationerne.

Spinning 1+

Min anden spinningtime indenfor den sidste måned :blush: , så det skulle bare være en relativt rolig time... NOOOOOOOOOOOT

Mette var på podiet i hopla som altid og Arne på cyklen ved siden af mig.

Jeg vil tillade mig på groveste vis at stjæle Arnes beskrivelse af timen, for selvom programmet var ret simpelt idag, så er min hukommelse ret præcist omvendt proportional med pulsen :laugh:

1 serie: 2 x (4 min stående enkeltakt - med lille tempoøgning hvert minut - 2 min siddende mellemtakt)

2 serie: 4 min siddende mellemtakt - 4 min stående meget hurtig enkelttakt, stignede i 4-5 trin, sluttende på ca 95 rpm - 4 min siddende mellemtakt

3. serie: Hele serien kørt i 80 rpm til 160 bpm musik: 3 x(2 min stående - 1 min siddende) 3 x (30 sek stående -30 sek siddende)

1. serie var med et ret fornuftigt tempo og god musik, så den kørte egentlig meget fint. Jeg kørte den måske endda lidt hårdere end hvad der havde været fornuftigt. Men fornuft kan ikke bruges til noget på en spinningtime

2. serie - den modbydelige Shaking Stevens, som jeg indtil idag kun har gennemført en ud af tre gange er det vist. På forhånd tænker jeg at jeg jo slet ikke er i form endnu og venstre læg havde allerede vist små tegn på begyndende krampe, så hvis jeg nu tog de første to minutter stående og fulgte med siddende de sidste to, så måtte det være godt.

Vi kommer afsted og efter to minutter kunne jeg godt mærke at det ville simpelthen være for pivet at sætte mig ned nu, læggene var ikke noget problem, og lår og lunger kunne godt tage mere. Pulsen lå vist på 195 (kun 92,5%) på det tidspunkt. Et lille minut mere passere - lårene begynder sådan for alvor at gøre opmærksom på at de har det pææænt hårdt, pulsen er passeret 200 og jeg synes egentlig jeg har gjort det godt nok. 2 sekunder før jeg sætter mig bliver jeg verbalt overfaldet at Mette (og Arne faktisk også) :devil: - jeg var pænt overrasket fordi jeg havde vist enten lukkede øjne eller jeg kiggede i hvert fald ikke lige i Mettes retning. Men der er jo intet at gøre ud over at fortsætte, og det er også på det sidste minut tempoet bliver rigtig ondt.

Jeg rammer maxpuls (igen) på 211, gennemfører (endda uden kindheste :laugh: ) og er totalt i hegnet :devil::devil::devil:

3. serie - Jeg er så vild med de 80rpm remix og min hjerne ville så gerne kører dem stående, men jeg kunne bare ikke. Det blev sådan lidt op og ned i sadlen de første tre runder, så jeg havde kræfter nok til at køre med de sidste 3x30/30

Superfedt program - ganske enkelt. Det havde selvfølgelig været welt-klasse hvis jeg lige kunne have fået det hele ordentligt med, men det skulle ikke være idag.

Hvordan kan jeg dog have forsømt dette fantastiske selvpineri????

Du styrer, Mette :smilerock::4whip:

Stats:

Dato: 19-01-2006 18:15

Tid: 47:30

Gns. puls: 175 (83%)

Max puls: 211 (100%) :superman:

Pulszoner:

70-80%: 31%

80-90%: 54%

90-100%: 13%

Det hjælper lidt på snittet at pulsen nok ligger mindst 5-10 slag højere ift belastningen end normalt efter sådan en Stevens-ting :laugh:

Det er også blevet til ca 24km transportcykling i løbet af dagen, og mit estimerede energiforbrug med den nye fantastiske beregner ligger på 5000-5200kcal :devil:

Og nu sidder jeg her, meget træt og selvtilfreds. Forhåbentlig kommer jeg snart i seng :sleeping:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, min dreng. Denne time kører en gang til - jeg tror, jeg bytter om på sæt 2 og 3, for du er nok ikke den eneste, der rammer max i Mr. Stevens. Så kom glad på torsdag.

Jeg behøver ikke at se dig i øjnene for at fornemme, hvornår du er ved at give op - det plejer at passe meget godt med det tidspunkt, hvor jeg ikke selv kan holde aerobicsmilet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, min dreng. Denne time kører en gang til - jeg tror, jeg bytter om på sæt 2 og 3, for du er nok ikke den eneste, der rammer max i Mr. Stevens. Så kom glad på torsdag.

Jeg behøver ikke at se dig i øjnene for at fornemme, hvornår du er ved at give op - det plejer at passe meget godt med det tidspunkt, hvor jeg ikke selv kan holde aerobicsmilet w00t.gif

God plan med at bytte serierne rundt.

Og ja, du kender mig skræmmende godt på dét punkt :blush:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Super Max! :w00t:

Jeg har jo set at du har jo et helt arkiv af yoga-øvelser, foto-dokumentation og the hole enchilada...

Tænkte om du ikke kunne finde mig med et par balanceøvelser, der kan hjælpe mig og min 187 cm lange skøjteprinsesse-karriere. Og nu kommer du ikke med nogle af dem, hvor jeg skal balancerer på en pegefinger, placerer den ene fod bag nakken, strække højre arm i vejret, vende hovedet samme vej -og så holde stillingen i 20 min. :blink: (Naiii, det ved jeg jo godt du ikke gør..) Men altså nogle helt enkle nybegynder-sager, jeg kan lave hjemme uden at provokerer mine spasser-knæ alt for meget.

Kærligste hilsner

Sally i sneen

Link to comment
Share on other sites

Hej SuperSally

Nu er skøjteløb jo ikke lige området for min primære ekspertise, men jeg skal da prøve :wink:

Kolibrien tror jeg helt sikkert vil gavne dig

post-1845-1137758359_thumb.jpg

(Det' bare gas :tongue: )

Jo, altså nu er kravene til skøjteløb som jeg lige kan forestille mig det meget med fokus på aktiv og dynamisk balance, hvorimod yogastillingerne er statiske. Men mon ikke det har nogen overførlighed alligevel.

To jeg lige kunne komme på af lettilgængelige balanceøvelser er T'et og Træet.

T'et:

Du stiller dig på et ben, strækker armene over hovedet og sænker overkroppen samtidig med det løftede ben strækkes bagud. Det skal så vidt muligt danne en lige linje mellem overkrop og det løftede ben, og det behøver bestemt ikke være helt til vandret, men bare så langt du føler du kan have kontrol. Kig lige ned eller lidt fremaf på et punkt for bedre at holde balancen.

Træet:

Stil dig på et ben og placer den modsatte fod, på inderlåret, knæet eller anklen alt efter niveau. Placere du den på knæet, så være meget opmærksom på at du ikke trykker ind på knæet men bare holder foden der fjerlet :smile:

Knæet på det bøjede ben skal være så meget ud til siden som muligt, så du åbner i hoften. Som udgangspunkt holdes hænderne som på billedet, men føler du det er nemt strækker du armene overhovedet og holder håndfladerne samlet evt lige med tommelfingrene snoet sammen. Sørg for stadig at holde hagen oppe - hovedet har let tendens til at falde forover når armene føres over hovedet.

En helt anden ting jeg tror ville være supergodt er sjov og spas på et balancebræt - balance på et ben og knæbøjninger på to, hvis du kan (og har sådan et)

post-1845-1137758691_thumb.jpg

post-1845-1137758701_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolibrien tror jeg helt sikkert vil gavne dig

(Det' bare gas :tongue: )

Ja, du ku' ikke dy dig hva', din bandit :laugh:

To jeg lige kunne komme på af lettilgængelige balanceøvelser er T'et og Træet.

Now that's what I call music! Lige sådan noget jeg leder efter!

En helt anden ting jeg tror ville være supergodt er sjov og spas på et balancebræt - balance på et ben og knæbøjninger på to, hvis du kan (og har sådan et)

.. har et knæ??!! :wink: Som sagt tidligere er begge knæ til salg, men jeg skal lige chekke om der ikke skulle være et tilbage!

Tusind tak for hjælpen

Kærligste hilsner

Sally -nu i balance... med... øhhh bøhhh :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share