MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ang de 100RPM, så havde jeg jo Shaking Stevens som reference, som jeg ved ender på 95 det sidste minut, så jeg havde skudt til den ca 100 og tjekkede den lige her bagefter med en beat-counter :cool:

Og det var naturligvis stående dobbelt.

Fandt også selv frem til at de hed bodyrockers - nu skal den bare lige suges... øh jeg mener købes :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at jeg muligvis skal revurdere min Bodyweight træning.

Coachen anbefaler at man i øvelser der køres på tid (totalt 60 sek pr session) udføres så hvert sæt kun er på halvdelen af éns nuværende max. Jeg har, i hvert fald i visse øvelser kørt mere eller mindre med max eller tæt på i alle sæt, og i tuck planche er jeg ikke oppe på de 60 sek.

Derudover skriver han et eksempel på en "progression", hvor max i tuck planche er 11 sek tager man 10 sæt á 6 sek, og det gør man ca 4 gange om ugen i 8-12 uger før man tester max igen :blink:

Med al respekt for coach Sommer, så vil jeg nok teste en smule oftere :innocent:

Billeder til inspiration:

post-1845-1138144764_thumb.jpg

post-1845-1138144771_thumb.jpg

post-1845-1138144778_thumb.jpg

post-1845-1138144787_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Meget sjovt at se at din gennemsnitspuls er lavere på sådan en 2'er time end på mine hygge timer. Det kan jeg godt lide.

Vi ses torsdag til hygge, høj puls og ingen dobbelttakt stående!

Mette

Nu var det ifølge programmet en 1'er, selvom Dion lige i starten godt nok spurgte ud i salen om det ikke var en 3'er. :crazy:

Varmen følte jeg som sagt påvirkede min ydeevne negativt, men derudover var det bare som om programmet og jeg ikke passede sammen - som at forsøge at putte firkanten igennem cirklen

issue-12-cutout.jpg

:laugh:

Dine timer er mere sådan her med mig

02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er sq imponerende hvad du ligger for dagen MaxP! :blink: :4thumbup: Har du overhovedet tid til at arbejde? :tongue:

Din log er super motivation for mig der er liiidt mindre aktiv! Kan sq lære noget af din tilgang til træningen. :smile:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Det er sq imponerende hvad du ligger for dagen MaxP! :blink: :4thumbup: Har du overhovedet tid til at arbejde? :tongue:

Din log er super motivation for mig der er liiidt mindre aktiv! Kan sq lære noget af din tilgang til træningen. :smile:

Tak :blush:

Arbejde, hva' det? Ej lige i denne uge har jeg ferie, derfor kan jeg også træne tidligere, men det kan forhåbentlig lade sig gøre at klemme lidt arbejde ind også.

Jeg kan jo lige så godt prøve at skitsere hvordan planen ser ud.

The plan - forår 2006:

I det kommende halve år får jeg travlt med eksamensprojekt, så det betyder ca 2½ yoga-timer om ugen plus det jeg får lavet hjemme. Det er ikke sikkert jeg vil prioritere træningen så højt, så jeg kan ligge styrke og "de andre ting" :wink: på seperate dage, så jeg kommer muligvis til at nedskalere styrketræningen, så der er mindre disko og hovedsageligt tungt i alle de store (chins, pistols, presses, frontsquats osv). Og hvis det skulle gå helt skidt er jeg rimelig godt udrustet til hjemmetræning - i hvert fald i forhold til hvor meget plads jeg har :superman:

Bodyweight Conditioningen kan hovedsageligt laves hjemme, så det skulle ikke være noget problem og håndstand med mere kan der altid blive tid til i centret. Mht spinning er planen en fast torsdags-time med you-know-who :bigsmile: og så enten en time tirsdag eller søndag alt efter hvad der passer bedst.

En "optimal" uge kunne være:

Mandag - styrke + yoga

Tirsdag -

Onsdag - (yoga hver anden onsdag) (1)

Torsdag - styrke + spinning

Fredag -

Lørdag - yoga + styrke (2)

Søndag - spinning

(1) Denne time bliver lavet til "fitness yoga" her til februar, og jeg fik i går snakket et øjeblik med instruktøren der skal have det. Hun er ikke rigtig yoga instruktør, og timen skulle være en blanding af yoga, tai chi og pilates og med noget større tendens til sved på panden ifølge hende selv :smile: Nogle af de andre faste på yogatimerne har nærmest på dømt det ude lyder det som om, men det skal i det mindste have en ærlig chance.

(2) styrke efter yoga er ikke det bedste, men yogatimen starter kun en halv time efter centret åbner lørdag, så det er ikke rigtig muligt før. Da jeg alligvel har vagt om eftermiddagen har jeg dog muligheden for at rykke styrketræningen et par timer frem.

BC'en kommer til at ligge ud over det hele :laugh:

Jeg er slet ikke i tvivl om at det næppe bliver hver uge jeg når det hele, men hele planen er netop også at bare få trænet som der nu er plads til i mit skema.

Er jeg træningsnarkoman? Nej, vel - jeg træner bare alt det jeg kan nå :laugh:

Det glæder mig hvis jeg kan inspirere lidt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvor var det liiiige jeg havde tænkt der skulle være plads til at få luftet løbeskoene?????

Det kan da ikke være rigtigt jeg bliver nødt til at vælge :crazy:

:laugh:

Og hvad med svømning, badminton, isdans og diskoskast? Hvor skal du presse det ind? :tongue:

Fin træningsplan synes jeg. Du kommer vidt omkring i din træning, hvilket er fedt IMO. Det dersens spinning skulle jeg nok trues ret kraftigt af nogle ret store mænd i veste til at prøve, :laugh: men kunne sq godt tænke mig at prøve yoga. Har kun hørt godt om det. Ved ikke om det vil bide på mig dog!? Vigtigst er dog at det er en helt vildt cool kropsvægttræning du river rundt! :4thumbup:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Og hvad med svømning, badminton, isdans og diskoskast? Hvor skal du presse det ind? :tongue:

Åh, nej, dem havde jeg da også helt glemt. Hvis jeg nu kan finde nogle haller der har døgnåbent, så kan jeg vel lade være med at sove.

Lidt mere seriøst, så reagerer jeg ikke fantastisk godt på klorvand (er dog ikke super-allergisk eller noget), badminton har jeg faktisk spillet på motionsplan tidligere, isdans er for koldt og diskos fylder for meget. :laugh: Så skulle det vist være slået fast.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Frog stand

60 sek

Tuck planche

8 x 8 sek

- så kører bussen :superman: 30-60 sek pauser

Tuck Front Lever

3 x 20 sek

- 60 sek pauser

Tucked Back Lever work

diverse

Jeg har ændret metoden lidt. Før kørte jeg sådan lidt frem og tilbage. Nu prøver jeg at få strakt hoften og med det ene ben strakt og det andet tucked kunne jeg med lidt god vilje holde en back lever nogle sekunder.

Like so (håber jeg - selvom min overkrop nok ikke er så strakt som den burde):

one%20leg%20back%20lever.jpg

Pistols på balancebræt

5 x 1 @ mig

- selvom det er singler, så er hver af dem 4-5 sek negativ, ca 5 sek balance i hullet og så fyres raketten af. Balancen var ikke helt perfekt på alle negativer, så der var en bitte smule kontakt fra brættet et par gange.

Armstrækkere på fingerspidserne (incline)

2 x 10 @ mig

1½ arms håndstand shoulder shrugs

1 x 5 @ mig

- Den arbejdende arm placeret på kuglen af balancebrættet. :4thumbup:

http://www.wimp.com/stand/ - At stå på hovedet... og KUN hovedet. At han så også rapper samtidig er en mindre detalje :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

The iron cross cable pull

4 x 5 @ 22,5kg

- dejlig nem

Yoga

En time med Kristina i solhilsnens tegn.

Vi startede med den sædvanlige omgang opvarmning (bortset fra kattestræk) og lidt bøj til alle sider.

Den næste halve time var udelukkende solhilsner, først en håndfuld almindelige og derefter med forskellige variationer hist og her.

Det var hårdt og det var godt :bigsmile:

Sidst i timen lavede vi skulderstand plus lidt variationer i denne, ploven, fisken, lidt stræk og afspænding.

Jeg fik lavet et par fornuftige Tucked L-sits før og især efter timen, plus et par gange hovedstand, dog uden forsøg på at løfte mig op kun på underarmene endnu. :smile:

En enkelt meget ukoncentreret omgang håndstand blev det også til, der alligevel blev rimelig lang, men jeg stavrede rundt :wink:

Hanging straight leg L

6 x 10 sek

- lavet lige nu :superman:

Korrektion, jeg laver naturligvis 60 sek i alt, så 4 sæt er IKKE nok :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Sikke mange fine/freakede øvelser :wink:

Men spørgsmålet er jo, om du kan lave den fine øvelser, som du blev ownet så groft i, på fys.skolens fredagsbar til KAT's fødselsdag?!? :tongue:

Det' gas - du kan ta' det!

Fedt, at finde ud af, hvem folk er herinde! hyggeligt at møde dig "in real life", lad os få nogle flere battles - det er sjovt :wink:

Hmm.. 1000 armstrækkere - dang! - den får du lige 25 cent for - jesus - impressive! :w00t:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Sikke mange fine/freakede øvelser :wink:

Men spørgsmålet er jo, om du kan lave den fine øvelser, som du blev ownet så groft i, på fys.skolens fredagsbar til KAT's fødselsdag?!? :tongue:

Det' gas - du kan ta' det!

Fedt, at finde ud af, hvem folk er herinde! hyggeligt at møde dig "in real life", lad os få nogle flere battles - det er sjovt :wink:

Hmm.. 1000 armstrækkere - dang! - den får du lige 25 cent for - jesus - impressive! :w00t:

Så viser min ærkefjende endelig sit sande ansigt - og meget grimme hår.

Du kan ganske rigtigt følge med i de småting jeg skriver om i loggen, men du ved intet om hvad jeg laver i mit "hemmelige" træningslokale :devil::devil::devil:

Har jeg nu sagt for meget? :unsure::laugh:

Yeah :4jumpy:

MaxP han skal hånes :tomaatit::tongue:

Bring it on, misser :superman:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - Del 1

Fullbody basics omgang 3, uge 4, dag 2

Hanging straight leg L (A1)

6 x 10 sek

Iron Cross Cable Pull (A2)

6 x 5 @ 22,5

Pistols (B1)

1 x 5 @ mig

1 x 3 @ 20kg (2x10)

4 x 3 @ 24kg (2x12)

- NASTY :devil:

Uneven Chins (B2)

4 x 2 @ mig

- Uneven chins går ud på at man holder med begge hænder i overhåndsgreb, og trækker sig op skiftevis til den ene og anden hånd, så armen langt væk ikke kan bruges så effektivt. Den er hård

1 rep er en hævning til hver hånd, så de 4x2 er 16 hævninger i alt.

Bænkpres (B3)

4 x 5 @ 75kg

- hep hey

SeeSaw press (C1)

3 x 3 @ 26kg

Seated cable row (C2)

3 x 10 @ 80kg

- :devil: 10 reps med stakken

Yoga

En "stille" stående time med Rene. Godt med hasestræk som han jo har for vane.

Bagefter lavede jeg 5 reps nem hovedstand til omvendt L og tilbage.

Styrketræning - del 2

Closegrip bænkpres (D1)

3 x 10 @ 70kg

- Nemli' jae

Incline db curls (D2)

3 x 6 @ 22kg

1 x 12 @ 10kg

DB Laterals (D3)

3 x 10 @ 12kg

Evil Wheel på knæ (D4)

3 x 5

- så ond så ond, men jeg kunne dog se i spejlet at jeg kommer rimelig pænt ud, mangler måske 10cm fra at være helt strakt. Det er så også klart de 10 ondeste :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Spinning 1-1½

Featuring Mette - nu med pandehår :elvis: - på podiet, og Arne siddende modsat mig. Der var kamp om de gode pladser i dag :wink:

Programmet var mere eller mindre identisk med sidst, bortset fra blok to og tre var byttet rundt. Så jeg vidste der kom Stevens, og jeg vidste den lå sidst, men jeg havde på forhånd besluttet at der skulle ikke spares på noget, blot for at kunne komme igennem Mr S.

I dagens anledning fik jeg også lånt Arnes pulsur, så der kommer fin fin kurve på dagens udfoldelser. :bigsmile:

Programmet var som følger:

Opvarmning 6-8 min

Blok 1 - 12 min

2x

4 min stående enkelt i let stigende tempo, startede omkring 70rpm blev der vist meldt fra podiet

2 min siddende mellem

Pause

Blok 2 - 12 min

3x

2 min stående enkelt @ 80rpm

1 min siddende enkelt @ 80rpm

og de sidste tre minutter i blokken

3x 30/30 stående/siddende og stadig 80rpm

Jeg lå omkring de 90% på en god del af denne serie.

Pause

Blok 3 - 12 min

4 min siddende behersket dobbelt

4 min Shaking Stevens

4 min whatever

Jeg overlevede 2:45 af Stevens før mine lår nedlagde arbejdet og jeg måtte i sadlen, men fortsatte dog i et fornuftigt tempo 90+%. Jeg kunne godt have holdt en smule mere, men så havde jeg ikke kunne fortsætte siddende. Jeg vil godt indrømme at viljen ikke var i top, men formen er der ikke (endnu) til at køre igennem en time og slutte så hårdt Stevens kræver. Der er ingen genveje og ingen kære mor @ 95rpm :devil:

Pulsen toppede på middelmådige 199 :laugh:

Lille pause

Sidste tamtam

2½ minut friskt siddende et-eller-andet

Jeg forsøgte at stå med i omkvædende, men benene var væk

Stats:

Dato: 26-01-2006

Tid: 48:05 (40:55 uden opvarmning)

Gns. puls: 178 (84%)

Max puls: 199 (94,5%)

Snittet var tangering af max, så jeg synes det er helt hæderligt.

Bemærk hvor fantastisk flot kurven matcher programmet :w00t: - er det ikke utroligt? :devil:

post-1845-1138308378_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Super Max..

Rudolf og jeg ville bare lige smutte forbi og ønske dig rigtig god week-end :hehe:

Skal du lave noget sjovt?

Kærligste hilsner

Sally og rudolph.gif

Hej Sally og Rudolf

Hyggeligt i lige kom forbi. I weekenden er det eneste planlagte sjov (ud over lidt træning naturligvis) en kollegas housewarming, men det kan vist også blive rigelig sjov for én weekend.

Mht sjov lige nu, så er jeg lige ved at gå i gang med en omgang bodyweight-tamtam, så det bliver spas. Havde faktisk overvejet om jeg i går skulle lave et for-sjov indlæg om hvad man dog skulle finde på sådan en fredag uden nogle planer :laugh: men det blev ved tanken.

santa2.gif

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Opvarmning

5x astanga solhilsen A

5x astanga solhilsen B

- suveræn core-opvarmning. Når håndfladen har fuld kontakt til gulvet med strakte ben, så er smidigheden fornuftig og efter de første fem var den der :smile:

Frog stand

60 sek

- dog lige med en lille smutter efter 45 sek, pinligt

Tuck Front Lever

3 x 20 sek

- 60 sek pauser

Tuck planche

6 x 10 sek

1 x 7 sek

- damn, det var hårdt

Tucked back lever work

3 x 3 stræk med hvert ben lige bagud, dvs forsøg på vandret

- overraskende svært at trække vejret ordentligt i den position :laugh:

Elbow lever

1 x 20 åndedræt PR

1 x 15 åndedræt (ca 20 sek)

1 x 25 åndedræt (35 sek) PR

- Hell yeah :devil:

Begrænsningen var i alle tilfælde at min venstre albue ikke sidder optimalt og derfor stille og roligt glider ud. Jeg har nok for meget muskelmasse :laugh: (og det er faktisk nok ikke engang løgn - det gør i hvert fald ikke sagen nemmere)

1½ hånds håndstand shoulder shrugs (op af væg)

2 x 5 på hver

- vildt hård, jeg kan dog tydeligt mærke jeg har mere kontrol i vægtoverførsel mellem hænderne

Tuck L-sit (på fingerspidserne)

3, 5, 4, 3, 4 sek

- balance og fingerstyrke begrænser

Link to comment
Share on other sites

one%20leg%20back%20lever.jpg

Hey igen Max Action-man!

Synes du ikke lige du burde fortælle hvad du har gang i, i den dør :blink::crazy::cry: Der er noget der ser av-av-grimt ud i skuldrene.. gahhh hvor er du altså vild!!!

1½ arms håndstand shoulder shrugs

1 x 5 @ mig

- Den arbejdende arm placeret på kuglen af balancebrættet. :4thumbup:

Nårrhhh jaah.. okay, sådan.. så er jeg med :laugh: Den ta'r jeg liiige senere ikk'!

http://www.wimp.com/stand/ - At stå på hovedet... og KUN hovedet. At han så også rapper samtidig er en mindre detalje :4thumbup:

Okay, rimelig frisk fætter ham dér :blink:

Nå, synes at dit nye program virker rigtig lovende og travl -bli'r lidt forpustet på dine vegne... Iøvrigt er isdans ikke spor koldt :wink: !

Kærligste hilsner til dig der sikkert lige er på vej hjem fra Extreeem-power-yoga-stangdans-kickboxin'deadlifting-holdet :tongue:

Sally :smile:

P.S Rudolf er i Ikea, men skulle hilse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Max, youre OWNED!!!

1005 på 4 timer og 15 min!

Du er syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg :w00t:

Hey igen Max Action-man!

Synes du ikke lige du burde fortælle hvad du har gang i, i den dør :blink::crazy::cry: Der er noget der ser av-av-grimt ud i skuldrene.. gahhh hvor er du altså vild!!!

Nu er det altså ikke mig på billedet, men øvelsen går sådan set bare ud på at hænge nogenlunde som han gør, bare med begge ben strakt. Den virker faktisk ikke så slem ved skuldrene som det kunne se ud - faktisk ikke slem overhovedet

Nårrhhh jaah.. okay, sådan.. så er jeg med :laugh: Den ta'r jeg liiige senere ikk'!

1½ arms håndstand shoulder shrugs, er det ikke selvforklarende? :rofl2:

På hænder op af væg med den ene hånd på et balancebræt der ligger på hovedet (så denne hånd er godt 5 cm højere oppe). Derefter føres det meste af vægten over på armen med balancebrættet så den anden kun støtter på fingerspidserne. Og så skal der shrugges, dvs man presser ud gennem skuldrene - billedet viser det meget bedre

shoulder%20relax.jpgshoulder%20shrug.jpg

Okay, rimelig frisk fætter ham dér :blink:

Nå, synes at dit nye program virker rigtig lovende og travl -bli'r lidt forpustet på dine vegne... Iøvrigt er isdans ikke spor koldt :wink: !

Kærligste hilsner til dig der sikkert lige er på vej hjem fra Extreeem-power-yoga-stangdans-kickboxin'deadlifting-holdet :tongue:

Sally :smile:

P.S Rudolf er i Ikea, men skulle hilse :laugh:

Den time var jeg da vist på her tidligere på ugen :laugh:

Extreem-power-yoga-kickboxin delen er nem nok, det er især stang-dans-dødløft komboen, der er svær at få med. :crazy_pilot:

Det var været en fin træningsuge, og det er blevet til cirka følgende:

4x yoga

2x spinning

1x hold (mave/ryg/bold ting)

3x styrke

4x BW conditioning (spredt over mange øvelser, nogle ting taget i forbindelse med styrken)

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Både tirsdag og torsdag var også trippel-dage :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

En time med Rene, og identisk med de forrige to, så ikke meget at berette der.

Styrketræning

Fullbody basics omgang 3, uge 4, dag 3 - let modificeret

Iron cross cable pull (A1)

6 x 5 @ 22,5kg

- op i vægt næste gang

Hanging straight leg L (A2)

6 x 10 sek

- og så så man lige mig hænge dér

Pistols (B1)

4 x 3 @ 28kg (2x14 db's)

- Hell yeah :devil:

Det er vist lige før jeg kan begynde at tage entre, når jeg "optræder". Der var i hvert fald flere der kiggede MEGET interesseret :laugh:

Chins (B2)

5 x 6 @ mig

- fløj op idag, vejede sikkert også kun 3 gram :superman:

Incline db press (B3)

1 x 10 @ 22kg

1 x 6 @ 30kg

1 x 6 @ 36kg

3 x 8 @ 36kg

- :4flex: Det begynder at ligne et eller andet.

Closegrip bænkpres (C1)

3 x 8 @ 75kg

1 x 20 @ 50kg

Seated cable row (C2)

3 x 10 @ 80kg

1 x 20 @ 50kg

:surrender::wink:

Det var desværre alt der var tid til, da bruseren, noget mam og en 5-timers vagt kaldte. Heldigvis er det kun de første par stykker der er run på - derfra går det stille.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share