MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Er det ikke også inden juni nu? :laugh:

Må indrømme at da jeg skrev jeg ville nuppe 50 inden juli, så regnede jeg da med at klare det indenfor nogle måneder, men sagde bare juli for at være på den sikre side.

En linje og dens opfølgning i Kenneth Jays log ændrede dog lidt på den plan :bigsmile:

This is why I love MOL :wub:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også inden juni nu? :laugh:

Må indrømme at da jeg skrev jeg ville nuppe 50 inden juli, så regnede jeg da med at klare det indenfor nogle måneder, men sagde bare juli for at være på den sikre side.

En linje og dens opfølgning i Kenneth Jays log ændrede dog lidt på den plan :bigsmile:

This is why I love MOL :wub:

Ja, et par skub i den rigtige retning kan man sagtens få herinde! - det er fantastisk herinde :4thumbup:

Skal forresten til at køre lidt bodyweight sjov herhjemme i løbet af en uges tid eller to.. nej.. jeg starter sgu' nu... Så tak for inspirationen :w00t::w00t:

Hov, jeg kan ikke lige finde videreudviklingen af "the frog" - har set et link i din log, men kan ikke finde det nu... der hvor man har albuerne indenfor knæene og ikke hviler på dem..

Kan du ikke droppe et link i min log? Det ville være super :smile:

hmmm... hvad er de nu de hedder?? ER det også frogs?

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Pistols

1 x 3 @ BW+12,3kg - begge

1 x 1 @ BW+24,6kg (2x12,3 db's) - begge

1 x 1 @ BW+34,6kg (2x17,3 db's) - begge

1 x 1 @ BW+44,6kg (2x22,3 db's) - begge PR +2kg

1 x 1 @ BW+50,6kg (2x25,3 db's) - højre PR +8kg

Tillykke med din vilde pistol præstation. :4thumbup:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

ARGH!!!!!

Det her havde jeg ikke lavet hvis jeg var taget til spinning :superman:

Tabata pushups

22

18

11 - KRISE!!!

10

10

7

7

8

total 93 PR - det må vist kaldes en øver :wink:

Pistols

1 x 3 @ BW+12,3kg - begge

1 x 1 @ BW+24,6kg (2x12,3 db's) - begge

1 x 1 @ BW+34,6kg (2x17,3 db's) - begge

1 x 1 @ BW+44,6kg (2x22,3 db's) - begge PR +2kg

1 x 1 @ BW+50,6kg (2x25,3 db's) - højre PR +8kg

- Hvor passende at Clawfinger lige nåede at skrige "BIGGEST AND THE BEST" ud af højttalerne, da jeg nakkede de 50 :devil::devil::devil::devil:

Jeg skulle lige prøve med venstre også, og den var forbandet tæt på, men begyndte at miste balancen 3/4 oppe.

10 minute chinup challenge (supineret)

14 x 4

1 x 3

total 59 reps PR

Folk der mener at chins ikke er nok til biceps burde prøve dette. Ovenpå pushups er mine arme ved at eksplodere

Det er FUCKIN vildt!!!!

Rigtig rigtig flot. Jeg er imponeret.... næste mål være Steve Cotters 2x32kg pistol :devil:

Tillykke!!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

:innocent: Så slemt er det da ikke.

Men jeg har fundet nogle rimelige alternativer af en rigtig pistol.

1:

post-1845-1138803444.jpg

2:

post-1845-1138803450.jpg

3:

post-1845-1138803457.jpg

4:

post-1845-1138803467.jpg

Jeg tror det skal være nr 2, måske 4 :bigsmile:

Hvad siger du DanF?

Sys de ser lige.....barske ud..Puhh ...Det der kettlebell noget der, fatter jeg bare minus over. HAHA undskyld jeg er blond, men det er da ikke noget, man støder ind i særligt tit udover på nettet...(straks blev hun overfaldet af hundrevis af molbøffer :tongue: )

God aften til jer

Btw ja godtnok er jeg yoga/balance newbie, men forklar mig lige, hvorfor det er godt at sidde sådan der med en kanonkugle på knæet...??

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Sys de ser lige.....barske ud..Puhh ...Det der kettlebell noget der, fatter jeg bare minus over. HAHA undskyld jeg er blond, men det er da ikke noget, man støder ind i særligt tit udover på nettet...(straks blev hun overfaldet af hundrevis af molbøffer :tongue: )

God aften til jer

Du må vælge én :wink:

Hvilken tager du? Nr 2 eller 4? :smile:

Jeg har desværre heller ikke lavet pistols eller andre sjove ting med kettlebells endnu, men glæder mig til at prøve.

Der er mange der ved meget mere end mig om emnet, men Kettlebells er en "ny" gammel træningsform, som den gode Pavel Tsatsouline har fået populariseret i Europa og USA.

Btw ja godtnok er jeg yoga/balance newbie, men forklar mig lige, hvorfor det er godt at sidde sådan der med en kanonkugle på knæet...??

Fordi det er en af de fedeste ben-øvelser du kan lave, der både kræver styrke, balance og smidighed. Og så kan den trænes meget tungt uden særlig meget udstyr, noget der ellers normalt er svært med bentræning.

PS: Blondiner er bestemt tilladt i loggen, så ingen problemer dér :superman:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Det ser eddermanme underligt ud...det gør det altså. Umiddelbart sys jeg da, at nummer 3 sidder længere nede, men det måske ikke meningen...I så fald vil jeg tage nummer fire. Ham uden kuglen :laugh: Og så en anden ting. Er det sjovt? :crazy: Det må da syre i hele kadaveret......Men det er jo også fedt nok. Jamen tak fordi jeg må kigge med. Det er jo altid spændende at se lidt nye ting og sager som fx en megaheavy kanonkugle med håndtag... :blush: Jeg tror, jeg vil bladre lidt tilbage og se, hvad det er, I gør med den ellers...Bare for ligesom at kunne danne mig et indtryk af det underlige I laver. :smile:
Link to comment
Share on other sites

:blink: Det ser eddermanme underligt ud...det gør det altså. Umiddelbart sys jeg da, at nummer 3 sidder længere nede, men det måske ikke meningen...I så fald vil jeg tage nummer fire. Ham uden kuglen :laugh: Og så en anden ting. Er det sjovt? :crazy: Det må da syre i hele kadaveret......Men det er jo også fedt nok. Jamen tak fordi jeg må kigge med. Det er jo altid spændende at se lidt nye ting og sager som fx en megaheavy kanonkugle med håndtag... :blush: Jeg tror, jeg vil bladre lidt tilbage og se, hvad det er, I gør med den ellers...Bare for ligesom at kunne danne mig et indtryk af det underlige I laver. :smile:

3 og 4 er cirka lige langt nede, og det er skam meningen at man skal helt i kælderen. Ham på nr 1 og 2 må være på vej ned eller op.

Gu' ser det underligt ud :laugh: - folk kigger også lidt når jeg laver den, ikke mindst når det så foregår på balancebræt oven i hatten. At kalde det decideret sjovt er måske lige i overkanten. Egentlig er der vel ikke så meget træning, der sådan er haha-sjovt, men det føles superfedt at kunne lave den slags med sin krop.

Du skal være hjertens velkommen til at kigge mig efter i sømmene, men som sagt er jeg ikke en af dem, der leger med kanonkugler (endnu). Du kan se links til andre logbøger med bl.a. Kettlebells i denne tråd.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning @ DTU

Fullbody med et ordentlig strejf af ol' school - i øvrigt uden for program

Opvarmning:

C2 roning

500m @ 2:05

- Fino tid taget i betragtning af at det var opvarmning og ret let. Og bagefter kunne jeg så pludselig mærke den vilde doms i latten og bagskulder efter gårsdagens strabadser - fedt! :superman:

Back extensions

2 x 10 @ mig

Dødløft (A)

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 90kg

5 x 5 @ 100kg

- HVAD SKER DER???

MaxP dødløfter :crazy:

Det var noget tungt, men det var fedt, og føltes fantastisk. Teknikken var bestemt ikke så skidt som den kunne have været - eller sådan føltes det da :cool:

Bænkpres (B1)

1 x 10 @ 50kg

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 3 @ 90kg

1 x 2 @ 97,5kg (1 med stop, 1 touch'n'go)

1 x 2 @ 100kg (1 med stop, 1 touch'n'go)

3 x 8 @ 80kg

- w00000000000000t :w00t:

MaxP kan stadig løfte 100kg i patten - fantastisk :4thumbup: og endda med en smule overskuu'

Lad der lyde en fanfare :4trumpet::4trumpet::4trumpet::4trumpet:

Ved de 97,5 skulle der egentlig have været 100kg på, men jeg var kommet til at sætte en 2,5kg skive på i den ene side i stedet for 5. Den virkede også en smule ude af balance :wink:

Squat (high bar, close stance) (B2)

2 x 5 @ 50kg

5 x 5 @ 70kg

- Første gang jeg backsquatter i en millard år :devil:

Under opvarmningen prøvede jeg både et sæt med high bar og et med low. High bar er aldrig noget jeg har kørt sådan rigtigt, kun nogle enkelte gange, men den virkede faktisk lettest idag. Bortset fra at min nakke slet ikke er vant til at have vægt, så den er nok godt øm i morgen. Ud over det er der masse nok deromme til at den ligger ok :bigsmile:

Hanging straight leg L (C1)

6 x ca 10 sek

- pænt hårdt for lårbasserne, der hurtigt havde det svært.

Iron cross cable pull (C2)

5 x 5 @ 25kg

- superlet :blink::w00t:

Db Side press (D1)

3 x 5 @ 24,3kg

Pistols på balancebræt (D2)

3 x 3 @ mig

1 x 1 @ 24kg (ikke på balancebræt)

- Den kørte faktisk ret godt - superlet at presse op og balancen var for det meste rimelig god.

Fik også det klassiske spørgsmål: "Du laver mange mærkelige øvelser, træner du for nogen speciel sport?" :laugh:

Han fik så et længere svar om pistols fortræffeligheder og hvorfor de ikke skader knæet, hvis man ellers starter med et raskt knæ :smile:

Cable rows (D3)

1 x 10 @ 80kg

3 x 10 @ 60kg

- 80 var lidt tung i det, så jeg valgte en deload agtig vægt i stedet.

Db laterals (E1)

2 x 10 @ 10kg

- Striber :w00t:

Db Hammercurl (E2)

2 x 10 @ 20kg

- feeeeedt :4flex:

Det kan vist ikke helt kaldes deload endnu :laugh::laugh::laugh: men hold da fast en fed træning.

Havde helt glemt hvor lækkert vores grej egentlig er deroppe i "grotten"

Link to comment
Share on other sites

:4trumpet::4trumpet::4trumpet:

Fik lige sådan lyst til at måle arme her til morgen :laugh:

38cm, dvs 1 cm mere end 4. januar :yahoo:

Undergånz kan snige sig op på 33cm i spændt tilstand :4flex: og taljen er nu 77cm.

Vægten sagde 88,9 :crazy::w00t: - men jeg spiste også MEGET sent i går.

Ifølge fedtprocent med målebånd er den 10,1:

overarm: 325mm

mave: 780mm

underarm: 315mm

Vildt der er så lille forskel på over- og undearm, når de er strakte, total skipper skræk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løb - survival of the fattest

Nu da jeg ikke er til spinning i aften måtte jeg jo forsøge at være aktiv på andre måder. Hermed gjort :innocent:

Stats:

Dato: 02-02-2006

Distance: 5,0km

Tid: 28:14

Hastighed: 10,6km/t

Gns. puls: 169 (80%)

Max puls: 195 (92%)

Sidst jeg havde løbeskoene på var d. 26-12 på samme rute, hvor jeg løb den med 10,2km/t (godt 1 minut langsommere) og med en snitpuls på 87%, men der var vist noget med at det kun var for sidste halvdel. Jeg synes selv det gik hæderligt og det var ikke så meget en kamp for overlevelse som jeg havde frygtet.

Hjemme-Astanga Yoga

Umiddelbart efter løbeturen nu jeg var godt varm.

3x solhilsen A

1x solhilsen B

De første 15 stående positioner:

Forward bend A

Forward bend B

Extended triangle (trekanten)

Reversed triangle

Extended sideways post (den spidse vinkel på dansk)

Spread leg pose A (foroverbøjet med bred fodstilling, hænderne midt i)

Spread leg pose B (samme, men hænderne i siden)

Spread leg pose C (samme, men hænderne samlet bagom ryggen og forsøgt trykket bagud - bemærk "forsøgt" :wink: )

Spread leg pose D (samme, men hænder til fødder med "krogen" - holde fast i storetå med pege- og langefinger)

Sideways extension

Thumb to foot pose (stå på et ben og bøje og strække det andet frem og til siden)

Half bound lotus stretch

Uneven pose

Warrior pose A

Warrior pose B

Lækker lækker omgang :bigsmile: - nu skal jeg bare lige have styr på rækkefølge og overgange, så der bliver mere flow over det.

Stillingerne kan ses her hvor jeg kom igennem de fundamentale og første del af den primære serie.

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower

Hvad f....n sker der med dine billeder kan jo ikke kende dig mere :w00t: jeg er sikker på du støder en masse menesker med det :devil:

Sig Undskyld og bring det så iorden igen :tongue:

Ps kan desværre ikke gå med til en boykot af din log den er sku for spændede :superman::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower

Hvad f....n sker der med dine billeder kan jo ikke kende dig mere :w00t: jeg er sikker på du støder en masse menesker med det :devil:

Sig Undskyld og bring det så iorden igen :tongue:

Ps kan desværre ikke gå med til en boykot af din log den er sku for spændede :superman::laugh:

:laugh: Ja, jeg gik lidt amokka efter jeg fik lyst at ændre avataren. Jeg håber dog ikke jeg støder alt for mange med det uskyldige billede af Steve Cotter, min nye pistol guru :4flex:

Der skulle gerne komme et billede af MIG senere i aften.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg gik lidt amokka efter jeg fik lyst at ændre avataren. Jeg håber dog ikke jeg støder alt for mange med det uskyldige billede af Steve Cotter, min nye pistol guru

:laugh: du er tilgivet bliver spændende at se dit nye billede :superman: man er jo snart vant til at der er et nyt dagligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share