MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

...totalt fedt med video - og rgtigt godt pres fra frogstand til håndstand - dyb respekt fra mig. :w00t:

/Michael

yeah - video er spaaaas :devil:

Der må også snart være til en fri HSPU i mig - skal "bare" lige have lidt bedre styr på balancen - styrken er der.

Fik lige lyst til at lave lidt hovedstandseksperimenter her aften. Jeg har jo skrevet nogle gange her indenfor de sidste par uger at jeg kunne mærke det gik frem. Til yoga i eftermiddags lykkedes det ikke helt at komme op og ned med strakte ben, som jo er den pæneste måde at gøre det på, men nu skulle det være.

Så op af døren (dog uden at støtte) med mig og prøv løs. Efter 3-4 forsøg var den der pludselig nedaf - det lykkedes mig at få kontrol over maven på den helt rigtige måde imens jeg kunne trække vejret. To forsøg senere kom benene sgu også op strakte. Dét er STORT :superman:

:4jumpy::4jumpy::4jumpy:

Og der er masser af muligheder for progression. Næste skridt er at kunne sænke benene strakt ned til vandret, blive der i 5 åndedræt og så op igen. Derefter sænke ned til fødderne er lige over jorden og op igen til strakt. Og som det sidste i selve hovedstanden at have hovedet helt fri af gulvet, så det 100% er armene der bærer kroppen.

Jææs jææs, der er skam nok at tage fat på :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt lettere problematisk, for der går nok ikke mere end max et halvt år før jeg er væk derfra, og så skal jeg jo finde et andet sted med kugler :crazy: Nu må vi se hvor jeg slår mig ned, og om ikke andet, så må jeg jo købe nogen selv :w00t:

LVK :4thumbup:

Fede videoer (tror jeg nok) - jeg har endnu ikke lykkedes at finde en computer at afspille det på...hverken denne eller dit gennemspring. :mad:

Link to comment
Share on other sites

LVK :4thumbup:

Fede videoer (tror jeg nok) - jeg har endnu ikke lykkedes at finde en computer at afspille det på...hverken denne eller dit gennemspring. :mad:

Jeg har desværre en ide om at LVK nok vil være lidt langt væk :wink:

Det er da lidt af et kompliment at du roser mine videoer uden at have set dem :laugh: - men det undre mig da at så mange stadig ikke kan hitte ud af det med film.

Det er bare en divx-video, så afsted til divx.com, hent VLC player eller en hvilken som helst codec-pack.

Link to comment
Share on other sites

Der var lige akkurat kræfter nok til at lave en frogstand -> handstand efter astangaen og få den filmet, så her kommer den :superman:

Og for skæg smed jeg den efter en halv solhilsen inkl hop fra hundestræk til frogstand (tåen der lige rør gulvet er en smutter :blush: )

Som sagt er min håndstand ikke køn, og slet ikke efter en hård yogatime, men den er der da. :innocent:

08-08-2006_MaxP_frogstand_to_handstand.avi

:unhappy::unhappy::cry3: mit håndled kan ik klare det pres.. men hvad skal jeg bruge det til når jeg dårligt nok kan stå på hænder.. :w00t:

ellers flot lavet! :)

Edited by BBRulez
Link to comment
Share on other sites

:unhappy::unhappy::cry3: mit håndled kan ik klare det pres.. men hvad skal jeg bruge det til når jeg dårligt nok kan stå på hænder.. :w00t:

ellers flot lavet! :)

tak tak :bigsmile:

Kan godt huske du har noget problem med hånden, for ethvert normalt raskt håndled burde kunne holde til en håndstand og pres-delen kan jeg ikke forestille mig øger trykket særlig meget, når det er i et så kontrolleret tempo.

Link to comment
Share on other sites

tak tak :bigsmile:

Kan godt huske du har noget problem med hånden, for ethvert normalt raskt håndled burde kunne holde til en håndstand og pres-delen kan jeg ikke forestille mig øger trykket særlig meget, når det er i et så kontrolleret tempo.

Ja men mit håndled når kun her til.. post-8533-1155105137_thumb.jpg og så gør det bare NAS :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Så må du bare lære at stå på den anden hånd :w00t:

er du tosset :tongue: har ik kunne stå på hænder før skaden i mer end 3 sek

og så vil du have at jeg skal lære at bruge en ? :tongue: og hvad hjælper det mig og min bodybuilding/wrestling karriere ? ;D

Link to comment
Share on other sites

er du tosset :tongue: har ik kunne stå på hænder før skaden i mer end 3 sek

definer tosset :laugh:

og så vil du have at jeg skal lære at bruge en ? :tongue: og hvad hjælper det mig og min bodybuilding/wrestling karriere ? ;D

det ved jeg da ikke - det var dig der tudede over at du ikke kunne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg givet mig og installeret VLC. Jeg har ellers tidliger haft problemer med den, derfor har jeg villet undgå det.

NÅ MEN, det jeg vil sige er at jeg endelig har set videoerne, MaxP.

Gennemspringningen er stort set som jeg laver den, jvf vores tidligere diskussioner om denne.

Frogstand til Handstand, det er sgu imponerende må jeg sige, rigtig flot. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells Kettlebells Kettlebells

Lagde lige ud med lidt frogstand til handstand, 2 ud af 3 lykkedes :cool:

Snatch

1 x 5+5 @ 16kg

1 x 5+5 @ 24kg

Secret Service Snatch Test - the chicken version :chicken:

5 x 5+5 @ 24kg

3 x 5+5 @ 24kg

2 x 5+5 @ 24kg

- i alt 100 reps med 24kg på 10 minutter Total Volumen PR :devil:

HEP HEY - min første flåede hånd pga Kettlebells - rev en fin lille luns af under den hårde hud ved højre ringfinger. Opdagede den efter anden omgang, men kunne ikke mærke noget. Det gjorde dog at de sidste 20 blev meget forsigtige :blush:

post-1845-1155227199_thumb.jpg

Juhuu - nu er jeg dvask ifølge Pavel - er det godt? :laugh:

Der er mange ting der kan gøres bedre, teknikken er ikke spot on på hver rep, der er for lidt hoftedrive, og den manglende teknik betød så også at der blev slidt for meget på hænderne, primært når kuglen skal ned igen tror jeg, hvor den roterer inde i hånden.

Men det er da et fornuftigt udgangspunkt, synes jeg.

De første 50 var for øvrigt overstået på 3 min, så skal jeg op på 200 skal der noget mere tempo på - meeeeen det skal nok komme :laugh:

Windmill

1 x 5+5 @ 16kg

5 x 5+5 @ 24kg

- ganske fint

Military

5 x 5+5 @ 24kg

- nogenlunde overskud

Pistols

5 x 3+3 @ 24kg

- hårdt, men de blev klaret.

High/Low Windmill

1 x 3+3 @ 24+8kg

1 x 3+3 @ 24+24kg

- lidt ærgeligt at ROM bliver forkortet svarende til kb'ens højde, for så er det pludselig en noget anden øvelse. I andet sæt var det egentlig tanken at der skulle være 16kg i bunden, men jeg kom til at tage en 24'er frem og tænkte what-the-hell vi prøver :devil:

Dér begyndte den at rive godt på trods af den manglende ROM. Jeg overvejede om man ikke skulle lave den stående på et par skiver, måske 3 - det burde give det meste af ROM'en tilbage - YES SIR

DocHylle -> tak tak. Apropos gennemspringninger, så fik vi en større gennemgang til sidste astangatime, hvor Eskil gjorde meget ud af at fortælle, at det altså ikke nyttede noget at blive ved med begynder-gennemspringningen, for det lærte man ikke noget af. Så selvom det tog lige længere tid skulle man prøve at løfte op på den rigtige måde hver gang. Jeg tror masser af L-sit er en god plan.

Link to comment
Share on other sites

HEP HEY - min første flåede hånd pga Kettlebells - rev en fin lille luns af under den hårde hud ved højre ringfinger. Opdagede den efter anden omgang, men kunne ikke mærke noget. Det gjorde dog at de sidste 20 blev meget forsigtige

Juhuu - nu er jeg dvask ifølge Pavel - er det godt?

Der er mange ting der kan gøres bedre, teknikken er ikke spot on på hver rep, der er for lidt hoftedrive, og den manglende teknik betød så også at der blev slidt for meget på hænderne, primært når kuglen skal ned igen tror jeg, hvor den roterer inde i hånden.

Men det er da et fornuftigt udgangspunkt, synes jeg.

De første 50 var for øvrigt overstået på 3 min, så skal jeg op på 200 skal der noget mere tempo på - meeeeen det skal nok komme

Hej Maxpower,

du går sandelig til den med kb-traeningen :thumb:

Det er slet ikke et tosset resultat for den foerste SSST :devil: Der er ingen tvivl om at du hurtigt kommer til at se forbedringer så snart du finder et effektivt groove og laerer at time det med vejrtraeningen

Fortsat god fornoejelse med traeningen

/Christian

Ps. tillykke med den afrevne hud - inden serioes snatchtest uden det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells Kettlebells Kettlebells

Lagde lige ud med lidt frogstand til handstand, 2 ud af 3 lykkedes :cool:

Snatch

1 x 5+5 @ 16kg

1 x 5+5 @ 24kg

Secret Service Snatch Test - the chicken version :chicken:

5 x 5+5 @ 24kg

3 x 5+5 @ 24kg

2 x 5+5 @ 24kg

- i alt 100 reps med 24kg på 10 minutter Total Volumen PR :devil:

HEP HEY - min første flåede hånd pga Kettlebells - rev en fin lille luns af under den hårde hud ved højre ringfinger. Opdagede den efter anden omgang, men kunne ikke mærke noget. Det gjorde dog at de sidste 20 blev meget forsigtige :blush:

post-1845-1155227199_thumb.jpg

Juhuu - nu er jeg dvask ifølge Pavel - er det godt? :laugh:

Der er mange ting der kan gøres bedre, teknikken er ikke spot on på hver rep, der er for lidt hoftedrive, og den manglende teknik betød så også at der blev slidt for meget på hænderne, primært når kuglen skal ned igen tror jeg, hvor den roterer inde i hånden.

Men det er da et fornuftigt udgangspunkt, synes jeg.

De første 50 var for øvrigt overstået på 3 min, så skal jeg op på 200 skal der noget mere tempo på - meeeeen det skal nok komme :laugh:

Windmill

1 x 5+5 @ 16kg

5 x 5+5 @ 24kg

- ganske fint

Military

5 x 5+5 @ 24kg

- nogenlunde overskud

Pistols

5 x 3+3 @ 24kg

- hårdt, men de blev klaret.

High/Low Windmill

1 x 3+3 @ 24+8kg

1 x 3+3 @ 24+24kg

- lidt ærgeligt at ROM bliver forkortet svarende til kb'ens højde, for så er det pludselig en noget anden øvelse. I andet sæt var det egentlig tanken at der skulle være 16kg i bunden, men jeg kom til at tage en 24'er frem og tænkte what-the-hell vi prøver :devil:

Dér begyndte den at rive godt på trods af den manglende ROM. Jeg overvejede om man ikke skulle lave den stående på et par skiver, måske 3 - det burde give det meste af ROM'en tilbage - YES SIR

DocHylle -> tak tak. Apropos gennemspringninger, så fik vi en større gennemgang til sidste astangatime, hvor Eskil gjorde meget ud af at fortælle, at det altså ikke nyttede noget at blive ved med begynder-gennemspringningen, for det lærte man ikke noget af. Så selvom det tog lige længere tid skulle man prøve at løfte op på den rigtige måde hver gang. Jeg tror masser af L-sit er en god plan.

Hej MaxPower :bigsmile:

Spændende log du har, sad lige og kiggede lidt i den. De øvelser du beskriver i din første log, kan du selv lave nogle af dem.....?

Jeg tænker specifikt på Elbow Lever.

Jeg har været springgymnast i en del år - stoppede som 13 - 14 årig, men den der øvelse som gymnastikpigerne til OL laver, hvor de bæger deres egen kropsvægt på hænderne, mens benene peger frem i spagat (eller split :blink: ) og så kan de rejse sig op i en håndstand og ned igen flere gange i træk. Det gad jeg godt have lært dengang, totalt :1356: for den øvelse.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxPower :bigsmile:

Spændende log du har, sad lige og kiggede lidt i den. De øvelser du beskriver i din første log, kan du selv lave nogle af dem.....?

Jeg tænker specifikt på Elbow Lever.

Jeg har været springgymnast i en del år - stoppede som 13 - 14 årig, men den der øvelse som gymnastikpigerne til OL laver, hvor de bæger deres egen kropsvægt på hænderne, mens benene peger frem i spagat (eller split :blink: ) og så kan de rejse sig op i en håndstand og ned igen flere gange i træk. Det gad jeg godt have lært dengang, totalt :1356: for den øvelse.

- Pia (Bambi)

Hej Bambi :superman:

Tak tak, det er også meningen at jeg forhåbentlig inspirere andre til ikke altid at træne i så faste rammer, og om ikke andet så have det sjovt selv. :smile:

Af de "specielle" øvelser jeg nævner i første indlæg kan jeg lave nogle af dem, og andre er jeg stadig på begynderniveauet.

Elbow lever er dog en af dem jeg har nogenlunde styr på. Det svinger lidt hvor godt jeg kan få albuerne til at sidde fast - min rekord er 1 minut, og jeg arbejder så småt med at lave den på en arm.

Gymnaster er bare for vilde - et par af de øvelser jeg hygger mig lidt med er gymnast-øvelser, og de er helt absurd hårde.

Håndstand, og stille og roligt også ind- og udgange af håndstanden er også på min liste, og en dag skal jeg kunne dette.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Solo-numse astanga her tidligere på aftenen. Alt for længe siden jeg har fået taget mig sammen til det - mærkeligt, for når jeg først kommer igang er det supergodt som altid :unsure:

Bemærk for øvrigt gårsdagens program: Snatches, presses, pistols og windmills.

Forklar så lige hvordan det kan give biceps doms :blink::blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Lidt leg hjemme på stuegulvet (der så også er gulvet i soveværelset og kontoret :laugh: )

Hop til håndstand

en håndfuld forsøg

- endnu en ny måde at komme i håndstand på. Jeg sætter hænderne ned lidt foran og ved siden at fødderne, bøjer ned i knæene og laver en lille hop så jeg med bøjede ben kommer op i håndstand og derfra retter mig ud. Den del lykkes relativt ofte. Nedaf prøver jeg at sænke benene ned strakt så langt som muligt, hvilket pt føles som om jeg kan kontrollere det max 1/3 af vejen ned før stængerne falder resten af vejen.

Hovedstand

Træning i at komme op og ned med strakte ben - det er svært. Op lykkes ca halvdelen af gangene, ofte med et minimalt afsæt og godt med luft suget ind. Nedaf kan kontrolleres stort set hele vejen, men kun til ca vandret hvis de skal op igen.

Crane dips

ca 5 x 2-3

- den ondeste pistol :devil:

Hånden modsat det strakte ben holdes omkring foden. Hånden i samme side som det strakte ben holdes knyttet i siden. I denne stilling køres pistols som sædvanlig.

vilde kungfu-gut laver dem og andet godt.

L-sit

3 x 5 sek

Armstrækkere på fingerspidserne

3 x 10 @ mig

Back bridge (uden hænder)

1 minut

Link to comment
Share on other sites

Lækkert da..! :w00t: Gad jeg sgu godt at kunne..! :superman:

:crazy: Nedtur da..!

Jep, frogstand -> handstand er nemlig et frækt lille trick. Efterhånden som min håndstand bliver mere stabil burde det også blive lettere med diverse ind- og udgange af håndstanden, men jeg elsker jo at tage forskud på glæderne :laugh:

Hånden... tja, den er vist velfortjent - så kan jeg lære at gå langsommere fremaf. Kald det lærepenge i kunsten at kaste rundt med jernkugler :wink:

Problemet er ikke så meget såret i sig selv, men mere den klump hård hud der er lige oven over, så der nu er en meget tydelig kant imellem den hårde hud og den nye hud. Venstre slap lidt billigere med hvad der ligner en mindre blodansamling på præcis samme sted.

Lidt op, lidt ned - så er der vel balance i tingene

Link to comment
Share on other sites

Jep, frogstand -> handstand er nemlig et frækt lille trick. Efterhånden som min håndstand bliver mere stabil burde det også blive lettere med diverse ind- og udgange af håndstanden, men jeg elsker jo at tage forskud på glæderne :laugh:

Ja når først der er styr på håndstanden, så bliver det nemmere, så meget kan jeg da huske fra mine eksperimenter med det for en del år siden nu... :smile:

Og der er ikke noget i vejen med at tage lidt forskud på glæderne..! :tongue:

Hånden... tja, den er vist velfortjent - så kan jeg lære at gå langsommere fremaf. Kald det lærepenge i kunsten at kaste rundt med jernkugler :wink:

Problemet er ikke så meget såret i sig selv, men mere den klump hård hud der er lige oven over, så der nu er en meget tydelig kant imellem den hårde hud og den nye hud. Venstre slap lidt billigere med hvad der ligner en mindre blodansamling på præcis samme sted.

Lidt op, lidt ned - så er der vel balance i tingene

En halvdyr lærestreg da..!

Nææ du, det er derfor der ikke oprindeligt var håndtag på kanonkuglerne..! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jep, frogstand -> handstand er nemlig et frækt lille trick.

Jeg så for noget tid siden et program på TV2 omhandlende små gymnaster. En af de øvelser de små piger skulle igennem, var bla. håndstand -> L-sit -> håndstand for x-antal reps. Imponerende synes jeg :4thumbup:

Edited by j_s
Link to comment
Share on other sites

Der var lige akkurat kræfter nok til at lave en frogstand -> handstand efter astangaen og få den filmet, så her kommer den :superman:

Og for skæg smed jeg den efter en halv solhilsen inkl hop fra hundestræk til frogstand (tåen der lige rør gulvet er en smutter :blush: )

Som sagt er min håndstand ikke køn, og slet ikke efter en hård yogatime, men den er der da. :innocent:

08-08-2006_MaxP_frogstand_to_handstand.avi

Hej MaxP.

Fedt at se, hvor god kropskontrol du har opnået gennem disciplineret træning - stærkt gået.

Hop fra hundestræk til frogstand ser rigtig blæret ud! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxP.

Fedt at se, hvor god kropskontrol du har opnået gennem disciplineret træning - stærkt gået.

Hop fra hundestræk til frogstand ser rigtig blæret ud! :4thumbup:

tak tak :superman:

Det er egentlig sjovt, for jeg ser bestemt ikke min træning som særlig disciplineret. Der er da nok af den, og det er som oftest overvejende lystbaseret, så af og til føles det sådan lidt rodet. :wink:

God kropskontrol? Jeg føler dårligt jeg er startet endnu :innocent: , men det er jo bare fedt, for så er der uendeligt mange sejre, der ligger og venter :devil:

Link to comment
Share on other sites

En kort og intens tur i kælderen til en bette 10-minute challenge

Sandsæk skulderløft i 10 min

70 @ 45kg

Er du vimmer en omgang. De første 10 var superhurtige og jeg tænkte at jeg når da mindst 100 :laugh:

Men nogen må have puttet mere i sækken imens jeg lige stod og fik vejret, for den virkede godt nok tungere anden gang :laugh::laugh::laugh:

Jeg kørte videre på sæt af 5 indtil mine fingerspidser var helt døde :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share