MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jeg sveder bare som et dyr når jeg klatrer i reb, hvilket gør det FOR besværligt uden. Men vejen til månen kan gøres på mange måder. Pull hard scholar :devil:

Du har vist ikke hørt så godt efter i skolen.

Man kan altså ikke klatre i reb til månen :nonono::nonono::nonono:

:tongue:

Men klart nok, hvis jeg slet ikke kunne ville jeg nok overveje det. Når jeg nu kan uden ser jeg ingen grund til at gøre det lettere.

Link to comment
Share on other sites

Super Nice med Yoga :4thumbup: selvom det har været varm dag.. :sun:

Og så har du trænet til Evoløbet :4thumbup: Det lyder super spændende..fed træning du har fyret af... har du et pic af de famøse towel chins? & klart yogaen må hjælpe på balancebommen.. (hvor lang er den? ) Ang. løb iøvrigt: regner du med at deltage i E-løbet igen i år?

Jeg har slet ikke fået løbet i et godt stykke tid, så er bange for, at det ender med, at jeg bliver ligeså uforberedt som som sidste år :blush:

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Super Nice med Yoga :4thumbup: selvom det har været varm dag.. :sun:

Og så har du trænet til Evoløbet :4thumbup: Det lyder super spændende..fed træning du har fyret af... har du et pic af de famøse towel chins? & klart yogaen må hjælpe på balancebommen.. (hvor lang er den? ) Ang. løb iøvrigt: regner du med at deltage i E-løbet igen i år?

Jeg har slet ikke fået løbet i et godt stykke tid, så er bange for, at det ender med, at jeg bliver ligeså uforberedt som som sidste år :blush:

:ninja: krammere, Tania

Hej Ninja-tøs

Dette er første google hit på Towel-chins, det burde forklare det hele :tongue:

1137101740.jpg

Måske disse er bedre:

irontamer1_1_big.jpgirontamer1_2_big.jpg

  • Når jeg laver "semi-towel chins", så er det med den ene hånd om håndklædet som på billedet, og den anden med underhåndsgreb på stangen.
  • Der står gangbommen er 20 meter
  • Ja, jeg løber E-løbet i år og gerne lidt kvikkere end sidst. Kan jeg holde et tempo på 12+km/t, så er det et hit, og tog jeg det rigtig seriøst og kunne komme under 1 time, så ville det være for villos - måske næste år :laugh:

Ellers andet? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe... tak for billeder (især det første :laugh: ) og forklaring :smile:

Towel chins ser sjovt ud... opdagede til min store overraskelse, at jeg ku ta et par stykker :w00t:

@E-løb: Jeg vil ogs helst løbe lidt hurtigere i år, men ved ikke lige om jeg kan nå at træne mig op :blush:

Ps. Blir super med noget Yoga WO :4thumbup:

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe... tak for billeder (især det første :laugh: ) og forklaring :smile:

Towel chins ser sjovt ud... opdagede til min store overraskelse, at jeg ku ta et par stykker :w00t:

@E-løb: Jeg vil ogs helst løbe lidt hurtigere i år, men ved ikke lige om jeg kan nå at træne mig op :blush:

Ps. Blir super med noget Yoga WO :4thumbup:

:ninja: krammere, Tania

towel-chins er fede.

Hvor hurtigt løb du E-løb sidst?

Astanga er/bliver godt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens "træning"

Caveman træning aka løft tunge uhåndterlige ting er for det første superfedt og for det andet vil det være et godt supplement til Evolutionrace-træningen.

Jeg fandt i første omgang to gode sten i "baghaven" til at kaste lidt rundt med. Hvad de vejer har jeg stort set ingen anelse om, men den lille er ikke tungere end at jeg kunne få den over hovedet stort set med en hånd, da den først var løftet til skulderen - 20-25kg gætter jeg på.

Den anden er lidt mere heftig, og jeg kunne med hiv og sving få den til skulderen. Mere har jeg ikke prøvet. 40-50kg skyder jeg den til sådan umiddelbart.

Det var ganske god træning bare at få båret den store tilbage til hytten og jeg har vel skulle gå cirka 100 meter med den.

Så har jeg også en endnu større satan i sigte i en vægtklasse som jeg pt kun mener er velegnet til dødløft :devil:

Problemet: Den ligger endnu længere væk end den mellemstore og det eneste apparat jeg har til at flytte den med er... mig :devil:

I min søgen fandt jeg også en god træstump som så ud til at være efterladt også i kategorien hvor den er til at løfte og ikke så meget mere. Den gik jeg så igang med at transportere hjem, men blev "stoppet" efter ca en tredjedel af vejen. :dry:

For satan det var ellers god træning at skubbe rundt på sådan en krabat.

og så lige 6 stk HSPU :smile:

Nå ja, og i går aftes gik det så op for mig, at jeg har rimelig massive DOMS i ... rear delts :devil:

Hvad mon det kan være kommet af? hehe

Link to comment
Share on other sites

Turbotræning

Grundet fantastisk planlægning havde jeg hele 20 minutter til at løfte lidt vægte inden spinningen :nonono:

Så det gik relativt tjept

Zercher squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 1 @ 100kg PR

2 x 5 @ 80kg

- Hep hey, easy PR :laugh: og der var faktisk pænt godt overskud, så mon ikke der er til 10-20kg mere. Det kan jeg jo passende finde ud af inden så længe :bigsmile:

Chins (underhånds)

1 x 5 @ mig

3 x 5 @ mig + 10kg

1 x 8 @ mig

- ganske overkommeligt, der var i hvert fald til 6-7 stykker i hver af de tunge sæt, måske 8 på første, og jeg har aldrig kørt mere end 6x15kg ekstra (og kun 5x10kg af en eller anden årsag), så jeg fornemmer basis for en PR :superman:

Det er vist også snart på tide jeg får øget min i BW-chins - det er lige før det er min onde ånd, men jeg skal nok nå de 20 reps en dag...

Bænkpres

1 x 10 @ 60kg

3 x 5 @ 80kg

1 x 10 @ 60kg

- lidt tungt da, men ikke i nærheden af failure.

Spinning 1-2

Hvor var jeg bare overhovedet ikke mentalt indstillet på en times spinning. Jeg kom nogenlunde i omdrejninger, men det blev aldrig supergodt.

Et par gange overvejede jeg at stoppe, men benene kunne jo godt køre, og jeg er da glad for jeg fortsatte.

Programmet:

Opvarmning - 10 min

2-3 siddende

2 stående

5 siddende mellem med en intensitet på 75-80% så det lige så godt kunne have været en del af timen

Hovedblokken - 28 min

3 runder af 8 min fordelt på:

2 min siddende mellem - blev til en lille restitutionsperiode på runde to og tre

2 min siddende mellem - lidt højere tempo eller intensitet (det var valgfrit)

2 min stående enkelt

2 min stående enkelt med acceleration (eller lidt mere belastning og kun lidt ekstra tempo et par af gangene for mit vedkommende)

2 min siddende høj mellemtakt

2 min stående enkelt med øget tempo

Pause 3 min

Finale - ca 7 min

3:45 stående enkelt til Chers Strong enough

3 min siddende friskt tempo, stående i mange korte omkvæd fra Vonda Shepards Tell him. Efter to-tre omkvæd troede jeg der kom et mere, så jeg rejste mig. Det viste sig så at være noget mellemspil af en art, men nu havde jeg jo rejst mig, så jeg fik lige 20-30 sek ekstra - hehe :w00t:

Stats:

Dato: 22-06-2006

Tid: 44:42

Gns. puls: 172 (81,5%)

Max puls: 194 (92%)

Pulszoner:

70-80%: 37%

80-90%: 61%

90-100%: 1% :blush:

God solid gennemsnitsintensitet, men ikke meget i det røde felt. Efter omstændighederne helt fino.

Link to comment
Share on other sites

Tilbage til stenalderen

There's a little bit of hulemand in all of us

Chins

6 reps

- inspireret af en artikel på dragondoor jeg læste igen igen ang chins fik jeg lyst at prøve det. Jeg har tidligere forsøgt med GTG træning, men det er løbet ud i sandet og jeg tror grunden var for stor volumen og at jeg ikke gad lave så mange sæt hver dag. Denne metode går ud på at man tager ca 2/3 af sit max, kører 1-2 sæt om dagen hver dag og øger med en rep ca hver anden uge. Jeg testede mig max til 13 igår i god stil uden opvarmning, hvor jeg har noteret et max på 14. Jeg vælger så at starte lidt under 2/3 men øger så hver uge. Så 6 reps pr sæt i denne uge. Er stadig lidt i tvivl om jeg måske skulle lave den med towelchins for at få det aspekt med også.

And now for the hulemand section of the training.

Jeg fik vejet (og navngivet) mine to nye venner.

Den lille skal hedde Mini Cooper og vejer ca 30kg

Den store skal såmænd hedde Speedy, fordi den vejer ca 55kg som "speed limit" i USA :laugh:

Et navn yderligere er reserveret til når jeg får hentet den grande :devil:

Leg med Mini Cooper

skulderløft og pres

10 x 1+2

- et clean/skulderløft og 2 pres over hovedet

Leg med Speedy

dødløft 2x5

skulderløft ca 5 styks

atlas-style løft 3 styks (ligesom the atlas stones)

og så var den da også lige over hovedet et par gange

HSPU

5 reps

- tænkte jeg kunne køre samme stil i HSPU som chins, når jeg alligevel er igang.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Running Man

Der skal noget fart i fusserne, og til det må intervaller naturligvis være det oplagte valg.

Et enkelt smut over til det lokale stadion skal der nok være plads til i løbet af ugen.

Conceptet er relativt simpelt - en stak 400 meter intervaller nogenlunde efter nedenstående skema taget fra http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459414

251_400m_big.gif

Jeg fik lagt ud med 4 intervaller idag, så det er nok meget passende at hoppe direkte ind på uge 2 i "average shape", for det er nok hvad min form er sådan rent løbemæssigt. Generelt mener jeg jo den er lidt over average :laugh:

Program:

Intervaller: 4x400 meter

Pause: 2 min mellem hver

Stats:

Dato: 24-06-2006

Sted: Rundforbi stadion, Nærum

Distance: 3x400m opvarmning, 4x400m intervaller, 1x400m "nedkøling"

Intervaltider: 1:33, 1:28, 1:28, 1:27

Hastighed: 15,5 - 16,6km/t

Gns. puls: 169 (80%) (inkl pauserne)

Max puls: 198 (94%)

Arbejdspulsen har ligget lige omkring de 90% plus minus et par stykker.

Imponerende stabile tider, mærkeligt nok føltes den sidste langsommere end de andre, men jeg gav måske lige lidt ekstra på de sidste 100 meter.

400 meter er en ond distance, og jeg var endda ikke særlig ond ved mig selv. Af et første udlæg tror jeg det var ganske udmærket, men jeg forventer naturligvis fremgang.

Efter 400m intervallerne fik jeg lige den idé at løbe en 100meter, og selvom jeg var en sløv padde er det faktisk en fedt følelse bare at brage igennem.

Selv-timingen gav 16 sek, dvs 22,5km/t - ikke ligefrem lyn og torden. Næste gang kunne jeg måske prøve inden intervallerne :cool:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Den sædvanlige omgang til og med Navasana, 3x hjulet (bro på hænder og fødder) og det meste af den afsluttende serie.

Lidt mere turbo end sædvanligt uden at det påvirkede kvaliteten synes jeg og kun halv vinyasa. Svedte dog slet ikke så meget som ellers. Hjulet kom jeg rigtig højt op i og i karnadpidasana kom knæene helt ned ligesom på en god time. Når jeg ikke er blevet gjort så smidig viser det sig tydeligt ved den, så knæene ikke kan komme helt i gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxSuperPower :superman:

Tak for idag... det var super hyggeligt at få trænet lidt med dig! :4thumbup:

Meget imponeret over dine PR's og måde at løse problemet med det manglende bælte :wink::tongue:

Yogatimen var virkelig feee idag.. må dog øve mig i at blive en bedre skildpadde :laugh: :laugh: -jeg er på vej ud og cykle/ løbe lidt, så når først at få tjekket min E tid, når jeg kommer hjem...

Forsat god søndag!

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning @ Fitness.dk - Frederiksberg ABC

Jeg var i dagens anledning Special Gueststar :w00t: i Fitness.dk ABC, hvor den stod på lidt blandet styrketræning og astanga sammen med MOLs ninjatøs nr 1 (som ovenstående indlæg viser :tongue: ).

Det betød 2x ca 19km på jernhesten i relativt roligt tempo, ca 45 min tog det hver vej.

Min træning kørte i et meget roligt tempo og næsten 100% lyst-baseret. Kun næsten for der var lige planlagt et lille maxforsøg.

Ud over to nævneværdige øvelser stod den på diverse fordelt over ca 1½ time:

powerclean

military

powersnatch

overhead squat

db one arm press

strækkere på fingerspidserne (et sæt med fødderne hævet)

Iron cross cable pull

Russian Twist - havde helt glemt hvor vildt den river i sækken :devil:

db rows

lidt Skin the cat (se taninja's log)

De to nævneværdige var:

Zercher squat

opvarmning

1 x 5 @ 81,5kg

1 x 1 @ 101,5kg PR

1 x 1 @ 106,5kg PR

1 x 1 @ 111,5kg PR :devil:

1 x 10 @ 61,5kg

- De skæve tal skyldes technogym-stangen, der ifølge Ninja vejer 11,5kg

Chins (underhånds)

1 x 6 @ mig

1 x 5 @ mig + 12kg db

1 x 5 @ mig + 14kg db

1 x 6 @ mig + 20kg db Rep PR :superman:

- gammel PR stod til 6x15kg, om jeg har løftet +20kg mere end 1 rep ved jeg ikke. Nu er det i hvert fald noteret som PR

I mangel af bælte måtte jeg jo nuppe en db ind mellem fødderne og så kører derudaf. Virkede dog aldeles glimrende, så jeg satser på den kan regnes for en "normal" weighted chin.

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Nyt center, samme instruktør som normalt :laugh:

Vi kørte hele serien (eller prøvede så godt vi kunne) og det er kun anden gang jeg prøver det - første gang med instruktør. Der er langt endnu en del steder, men helt a H* til var det bestemt ikke. Vi kørte med fuld vinyasa og det kørte bare stjernegodt :superman:

4,5 times fysisk aktivitet - så er det vist i orden jeg smækker stænger op nu, ik'? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har man stjålet din løbekævle? Hvor ondt!

Din hulemandstræning er ellers FEEED og inspirerende for tiden

ja, for fanden.

Eneste logiske forklaring er at nogle uvidende individer har taget den med efter der havde været lidt buskrydning bag vores blok i den tro at det også bare var skrald. :nonono::nonono::nonono:

Gode løbepinde hænger altså ikke på træerne her i området :laugh:

Måske jeg skulle udvide min søgning...

Jeg synes nu også ret godt om min træning pt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Jeg har været temmelig kvæstet i går og i dag og vågnet fuldstændig smadret. Mandag stod på temmelig gode DOMS efter søndagens udskejelser - primært i læggene og lår og så en god jævn DOMS fordelt over det meste af overkroppen - hvorfor mon? :laugh: Jeg føler mig dog rimelig godt ovenpå igen, og Spanien sætter forhåbentlig Frankrig til vægs i aften, så jeg kan komme i seng i ordentlig tid :w00t:

Så ud over at jeg slet ikke havde tid at træne noget som helst i går, så var det også en velfortjent hviledag synes jeg selv.

Astangaen i dag var ikke med specielt meget flow, mange ekstra forklaringer af positioner og bevægelser gjorde lige at der kom et halvt (eller et helt) åndedrag for meget ind hist og her. MEN derfor kørte det nu ganske fint alligevel og jeg fornemmer fremgang i fremspringene, der nogle gange nærmest var elegante eller i det mindste nogenlunde støjsvage :superman:

Og da det kom til shavasana (afslapningen) var det tydeligt at det havde været god træning.

En lidt pudsig ting jeg har bemærket her de sidste par gange er at efter første baglæns kolbøtte (efter Urdhva Dhanurasana) mister jeg nærmest fuldstændig mit ujjayi-åndedræt og bliver temmelig forpustet meget hurtigt, så jeg i modsat-strækket (Paschimottanasana) skal kæmpe en del for at få kontrol med det hele igen.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Jæs jæs, lidt træner jeg skam stadig

Dødløft

1 x 5 @ 70kg

10 x 1 @ 100kg

- Skulle lige igang, men de endte med at være dejlig overkommelige

Iron Cross Cable Pull

3 x 5 @ 35kg

- markant lettere end dem i søndags, selvom det i teorien burde have været samme vægt

Assisted one arm chinups

3 x 5 @ mig -40kg

- jeg har fundet løsningen til at kunne lave en one arm chin - jeg skal bare tabe 30-40kg, så er den hjemme :laugh:

Jeg vejede selv 87,5kg i morges, så den løftede vægt er kun 47,5kg

Squat

1 x 5 @ 70kg

3 x 5 @ 100kg

- light weight

Bænkpres

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 90kg

- overkommeligt

Skin the cat

3 x ca 10 sek

- rykker godt i skuldrene

Db rows

3 x 5 @ 42kg

- mine yndlingshåndvægte :laugh:

De var lette idag

One arm db press

3 x 5 @ 24,3kg

Ganske fornuftig morgentræning overstået på en times tid.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Jæs jæs, lidt træner jeg skam stadig

Assisted one arm chinups

3 x 5 @ mig -40kg

- jeg har fundet løsningen til at kunne lave en one arm chin - jeg skal bare tabe 30-40kg, så er den hjemme :laugh:

Jeg vejede selv 87,5kg i morges, så den løftede vægt er kun 47,5kg

LOL - Superb!! :4thumbup: :superman: Det var jo det, jeg sagde til fætter fætness.. du træner til at være Superman :wink::tongue: Sg* meget godt gået med One arm chin up... kun et spørgsmål om tid, før du kører du uden assist! :devil:

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

En bette smule aften-træning

HSPU - 5 reps

Dagens chins - 6 lette reps

Pistols - 25 reps på hvert ben back2back - NASTY :devil:

Lidt astanga - forsøg på ægte gennemspring og nogle baglæns kolbøtter

Paralletter - korte L-sit, lidt tuck planche pushups hvor jeg stadig mangler styrken til at holde rumpen oppe efter hver rep.

Skin the cat - 2 omgange på 5-10 sek. Den niver godt i armhulen hvis man ikke har t-shirt på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Nice solo-omgang med Lino som instruktør på den sidste del. Kørte til og med Navasana solo og fulgte så med Lino så godt jeg kunne indtil det afsluttende som jeg godt kan selv :smile:

Tredje gang jeg forsøger med den fulde serie.

God fremgang at spore i:

Prasarita-Padottanasana-D - hvor det lykkedes at få knolden i gulvet til sidst uden at "snyde" :w00t:

Parsvottanasana - er hagen efterhånden nede ved knæet og hofterne lige

Utthita-Parsvasahita - balancecirkusset gik faktisk godt idag

Gennemspringninger - i stil med sidst, rigtig gode, kun en halv smutter og generelt relativt lydløse.

Navasana - stadig monster hårde, men det var ikke helt af H-til idag

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1-2

En strålende Mette på podiet kunne nærmest ikke vente med at få timen igang i dag. Temaet for i dag var noget i retning af en rundtur i Mettes pladesamling. Vi var godt rundt, men helt ud i hjørnerne kom vi dog ikke efter min mening. Hun mente musikken var så varieret at der måtte være noget for alle, og også noget man ikke kunne lide. For mit vedkommende tog hun fejl ang. det sidste. :smile:

Jeg var top-motiveret og Mettes energi skulle nok gøre dette en god time.

Opvarmningen

Musikken var med diverse dansk - den med magi i luften til sidst. Når første ladning endorfiner allerede titter frem på opvarmningen, så kan det vist gå være godt :laugh:

Ung-pige-pop blok

12 min stående enkelttakt @ 70rpm

- Min intensitet startede omkring 80% og steg lige så stille og roligt uden knappen blev rørt. På de sidste par minutter blev tempoet lige skruet en tak op.

Jeg var exeptionelt godt kørende og har vist aldrig stået så let så længe (har kun stået 12 min en gang for - her for nylig). Så jeg afveg en smule fra programmet, og med mindre jeg huske helt galt tror jeg faktisk Mette allerede havde luret hvad jeg havde lyst til eller også fangede hun det i hvert fald hurtigt. :superman:

Så imens de andre holdt pause et par minutter fortsatte jeg...

Rock-Blok

De første minutter kørte de andre i siddende - jeg var på min egen mission (med tilladelse naturligvis).

Jeg havde hørt en del musik derhjemme i løbet af dagen, bl.a. Dire straits' Money for nothing som jeg er helt pjattet med. Det gik op for mig at tempoet egentlig er lige i øjet til en omgang tung stående, 68rpm - og tænk engang, så spiller Mette den sgu :w00t:

Så kom de andre med op og stå og tempoet blev skruet lidt op. Efter 21 minutter stående plantede jeg så min mås i sadlen igen - WOW for en tur :devil: - pulsen var på det tidspunkt i de tidlige 90'ere og havde vist været over 90 et stykke tid.

Sidste rock-nummer var Nirvana's Lithium der som udgangspunkt blev kørt i en tung enkelt siddende og stående acceleration i 3 lange omkvæd. Jeg måtte lige bruge det første af dem på restitution, men var med derefter.

Pause

Bum-Bum-Blok

Mette indleder ofte denne musik med mindre undskyldning at det ikke lyder så godt, men til gengæld har god rytme. Det er vist nok sådan en ægte aerobics-vi-gi'r-den-bare-gas-skive @ 80rpm hele vejen. I dag nævnte hun dog kun det med rytmen :tongue: . Jeg synes det er genialt og jeg ryger direkte i spinners high når den kommer på.

Først 3 min siddende

Og så:

1 min stående i tempoet

1 min siddende

1 min stående i tempoet

1 min siddende

1 min stående i tempoet

1 min siddende

1 min stående i tempoet

Pause (en lille én vist)

Finale feat. ostesangen

Taler næsten for sig selv for dem som kender den. Mærkelig sang - absurd hurtige omkvæd siddende.

Uden skyggen af tvivl den fedeste time jeg har kørt længe - måske nogensinde. Jeg kom ikke voldsomt højt op i max, men snittet er tilgengæld i den høje ende for at sige det mildt. Jeg har ikke været særlig konsekvent med hvornår uret blev startet, ofte bare når jeg var over 70% tror jeg, så snit-intensiteter kan ikke 100% sammelignes og det er selvfølgelig også lettere at gøre en høj snitpuls hjem hvis man ikke er helt oppe og ramme max. Dette var dog alligevel uden tvivl det højeste snit jeg har kørt hjem.

Jeg var i spinners high flere gange end det kan tælles på én hånd - 7-8 måske :w00t::w00t::w00t:

Stats:

Dato: 29-06-2006

Tid: 44:07 (opvarmning ikke regnet med)

Gns. puls: 182 (86,5%) - KLAR PR :superman:

Max puls: 197 (93,5%)

Pulszoner:

70-80%: 4½ min, 10%

80-90%: 26½ min, 60%

90-100%: 13 min og 10 sek, 30% :devil::devil::devil:

Synes selv det er ganske pæne stats. Kun to gange nogensinde har jeg noteret 30% eller derover i det røde felt, og det var begge to timer kørt inden jeg fik ramt de 211 i maxpuls - mener jeg havde nået 206, så det har lige flyttet 90%-grænsen næsten 5 slag.

For vildt - for fedt - ganske enkelt fantastisk time. Og Mette kørte bestemt også som om det var hendes eneste time på dagen - på trods af at hun altså havde en time mere bagefter :laugh:

Astangen tidligere i dag var for øvrigt et lille jubilæum, nemlig gang nr 50 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share