MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Fede videoer! De cirque-gutter er for vilde - og fed fysik! Men husk nu, at man ikke kan blive stor af øvelser med kropsvægt alene :wink: De er jo bl.a. også inspiration til Chad Waterbury: Link

Link to comment
Share on other sites

DBM -> Hvad giver dig det indtryk at jeg gerne vil være "stor" (større)? :cool:

Øget muskelmasse figurer faktisk slet ikke på min liste med træningsmål. Skulle de vise sig at være en "bivirkning" af KB-træningen gør det selvfølgelig ikke noget, men wicked skillz på en yogamåtte og med en kettlebell står som de primære mål - ingen tvivl der. Jeg er glad hvis jeg kan holde min nuværende fysik uden at det kommer alvorligt i vejen for fremgang i astangaen. Fedtprocenten kunne måske godt lige rykkes et par stykker ned, men jeg har en meget sød tand. :blush:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Miles og Tanja @ yogashala

Nærmest ubeskrivelig fantastisk astanga i dag med den lille yogatrold ved siden af. Jeg sagde det blev en god praksis i dag inden vi startede, og det viste sig at være en kraftig underdrivelse. :4jumpy:

De sidste dages intensivering af lotus-forberedende træning har tydeligvis effekt, og der hjalp bestemt også med en god opvarmning og åbning af hoften.

Der var sådan tilpas fyldt - omkring 20 yogier har vi vel været. Jeg talte hele 6 af tøserne der var igang med anden serie - sejt :bigsmile:

Jump-backs blev bare bedre og bedre praksis igennem og jeg kunne langsomt mærke hvordan kraften fra Mula Bandha øgede tolerancerne på alle de andre små ting der skal gøres rigtigt. Det resultere i meget bedre flow og en mere afslappet praksis.

I Marichyasana A kunne jeg for første gang selv få fat om håndleddet.

Selvom der stadig er lang vej til halv lotus var der tydelig fremgang.

Jeg fik afsluttet Navasana med den absolut bedste opstigning til håndstand jeg nogensinde har lavet, og på toppen var den bare rock solid.

Jeg er ikke langt fra at kunne hoppe direkte ind i Bhuja Pindasana, hvor jeg pt laver en lille mellemlanding.

Tanja fik krøllet mig godt sammen i Kurmasana og supta kurmasana.

De to balanceøvelser, Ubhaya Padangusthasana og Urdhva Muka Paschimottanasana, lykkedes næsten perfekt begge to.

Et godt lille tip fra Tanja åbnede pludselig meget op i Urdhva Dhanuarasana (bro).

Og sidst men bestemt ikke mindst fik jeg rettet lidt på min hovedstand, så skuldrene blev holdt tættere inde på kroppen med højere aktivitet i Lattisimus Dorsi. Det virkede ganske godt og der var mere overskud i hovedstanden.

Jeg er ikke til at skyde igennem lige nu - det er bare fedt. :yahoo:

Og nu står den så på næsten 1 måneds selvdisciplin før Yogashala åbner igen. Lone lokkede med astanga i Equinox, og det er da ikke utænkeligt jeg lader mig lokke nogle få gange - men det er dyrt... :wink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

DBM -> Hvad giver dig det indtryk at jeg gerne vil være "stor" (større)? :cool:

Øget muskelmasse figurer faktisk slet ikke på min liste med træningsmål. Skulle de vise sig at være en "bivirkning" af KB-træningen gør det selvfølgelig ikke noget, men wicked skillz på en yogamåtte og med en kettlebell står som de primære mål - ingen tvivl der. Jeg er glad hvis jeg kan holde min nuværende fysik uden at det kommer alvorligt i vejen for fremgang i astangaen. Fedtprocenten kunne måske godt lige rykkes et par stykker ned, men jeg har en meget sød tand. :blush:

Det er da heller ikke det indtryk, jeg har. Det var bare en general betragtning ift. cirque-gutterne.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Havde en aftale med noget kuglesvingeri som skulle ordnes her i weekenden, så det var ved at være sidste udkald. Nappede MP til i morgen også, så den kun står på snatches (evt lidt swings) i morgen aften.

Turkish Get Up

5 min kontinuerligt @ 24kg

- fino

Pistols

10 x 5+5 @ BW

- de fleste med fat i foden (med samme side hånd). De sidste to sæt dog fat med begge hænder på det strakte ben.

Supersættet med...

Military

10 x 5+5 @ 24kg

- tunge og det tog lang tid at komme igennem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. mig @ hjemme :nissetunge:

Det er bestemt ikke det samme, der mangler noget energi og varme og ikke mindst et godt klem i foroverbøjningerne. Men på trods af det gik det nu ganske glimrende. Meget mere kontrol i jumpbacks og jeg behøver ikke tonse igennem dem mere - trækker dog stadig en del i bomuldsmåtten med fussen. Efter kukkutasana var det som om Mula bandha blev top tunet og pludselig var der et helt andet overskud :superman: Turen op i håndstand gik også fino :hehe:

Link to comment
Share on other sites

OMG :blink: Den video der er for sindsyg :blink::devil:

Har du et direkte link til videoen på YouTube?

jæs jæs, og bare vent, om et års tid laver jeg de samme tricks solo :devil:

Link til youtube får du ved at klikke på videoen, enten imens den kører eller bare udenfor play-knappen. Så oplagt som det næsten kan være :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Plan op til jul - mest af alt så jeg selv har lidt styr på skidtet: :blush:

Tirsdag (i dag): Restkugler, sjipperi, yin yoga

Onsdag : kugler + astanga

Torsdag : astanga

Fredag : yin / fri :crazy:

Lørdag : kugler + yin

Søndag : astanga + yin

Mandag : kugler + astanga

Tirsdag : ? :blink: (ska' nok finde på noget, yin måske :wink: )

Onsdag : kugler + astanga

Torsdag : astanga

Juleferie fra d. 22. - finder nok på lidt godt og blandet mellem jul og nytår. Det vil tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Restkugler

ja, jeg skyldte lidt fra i går, så jeg måtte hellere komme i swing

Snatch

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg - tunge satan

7 x 10+10 @ 24kg

- De første 100 reps på 10 minutter (14min for alle 140) :superman: - det er vel også en slags SSST (tangering i øvrigt, noget mindre presset end tidligere). Efter nogle sæt kom jeg faktisk ind i en ret god groove. Tæt kugleføring, ikke for langt ned imod gulvet og fokus på maksimalt drive fra hoften, så armen bare skal guide kuglen på plads i toppen. Stadig markant bedre teknik med højre end venstre, men det går bestemt fremaf.

Sjipperi - the other rope

1000 reps fordelt på rigtig mange sæt, ca 8 minutter i alt.

- jeg lagde voldsomt hårdt ud med en PR på 155 :nissegrin: og 97 på tredje omgang. Derefter var det meget blandet og jeg kiggede heller ikke på tælleren efter hvert sæt. Koncentrerede mig bare om at holde pauserne kortest mulige.

Ingen minder fra barndommen eller andre rare associationer. Sjipning er *BIIIIP* hårdt, men faktisk lidt fedt, især når det måske på et tidspunkt kommer til at køre lidt bedre teknisk.

Og apropos teknik, så røg dimsen en ordentlig tur på gulvet da jeg var nået omkring 950 og trådte i snoren. Helt død er den ikke, men jeg skal vist lige have åbnet dimsen og kigget efter for om batteri eller andet sitter løst :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Plan op til jul - mest af alt så jeg selv har lidt styr på skidtet: :blush:

Tirsdag (i dag): Restkugler, sjipperi, yin yoga

Onsdag : kugler + astanga måske i Equinox

Torsdag : astanga

Fredag : yin / fri :crazy:

Lørdag : kugler + yin

Søndag : astanga måske i Equinox + yin

Mandag : kugler + astanga måske i Equinox

Tirsdag : ? :blink: (ska' nok finde på noget, yin måske :wink: )

Onsdag : kugler + astanga måske i Equinox

Torsdag : astanga måske i Equinox

Juleferie fra d. 22. - finder nok på lidt godt og blandet mellem jul og nytår. Det vil tiden vise.

Hey Super yogi !!!! Godt at læse, at du overvejer at kigge forbi :blush::nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Hey Super yogi !!!! Godt at læse, at du overvejer at kigge forbi :blush::nissecool:

:laugh: :laugh: :laugh:

Og direkte fra prefrontal cortex kommer her MaxP's tankerække over det indlæg.

:wootdance: - yogasilden har skrevet i min log, det sker ikke tit

2 x :wootdance: - med ros ligefrem

:xmas: - glad for jeg holder mig i gang selvom yogashala er lukket

:unsure: - a'hva' skriver hun?

:blink: - det har jeg da ikke skrevet noget om, hvad, hvem, hvor...

:laugh: nåååååååå, hun har pillet i citatet, den lille frækkert :4winkkiss:

PS: Er du klar over hvad det ville koste mig? :crazy: Men mon ikke jeg kan lokkes til at svinge forbi en enkelt gang eller to :blush:

Var i øvrigt ikke helt færdig med træningen...

6x hop fra downward dog til frogstand, videre op i håndstand, pause (så vidt muligt) og kontrolleret drop til chaturanga dandasana. Nogle få miss - ikke noget der gav skrammer dog, primært bare ikke hop nok til at blive i.

2x siddende til håndstand :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sjipperi - the other rope

1000 reps fordelt på rigtig mange sæt, ca 8 minutter i alt.

- jeg lagde voldsomt hårdt ud med en PR på 155 :nissegrin: og 97 på tredje omgang. Derefter var det meget blandet og jeg kiggede heller ikke på tælleren efter hvert sæt. Koncentrerede mig bare om at holde pauserne kortest mulige.

Ingen minder fra barndommen eller andre rare associationer. Sjipning er *BIIIIP* hårdt, men faktisk lidt fedt, især når det måske på et tidspunkt kommer til at køre lidt bedre teknisk.

Og apropos teknik, så røg dimsen en ordentlig tur på gulvet da jeg var nået omkring 950 og trådte i snoren. Helt død er den ikke, men jeg skal vist lige have åbnet dimsen og kigget efter for om batteri eller andet sitter løst :laugh:

:laugh: :laugh: jeg spørger igen, hvad er det med jer mænd og teknik :4slap::blink: Hvorfor er det liiiige at noget så simpelt som et reb med håndtag skal gøres så besværligt?? :rolleyes:

Mæææn, jeg kan godt se at jeg ikke skal regne med at kunne køre den på rutinen til vores battle :bruce: så jeg må vidst hellere holde gang i tovet :rofl2:

stiiiiille som en ninja :4disguise:

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Turkish Get Up

1 x 1+1 @ 24kg

1 x 1+1 @ 32kg

6 min kontinuerligt skiftevis H/V @ 24kg

- de 32 var ganske overkommelige med højre, venstre krævede lidt tilløb :devil:

har smidt et minut oveni, og det kan passende øges med jævne mellemrum

Pistols

3 x 4+4 @ 24kg

- ganske fint

Sjip

10 minutter med kortest mulige pauser.

Det meste af hopperiet er helt basic med samlede fødder, men der bliver smidt til eksperimenteren ind i form af hinke-stil (2-3 hop pr fod) og løbestil, der vel nærmest bare er hurtige knæløft. Når den sidste rigtigt kører er det superfedt :devil:

Sjipper muligvis stadig en smule over evne sådan teknik vs hastighed, men på et tidspunkt kommer teknikken vel op i det tempo jeg gerne vil holde :cool:

Og ja, tælledimsen er DØD :dead_banana: - eller det kræver i hvert fald en større operation at finde ud af om den kan bringes til live, og jeg har ingen skruetrækker :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Morgen mysore v. mig @ hjemme

Wow - det lykkedes sørme. Stod klar på måtten 5:40 :crazy:

Smidighed skal måles på en helt anden skala på den tid af døgnet, meeen det blev nu ganske udmærket. Fuld kontrol op i håndstand. :superman: Igen i dag blev Mula Bandha for alvor tændt efter kukkutasana og gjorde jumpbacks markant lettere. God opmærksomhed på når jeg gør noget forkert og jeg kan se hvad der skal rettes.

Hvor rart at have astangaen overstået så tidligt :bigsmile: - så kan jeg nå alt mulig andet i eftermiddag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Bemærk i øvrigt at mit udsagn er helt neutralt - jeg siger intet om hvem der er bedst, bare at vi sjipper næsten ens :nissetunge:

Og i øvrigt er Ross cirka 8 gange sejere end mig til alt måske lige på nær astanga :wink:

NINJA!!!!!!!!!!!!!! :bruce:

:shades:

GD :elvis:

ps. jeg satser mere og mere på kunsterisk udførsel! :slut::boobs:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share