Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er ikke helt kommet i sving med at time og tilrettelægge, men mon ikke jeg skal toppe omkring 130-150 km/uge...det skal nok blive en hård omgang :blink:

:crazy::crazy: Det lyder da helt vildt.

Skal du så ud og løbe 2 gange om dagen? Eller skal du bare ud på monster lange ture hver dag?

Puha, jeg er bare glad for at jeg ikke behøver løbe så langt nu :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt kommet i sving med at time og tilrettelægge, men mon ikke jeg skal toppe omkring 130-150 km/uge...det skal nok blive en hård omgang :blink:

God fornøjelse :bigsmile: Puha det lyder alligevel som utrolig langt, men det betyder forhåbentlig vi kan få os et par træningsture en lørdag eller to igennem efteråret og vinteren.

Tillykke med marathon'et og tak for øllen i Berlin :bigsmile: Den gjorde i hvert fald ikke noget dårligt for mig. Mere øl til næste marathon :4thumbup: Surt med maven, men det kan jo være lidt svært at være herre over. Det er jo bare imponerende at se at du er i fuld sving igen, men det skal selvfølgelig også til med 100km ventende forude.

God dag og god træning.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder spændende med dit 100 km projekt. Du skal glæde dig til følelsen når du kommer i mål - løb selv mit første i august og det har været noget af det mest livsbekræftende jeg længe har foretaget mig :smile:

Jeg vil med interesse følge med i hvordan det skrider frem med træningen mod målet - har du bestemt dig for hvor det skal foregå ?

Du vil erfare at den mentale forberedelse vil få stor betydning undervejs - vær forberedt på hvordan du vil bekæmpe kriserne undervejs - brugte selv 1 min gang/9 min løb indtil jeg kunne løbe kontinuerligt igen ved de 3 "kriser" jeg havde undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder spændende med dit 100 km projekt. Du skal glæde dig til følelsen når du kommer i mål - løb selv mit første i august og det har været noget af det mest livsbekræftende jeg længe har foretaget mig :smile:

Jeg vil med interesse følge med i hvordan det skrider frem med træningen mod målet - har du bestemt dig for hvor det skal foregå ?

Du vil erfare at den mentale forberedelse vil få stor betydning undervejs - vær forberedt på hvordan du vil bekæmpe kriserne undervejs - brugte selv 1 min gang/9 min løb indtil jeg kunne løbe kontinuerligt igen ved de 3 "kriser" jeg havde undervejs.

Det bliver Stige-løbet på Fyn den 19. maj. Det er en flad 10 km-rundstrækning man løber på, hvilket umiddelbart passer mig godt. Og så kender jeg formentlig flere, der skal derover (og måske nogle kan lokkes i mellemtiden :tongue: ) og så er der forhåbentlig adgang til lidt krise-support undervejs :wink:

Jeg løb den lange tur ved Swiss Alpine i år (78 km bjerge) og det var også min oplevelse at det at indstille sig mentalt på, at det her kommer til at tage 118 år (nå ja - næsten...) at gennemføre er vigtigt. På den måde er der meget 'mind over matter' i de lange ture tror jeg.

Hvor løb du selv?

Skal du så ud og løbe 2 gange om dagen? Eller skal du bare ud på monster lange ture hver dag?

Det ved jeg ikke endnu, men jeg kender andre, der har onduleret 140 km/uge med et dagligt træningspas. Og det vil jeg nok også foretrække. Og så vil jeg se om jeg kan finde marathons osv., hvor jeg kan løbe de rigtigt lange træningspas (så kan man jo slå en ekstra sløjfe på ruten...) - det med at løbe 50 km landevej alene er ligesom lidt tungt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

God fornøjelse :bigsmile: Puha det lyder alligevel som utrolig langt, men det betyder forhåbentlig vi kan få os et par træningsture en lørdag eller to igennem efteråret og vinteren.

Tillykke med marathon'et og tak for øllen i Berlin :bigsmile: Den gjorde i hvert fald ikke noget dårligt for mig. Mere øl til næste marathon :4thumbup: Surt med maven, men det kan jo være lidt svært at være herre over. Det er jo bare imponerende at se at du er i fuld sving igen, men det skal selvfølgelig også til med 100km ventende forude.

God dag og god træning.

Ja vil skal nok komme ud at løbe en masse over vinteren :bigsmile: Just say when :tongue:

Tillykke med tiden, godt at høre du også har haft et godt løb.
Thanx :bigsmile: Det havde du også håber jeg?
Du er for sej...

Åhhh det ved jeg nu ikke men tak for det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvor løb du selv?

Løb på Bornholm, der samtidig var dm for veteraner - skræmmende at man er veteran i min alder.

Stige skulle være et rigtig godt løb - desværre ligger det lidt for tæt på Tour Danmark i juni - men den korte distance på 60 km kunne meget tænkeligt være et punkt i min opvarmning, og det er lige to uger efter 6 timers løb på Bornholm - var det ikke noget for dig at deltage i et 6 timers løb som opvarmning til Stige?

Link to comment
Share on other sites

Løb på Bornholm, der samtidig var dm for veteraner - skræmmende at man er veteran i min alder.

Stige skulle være et rigtig godt løb - desværre ligger det lidt for tæt på Tour Danmark i juni - men den korte distance på 60 km kunne meget tænkeligt være et punkt i min opvarmning, og det er lige to uger efter 6 timers løb på Bornholm - var det ikke noget for dig at deltage i et 6 timers løb som opvarmning til Stige?

Jo det ville det helt sikkert. Jeg har tænkt at shoppe lidt rundt efter løb jeg kan bruge som opvarmning til de 100 km - det er en god måde at få løbet de lange ture på...Men hvis det kun er med to ugers mellemrum er det nok lige tæt nok på hinanden.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 29. september

Løb 12,5 km

tid. 1.05

gns puls: 150

Stille og rolig tur til morgen. En af mine veninder er lige taget til Australien og skal være væk resten af året...det gad man jo slet ikke (selv ikke hvis man blev presset). Hun synes det kunne være rigtig fjong, hvis jeg kom ned og besøgte hende men jeg synes ligesom ikke rigtig jeg har tid... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 1. oktober

Løb 17 km

tid: 1.27

gns puls: 154

Ok nu skriver vi så 1. oktober og jeg løber stadig i korte tights og korte ærmer :blink: sådan plejer det altså ikke at være så hudt jeg vidsker :tongue::wink:

Løb ialt uge 39: 64,5 km

Jeg stod og tænkte på det samme idag. Katalogerne er så småt begyndt at indeholde julepynt, og i uge 42 plejer det for alvor at gå løs. Virker lidt underligt når man render rundt shorts og t-shirt.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 2. oktober

Løb 11 km

tid: 1.04

gns puls: 138

Restitutionstræning og vældigt fredeligt... :tongue: Og så har jeg set The Devil Wears Prada i weekenden - den kan godt anbefales hvis man er i humør til grine :smile:

P.t. gider jeg ikke rigtig fedte med mit Suunto-ur og bruge hele morgenen på at få pulsmåleren til at virke...så jeg skal finde en løsning; enten køber jeg et nyt pulsbælte eller også køber jeg et helt nyt ur :tongue: - jeg er nok mest typen, der vil vælge det sidste (man skal ikke lade en chance for at få noget nyt passere... :laugh: ), og så er spørgsmålet jo om man skal vælge noget gps-noget eller fortsætte i foot pod-stilen. Jeg begynder måske at hælde til gps - også efter de er blevet bedre til at lave ure, der faktisk kan fange og beholde signalet.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 2. oktober

Løb 11 km

tid: 1.04

gns puls: 138

Restitutionstræning og vældigt fredeligt... :tongue: Og så har jeg set The Devil Wears Prada i weekenden - den kan godt anbefales hvis man er i humør til grine :smile:

P.t. gider jeg ikke rigtig fedte med mit Suunto-ur og bruge hele morgenen på at få pulsmåleren til at virke...så jeg skal finde en løsning; enten køber jeg et nyt pulsbælte eller også køber jeg et helt nyt ur :tongue: - jeg er nok mest typen, der vil vælge det sidste (man skal ikke lade en chance for at få noget nyt passere... :laugh: ), og så er spørgsmålet jo om man skal vælge noget gps-noget eller fortsætte i foot pod-stilen. Jeg begynder måske at hælde til gps - også efter de er blevet bedre til at lave ure, der faktisk kan fange og beholde signalet.

:superman: Jeg har løbet længere end dig i dag :superman:

-syntes bare ikke lige jeg kunne lade chancen passere til at fortælle dig det... det sker nok ikke igen foreløbig :laugh: (og tiden taler vi ikke om :innocent: )

Jeg ville også helt klart købe nyt, man skal ikke lade sig nøje med halve løsninger :wink:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 3. oktober

Løb ca 14 km

indlagte intervaller: 5x800 m. - 400 m. jog som pause

gns puls: 157

maks puls: 186

Intervaller... :w00t: - det er godt nok lang tid siden jeg har løbet dem. Jeg tænkte at jeg ville starte med at løbe lidt af dem igen, og det var cool nok. Kan godt mærke jeg lige skal igang igen og finde tempo. Som Peter Troldborg skrev på sin hjemmeside, så skal man ikke nødvendigvis tro at intervaller skal løbes så man er døden nær, før de gør en forskel :tongue: - alle 800 m. blev løbet nogenlunde stabilt i en tid omkring 3.20-3.25 min.

Fatter i øvrigt ikke, hvad der sker henne i telebranchen...man kan ikke skifte internetudbyder uden det giver et væld af problemer :dry: Det er mig bekendt et marked, hvor der er konkurrence, så når forbrugerne er interesserede i at skifte udbyder, må det selskab da være glade for nye kunder og sørge for at man kommer i luften på lige præcis deres fede og brede bånd i en fart...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Inspireret af at Mollnitz nu har uploadet et fint excel-ark med sin træning frem mod London Marathon 2007 har jeg (ikke fået lavet et egentligt program :tongue: ) men fået overvejet en struktur for min foreløbige træning. Jeg forestiller mig at fortsætte med 6 løbedage/uge frem til nytår. Derefter skal den 7ende nok inddrages...

Foreløbig kommer det omtrent til at se sådan ud:

Mandag: restitutionstræning

Tirsdag: intervaller

Onsdag: frit løb - mellemlang tur

Torsdag: progressiv træning (stigende tempo over træningspasset) - mellemlang tur

Lørdag: tempotur - 10-15 km

Søndag: lang tur

Jeg forestiller mig indtil videre at løbe Socialmarathon den 31. december (så skal jeg ikke have mange drinks for at tilte til nytårsfesten... :tongue: ). Og de lange ture skal jo nok gå hen og blive rigtigt lange når 100 km er målet :crazy: Jeg tænker mig at finde et 6 timers løb (eller noget, der minder om det) og løbe 1-2 marathons i løbet af foråret. London kunne jo være sjovt, men den fugl er nok næsten fløjet...Så jeg vil overveje Hamburg eller Paris og så noget mere lokalt (rejsebudgettet er trods alt ikke ubegrænset :wink: ).

Og så er det vel bare ud over stepperne :wink::w00t:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 4. oktober

Løb ca 17 km

tid: 1.27

gns puls: 148

Jeg var godt nok noget tung i benene i dag...og min puls opførte sig også lidt mærkeligt. Men jeg kom rundt og det er jo hovedsagen :wink:

Og nu kan jeg se, at der er gang i et mol-spinne-træf...måske man skulle lave et mol-løbetræf for os, som er mere til den disciplin? - man kunne se om et fitnesscenter i kbh ville stille badefaciliteter til rådighed, så vi kunne komme ud og få lidt at spise (og måske drikke en øl :innocent: ) bagefter? - uden at skulle opholde os i det svedige løbetøj :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Mandag: restitutionstræning

Tirsdag: intervaller

Onsdag: frit løb - mellemlang tur

Torsdag: progressiv træning (stigende tempo over træningspasset) - mellemlang tur

Lørdag: tempotur - 10-15 km

Søndag: lang tur

Spændende plan - jeg tror jeg ville holde en løbehviledag om ugen, men det er måske meningen med mandagen - altså f.eks. spinning?

Jeg forestiller mig indtil videre at løbe Socialmarathon den 31. december (så skal jeg ikke have mange drinks for at tilte til nytårsfesten... :tongue: ).

Klart, det kan anbefales selvom det er et anderledes løb. Og det giver næsten sig selv, at du også bør møde op på hovedbanen og løbe ud til startområdet - hvorved vi lige sniger dagens distance op over 50 km :-) Jeg vil ikke påstå man kommer til at danse bedre af det om aftenen, men det kan snildt lade sig gøre :-)

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Spændende plan - jeg tror jeg ville holde en løbehviledag om ugen, men det er måske meningen med mandagen - altså f.eks. spinning?

Klart, det kan anbefales selvom det er et anderledes løb. Og det giver næsten sig selv, at du også bør møde op på hovedbanen og løbe ud til startområdet - hvorved vi lige sniger dagens distance op over 50 km :-) Jeg vil ikke påstå man kommer til at danse bedre af det om aftenen, men det kan snildt lade sig gøre :-)

/KasperCO

Fredag optræder bare ikke men den er løbefri...indtil videre i det mindste :tongue:

Løbes der igen omkring 50 km i år? - for så må jeg jo næsten melde mig under de faner :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag optræder bare ikke men den er løbefri...indtil videre i det mindste :tongue:

Der var jeg uopmærksom.

Løbes der igen omkring 50 km i år? - for så må jeg jo næsten melde mig under de faner :wink:

Det gør der helt bestemt. Vi skulle endda blive en del flere end sidste års fire deltagere :-)

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 5. oktober

Stairmaster: 40 min

gns puls: 132

diverse mave-, lænd- og stabiliseringsøvelser.

Hyggetræning...Jeg synes hellere jeg måtte besøge SATS for bare at retfærdiggøre at jeg faktisk betaler for et medlemskab der :laugh: - med min besøgsfrekvens p.t. vil jeg skyde på at det koster mig 200-300 kr. pr. træningstime... :laugh::nonono:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share