Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning fredag den 18. august

Løb 14,6 km

gns puls: 160

gns tid: 5.14 min/km

Jeg synes jeg var træt i morges...og så var jeg løbet tør for kaffe :mad: - sådan noget bør jeg ikke glemme at købe... :nonono: Uden kaffe duer helten ikke...(det rimer ikke men til gengæld er det rigtigt).

Imponerende træning, især uden kaffe :tongue:

Når du løber så tidligt om morgenen, spiser du så inden eller nøjes du med kaffen? Jeg har selv forsøgt mig en del med morgenløbeture, men det fungerer af en eller anden mystisk grund bare ikke rigtigt for mig :nonono: Så måske du har nogle gode fif?

Go' weekend :smile:

Kh Mette

Link to comment
Share on other sites

Imponerende træning, især uden kaffe :tongue:

Når du løber så tidligt om morgenen, spiser du så inden eller nøjes du med kaffen? Jeg har selv forsøgt mig en del med morgenløbeture, men det fungerer af en eller anden mystisk grund bare ikke rigtigt for mig :nonono: Så måske du har nogle gode fif?

Go' weekend :smile:

Kh Mette

Nej jeg spiser ikke før jeg løber - jeg har det faktisk bedst med at løbe på tom mave. Jeg er rimeligt frisk i kroppen om morgenen, så morgentræning har aldrig været noget problem for mig. Men hvis det er meget tidligt - inden kl. 5 har jeg fundet ud af - kan jeg ikke løbe med særligt høj intensitet. Jeg har en mistanke om at det har noget at gøre med hormonbalancen; at kroppen stadig er i 'nat-mode'. Nogle mennesker kan godt vænne sig til at løbe om morgenen (selvom de ikke rigtig er morgenmennesker) ved bare at være vedholdende med morgentræningen selvom det ikke er så sjovt i starten. Andre vænner sig aldrig til at løbe så tidligt.

Hvad er det, der ikke rigtig fungerer for dig? - føler du dig energiforladt eller?

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg spiser ikke før jeg løber - jeg har det faktisk bedst med at løbe på tom mave. Jeg er rimeligt frisk i kroppen om morgenen, så morgentræning har aldrig været noget problem for mig. Men hvis det er meget tidligt - inden kl. 5 har jeg fundet ud af - kan jeg ikke løbe med særligt høj intensitet. Jeg har en mistanke om at det har noget at gøre med hormonbalancen; at kroppen stadig er i 'nat-mode'. Nogle mennesker kan godt vænne sig til at løbe om morgenen (selvom de ikke rigtig er morgenmennesker) ved bare at være vedholdende med morgentræningen selvom det ikke er så sjovt i starten. Andre vænner sig aldrig til at løbe så tidligt.

Hvad er det, der ikke rigtig fungerer for dig? - føler du dig energiforladt eller?

Jeg tror aldrig rigtigt, at jeg lærer det :nonono:

For det første er jeg drønsulten om morgenen, og skal ha' et eller andet og spise. Jeg har forsøgt mig med banan og et stykke tørt knækbrød, men alligevel bliver jeg utilpas med kvalme, når jeg så løber. Normalt skal der gå min. 3 timer fra jeg har spist, og til jeg kan løbe.... ellers ofrer jeg maden undervejs på løbeturen, og det kan ikke anbefales :unhappy:

For det andet føler jeg mig ret energiforladt om morgenen, det er som om kroppen slet slet ikke kan komme op i opdrejninger. Er kommet frem til, at jeg løber klart bedst og med mest overskud om aftenen, men det er jo ikke altid det kan lade sig gøre. Og indimellem kunne det være rart at få overstået træningen fra morgenen af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 19. august

Cykling 3:

tid: 54 min

gns puls: 162

maks: 182

Det var en af de bedre timer jeg har kørt med på i nyere tid... :tongue::wink:

Træning søndag den 20. august

Løb 18,2 km

gns puls: 158 (måske ikke helt retvisende - pulsmålingen strejkede til sidst...)

gns tid: 5.28 min/Km

Stillle og rolig tur selvom jeg stadig synes at min puls nogle gang er lidt høj i forhold til tempo...

Løb i alt uge 33: 72 km

samt

2 cyklingtimer

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 21. august

Løb 13,5 km

gns puls: 143

gns tid: 5.50 min/km

Restitutionsløb her til morgen. Det løsner nu godt op i benene :tongue: Gad vide om ikke jeg skulle begynde at skyde mig ind på et 100 km-tempo og begynde at træne det? Selvom jeg ikke kommer ud at løbe 100 km i overmorgen, så kommer det jo til at ske, og den slags udskejelser kan man vel dårligt begynde at træne til for tidligt :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 22. august

Løb 14,1 km

gns puls: 164

maks: 180

gns tid: 5.10 min/km

Jeg var for første gang efter Schweiz ude og løbe lidt bakketræning i dag - det er jo god højintensitetstræning, så det kan jeg ligeså godt begynde på igen (selvom jeg ikke skal løbe i bjerge lige om et øjeblik :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 23. august

Løb 15,7 km

gns puls: 161

gns tid: 5.15 min/km

Våd tur i morges - jeg fik en ordentlig skylle lige da jeg startede :dry: Jeg er faktisk næsten ved at skifte hud under fødderne, fordi jeg har løbet så meget med våde fødder :laugh:

Og i morgen står den på Madonna-koncert :w00t: - det glæder vi os til :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 24. august - aka Madonna-dag :w00t:

Løb 12,7 km

gns puls: 166

gns tid: 4.57 min/km

Jeg fik ret god fart i benene, da jeg først kom igang - det gik der lige nogle km med :tongue: Og så går det snart til Horsens - det bliver sikkert en lang dag og et helvede at komme frem og tilbage but who cares? - its Madonna :smile::superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 25. august

Løb 15,4 km

gns puls: 157

gns tid: 5.19 min/km

Fin tur da jeg endelig var kommet på benene efter gårsdagens koncert. Altså det var jo ikke så meget koncerten, der var anstrengende, som det var turen frem og tilbage...vi kørte 8 i en lejet minibus, hvor koblingen røg lige omkring Odense. Så vi blev kørt med taxa til Avis i Odense, som måtte stikke os to personbiler, så vi kunne komme videre...Men vi nåede det inden Madonna gik på scenen. Det var et flot show og jeg synes godt om det meste af den sætliste, hun havde valgt - selvom der var dødpunkter og lidt vel rigeligt mange ballader. Og når man så har drømt om at komme til Madonna-koncert nærmest hele sit liv er det lidt underligt ikke at kunne se hende andre steder en på storskærmen - på scenen var hun bare en lille dims. Næste gange ligger jeg i kø for at få gode pladser... :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 27. august

Løb 20,3 km

gns tid: 5.15 min/km

gns puls: 163

Min puls var lidt høj, men jeg var også i byen i går. Til vi blev smidt ud kl. 5. Det plejer ikke at være godt for min form :laugh: Men det er til gengæld længe siden jeg har haft det så sjovt :wink::smile:

Løb ialt uge 34: 92 km

Jeg sniger mig lidt op i mængde igen :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 28. august

Løb 13,6 km

gns tid: 5.47 min/km

gns puls: 138

Restitutionsløb her til morgen...jeg synes også det har været en hård weekend :tongue: ; først Madonna-koncert næsten uden søvn mellem torsdag og fredag, og så i byen lørdag med endnu mindre søvn mellem lørdag og søndag...jeg sover ikke så godt om morgenen, så hvis klokken bliver meget mere end 6 før jeg kommer i seng står det sløjt til med at få sovet. Men jeg sov til gengæld godt i nat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hey mizz

godt at se at du holder dampen oppe... Fin maengde du holder dig :cool:

W :superman:

Fint besøg fra mr. Waits - det kan vi lide :smile: Efter det gik godt i Schweiz skal jeg jo nok i gang med noget 100 km indenfor overskuelig fremtid (dog nok først i 2007), og så kan det nok godt betale sig, så småt at vænne sig til et grundtræningniveau omkring 100 km/uge - og så kan man øge derfra :laugh::cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 29. august

Løb ca 16 km

gns puls: 159

maks: 179

tid: 1.21

Min foot pod gik kold - der fattes nok batterier. Men god tur med indlagt bakkeløb.

100km om ugen :blink: :1356:

For pokker mand, så kan man jo slide et par løbesko på kun 2½ måned.

Ja jeg er god kunde hos Marathon Sport :laugh: Jeg har til gengæld fundet en sko, der kan løbe mange km....prisen er selvfølgelig også derefter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 31. august

Løb 16 km

gns puls: 165

gns tid: 5.05 min/km

Og således blev dagens træning overstået - i tørvejr til og med. Det kan vi lide :wink: Mine fødder ligner jeg ved ikke hvad efter at have løbet så meget i våde sko - jeg er stadig i en proces med at skifte næsten al huden ud under fødderne :laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 1. september

Steptrainer: 30 min

gns puls: 125

mave+lænd på swiss ball

Restitutionstræning i laveste gear :laugh:

Træning lørdag den 2. september

Løb ca 12 km

tid: 56 min

gns puls: 171

maks: 186

Jeg havde selskab på løbeturen i dag, og der var pæn fart i benene...desværre stod mit elektroniske gear af, så jeg har ikke så præcis tidsangivelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share