Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Ja, du havde nok sat skræk i livet ved i hvert fald én anden deltager med dit høje træningspensum op til løbet! :cool:

Stort tillykke med gennemførslen og den gode tid - på din beretning lyder det ikke som om du har haft uforudsete trængsler eller andre problemer undervejs, det tyder jo på at forberedelserne har været gode :4thumbup: .

Din løbsbeskrivelse kunne jeg uden problemer skrive under. Jeg kan også tilslutte mig, at det er en oplevelse man som løber bør unde sig selv. Jeg vil vædde på, at uanset hvor meget asfalt-fræser man er, så kan man ikke undgå at betages af og nyde scenarierne dernede - før, under og efter løbet.

Jeg selv kom ind 11 minutter efter dig kan jeg se - meget tilfreds, jeg var sikker på at jeg ville få problemer med cut-off på depoterne, men det blev heldigvis ikke aktuelt. Min beretning fra løbet ligger på www.vivamus.dk.

Nu mangler vi vel sådan set bare at høre, hvilket nyt mål du har sat dig - så vi ved hvilken kamp og træning vi kan se frem til at følge i denne temmelig træningsinspirerende log! :smile:

Mvh,

/kam1138

Hej,

God beretning du selv har skrevet :smile:

Jeg synes det er superfedt at få noget afveksling til asfalt-ræset - sådan et løb er jo en helt anden oplevelse, og man skal give sig lidt tid til at nyde udsigten! - selvom vi ikke kunne se så meget pga af vejret i år :laugh: Jeg løb k42 sidste år, og da slog det mig at jeg havde ondt i nakken af at kigge på stien hele tiden... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja det er jo det...Jeg går i gang med at kigge mig omkring efter et 100 km-løb, der ligger på et godt tidspunkt - det bliver jo nok ikke i år, da højsæsonen for den slags løb på disse breddegrader jo er sådan cirka nu, og jeg skal nok ikke afsted på så lang en distance i løbet af de næste par måneder :wink:

Ja, Aarhus1900 d. 9/9 er desværre også den eneste jeg kan finde :dry:

Jeg går ud fra, at jeg kan læse det her hvis du får opsnust et 100 km-løb der ligger senere i efteråret! :-) Jeg forestiller mig umiddelbart, at den fysiske belastning ikke er væsentligt større end K78 (det tager jo nok omtrent samme tid). Men der er nok ikke helt så meget til at aflede opmærksomheden undervejs, så mentalt kan det godt vise sig mere udfordrende vil jeg tro. Skal dog nok blive hylt at få prøvet :tongue:

God træning frem mod Berlin! :-)

/Kasper

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 7. august

Løb ca 13 km

gns puls: 153

tid: 1.10

Ja, Aarhus1900 d. 9/9 er desværre også den eneste jeg kan finde

Jeg går ud fra, at jeg kan læse det her hvis du får opsnust et 100 km-løb der ligger senere i efteråret! :-) Jeg forestiller mig umiddelbart, at den fysiske belastning ikke er væsentligt større end K78 (det tager jo nok omtrent samme tid). Men der er nok ikke helt så meget til at aflede opmærksomheden undervejs, så mentalt kan det godt vise sig mere udfordrende vil jeg tro. Skal dog nok blive hylt at få prøvet

I Danmark har jeg svært ved at forestille mig at der ligger et 100 km senere end Århus1900. Jeg synes også det vil være fint at løbe næste år - ulempen er selvfølgelig at man nok kommer helt hen i maj måned før der igen er noget her til lands...det er nok også umagen værd at kigge efter noget i resten af europa - holland og tyskland har væsentligt flere løb (og flere løbere) af den slags :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da lige gøre opmærksom på dette løbeinitiativ (mest interessant for dem, der løber en del... :tongue: ). Kjetil Havstein arrangerer trænings-/temaweekender for løbere:

http://tourdanmark.dk/index.php/647052

Også et kæmpestort tillykke herfra, det har været en fornøjelse at følge din træning og høste et velfortjent og superflot resultat!

Er du iøvrigt ikke lidt fristet af at deltage i Tour Denmark, man skulle jo tro at du kunne få dispensation for de 100K på 10:30 med de 78-bjergK til at stille op?

Mvh

Carsten

Link to comment
Share on other sites

Også et kæmpestort tillykke herfra, det har været en fornøjelse at følge din træning og høste et velfortjent og superflot resultat!

Er du iøvrigt ikke lidt fristet af at deltage i Tour Denmark, man skulle jo tro at du kunne få dispensation for de 100K på 10:30 med de 78-bjergK til at stille op?

Mvh

Carsten

Tak :bigsmile: Jeg kunne jo også bare se om jeg faktisk kunne løbe 100 km under 10.30 først :wink::tongue: Jeg tror nu der går lidt tid før jeg begynder at løbe etapeløb - det kræver alligevel en anden indsats (velsagtens også på træningssiden men ikke mindst mentalt) at løbe dag efter dag efter...Selvom jeg havde en god tur uden nævneværdige kriser i Schweiz brændte jeg ikke efter at løbe en tur dagen efter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bliver nødt til igen at sige at jeg bøjer mig i støvet efter dine løbesko for den præstation du lavede i Davos. Du fortjener virkelig alle de klap på skuldrene der kommer herinde. Det er imponerende at se du allerede er i gang med træningen igen. Ser da ud til du er så rigeligt oppe i omdrejninger igen, men løbet sidder måske stadig i kroppen? Har du aldrig brug for lige at slappe lidt af og geare ned? Hvad snakker jeg om du har lige løbet laaaangt så tilsyneladende ikke :smile:

Alt den inspiration du giver gør jo at man ikke helt har kunnet lade være med at skele til løbet i Davos. Det ser ret fedt ud, 78 er dog lidt langt til min smag, men man kunne jo overveje en k42 til næste år. Har forresten lige meldt mig til London næste år. Var det ikke noget? Eller er det for kort :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bliver nødt til igen at sige at jeg bøjer mig i støvet efter dine løbesko for den præstation du lavede i Davos. Du fortjener virkelig alle de klap på skuldrene der kommer herinde. Det er imponerende at se du allerede er i gang med træningen igen. Ser da ud til du er så rigeligt oppe i omdrejninger igen, men løbet sidder måske stadig i kroppen? Har du aldrig brug for lige at slappe lidt af og geare ned? Hvad snakker jeg om du har lige løbet laaaangt så tilsyneladende ikke :smile:

Alt den inspiration du giver gør jo at man ikke helt har kunnet lade være med at skele til løbet i Davos. Det ser ret fedt ud, 78 er dog lidt langt til min smag, men man kunne jo overveje en k42 til næste år. Har forresten lige meldt mig til London næste år. Var det ikke noget? Eller er det for kort :tongue:

Tak :wub::blush: - det er alt for meget :blush:

Løbet sidder stadig lidt i kroppen ja, men det bliver bedre og bedre. Jeg har egentlig næsten brug for at komme endnu hurtigere igang med ordentlig træning end det er muligt efter sådan et løb - jeg synes hurtigt jeg bliver rastløs og omgående skal finde et nyt mål...Så nu skal jeg kigge lidt på, hvad jeg nu kan finde på :wink:

K42 er heller ikke et løb man skal kimse af - det er en god (og hård :crazy: ) rute. Jeg løb den sidste år. Og så er det et fedt løb, fordi der er en god stemning omkring det - også op til løbet. Det er formentlig et af byens helt store sommer-højdepunkter.

Jeg sad faktisk og lurede lidt på London til næste år, men jeg tror lige jeg skal overveje mit løbe-rejsebudget realistisk - jeg vil jo sikkert gerne til Schweiz næste år og har forhåndsreserveret startnummer til New York Marathon i efteråret næste år så deeeet... :wink: Det ender med at jeg skal finde mig en sponsor :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak :wub::blush: - det er alt for meget :blush:

Løbet sidder stadig lidt i kroppen ja, men det bliver bedre og bedre. Jeg har egentlig næsten brug for at komme endnu hurtigere igang med ordentlig træning end det er muligt efter sådan et løb - jeg synes hurtigt jeg bliver rastløs og omgående skal finde et nyt mål...Så nu skal jeg kigge lidt på, hvad jeg nu kan finde på :wink:

K42 er heller ikke et løb man skal kimse af - det er en god (og hård :crazy: ) rute. Jeg løb den sidste år. Og så er det et fedt løb, fordi der er en god stemning omkring det - også op til løbet. Det er formentlig et af byens helt store sommer-højdepunkter.

Jeg sad faktisk og lurede lidt på London til næste år, men jeg tror lige jeg skal overveje mit løbe-rejsebudget realistisk - jeg vil jo sikkert gerne til Schweiz næste år og har forhåndsreserveret startnummer til New York Marathon i efteråret næste år så deeeet... :wink: Det ender med at jeg skal finde mig en sponsor :tongue:

He he, det med sponsoren har jeg også tænkt på. Jeg skal nemlig også løbe NY næste år, så du har ret, det bliver hurtigt en dyr fornøjelse. Heldigvis har jeg jo en del forbindelser i London, så kan bo gratis. Det hjælper da lidt. Måske man skulle høre chefen om ikke han vil være sponsor hvis man løber som reklamesøjle for firmaet. I de her "work life balance" tider ser det da meget godt ud.

Link to comment
Share on other sites

He he, det med sponsoren har jeg også tænkt på. Jeg skal nemlig også løbe NY næste år, så du har ret, det bliver hurtigt en dyr fornøjelse. Heldigvis har jeg jo en del forbindelser i London, så kan bo gratis. Det hjælper da lidt. Måske man skulle høre chefen om ikke han vil være sponsor hvis man løber som reklamesøjle for firmaet. I de her "work life balance" tider ser det da meget godt ud.

Jeg har lidt problemet at jeg er selvstændig, så hvis jeg skal løbe som reklamesøjle, skal jeg alligevel selv betale... :laugh: Men det ser ud som om jeg kommer til Berlin, så den burde efterhånden være i vinkel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 13. august

Løb 15,5 km

tid: 1.17

gns puls: 165

Fin tur men det stod ned i stænger det meste af tiden...mit tøj ligger ude i badekarret :laugh: Jeg håber virkelig de har bare lidt bedre vejr i Viborg, hvor der er 24 timers løb i denne weekend - 24 timer kan nok godt føles lidt lange, hvis man skal pløje sig frem i vand i knæene... :tongue:

Løb ialt uge 32: 50 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 14. august

Løb 12,4 km

gns tid: 5.08 min/km

gns puls: 158

Der er ved at komme gang i benene igen, og det er fedt. Til alt held kan kroppen komme sig under de mest underlige ting.... :tongue:

Tak for hilsenen Hessel :smile: - du giver den også pænt gas har jeg set :bigsmile:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt problemet at jeg er selvstændig, så hvis jeg skal løbe som reklamesøjle, skal jeg alligevel selv betale... :laugh: Men det ser ud som om jeg kommer til Berlin, så den burde efterhånden være i vinkel :smile:

Det burde da gøre det meget nemmere at overtale chefen :bigsmile: Perfekt du tager med til Berlin, endte det med at du selv arrangerer turen, eller er det med MTC?

Ja det er faktisk pænt imponerende det ikke tager længere tid at komme sig over sådan en tur. Men hvis man er i god form kan kroppen åbenbart klare lidt af hvert.

Link to comment
Share on other sites

Det burde da gøre det meget nemmere at overtale chefen :bigsmile: Perfekt du tager med til Berlin, endte det med at du selv arrangerer turen, eller er det med MTC?

Ja det er faktisk pænt imponerende det ikke tager længere tid at komme sig over sådan en tur. Men hvis man er i god form kan kroppen åbenbart klare lidt af hvert.

Det har du ret i - chefen er ikke så langt væk :laugh: Jeg rejser med MTC - ned lørdag og hjem mandag (så kan jeg være med til festen søndag aften :tongue::wink: ). Hvad med dig? - du skal vel også med noget busværk fra Sjælland?

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 15. august

Løb 13,4 km

gns puls: 157

gns tid: 5.12 min/km

Det blæste en pelikan i morges...det føles lidt som om efteråret har ramt os (selvom det ikke er specielt koldt endnu...). Jeg skal til bryllup på lørdag og man må da ikke håbe for brudeparret, at det står ned i stænger - det giver jo ikke så gode billeder :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 16. august

Løb 13,4 km

gns puls: 153

gns tid: 5.15 min/km

Stille og rolig tur til morgen. Det stod ned i stænger da jeg vågnede - så meget at jeg troede der ville gå Aalborg-situation i den hvis det fortsatte - men det holdt heldigvis op lige før jeg susede ud af døren...man har en sjælden gang lov at være heldig :cool:

Lige en lille hilsen til dig herfra, seje løbe-tøz :4thumbup:

Tak for det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share