Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning lørdag den 14. oktober

Løb ca 11 km

tid: 52 min

gns puls: 168

Havde godt selskab af Mollnitz noget af turen - han måtte stå af midtvejs, men det bestemt også en ærlig sag at have tømmermænd :wink:

Min ankel føltes langt mindre slidt i dag - det er det jeg siger; selv 'slidt-ned-fornemmelsen' kan trænes væk :laugh:

Gruppe 1; 4 timer 30 min. starter kl. 8.45.

Gruppe 2; 4 timer starter kl 9.15

Gruppe 3; 3 timer 45 minuter start kl 9.30

Så fik vi det opklaret :smile: - hvilken har I andre 50 km-løbere tænkt jer at løbe med? og hvad gør I med skiftetøj, hvis I ikke starter og slutter samme sted?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning søndag den 15. oktober

Løb 18 km

tid: 1.33

gns puls: 159

Puh mor her var ikke så frisk i dag...synes også min puls var noget høj...det havde måske noget at gøre med at jeg ikke havde fået det store indenbors siden midt på dagen i går (pånær et par øl i går aftes), og ikke har sovet gå godt i nat :dry::laugh:

Løb ialt uge 41: 85 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzrasmussen

Skal du ikke med til Nat Marathon i Århus, jeg kan se at der kommer andre fra KBH.

Kent Møller og jeg løbe en 40 km træningstur i lørdags, vi løb kl 0500 fra mit hjem og var tilbage kl 0920, en rigtig hygge tur med plads til snak og gang på bakkerne, samt vandpåfyldning ved en kirkegård.

Det var fedt at starte kl 0500, for så havde vi jo stadig hele dagen til rådighed.

Har du nogle løb du skal med til inden 100 km i Stige, der kommer vist et 6 timers løb i Vamdrup omkring marts mdr, det var en passende træningstur op til en 100 km.

Hilsen Hornbeck

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 16. oktober

Løb 12 km

tid: 1.09

gns puls: 141

Restitutionstur...havde svært ved at holde pulsen nede, men jeg kunne se at min puls var noget forhøjet, da jeg tog uret på - det har sikkert noget at gøre med hormonelle svingninger, akutte indre blødninger eller hvad ved jeg :laugh::tongue:

Hej Mizzrasmussen

Skal du ikke med til Nat Marathon i Århus, jeg kan se at der kommer andre fra KBH.

Kent Møller og jeg løbe en 40 km træningstur i lørdags, vi løb kl 0500 fra mit hjem og var tilbage kl 0920, en rigtig hygge tur med plads til snak og gang på bakkerne, samt vandpåfyldning ved en kirkegård.

Det var fedt at starte kl 0500, for så havde vi jo stadig hele dagen til rådighed.

Har du nogle løb du skal med til inden 100 km i Stige, der kommer vist et 6 timers løb i Vamdrup omkring marts mdr, det var en passende træningstur op til en 100 km.

Hilsen Hornbeck

Nat marathon lyder da vældigt! - men er det ikke noget med at det er den 29. oktober? - i så tilfælde er jeg i London (med mindre SAS vælger at strejke - i så tilfælde kommer jeg selvfølgelig til Århus i stedet)

Jeg har ikke lige fået fastlagt løbskalenderen endnu, men hvis der virkelig er et 6 timers løb i marts vil det være allerfjongest! - det er lige på det tidspunkt jeg gerne skal bruge en længere tur. Ved du eventuelt hvem der arrangerer og hvor der er mere info?

Du kunne jo overveje om du ikke også skal løbe Stige? :smile:

Jeg er også stor fan af morgentræning til hverdag, men det gør altså at jeg ikke er fan af tidlig morgentræning i weekenden; så skal jeg have lov at sove længe :wink: Men det er da fedt nærmest at have tilbagelagt et marathon kl. 9 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 16. oktober

Løb 12 km

tid: 1.09

gns puls: 141

Restitutionstur...havde svært ved at holde pulsen nede, men jeg kunne se at min puls var noget forhøjet, da jeg tog uret på - det har sikkert noget at gøre med hormonelle svingninger, akutte indre blødninger eller hvad ved jeg :laugh::tongue:

Nat marathon lyder da vældigt! - men er det ikke noget med at det er den 29. oktober? - i så tilfælde er jeg i London (med mindre SAS vælger at strejke - i så tilfælde kommer jeg selvfølgelig til Århus i stedet)

Jeg har ikke lige fået fastlagt løbskalenderen endnu, men hvis der virkelig er et 6 timers løb i marts vil det være allerfjongest! - det er lige på det tidspunkt jeg gerne skal bruge en længere tur. Ved du eventuelt hvem der arrangerer og hvor der er mere info?

Du kunne jo overveje om du ikke også skal løbe Stige? :smile:

Jeg er også stor fan af morgentræning til hverdag, men det gør altså at jeg ikke er fan af tidlig morgentræning i weekenden; så skal jeg have lov at sove længe :wink: Men det er da fedt nærmest at have tilbagelagt et marathon kl. 9 :wink:

Hej

Her er link til Vamdrup, men er måske for tæt på 100 km i stige.

http://www.vamdrupmotion.dk/ultra/index.asp

http://www.dourun.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19019

Hilsen Hornbeck

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 17. oktober

Løb ca 14 km

tid: 1.08

gns puls: 165

Jeg synes min puls var voldsomt høj i dag...tempoet var ok men alligevel...Det var eftermiddagstræning for en meget sjælden gangs skyld - jeg sov for første gang i lang tid fra mit vækkeur i morges, men vågnede heldigvis så jeg nåede et møde kl. 9 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 18. oktober

Løb ca 13 km

intervaller: 5*800 m

tid: 1.07

gns puls: 161

maks: 185

Jeg troede jeg skulle dø i det første interval, men da jeg kom igang med det næste gik det noget bedre :tongue: - og jeg fik banket min puls op omkring 185 i hvert interval, så alt i alt en fornuftig omgang. Atletik-baner er altså fede at løbe på - men de er selvfølgelig også designet til formålet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 19. oktober

Stairmaster: 45 min

gns puls: 139

diverse øvelser på gulv :tongue:

Jeg har stadig ikke fået taget mig sammen til at finde ud af, hvordan min nye Forerunner virker... :nonono: - der har ligesom hele tiden været et eller andet når jeg har sat mig til rette for at se hvad det drejer sig om. På søndag skal det senest være! :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 18. oktober

Løb ca 13 km

intervaller: 5*800 m

tid: 1.07

gns puls: 161

maks: 185

Jeg troede jeg skulle dø i det første interval, men da jeg kom igang med det næste gik det noget bedre :tongue: - og jeg fik banket min puls op omkring 185 i hvert interval, så alt i alt en fornuftig omgang. Atletik-baner er altså fede at løbe på - men de er selvfølgelig også designet til formålet :wink:

Hey Marianne,

Fantastisk log at ramle ind i.. Ikke mindst da jeg netop er blevet udfordret af min kære ven Bo (vi har en meget gammel pagt om, at man ikke kan sige nej til selv de mest sindssyge udfordringer) om at - ja, løbe 78 km i Schweitz :tongue: (okay jeg har ikke fået læst hele din log - kun de første og sidste 3 sider. Formoder, det stadig er dit mål).

Jeg har gået rundt i lang tid og tænkt, at vi var de eneste i verden der kunne finde på den slags, og så er det en stor mental rygstøtte at vide, at du er lige så gal som os :4thumbup:

Jeg vil forsøge at kigge regelmæssigt forbi, for lige at se, hvilke udfordringer du render ind i undervejs i forberedelserne.

Mvh Mads K.

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne,

Fantastisk log at ramle ind i.. Ikke mindst da jeg netop er blevet udfordret af min kære ven Bo (vi har en meget gammel pagt om, at man ikke kan sige nej til selv de mest sindssyge udfordringer) om at - ja, løbe 78 km i Schweitz :tongue: (okay jeg har ikke fået læst hele din log - kun de første og sidste 3 sider. Formoder, det stadig er dit mål).

Jeg har gået rundt i lang tid og tænkt, at vi var de eneste i verden der kunne finde på den slags, og så er det en stor mental rygstøtte at vide, at du er lige så gal som os :4thumbup:

Jeg vil forsøge at kigge regelmæssigt forbi, for lige at se, hvilke udfordringer du render ind i undervejs i forberedelserne.

Mvh Mads K.

Velkommen :smile: - nej mit mål er nu 100 km i maj 2007. Jeg løb de 78 km i Schweitz i sommer (løbsberetning findes også her i loggen), så hvis du vil have tips og tricks siger du bare til - så skal jeg nok hjælpe (efter evne selvfølgelig :wink:). Men med mindre min krop går helt bag om dansen efter 100 km er det planen at jeg også skal til Schweitz næste år. Det er en superfed oplevelse dernede! - det kan du godt glæde dig til, så giv den bare gas :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 20. oktober

Løb ca 17 km

tid: 1.24

gns puls: 166

Min puls er altså stadig voldsomt høj og den stiger også vildt hurtigt...dårlig form :tongue:

Hæ - mor her skal til George Michael-koncert i Göteborg i aften :w00t: - det skal nok blive godt! Jeg var ellers meget tæt på at få billetter til koncerten i Parken, men den forbandede billetluge gik selvfølgelig ned lige som jeg skulle til at betale :nonono: - så kunne der sikkert komme billetter susende på alle mulige andre måder, men en af mine veninder var hurtig og ville voldsomt gerne til koncerten, så hun købte billetter til Göteborg-koncerten.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 20. oktober

Løb ca 17 km

tid: 1.24

gns puls: 166

Min puls er altså stadig voldsomt høj og den stiger også vildt hurtigt...dårlig form :tongue:

Hæ - mor her skal til George Michael-koncert i Göteborg i aften :w00t: - det skal nok blive godt! Jeg var ellers meget tæt på at få billetter til koncerten i Parken, men den forbandede billetluge gik selvfølgelig ned lige som jeg skulle til at betale :nonono: - så kunne der sikkert komme billetter susende på alle mulige andre måder, men en af mine veninder var hurtig og ville voldsomt gerne til koncerten, så hun købte billetter til Göteborg-koncerten.

Dårlig form er der vist næppe tale om her :bigsmile:

God koncert i aften... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 21. oktober

Løb 11 km

tid: 51 min

gns puls: 170

Rigtig fornuftig fart i benene i dag :4thumbup: Jeg var også udhvilet; vågnede ikke før kl. 13 :blink: - jeg kom hjem fra Göteborg kl. 7 i morges, men havde egentlig sovet noget i bussen. Jeg plejer ellers aldrig at kunne sove om formiddagen, men det kunne jeg altså i dag.

Og George Michael-koncerten...damn hvor kan den mand bare synge! og han er gennemmusikalsk at høre på. Det var altså en fornøjelse. Og så var det alligevel et modigt show; en scene, lidt lys- og billedshow fra tid til anden, orkestret trukket tilbage bagerst på scenen i en tre-etagers anordning og så George himself i sort tøj og solbriller. Han skulle stort set fylde hele scenen hele tiden - ingen pause-, mellemspils- eller danselir - det lir, der skulle laves på scenen, stod han selv for. Og det går jo fordi han har en en helt særlig udstråling og så kan han bare synge. Det er ligesom ikke alle pop-sangere, der har en fremragende stemme som deres spidskompetence :dry: Men det har han altså! Så nu skal jeg ud og finde en, der pusher billetter til hans koncert i Parken :wink::tongue:

Nej, jeg tænker også mere på overtræning eller begyndende sygdom end dårlig form, hvis din puls vedvarende er for høj, Marianne!

Venligst,

Carsten

Nu viser overtræning sig som regel som forhøjet hvilepuls men store problemer med at tæske arbejdspulsen i vejret, så det tror jeg ikke er tilfældet. Jeg har det også fint, og jeg synes at man kan mærke en begyndende overbelastning i form af øget træthed, manglende appetit osv. (det er desværre ikke noget, jeg lider af :laugh: ). Begyndende sygdom kan det godt være - især på denne årstid - men det er jo svært at gøre noget ved :tongue: Nu er kvinder ofte mere udsat for udsving i puls som følge af hormonelle svingninger, så det er måske mere sådan noget.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 22. oktober

Løb 18 km

tid: 1.33

gns puls: 153

Det holdt hårdt i dag... :crazy: Jeg var bare træt, har fået alt for meget at spise og drikke i går og kom ikke i seng før kl. 5.30 eller deromkring. Så jeg følte at jeg vejede sådan cirka et ton :dry: Men jeg fik slæbt mig rundt - et par km mindre end jeg havde planlagt, men sådan er det jo engang imellem :tongue:

Løb ialt uge 42: 85 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Aaarh, hvor er jeg misundelig på George Michael koncerten. Han er imo en sjælden kombination af god sangskriver, stor stemme og en kæmpe entertainer.

Enig. Man skal også virkelig have noget at komme med, når man laver en koncert, hvor der ikke er en masse lir, gøgl og gejl til at peppe forestillingen op med. Jeg kan se at det burde være muligt at købe billetter til koncerten i Parken på den blå avis - overvejer om jeg ikke skal forsøge at tilrane mig billetter til den koncert også :shades:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 24. oktober

Løb ca 14 km

intervaller: 10*400 m

gns puls: 159

maks: 184

Jeg var ikke rigtigt i form til at løbe intervaller i morges, så jeg tænkte at det nok gik, hvis jeg løb nogle korte i stedet for. Da jeg havde løbet det sidste var jeg faktisk ved at brække mig. Vitterligt. Pinligt med sådan en smule træning :tongue: Det er godt nok lang tid siden det er lykkes mig at træne til kvalmepunktet :laugh: Det er det jeg siger; intervaller er af det onde :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 26. oktober

Løb ca 11,5 km

tid: 58 min

gns puls: 156

Var ikke frisk til morgen... :dry: og så blæste og regnede det tilmed. Der bliver nok kun løbet småture de næste par dage - jeg er på vej til London (nogen skal jo bidrage til briternes bruttonationalprodukt og den tvivlsomme ære er så tilfaldet mig :tongue::wink: ). Kan mærke at jeg nok vil have meget godt af at tage den med ro et par dage...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 26. oktober

Løb ca 11,5 km

tid: 58 min

gns puls: 156

Var ikke frisk til morgen... :dry: og så blæste og regnede det tilmed. Der bliver nok kun løbet småture de næste par dage - jeg er på vej til London (nogen skal jo bidrage til briternes bruttonationalprodukt og den tvivlsomme ære er så tilfaldet mig :tongue::wink: ). Kan mærke at jeg nok vil have meget godt af at tage den med ro et par dage...

Hej Marianne :bigsmile:

Du har godt nok også tilbagelagt nogle seriøse kilometer de seneste dage - det er ret imponerende synes jeg :bowdown:

Go tur til London :wink:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share