Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning fredag den 8. september

Løb 15,8 km

gns puls: 159

gns tid: 4.58 min/km

Det kører meget fint sådan lidt p.t. - det hjælper også noget, at vejret er blevet til at holde ud igen, og man ikke hele tiden render rundt med våde sko :tongue:

Jeg så i går at Rudi Frederiksen er blevet fængslet - man må da håbe at der er flere piger, der står frem, så han kan få en ordentlig dom :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 9. september

Løb 12 km

gns puls: 165

gns tid: 4.45

Tiden er et kvalificeret gæt...min foot pod gik kold igen-igen, men nu har jeg fundet ud af at det er et Suunto-problem med dækslet til batteriet, og at Suunto godt er klar over problemet, så hvis man skriver til dem, sender de en et nyt. Det har jeg så lige gjort :wink:

Kender et par stykker, der er afsted på 100 km i dag - glæder mig til at høre, hvordan det er gået dem :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 10. september

Løb 26,6 km

gns tid: 5.14 min/km

gns puls: 149

Løb ialt uge 36: 103,5 km

Lav puls i forhold til tempo - havde ellers ventet noget andet eftersom jeg var til fest i går, og lidt alkohol og andre menneskers røg kan godt skyde pulsen i vejret nogle gange... :dry:

En jeg har arbejdet sammen med meget kortvarigt for godt og vel et år siden døde i slutningen af sidste uge; han fik diagnosen leverkræft og 3 uger efter den var stillet, døde han. 43 år. Efterlader sig 3 små børn. Det kan der ikke være nogen mening med...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

et endnu mere forsinket tillykke med loebet herfra, det maa jeg havde misset sidste gang jeg laeste :blush:

Tak for det :smile: Bedre sent end aldrig :wink:

Og lad mig da lige sige tillykke til Poul (Hornbeck), som har gennemført sit første 100 km-løb i går i Århus! Godt gået (løbet :tongue: )! Løbsberetning her

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hola,

Jeg kommer lige ind fra sidelinien med et spm. Men først hatten af for bedriften i alperne - flot.

Jeg ser du får en masse km i benene - men hvad skyldes det? Var det ikke bedre med lidt interval, bakke mv?

Roger, over and out

Christian

Tjo måske - bedre i forhold til hvad kunne man spørge. Jeg vil jo gerne ud og løbe rigtig langt, og så er det min overbevisning, at man - hvis man skal prioritere - skal prioritere mange km. Så må farttræningen kommer senere - når man beslutter sig for at ville løbe en hurtig 100 km :laugh: Og jeg skal åbenbart prioritere for jeg kan se en tendens til at jeg har relativt mange skader, når jeg løber meget farttræning - så er der ikke plads til mere end maks 70 km om ugen. Og det er slet ikke nok for mig til de lange distancer. Hvis jeg skærer intervaltræningen ud af programmet har jeg derimod kunnet løbe 100-120 km/uge skadesfri. Og jeg skal nok også toppe højere end det på et tidspunkt. Så det virker som en fornuftig strategi for mig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 14. september

Stairmaster: 30 min

gns puls: 130

diverse mave-, lænd- og supportøvelser

Ren hygge-/restitutionsdag - skulle have kørt en spinningtime, men dynen lå så tungt da vækkeuret ringede :tongue:

Og jeg laver faktisk regelmæssigt mave- og rygøvelser samt armbøjninger på diverse parkbænke når jeg alligevel er ude at løbe - jeg glemmer bare at logføre det :wink:

Krudt er ikk noget man spilder, er noget man tager

Det er jo rigtigt - jeg tror nu mest jeg ville have gavn af noget epo-agtigt, men jeg ved ikke rigtigt, hvor det kan købes :laugh::laugh: - så jeg må nøjes med rugbrød.... :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 14. september

Og jeg laver faktisk regelmæssigt mave- og rygøvelser samt armbøjninger på diverse parkbænke når jeg alligevel er ude at løbe - jeg glemmer bare at logføre det :wink:

Det er jo rigtigt - jeg tror nu mest jeg ville have gavn af noget epo-agtigt, men jeg ved ikke rigtigt, hvor det kan købes :laugh::laugh: - så jeg må nøjes med rugbrød.... :smilerock:

var den med aarmbøjningerne henvendt til mig :blink:

rugbrød er godt :wink:

måske du kunne give nogle løbe fif nu man super gerne vil løbe, men syntes det er møg kedeligt...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 15. september

Løb 16 km

gns puls: 157

tid: 1.17

Mit gamle polar pulsur var kommet på igen, da det andet er ude af funktion - jeg tror bare pulsmåleren mangler batteri, hvilket jeg egentlig nok havde konstateret i går, men så glemte jeg at indhente et i løbet af dagen :wink: Jeg havde ellers efterhånden kigget mig varm på Polars nye topmodel RS800sd, men nu viser det sig at den ikke kan vise gennemsnitspace når man løber :dry: - det er da underligt at lancere en ny topmodel, som har færre features end tidligere topmodeller :blink:

Link to comment
Share on other sites

var den med aarmbøjningerne henvendt til mig :blink:

rugbrød er godt :wink:

måske du kunne give nogle løbe fif nu man super gerne vil løbe, men syntes det er møg kedeligt...

Nej den med armbøjningerne havde mest noget med mig selv at gøre :tongue:

Jo altså - hvorfor vil du meget gerne løbe, når du nu synes det er kedeligt?

Det er så til gengæld ikke umiddelbart mit indtryk at særligt mange mennesker oplever kærlighed ved første blik til løb...det er mere noget man bliver glad for med tiden, når man kommer i bedre og bedre form og kan bruge løbeturene på at tænke over en masse ting (andet end det er kedeligt eller hårdt :wink: ). Men jeg vil bestemt anbefale en mp3-afspiller og noget god musik - det hjælper gevaldigt på sagen. Eller find nogle af løbe sammen med en gang imellem. Og så vil jeg klart anbefale at man - selvom man slet ikke har tænkt sig at gøre løbe-karriere - finder nogle motionsløb og sætter som mål. Det er motiverende, fordi man har noget at træne hen mod, og så kan man også se sin fremgang osv. Jeg har det efterhånden sådan, at jeg gerne sætter mig et nyt mål - eller bare finder et løb jeg vil afsted til - umiddelbart efter jeg har afsluttet et andet. Ellers går min træning hurtigt op i hat og briller.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 16. september

Løb 11,7 km

gns tid: 4.39 min/km

God tur - med selskab af Thomas.

Ingen gennemsnitspuls - det viser sig at det ikke var batteriet den var gal med i forhold til mit pulsbælte...det er åbenbart gået død :dry: Så skal jeg skaffe mig et nyt pulsbælte og så går ulempen ved at bruge Suunto op for mig; der er stort set ingen der forhandler det i kbh og omegn, så man damper ikke bare lige rundt hjørnet og køber nyt tilbehør...Det nærmeste på mig er i Lyngby og de skal først bestille hjem...Det er lige før jeg kapitulerer og køber Polars nye ur :w00t: - selvom der har været vilde diskussioner om dets manglende evne til at vise gennemsnitspace undervejs...Til gengæld kan det vise aktuel fart, hyppige laptider osv. - skal ikke kunne sige, hvad der mest anvendeligt (men vil skyde på at det er hip som hap). Men det kunne være meget fedt, hvis man kunne få en elektronisk dimmer, der faktisk virkede i mere end et år...Løbeure får vel også en hård medfart med sved, regn og slud og hvad ved jeg, men det må de da vel være designet til :blink: De er vel ikke kun lavet til at måle hvilepuls i sengen :laugh:

Det er altid hyggeligt (og betryggende :tongue: )når man passer ind i de nye forskningsresultater :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Nej den med armbøjningerne havde mest noget med mig selv at gøre :tongue:

Jo altså - hvorfor vil du meget gerne løbe, når du nu synes det er kedeligt?

Det er så til gengæld ikke umiddelbart mit indtryk at særligt mange mennesker oplever kærlighed ved første blik til løb...det er mere noget man bliver glad for med tiden, når man kommer i bedre og bedre form og kan bruge løbeturene på at tænke over en masse ting (andet end det er kedeligt eller hårdt :wink: ). Men jeg vil bestemt anbefale en mp3-afspiller og noget god musik - det hjælper gevaldigt på sagen. Eller find nogle af løbe sammen med en gang imellem. Og så vil jeg klart anbefale at man - selvom man slet ikke har tænkt sig at gøre løbe-karriere - finder nogle motionsløb og sætter som mål. Det er motiverende, fordi man har noget at træne hen mod, og så kan man også se sin fremgang osv. Jeg har det efterhånden sådan, at jeg gerne sætter mig et nyt mål - eller bare finder et løb jeg vil afsted til - umiddelbart efter jeg har afsluttet et andet. Ellers går min træning hurtigt op i hat og briller.

vil bare gerne blive bedre til at løbe for formens skyld og sådan :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 17. september

Løb 19,5 km

gns puls: 159

gns tid: 5.01 min/km

Løb i alt uge 37: 92 km

Jeg fik lidt trouble-shooting vejledning og fik derefter min pulsmåler til at virke...godt jeg ikke reagerede ved prompte at købe et nyt til +3000 kr :laugh: Jeg har desværre aldrig rigtig tålmodighed til at finde ud af, hvad der kan være i vejen, men jeg har efterhånden lært at smide et spørgsmål op et sted, og håbe på at folk med lidt mere tålmodighed end mig, har haft samme problem og fundet ud af, hvordan man kan løse det :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share